دیجی اسکریپت

۵ نکته ای که باید در مورد mobile-first indexing بدانید | دیجی اسکریپت

۵ نکته ای که باید در مورد mobile-first indexing بدانید
[ad_1]

mobile-first indexing

 

همانطور که می دانید گوگل اخیرا mobile-first indexing را برای عمده سایت ها فعال کرده است. اما این تغییر، چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ آیا باید نگران باشید؟ آیا باید کار خاصی انجام دهید؟ گوگل در این مورد توضیحاتی داده است و ما نیز در این مقاله به ۵ نکته ای که باید در مورد mobile-first indexing بدانید می پردازیم. در ادامه با ایکس اسکریپت همراه شوید.

 

mobile-first indexing چیست؟

 

ماه ها قبل گوگل اعلام کرد که در حال شروع کردن پروژه mobile-first indexing هستند. اما این به چه معناست؟ به این معناست که از حال به بعد تمام اتفاق های ایندکس شدن سایت شما بر اساس نسخه موبایل شما انجام می شود. ایندکس شدن صفحات سایت قبلا بر اساس نسخه دسکتاپ بوده است.

 

این تغییر به این دلیل بوده است که امروزه بیشتر جستجو کننده ها توسط موبایل هایشان جستجو را انجام می دهند و گوگل برای این که به کاربران بیشتری تجربه بهتری ارائه دهد، این کار را انجام داده است. به همین دلیل تصمیم به اولویت دادن به نتایج نسخه موبایل گرفته است.

 

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که mobile-first indexing به این معنا نیست که ایندکس کردن نسخه دسکتاپ و موبایل را به صورت جدا انجام دهد. ایندکس شدن تنها یک بار انجام می شود و به صورت جداگانه حساب نمی شود.

 

mobile-first indexing

۱٫ وحشت نکنید!

 

سایت هایی که نسخه موبایل دارند بیشتر ایندکس خواهند شد. اما نترسید! برای سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شده اند، عواقب خاصی وجود ندارند. چرا که بیشتر قالب های وردپرس طراحی ریسپانسیو دارند و محتوایی که در نسخه موبایل نمایش داده می شود، با نسخه دسکتاپ تفاوتی ندارد. به همین دلیل اگر قالب شما طراحی ریسپانسیو دارد، نباید ترسی داشته باشید!

اما اگر نسخه موبایل شما یک سایت جدا است و نسخه موبایل محتوای کمتری دارد، اینجاست که باید کمی برای سایتتان نگران باشید.

 

۲٫ تست ریسپانسیو از سایت خود بگیرید

 

اگر سایت شما نسخه موبایل ندارد، گوگل نسخه دسکتاپ شما را ایندکس خواهد کرد. اما به دست آوردن رتبه بهتر کمی برای شما سخت تر خواهد شد. پس سایت خود را حتما با ابزار های تست ریسپانسیو بررسی کنید.

 

برای بررسی نسخه موبایل خود می توانید به سایت Google’s mobile friendliness بروید و سایت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید نسخه موبایل شما بدون مشکل کار می کند. این حداقل کاری است که باید انجام دهید. اگر بر اساس این سایت، سایت شما ریسپانسیو نباشد، پس نسخه موبایل شما مشکل دارد.

 

۳٫ در مورد تجربه کاربری (UX) سایت خود حساس باشید

 

به دلیل این که صفحه نمایش در موبایل کوچک است، بنابراین نسخه موبایل نیازمند یک طراحی متفاوت نسبت به نسخه دسکتاپ است. گوگل اعلام کرده است که منوی های همبرگری یا بازشو برای نسخه موبایل مناسب هستند. این موارد به کاربر موبایلی کمک می کند که بهتر به اجزای سایت دسترسی داشته باشد. قرار دادن محتوا در تب ها برای نسخه موبایل هم مناسب است.

 

mobile-first indexing

 

۴٫ برای نسخه موبایل بنویسید

 

خواندن در صفحات نمایش کمی سخت است و خواندن در صفحات نمایش کوچک سخت تر است. برای این که کاربران موبایل راحت تر محتوای شما را بخوانند، لازم است نکاتی را هنگام نوشتن رعایت کنید. به عنوان مثال جملات و پاراگراف های کوتاه تر بنویسید. همچنین فونت محتوا در نسخه موبایل نیز باید مناسب باشد تا کاربر احساس راحتی هنگام خواندن متن داشته باشد. فونت نسخه موبایل باید بزرگ و به اندازه کافی واضح باشد.

۵٫ mobile snippets را بررسی کنید

 

آیا کاربران شما عمدتا موبایلی هستند؟ آیا آن ها از نتایج جستجو در موبایل وارد سایت شما می شوند؟ یا عمده ترافیک سایت شما از نتایج جستجو نسخه دسکتاپ وارد سایت می شوند؟ این نکته را حتما در گوگل آنالیتیکس خود بررسی کنید.

 

نتیجه گیری:

 

از این تغییر گوگل ترسی نداشته باشید. اگر سایت شما طراحی ریسپانسیو دارد، پس محتوای سایت شما در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ یکی است. اما اگر برای نسخه موبایل سایت جداگانه ای دارید، باید کمی نگران عواقب آن باشید.

 

حتما نسخه موبایل سایت خود را با ابزار های معرفی شده بررسی کنید تا مطمئن شوید نسخه موبایل سایت شما مشکلی نداشته باشد و به درستی کار کند. نکاتی که توسط ابزار های تست نسخه موبایل به شما اعلام می شود را حتما بررسی کنید و مشکلاتی که به شما گفته شده است را رفع کنید.

 

لینک ها و دکمه ها در نسخه موبایل به اندازه کافی بزرگ باشند تا لمس کردن آن ها برای کاربران آسان باشد. متن محتوای شما از نظر اندازه فونت و اندازه جملات و پاراگراف ها مناسب باشد تا به خوبی در موبایل دیده شوند.

 

در نهایت کاری کنید که نسخه موبایل UX عالی داشته باشد و کاربران از استفاده کردن از نسخه موبایل سایت شما، نهایت لذت را ببرند.

The post 5 نکته ای که باید در مورد mobile-first indexing بدانید appeared first on ایکس اسکریپت.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.