دیجی اسکریپت

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس | دیجی اسکریپت

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس
[ad_1]

با هزار ذوق و شوق سایتی را می‌سازیم و شروع به گسترش آن می‌کنیم اما بعد از مدتی متوجه می‌شویم کاربری به سمت وبسایتمان نمی‌آید و مرتب ناامیدتر می‌شویم. اینجاست که می‌فهمیم باید بخش دیگری با عنوان SEO را برای وبسایتمان در نظر بگیریم. بسیار خوب اشکالی ندارد، این همه فعالیت کردیم این هم امتحان می‌کنیم. اما چگونه؟ به همین سادگی‌ها هم نیست!

 

حال وبسایت ما وردپرسی است و برای بهینه‌سازی آن افزونه حرفه‌ای Yoast SEO سر و صدایی کرده که هر کاربر کمی با وردپرس آشنا باشد آن را نصب می‌کند. اما آیا این تمام کاری است که باید صورت گیرد؟

 

مقاله‌ای را برایتان آماده کردم که ۱۵ روش برای افزایش سئوی وردپرس به طور کاملا شکفت انگیز را به شما می‌آموزد. خیلی هیجان انگیز است نه؟

 

افزایش سئوی وردپرس

از هر کسی که کمی در عرصه سئو اطلاعات داشته باشد سوال کنید به شما می‌گوید که SEO یک دریای عمیق و بی پایان است. اما این نباید شما را بترساند زیرا شما نیز در حد موفقیت خود می‌توانید روش‌های افزایش سئوی وردپرس را امتحان کنید. امیدوارم شما نیز با این ۱۵ روش بتوانید قدمی محکم برای بالا بردن وبسایت خود بردارید.

 

۱- انتخاب سرویس‌دهنده هاست مطلوب

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

اولین موردی که باید به فکر آن باشید، سرعت بارگذاری وبسایت است. اگر وبسایتی با سرعت قابل قبول داشته باشید، کاربران همیشه راضی هستند و از طرفی رتبه خوبی از گوگل دریافت می‌کنید. اگر بخواهم به طور دقیق به شما بگویم، وبسایتی داشته باشید که در ۱٫۵ ثانیه کاملا بارگذاری شود. چنانچه اینگونه نیست با سرویس‌دهنده هاست خود تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید.

اگر مشکل رفع نشد و قدرت هاست موجود در همین حد بود، بهتر است سرویس خود را عوض کنید!

 

۲- ساخت وبلاگ برای وبسایت خود

هر سایتی که می‌سازید حتما برای افزایش سئوی وردپرس، وبلاگی برای آن در نظر بگیرید. ساختاری را برای آن در نظر گرفته و برایش محتوا تولید کنید تا در گوگل ایندکس شود و امتیاز کسب کنید. فقط موردی که باید در نظر داشته باشید تنظیم درست پیوند یکتاست. با این کار دیگر مطالب دچار خطای ۴۰۴ در وردپرس نخواهند شد و همگی به خوبی نمایش داده می‌شوند.

 

۳- تغییر ساختار پیوند یکتا از حالت پیش‌فرض

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

حتما می‌دانید که وردپرس از آیدی برای پیوند یکتای پست‌ها استفاده می‌کند. متاسفانه چنین چیزی از نگاه گوگل پسندیده نیست! گوگل دوست دارد کلمه کلیدی شما را در نامک نوشته مشاهده کند و اینگونه به شما رتبه دهد. حتما آن را تغییر دهید و به نوع دیگری تبدیل کنید که تمایل دارید.

 

۴- نصب افزونه نقشه سایت با فرمت xml.

حتما برای مطالب وبسایتتان از یک افزونه برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید. یکی از راه‌های باارزش در افزایش سئوی وردپرس همین امر است. اینکه نوشته‌ها و برگه‌های شما در یک صفحه به نام نقشه سایت با فرمت xml. قرار گیرد، باعث ایندکس شدن وبسایت خواهد شد.
ما به شما افزونه Google XML sitemap را پیشنهاد می‌کنیم.

 

۵- استفاده از یک افزونه سئو و فعال‌سازی تگ “rel=”canonical

برای محتوای وبسایت خود حتما نیازمند یک افزونه حرفه‌ای برای سئو هستید. برای افزایش سئوی وردپرس افزونه Yoast SEO پیشنهاد ما است. فقط یادتان باشد تگ canonical را فعال کنید. حتما الان این سوال در ذهنتان ایجاد شده که این دیگر چیست؟

این تگ به وبمستران کمک می‌کند تا متوجه انتخاب آدرس‌های مشابه یا همان نامک‌های مشابه در وبسایت شوند. یعنی اگر دو نامک مشابه داشته باشید با عدد ۲ مشخص می‌کند تا بدانید به صورت تکراری استفاده کرده‌اید. این عملیات در Yoast SEO برایتان مشخص می‌شود.

 

۶- فعال کردن امکان nofollow برای لینک‌های بی‌ارزش

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

زمانی که برای یک لینک حالت nofollow انتخاب می‌کنید یعنی آن لینک از سمت موتورهای جستجو نیاز به بررسی و پیروی ندارد. مثلا زمانی که از لینک خارجی در وبسایتتان استفاده می‌کنید می‌توانید از این ویژگی کمک بگیرید.

گوگل برای افزایش سئوی وردپرس به شما پیشنهاد می‌دهد لینک‌های نامرتبط در مطالب وبسایت را حتما Nofollow کنید.

 

۷- عدم ایندکس شدن صفحات مشابه

چنانچه دارای صفحاتی با آدرس، دسته و برچسب مشابه باشید و نمی‌خواهید خارج از این برنامه با آن کار کنید بهترین راهکار استفاده از حالت Noindex است. یعنی به موتور جستجو باید بگویید

<meta name=’robots’ content=’noindex’ />.

۸- استفاده از افزونه Chache برای افزایش سرعت

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

استفاده از امکان cache برای هر وبسایتی ضروری است. استفاده از این نوع افزونه‌ها با دو نکته مفید همراه است. اولین نکته وبسایتتان پرسرعت می‌شود و نکته دوم سرعت بارگذاری وبسایت را از سمت سرور کاهش می‌دهد.

برای این منظور پیشنهاد می‌کنم از افزونه حرفه‌ای و کاملا رایگان W3 total cache کمک بگیرید.

 

 

۹- استفاده از CDN برای افزایش کارایی سایت

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

برای وبسایت‌هایی که محتوای زیادی دارند استفاده از CDN امری ضروری است. CDN شبکه توزیع محتواست و در واقع چنین وبسایت‌هایی را با سرعت بالایی نمایش می‌دهد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم از Cloudflare یا MaxCDN استفاده کنید.

 

۱۰- استفاده از ضداسپم برای دیدگاه‌ها

اسپم‌ها وبسایت را تخریب کرده و حتی بر روی سئوی آن تاثیر منفی می‌گذارند. از این رو بهتر است از افزونه‌های ضد اسپم یا کدهای کپچا در وردپرس استفاده کنید.

چرا اسپم‌ها در دیدگاه روی کل وبسایت اثرگذار هستند؟
اولین موردی که با اسپم‌ها پیش‌ می‌آید، اذیت شدن کاربران است. و دومین گزینه به اعتبار نوشته و محتوای شما پیش موتورهای جستجو برمی‌گردد.

 

۱۱- دریافت امتیاز از sculptors

sculptors الگوریتمی است که در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل روی کار آمد. الگوریتمی است که رنک صفحات را بین تگ‌های nofollow بررسی می‌کند.

 

۱۲- لینک کردن نوشته‌های جدید به نوشته‌های قدیمی

لینک‌های داخلی از هر چیزی مهم‌تر هستند و تاثیر بسزایی بر روی افزایش سئوی وردپرس دارند. البته نه اینکه به هر شکلی استفاده شوند، بلکه باید درست و به جا قرار گیرند. پس به دقت به محتوای خود توجه کنید و هر آنچه به مطالب قبلی وبسایت مربوط می‌شود را لینک دهید.

 

۱۳- لینک دادن به بعضی از مطالب مهم

مطمئنا در وبسایت شما نیز مطالبی هستند که از بقیه دارای اهمیت بیشتری هستند. پس باید بیش از بقیه مطالب به آن‌ها لینک داده شود. برای اینکه بتوانید این مورد را به صورت خودکار مدیریت کنید می‌توان از افزونه‌ SEO Post Content Links استفاده کرد.

 

۱۴- بهینه‌سازی تصاویر در وبسایت

۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس

فشرده سازی و تغییر در اندازه تصاویر موجب بارگذاری سریع صفحات وبسایت می‌شود و در نتیجه به افزایش سئوی وردپرس کمک شایانی می‌کند. برای اینکه بتوانید این عملیات را امکان‌پذیر سازید باید از افزونه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده کنید. یکی از این افزونه‌ها Smush.it است. این افزونه به صورت اتوماتیک حجم تصاویر را کاهش می‌دهد.
همچنین در نظر گرفتن کلمه کلیدی به عنوان متن جایگزین برای تصاویر نوعی بهینه‌سازی به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شوید.

 

۱۵- بررسی واکنش‌گرایی وبسایت

در حال حاضر اکثر قالب‌هایی که طراحی می‌شوند به صورت واکنش‌گرا هستند. چنانچه از قالب‌های قدیمی استفاده می‌کنید یا قالبی را طراحی کرده اما واکنش‌گرا نیست، فورا اقدام به تعویض آن نمایید. گوگل به این موضوع اهمیت می‌دهد و برای واکنش‌گرا بودن قالب شما امتیاز در نظر می‌گیرد.

 

نتیجه گیری

یادتان باشد همه چیز طراحی و افزودن امکانات به وبسایت نیست! باید تکنیک‌هایی را برای کسب امتیاز و جذب کاربر به کار بگیرید و تا مطمئن نشدید وبسایتتان موفق شده دست از تلاش نکشید. در نگاه اول عملیات بهینه‌سازی و افزایش سئوی وردپرس سخت به نظر می‌آید اما اگر کمی تلاش و دقت داشته باشید حتما به نتایج خوبی خواهید رسید و می‌توانید خود به تنهایی وبسایتتان را سئو کنید. لطفا همین امروز این کار را با همین ۱۵ روشی که به شما گفتیم آغاز کنید.

نوشته ۱۵ روش برای افزایش شگفت‌انگیز سئوی وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.