دیجی اسکریپت

فروردین ۱۳۹۸ - دیجی اسکریپت

۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما

درود بر شما. قبلاً از هرچیزی باید درباره اینکه دامنه چیست اطلاعات کسب کنید. اما انتخاب یک دامنه مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی شما موضوع بسیار مهمیست. چراکه برند و اعتبار وبسایت شما با دامنه شما رقم خواهد خورد. اینجاست که افراد برتر حوزه بازاریابی اینترنتی می‌گویند همه‌چیز از یک دامین خوب شروع می‌شود.

قبل از طراحی سایت شاید چیزی معمولی به نظر بیاید اما انتخاب دامنه مناسب برای سایتی که می‌خواهد طراحی شود انتخاب سخت و مهمی هست. دامنه باید از اصول و قواعد استفاده کند تا سایت شمارا به یک سایت قوی و حرفه‌ای تبدیل کند. انتخاب دامنه اولین مرحله در موفق شدن سایت شما به‌حساب می‌آید!

۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب

افراد زیادی در بین کاربران سایت خودمان هم هستند که در ابتدای کار نام دامین خود را به درستی انتخاب نکردند و بعد از شروع کارشان متوجه شدند که نیاز به تغییر دامنه سایت خود دارند که البته این تغییر دامین باعث افت شدید سئو و ورودی وبسایت شما خواهد شد.

بعد از راه‌اندازی سایت می‌توانید دامنه سایت را تغییر دهید اما تغییر دامنه سایت به همین راحتی‌ها هم نیست! حداقل شما نیمی از ورودی گوگل خود را از دست می‌دهید و این یعنی افت ورودی گوگل! پس باید تمام دقت خود را بکار گیرید تا مجبور به تغییر دامنه سایت نشوید. امروز قصد دارم ملاک‌های انتخاب یک دامنه مناسب را خدمت شما دوستان توضیح دهم.

در این مطلب می‌خوانید:

  • انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما
  • بچسبید به دات کام
  • قوانین را فراموش نکنید.
  • استفاده از کلمه کلیدی سئو در نام دامین
  • انتخاب نام دامنه کوتاه
  • زیاد سختش نکنید!
  • منحصر به فرد و قابل انعطاف باشید!
  •  از خط فاصله استفاده نکنید.
  • خودتان را محدود نکنید!۹. علامت تجاری را قبل از ثبت جستجو کنید!
  • از سرویس های پیشنهاد نام دامین استفاده کنید.
  • زیاد معطل نکنید! ثبتش کنید.

انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما

در مقاله امروز می‌پردازیم به معرفی ابزار و روش‌هایی برای انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی شما. پس با ایکس اسکریپت همراه باشید.

۱. بچسبید به دات کام

۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب

امروزه برای ثبت دامنه پسوندهای بی‌شماری یافت می‌شود از.com گرفته تا.io و.net و …

شما می‌توانید از دامنه‌های مختلفی استفاده کنید اما دات کام بهتر هست. چراکه زبان زد عام و خاص هست و به‌صورت کلی نزد عموم جایگاه بهتری نسبت به سایر پسوندها دارد. اما در کل بهتر است از این پسوند زمانی استفاده کنید که آزاد باشد. اگر آزاد نیست به فکر ثبت دامین IR یا دیگر پسوندها باشید. io هم پسوندی هست که مد شده.

اگر همین‌الان به یک نفر بگویید آدرس سایت من xscript هست بدون شک در مرورگر خود عبارت xscript.com را وارد می‌کند.

راستی فراموش هم نکنید که ۶۰ درصد افراد با موبایل سایت شمارا مشاهده می‌کنند و در کیبورد موبایل‌های جدید یک دکمه.com برای تایپ سریع‌تر آدرس‌ها اضافه‌شده.

هرچند گوگل در ایران به دامنه‌های ir توجه بیشتری می‌کند. هرچند این مورد هم زیاد تأثیر مهمی در سئو ندارد اما می‌توانیم پسوند دامنه را مطابق کشور خود انتخاب کنیم. چون گوگل کاملاً متوجه می‌شود که این سایت برای ایرانی‌ها مطلب منتشر می‌کند. البته روش حل این مشکل را برای دات کام اینجا توضیح دادم.

۲. قوانین را فراموش نکنید.

هر جای اینترنت قوانینی هست که باید قبل از استفاده از خدمات هر سایت به قوانین آن‌هم نگاهی داشته باشید. پسوندهای دامین قوانین زیادی دارند و موقع ثبت باید نگاهی به قوانین هر پسوند داشته باشید تا در آینده به مشکل نخورید.

از رجیسترار دامنه هم کاملا مطمئن شوید. در صورتی که دامنه شما از دست رفت ، یعنی از دسترس شما خارج شده و تلاش چند ساله شما از دست می رود و این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پس از شرکت ها و ثبت کننده های مطمئن استفاده کنید.

۳. استفاده از کلمه کلیدی سئو در نام دامین

اگر سایتی در زمینه خودرو راه اندازی می کنید و اسم سایت شما ایکس خودرو خواهد بود. بهتر است دامین خود را با نام xcar یا هر چیزی که عبارت خودرو در ان وجود داشته باشد ثبت کنید. این موضوع را از نظر سئو هم بررسی کردیم.

اگر سایت طراحی دارید حتما کلمه design را در آن بکار ببرید. البته این عامل خیلی کلیدی در سئو نیست اما بهتر هست رعایت شود.

۴. انتخاب نام دامنه کوتاه

نام دامنه خود را کوتاه و مختصر وارد کنید تا بتوانید هرچه سریعتر آن را در ذهن مشتری جا کنید.

کوتاه بودن دامنه هم نشق موئری در به خاطر سپردن آن خواهد داشت. یک دامنه کوتاه دامنه بهتری هست، چون بهتر به خاطر سپرده می شود اما سعی کنید همیشه به خاطر کوتاه بودن یک دامنه اقدام به خرید آن نکنید. مثلا اگر چه دامنه gmvb.com مخفف کلمه “غلام مکانیک و برادران”هست 😀 اما مطمئن باشید هیچوقت به خاطر سپرده نمی شود.

پیشنهاد ما استفاده از نام دامین با کمتر از ۱۵ کاراکتر هست.

۵. زیاد سختش نکنید!

اسم های سخت و دشوار باعث افت ترافیک سایت شما خواهد شد. برای دامین خود از یک اسم آسان و قابل درک استفاده کنید. نمونه بسیار بارز این مورد، کسب و کار اینترنتی اسنپ و تپسی هست که با انتخاب یک اسم و دامین مناسب توانستند به خوبی در دل بازار جای پیدا کنند.

۶. منحصر به فرد و قابل انعطاف باشید!

انتخاب نام خوب که معرف یک برند باشد بسیار بهتر از انتخاب نامی هست که گویای کار شما باشد. اسم دامنه هر چند معرف کسب و کار ماست اما برند ما را در ذهن کاربر ثبت نمی کند. پس اسمی انتخاب کنید که برند شما را در ذهن افراد جای دهد.

سعی کنید دامنه شما از برندینگ شما حمایت کند. سعی کنید دامنه را طوری انتخاب کنید تا کاربر اگر بعد ها یادش به محصولات شما افتاد دوباره بتواند سری به سایت شما بزند. یعنی آدرس سایت شما را در خاطر داشته باشد. اگر کل آدرس سایت شما در خاطر کاربر نبود، حداقل نیمی از دامنه را بیاد داشته باشد تا بتواند آنرا در گوگل جستجو کند.

۷. از خط فاصله استفاده نکنید.

طبق آمار گرفته شده از کاربران اینترنت در دنیا، بیش از ۲۰ درصد افرادی که با اینترنت کار می کنند نمی توانند از – یا همان خط فاصله در کیبورد خودشان استفاده کنند. یعنی این ۲۰ درصد حتی نمی دانند چطور خط فاصله را تایپ کنند. پس عملا شما نمی توانید سایتتان را به ۲۰ درصد افراد دنیا نشان دهید.

۸. خودتان را محدود نکنید!

هر چند شک نداریم وردپرس با قدرت ادامه خواهد داد اما اگر روزی سیستم دیگری جای وردپرس را پر کرد امکان تغییر ماهیت وبسایت ما وجود نخواهد داشت مگر با تغییر برند. پس بهتر است خودتان را به سیستم یا مکان خاصی محدود نکنید.

همین چند روز پیش اسنپ اعلام کرده که تمام سرویس های خود را به یک اپلیکیشن واحد به نام اسنپ تغییر خواهد داد! حتی اسنپ هم متوجه این قضیه شده. کسی چه می‌داند؟ شاید روزی خودرو های پرنده روی کار آمدند. اسنپ با برند جامع و جدید خود، با هر تغییری مشکلی نخواهد داشت.

مثلا انتخاب نام فلا‌ن‌جا تخفیف برای سایت شما تنها شما را به همان شهر محدود خواهد کرد. پس پیشنهاد می کنیم همین ابتدای کار، سایتتان را با یک نام محدود کننده محدود نکنید!

۹. علامت تجاری را قبل از ثبت جستجو کنید!

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه علامت تجاری و برند شما قبلا ثبت نشده باشد، آنرا در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا سایت یا شرکتی با این نام ثبت شده یا خیر؟! برای این مورد می‌توانید از وب‌سایت قوه قضاییه در بخش جستجوی علائم تجاری نیز استفاده کنید.

۱۰. از سرویس های پیشنهاد نام دامین استفاده کنید.

سرویس های زیادی برای ساخت نام دامین وجود دارند که می‌توانید از آنها برای پیدا کرده نام دامنه مناسب استفاده کنید. یکی از بهترین سرویس‌ها NameMesh هست. NameBoy هم سرویس خوبی برای اینکار هست.

۱۱. زیاد معطل نکنید! ثبتش کنید.

هر روز هزاران دامنه در دنیا در حال ثبت شدن هست. پس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا اقدام به ثبت دامنه خودتان کنید. یک نام خوب انتخاب کنید و همین حالا اقدام به ثبت دامنه و راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان کنید.

The post ۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

فایل error_log چیست؟ جلوگیری از ایجاد error log در وردپرس

شاید موقع سر و کله زدن با فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس توی کنترل پنل هاستتون با این فایل مواجه شده باشید. شاید هم از سمت هاستینگ به شما پیامی ارسال شده که فایل error_log شما حسابی هارد دیسک‌های ما رو درگیر کرده و باید خطاهای قالب‌ها و افزونه‌های سایتتون رو رفع کنید!

در هر صورت ابتدا باید از دلیل وجود فایل error_log در وردپرس آگاه باشید. پس بریم که آگاه‌تر شویم.

جلوگیری از ایجاد error log

در این مطلب می‌خوانید:

  • فایل error_log چیست؟
  • چه زمانی بهتر است از error_log استفاده کنیم؟
  • چطور error_log را فعال کنیم؟
  • غیر فعال کردن تولید فایل error log در وردپرس

فایل error_log چیست؟

فایل error_log به وسیله هاستینگ شما ساخته می‌شود. زمانی‌که فایل‌های php داخل سایت شما (حالا چه قالب یا افزونه) دارای یک خطای هر چند کوچک در حد یک warning باشند، این ارور در فایل error_log ثبت می‌شود.

البته این فایل بعضی مواقع حجم زیادی از فضای هاست شما را اشغال می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا خطاهای بیشتری دریافت کنید و هر روز هم به حجم این فایل‌ها اضافه خواهد شد. پس دلیل موجهی برای استفاده از error_log در مواقعی که یک وب‌سایت آنلاین و Stable دارید نیست.

چه زمانی بهتر است از error_log استفاده کنیم؟

زمانی که قصد توسعه یک قالب یا افزونه وردپرسی را دارید بهتر است error_log شما فعال باشد. اما در هر صورت با فعالسازی error_log می‌توانید لیست خطاهای هر چند کوچک برنامه نویسی خودتان را ببینید. حتی در error_log ثبت می‌شود که کدنویسی شما در حال منسوخ شدن هست و در نسخه‌های بعدی php اجرا نخواهد شد!

چطور error_log را فعال کنیم؟

البته این مورد را هاستینگ شما باید از طریق فایل php.ini فعال کنند. برای فعالسازی این مورد کافیست با هاستتان در ارتباط باشید. اگر خودتان مدیر هاستینگ یا مدیر سرور هستید پس کافیست وارد بخش php ini editor شوید و در فایل php.ini خط زیر را اصلاح کنید:

log_errors = on

غیر فعال کردن تولید فایل error log در وردپرس

فعال کردن error_log کار چندان دشواری نیست اما باید به پنل سرور دسترسی داشته باشید که معمولا هاستینگ‌ها هم از این قضیه چندان مطلع نیستند. (البته دور از جون دوستان حرفه‌ای 🙂 )

اما غیر فعال کردن error_log در وردپرس بسیار ساده هست. کافیست وارد پوشه روت هاستینگ خود شوید. سپس فایل wp-config.php را ویرایش کرده و کد زیر را لا به لای کد‌های این فایل قرار دهید:

error_reporting(0);

به آسانی و بدون دردسر تولید فایل error_log در سایت شما متوقف شد. 🙂

The post فایل error_log چیست؟ جلوگیری از ایجاد error log در وردپرس appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

چگونه می‌توان مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را برطرف کرد؟

بسیاری از دوستان و کاربران همیشه از عدم ارسال ایمیل در وردپرس شکایت دارند. حق هم با آن‌هاست زیرا این موضوع برای یک سایت امری ضروری به حساب می‌آید که واقعا باید به آن پرداخته شود. مثلا من این مشکل را بیشتر درباره فرم تماس ۷ می‌شنوم که می‌گویند این فرم ایمیل را به درستی ارسال نمی‌کند پس مشکل حتما از فرم تماس ۷ است. آیا تا به حال به این فکر کردید که این مشکل می‌تواند به وردپرس مربوط شود و تقصیر افزونه نیست؟ اگر تا الان به این موضوع فکر نکردید بهتر است از این به بعد کمی به آن فکر کنید!

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

عدم ارسال ایمیل در وردپرس

چرا با اینکه همه تنظیمات از نظر ما درست است باز هم ایمیلی از سمت وبسایت وردپرسی دریافت نمی‌کنیم؟ اگر به شما بگویم بخش اعظم این مشکل به سرور برمی‌گردد باور می‌کنید؟
زمانی که سرور شما برای استفاده از از عملگر ()mail در PHP پیکربندی نشده باشد با مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس مواجه می‌شوید.

یکی دیگر از مواردی که باعث این امر می‌شود عملیاتی است که برای از بین بردن اسپم‌ها انجام داده‌اید. یعنی ابزارها یا بهتر بگویم افزونه‌هایی را برای مقابله با اسپم‌ها نصب کردید که گاهی به اشتباه جلوی ارسال ایمیل‌های اصلی را نیز می‌گیرند و ارسال با شکست مواجه می‌شود.

حال یک سوال مطرح می‌کنیم. چرا وردپرس از سرویس SMTP برای ارسال ایمیل استفاده می‌کند؟ (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol یک استاندارد در صنعت برای ارسال ایمیل است. برخلاف عملگر PHP، این سرویس از احراز هویت مناسب برای افزایش قابلیت ارسال ایمیل استفاده می‌کند.

انواع متفاوتی از سرویس‌های (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol در دسترس هستند اما در این مقاله به مورد سرشناس Gmail بسنده می‌کنیم.

ارسال ایمیل با استفاده از سرور Gmail SMTP

همان‌طور که توضیح دادیم سرور Gmail SMTP یکی از گزینه‌های استاندارد برای ارسال ایمیل است. شما با داشتن هر نوع اکانت معمولی جیمیل می‌توانید از این روش برای ارسال ایمیل استفاده کنید. وارد بخش عملیاتی می‌شویم…

در قدم اول نیاز است تا افزونه WP Mail SMTP را نصب کنید.
پس از انجام تنظیمات دو روش برای ارسال ایمیل وجود دارد:

  1. روش اول استفاده از  Gmail APIs است که بسیار ایمن است 
  2. روش دوم تنظیم دستی سرور اکانت جیمیل برای SMTP است. 

هر دو روش کاربرد دارد اما پیشنهاد ما روش اول است. روش اول را قبلا در مقاله‌ای به صورت کامل توضیح دادیم و اما روش دوم…

روش دوم: تنظیم جیمیل برای ارسال ایمیل با استفاده از SMTP

در این روش به افزونه امکان تنظیم دستی و اتصال دستی به سرور SMTP داده می‌شود. این نیز خود یکی از راه حل‌های مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس است.
در مرحله اول نیاز به رفتن به بخش Settings &raquo WP Mail SMTP در افزونه است. اطلاعات را مطابق با تصویر زیر تکمیل کنید:

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

به سمت پایین اسکرول کنید تا بقیه تنظیمات را مشاهده کنید:

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

حال تنظیمات را ذخیره کنید.

جمع‌بندی

برای اینکه بتوانید ایمیل‌های خود را به خوبی ارسال کنید باید روش‌هایی را در نظر بگیرید تا با مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس مواجه نشوید. این روش‌ها را ما در این مقاله برای شما معرفی کرده و شرح دادیم. امیدوارم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را حل کنید.

The post چگونه می‌توان مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را برطرف کرد؟ appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

رفع خطای “Syntax Error” در وردپرس

اشکالات رایج در هر نرم‌افزار، سیستم و سایتی موجود است که با گذر زمان راه حل‌هایی مبتنی بر تست و تجربه برای آن‌ها یافت می‌شود. یکی دیگر از مشکلات رایج، خطای Syntax Error در وردپرس است که به وفور مشاهده می‌شود. مطمئنم همه شما تا به حال این خطا را دیده‌اید و یا شاید از مشاهده آن وحشت کرده‌اید! این خطا از جمله خطاهایی است که به راحتی قادر به خراب کردن کل سایت است و این موضوع برای کاربران مخصوصا افراد مبتدی ناراحت کننده است. اما جای نگرانی نیست! این خطا نیز قابل رفع شدن است. در این مقاله با هم این مشکل را برای همیشه برطرف خواهیم کرد. مثل همیشه خوشحالیم که ما را همراهی می‌کنید…رفع خطای “Syntax Error” در وردپرس

خطای Syntax Error در وردپرس

به نظر شما چرا وبسایت ما باید با خطای Syntax Error در وردپرس مواجه شود؟
این اتفاق بسیار ساده پیش می‌آید. یک کامایی که باید در انتهای قطعه کد خود قرار دهید اما فراموش می‌شود، قرار گرفتن یک براکت اضافی و … می‌تواند اسکریپت را دچار شکست کرده و خطای Syntax Error در وردپرس را جلوی چشمان شما ظاهر کند!

راه حل مشکل

به راحتی با توجه به محل خطا که در مرورگر دریافت کرده‌اید می‌توانید مشکل را رفع کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

رفع خطای “Syntax Error” در وردپرس

به شما نشان داده که باید به چه مسیری بروید و حتی خطی را که دچار مشکل شده را می‌توانید ببینید.
به همین سادگی خطایی که کل وبسایت را تخریب کرده است، رفع می‌شود.

توصیه کلیدی!

اگر کاربر مبتدی وردپرس هستید و تازه کار خود را آغاز کرده‌اید، ممکن است به بخش ویرایشگر وردپرس رفته و به اشتباه تغییری در قطعه کدها ایجاد کنید. به همین دلیل بهتر است به بخش نمایش>> ویرایشگر رفته و این محیط را قفل کنید تا خیالتان راحت باشد.
برای این منظور فایل wp-config.php در هاست را باز کرده و قطعه کد زیر را در آن قرار دهید تا گزینه ویرایشگر از پیشخوان مخفی شود.

define('DISALLOW_FILE_MODS',true);

هر زمان که نیاز به تغییری در قطعه کدها داشتید می‌توانید با کمک اتصال به FTP این کار را انجام دهید.

The post رفع خطای “Syntax Error” در وردپرس appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

سلام دوستان؛
همان‌طور که نصب افزونه‌ها قابلیت‌های اضافی و متعددی را در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده نامناسب و عدم رعایت اصول نیز می‌تواند منجر به بروز مشکلات شود. احتمالاً بروز مشکلات بالقوه را محدود به استفاده از افزونه‌هایی با کدگذاری ضعیف و یا افزونه‌هایی که مشکلات عملکردی و آسیب‌های امنیتی دارند، می‌دانید.
اما یکی دیگر از نگرانی‌های مرتبط با افزونه‌ها زمانی است که افزونه جدیدی را نصب یا افزونه‌های موجود را به‌روزرسانی می‌کنیم که در این صورت ممکن است با مشکل تداخل افزونه‌ها در وردپرس مواجه شویم. در این مقاله از ایکس اسکریپت قصد بررسی انواع تداخل و دلایل بروز و نحوه رفع و پیشگیری این مشکلات را داریم.

راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

تداخل افزونه‌ها در وردپرس

 

با توجه به تعدد افزونه‌های وردپرس که توسط توسعه‌دهندگان مختلف ایجادشده امکان توسعه و افزودن ویژگی‌های جدید به وردپرس بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. اما تشخیص ماهیت دقیق و سازگاری افزونه‌ها نیازمند بررسی و تحلیل است. این تداخل افزونه‌ها در وردپرس عموماً به دلایل زیر رخ می‌دهند:

  • تداخل بین دو افزونه موجود (به دلیل عملکرد مشابه)
  • تداخل بین قالب و افزونه ( پس از نصب افزونه جدید یا به‌روزرسانی افزونه‌های موجود)
  • تداخل بین نسخه فعلی وردپرس و افزونه

تداخل افزونه‌ها در وردپرس عموماً به دو حالت نمایان می‌شود…

وب‌سایت وردپرسی از حالت عادی خارج‌شده و با اختلال در عملکرد مواجه می‌شود. وجود یک افزونه باعث به‌هم‌ریختگی و تداخل خواهد شد.
با صفحه‌ای سفید که اصطلاحاً صفحه سفید مرگ وردپرس نام دارد مواجه می‌شوید. این مورد بعد از آخرین به‌روزرسانی یا نصب آخرین افزونه، رخ می‌دهد.
آشنایی با دلایل تداخل افزونه‌ها در وردپرس از آن‌ جهت حائز اهمیت است که در صورت بروز این‌گونه مشکلات در وب‌سایت وردپرسی باید به‌سرعت اقدام کنید. در ادامه قصد بررسی کامل دلایل تداخل و نحوه رفع آن به همراه جلوگیری از بروز تداخل افزونه‌ها در وردپرس را داریم.

نحوه عیب‌یابی و رفع  تداخل افزونه‌ها در وردپرس

مخزن وردپرس و سایر منابع ارائه‌دهنده افزونه‌های وردپرسی، موارد و نکات مربوط به افزونه‌ها مانند جزئیات، مشخصات فنی، نظرات کاربران، تعداد نصب فعال، توسعه‌دهنده و سایر موارد را به کاربران نمایش می‌دهند. بررسی این اطلاعات در انتخاب افزونه موردنظر بسیار دخیل است همچنین باعث می‌شود تا حدی از سطح ایمنی و صحت افزونه مطمئن شوید.

راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

در مثال بالا به کادرهای زرد رنگ دقت کنید. می‌توانید موارد مهمی ازجمله توسعه‌دهنده افزونه، به‌روزرسانی‌های افزونه، نظرات کاربرانی که از افزونه استفاده کرده‌اند، امتیازهای افزونه، تعداد نصب فعال و … را بررسی کنید. این موارد شما را در تشخیص استاندارد بودن افزونه یاری می‌کنند.

در صورت بروز اختلالات افزونه‌ای یا زمانی که یک افزونه متوقف می‌شود، یک پیام خطا در سایت شما نمایش داده می‌شود، یا صفحه‌نمایش سفید را می‌بینید. در ادامه سه مورد رایج را بررسی می‌کنیم که عموماً برای کاربران وردپرس رخ می‌دهند.

۱- صحت وبسایت و عدم کارایی افزونه

اگر یکی از افزونه‌های شما به‌درستی کار نمی‌کند اما هنوز هم به وردپرس و سایت خود دسترسی دارید، بررسی کنید که آیا برای افزونه موردنظر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس است یا خیر. ممکن است مواردی مانند CSS یا جاوا اسکریپت‌های افزونه باعث بروز مشکل شده باشند.

برای به‌روزرسانی افزونه، روند معمول خود را دنبال کنید. سپس وب‌سایت خود را بررسی کنید. اگر مشکل با این روش حل شود به این معنی است که توسعه‌دهنده افزونه از مشکلات تداخل افزونه آگاه شده و آن را برطرف کرده است.

۲- به‌روزرسانی افزونه‌های موجود یا نصب یک افزونه جدید و بروز تداخل

درصورتی‌که افزونه‌های موجود را به‌روزرسانی کنید یا افزونه جدیدی را نصب کنید ممکن است با مشکل تداخل افزونه‌ها در وردپرس مواجه شوید اما این مورد نیاز به عیب‌یابی ندارد تنها کافی است که افزونه مشکوک را غیرفعال کنید و به سایت خود بازگردید. بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر.

در صورت لزوم، می‌توانید مشکل را به توسعه‌دهنده افزونه گزارش کنید تا در صدد رفع تداخل اقدام کند. در بازه زمانی که توسعه‌دهنده در حال بررسی افزونه است می‌توانید از افزونه‌های جایگزین با عملکرد مشابه کمک بگیرید.

۳- به‌روزرسانی خودکار یا دستی و بروز تداخل

به‌روزرسانی خودکار هسته وردپرس، قالب و یا افزونه در وردپرس یک حرکت تجاری هوشمندانه است؛ زیرا ساده‌سازی و خودکار سازی عامل اصلی موفقیت است. با این‌حال، اگر به‌روزرسانی خود را به‌صورت خودکار در وردپرس انجام دهید، باید بدانید که در این صورت رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس کمی پیچیده‌تر خواهد بود.
همان‌طور که ذکر کردیم وابسته به نوع خطایی که در وب‌سایت خود مشاهده می‌کنید، سه مسیر مختلف وجود دارد:

  • مشاهده پیغام خطا در بالای وب‌سایت
  • مشاهده صفحه‌نمایش سفید مرگ وردپرس
  • مشاهده پیغام خطا در بالای وب‌سایت

هنگامی‌که تداخل‌ها بین افزونه با قالب یا هسته وردپرس رخ‌داده و پیغام خطایی را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید، احتمالاً هنوز هم دسترسی کاملی به وب‌سایت وردپرسی و پیشخوان دارید. در چنین مواقعی برای حل مشکل تداخل افزونه‌ها در وردپرس باید راه‌کارهای زیر را دنبال کرد:

۱٫ آخرین نسخه پشتیبان وب‌سایت خود را بررسی کنید. اگر این نسخه قبل از بروز مشکل تداخل افزونه‌ها در وردپرس ساخته‌شده است، آن را بازگردانید. سپس به شماره ۵ رجوع کنید.

۲٫ درصورتی‌که قبلاً نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، به پنل مدیریتی وردپرس رجوع کنید و تمام افزونه‌های نصب‌شده را غیرفعال کنید.

راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

۳٫ سایت خود را بررسی کنید درصورتی‌که غیرفعال کردن افزونه‌ها مشکل به وجود آمده را برطرف کرده باشد، نشان می‌دهد که فعال بودن یکی از افزونه‌ها باعث بروز مشکل شده است.
۴٫ قالب وب‌سایت خود را به قالب پیش‌فرض وردپرس تغییر دهید.

راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

گاهی اوقات ممکن است به‌روزرسانی قالب با بروز خطا همراه شود. درصورتی‌که توسعه‌دهنده قابلیت جدیدی را به توابع قالب اضافه کند که با یکی از افزونه‌های فعال عملکرد مشابهی داشته باشد، تداخل بین افزونه و قالب رخ می‌دهد.  بنابراین باید آن را کنترل کنید. پس از تغییر قالب فعلی به قالب پیش‌فرض وردپرس، وب‌سایت خود را مجدداً بررسی کنید. اگر با تغییر قالب مشکل رفع نشد، می‌توان نتیجه گرفت که تداخلی بین قالب و یکی از افزونه‌ها به وجود آمده است و باید با توسعه‌دهنده قالب در مورد مشکل صحبت کنید و درعین‌حال یک قالب را به‌عنوان جایگزین پیدا کنید.

۵٫ اگر مشکل با تغییر قالب حل شد، باید تمام افزونه‌های موجود را یک‌به‌یک بررسی کنید تا متوجه شوید کدام افزونه تداخل ایجاد کرده است.

۶٫ اکنون باید مجدداً افزونه‌های نصب‌شده را فعال کنید، اما دقت کنید که این عمل باید به‌صورت تک‌تک انجام شود تا افزونه مشکل‌ساز را تشخیص دهید. از مهم‌ترین افزونه خود شروع کنید به‌عنوان‌مثال اگر یک وب‌سایت تجاری، درمانی و… داشته باشید، بررسی کنید که وب‌سایت شما بدون هیچ‌گونه مشکلی با این افزونه اصلی راه‌اندازی شده است.

بعد از بررسی مهم‌ترین افزونه، افزونه‌ای را فعال کنید که به آن مشکوک هستید. اگر سایت مجدداً پیام خطا را نشان داد یعنی این افزونه تداخل به وجود آورده است.
۸٫  باید روند بررسی تک‌تک را برای تمام افزونه‌های نصب‌شده انجام دهید تا بتوانید یکی از آن‌ها که مشکل ایجاد کرده را بیابید. افزونه بررسی‌شده را مجدداً غیرفعال کنید و افزونه بعدی را فعال و آن را بررسی کنید به همین صورت تمام افزونه‌ها را چک کنید.

۹٫ هنگامی‌که افزونه مشکل‌ساز را پیدا کردید، آن را غیرفعال کنید و این مسئله را برای توسعه‌دهنده افزونه یا تیم پشتیبانی خود شرح دهید تا در صدد رفع آن اقدام کنند.

۱۰٫  درنهایت پس از تشخیص افزونه مشکل‌ساز می‌توانید در مورد آن تصمیم بگیرید که  آن را به نسخه قبلی بازگردانی کنید (توصیه نمی‌شود چون بهتر است افزونه، قالب یا هسته وردپرس با آخرین نسخه منتشرشده هماهنگ باشند.) و یا این‌که به‌جای آن افزونه دیگری را جایگزین و استفاده کنید و یا منتظر انتشار نسخه به‌روزرسانی آن باشید.

مشاهده صفحه سفید مرگ در وردپرس

مشاهده صفحه سفید مرگ یک مشکل رایج بین کاربران وردپرس است. با این‌حال، اگر دلیل رخ دادن آن به‌روزرسانی‌های اخیر باشد، به‌راحتی می‌توان آن را رفع کرد.

۱٫ در صورت مشاهده صفحه سفید و عدم دسترسی به پیشخوان وردپرس، باید افزونه‌های خود را یک‌بار غیرفعال کنید. در صورت رفع مشکل می‌توان نتیجه گرفت که تداخل افزونه‌ها در وردپرس باعث بروز چنین مشکلی شده است.
همان‌طور که گفتیم در چنین شرایطی به پیشخوان وردپرس دسترسی نخواهید داشت، در این مورد به کنترل پنل هاست خود رجوع کرده یا از FTP برای دسترسی به فایل‌های سایت خود استفاده کنید.

۲٫ تمام افزونه‌های خود را غیرفعال کنید. می‌توانید این کار را با تغییر نام پوشه “Plugins” به چیز دیگری انجام دهید.

۳٫ اگر مایلید تمام فایل‌ها را حذف کنید (حذف‌کردن فایل‌ها باعث غیرفعال شدن افزونه‌ها می‌شود)، ابتدا باید یک نسخه پشتیبان از آن‌ها را در جایی دیگر ذخیره کنید.
نکته: هنگامی‌که همه افزونه‌ها از پوشه حذف شدند، و بررسی آن‌ها اتمام یافت می‌توانید افزونه‌های های ذخیره‌شده را دوباره در همان پوشه بارگذاری کنید. دقت کنید این کار افزونه‌ها را مجدداً فعال نخواهد کرد. بلکه باید به‌صورت دستی فعال شوند.

۴٫ با غیرفعال کردن افزونه‌ها، باید بتوانید به وردپرس بازگردید و فرایند فوق را که قبلاً شرح داده‌شده است دنبال کنید، اگر هنوز صفحه‌ی سفید مرگ را مشاهده می‌کنید و حافظه کش خود را پاک‌کرده‌اید، احتمالاً مشکل از قالب شما است.

۵٫ روند غیرفعال کردن قالب نیز مانند روند غیرفعال کردن افزونه‌ها است. نام پوشه «Theme» را تغییر دهید یا فایل‌های قالب را پس از تهیه بکاپ، از پوشه حذف کنید. سایت را مجدداً راه‌اندازی کنید اکنون باید قادر به دسترسی به پیشخوان وردپرس باشید و سپس می‌توانید قالب خود را از طریق پنل وردپرس تغییر دهید.

جلوگیری از بروز تداخل افزونه‌ها در وردپرس

همان‌طور که می‌بینید، رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس سخت نیست اما ملزم به صرف انرژی و زمان زیادی برای شناسایی منبع مشکل‌ساز است. می‌توانید با انجام اقدامات کاملاً ساده از بروز چنین تداخلاتی پیشگیری کنید و این زمان را صرف ساخت وب‌سایت یا بهبود فرایندهای کسب‌وکار خود کنید.

برای این منظور می‌توانید اقدامات زیر را برای اجتناب از این مشکلات دنبال کنید:

  • یکی از اقدامات اشتباه کاربران نصب بیش‌ از اندازه‌ی افزونه‌های وردپرس است. هرچقدر از افزونه‌های کمتری استفاده کنید احتمال تداخل افزونه‌ها در وردپرس کمتر خواهد بود. بنابراین، افزونه‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید.
  • همیشه قبل از نصب و فعال‌سازی یک افزونه جدید، زمانی را صرف خواندن بخش نظرات و پشتیبانی آن کنید. در غیر این‌صورت قبل از نصب می‌توانید از توصیه‌های شخص ثالث کمک بگیرید.
  • همیشه افزونه‌های خود را به‌روز نگه‌دارید. به‌روزرسانی هم‌زمان چند افزونه راحت‌تر است اما به‌روزرسانی تک‌تک افزونه‌ها می‌تواند در شناسایی افزونه‌ای که باعث تداخل می‌شود کمک شایانی کند. در صورت بروز مشکل به‌سرعت می‌توان عامل را شناسایی کرد.
    اگر از ابزارهای به‌روزرسانی خودکار استفاده می‌کنید، ابتدا بررسی کنید که قبل از هر به‌روزرسانی عمل تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایت انجام شود.
  • هرچند ماه یک‌بار تنظیمات افزونه خود را بررسی کنید. اگر زمان انتشار آخرین به‌روزرسانی بیش از ۶ ماه بود بهتر است برای آن افزونه یک نسخه جایگزین پیدا کنید.
    قبل از انجام هرگونه به‌روزرسانی یا نصب افزونه جدید یک نسخه پشتیبان از وب‌سایت خود تهیه کنید.
  • همیشه از یک محیط تستی برای نصب موارد جدید و به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید نصب موفق افزونه‌های جدید  یا به‌روزرسانی‌های خود را کاملاً بررسی کنید و هرگونه تداخلاتی را قبل از انتشار بر روی وب‌سایت خود متوجه شوید.
  • همیشه ساختار قالب یا افزونه‌های موردنظر خود را قبل از نصب چک و بررسی کنید. حتی اگر توسعه‌دهنده نباشید و با کدگذاری آشنایی نداشته باشید می‌توانید ساختار استاندارد یک افزونه یا قالب را تشخیص دهید.
  • همچنین، زمانی را برای آشنا شدن با هوک‌های وردپرس صرف کنید. گاهی تداخل‌های بین افزونه‌ها  یا قالب زمانی رخ می‌دهد که توسعه‌دهندگان نام منحصربه‌فردی را برای هوک انتخاب نکنند. درصورتی‌که این نام در یک قالب یا افزونه مشابه باشد باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که به‌نوبه خود سرور را درگیر می‌کند و نهایتاً تداخل رخ می‌دهد.
  • سطح مهارت‌های HTML، PHP و JavaScript خود را افزایش دهید تا در صورت مشاهده تداخل افزونه‌ها در وردپرس تا حدودی بتوانید از طریق کدنویسی مشکل به وجود آمده را مدیریت کنید.

جمع‌بندی نهایی

تداخل افزونه‌ها در وردپرس یکی از مشکلات رایج در میان کاربران وردپرسی است. بررسی و رفع این‌گونه مشکلات سخت نیست اما ملزم صرف انرژی و زمان نسبتاً زیادی است. عموماً در زمان بروز تداخل، پیغام خطایی در بالای وب‌سایت نمایش داده می‌شود و یا با صفحه سفید مرگ وردپرس مواجه می‌شوید که در هر مورد روش‌های بررسی و رفع خطا متفاوت خواهد بود. در این مقاله ۱۱ روش جهت پیشگیری از بروز تداخل بین افزونه‌ها با قالب یا هسته وردپرس را تشریح کردیم که در صورت رعایت آن‌ها با مشکل تداخل افزونه‌ها در وردپرس مواجه نخواهید شد.

پایدار باشید.

The post راهکارهای رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

دانلود اسکریپت شبکه دوستیابی آنلاین QuickDate v1.0

دانلود اسکریپت شبکه اجتماعی دوستیابی آنلاین QuickDate v1.0 : یک اسکریپت قوی با امنیت بالا برای ایجاد سایت دوستیابی می باشد که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار میدهد

 

برخی از امکانات کلیدی اسکریپت شبکه اجتماعی دوستیابی QuickDate v1.0 :

  • قابلیت ایجاد پروفایل کاربر
  • قابلیت آپلود تصاویر در پنل کاربری و صفحه
  • سئو و بهینه سازی شده در موتورهای جستجوگر Seo Friendly
  • پنل مدیریت قدرتمند
  • قابلیت ایجاد اعتبار و خرید اعتبار



لینک منبع مطلب

قالب HTML سایت در دست ساخت DSTNY

DSTNY نام یک قالب کاربردی به صورت HTML است که با استفاده از آن می توانید برای وب سایت های در دست ساخت خود صفحه به زودی یا همان صفحه Coming Soon ایجاد کنید. این قالب پیشرفته توسط فریم ورک قدرتمند بوت استرپ طراحی شده است که می توانید آن را به صورت تمام صفحه به نمایش بگذارید. امروزه طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا مسئله خیلی مهمی است، DSTNY به گونه ای طراحی شده که با هر نمایشگری در هر سایزی سازگار است و بازدیدکنندگان شما به راحتی با هر دستگاهی از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ می توانند از وبسایت شما بازدید کنند.

 

قالب HTML سایت در دست ساخت DSTNY

 

همچنین این قالب دارای فرم تماس با ما به صورت آژاکس می باشد، این فرم تماس با آنتی اسپم ( ضد هرزنامه) ارائه می شود، شما تنها کافیست آدرس ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات وارد کنید و فیلدهای مربوطه را تکمیل کنید تا یک فرم تماس با ما با طراحی منحصر بفرد داشته باشید. این قالب دارای بیش از ۲۰ صفحه خانگی مختلف است که به راحتی می توانید از بین آن ها صفحه ای که با وبسایتتان مرتبط است را انتخاب کنید. از قابلیت های اصلی قالب DSTNY می توان به اسلایدر پیشرفته، پشتیبانی از شبکه های اجتماعی، طراحی پیشرفته، امکان سفارشی متن و عنوان صفحه، امکان استفاده و سفارشی سازی آسان و بسیاری قابلیت های دیگر اشاره کرد. در ادامه مطلب به برخی دیگر از امکانات قالب html سایت در دست ساخت DSTNY اشاره خواهیم کرد.

 

امکانات قالب HTML سایت در دست ساخت DSTNY :

  • امکان ذخیره سازی ایمیل های دریافتی در حافظه فایل یا ایمیل شخصی
  • پشتیبانی از فونت های گوگل
  • دارای بیش از ۱۰۰۰ آیکون
  • شامل فایل های: PHP Files, HTML Files, CSS Files, JS Files
  • سازگاری با انواع مرورگرها از جمله فایرفاکس، کروم و غیره
  • طراحی واکنش گرا
  • و بسیاری امکانات دیگر

نوشته قالب HTML سایت در دست ساخت DSTNY اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

الگوریتم E-A-T گوگل ، قسمتی از یک راه طولانی برای تشخیص رتبه بندی سایت‌ها است که در بروز رسانی‌های جدید گوگل ارائه شده است. با اینکه تغییرات کوچک توسط کارمندان گوگل هر روزه اعمال می‌شود، تغییرات و بروز رسانی‌های بزرگ هستند که واقعا زندگی صاحبان سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما این بار هیچ استثنایی وجود ندارد.

 

با وجود اینکه این الگوریتم جدید مثل الگوریتم‌های قبلی گوگل خیلی سر و صدا به را نینداخت، اما پیامدهای بسیار مهمی همراه خود دارد که شما به عنوان یک وبمستر باید آن‌ها را بدانید. در این مقاله از بیست اسکریپت همراه ما باشید تا با ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل آشنا شوید، بدانید چه اثری بر جایگاه سایت شما در گوگل خواهد داشت و چگونه مطمئن شوید سایت وردپرسی شما نیز از این الگوریتم جدید پیروی می‌کند.

 

الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T دقیقا چیست؟
اول از همه لازم است بگویم که این الگوریتم خیلی هم جدید نیست و از ماه August سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. در آن زمان بسیاری از افرادی که در زمینه سئو کار می‌کردند، شاهد نواساناتی در رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل بودند. علاوه بر آن شرکت گوگل نیز اعلام کرد که یک بروز رسانی گسترده انجام داده است؛ کاری که معمولا انجام نمی‌دهد.

 

اما بعد از این بروز رسانی چه اتفاقی افتاد؟

پس از این بروز رسانی، نحوه رتبه بندی صفحات YMYL تغییر یافت. اگر تا به حال کلمه ی YMYL به گوشتان نخورده است، شما تنها نیستید. این کلمه مخفف عبارت Your Money or Your Life بوده و اصطلاحی است که گوگل برای صفحاتی به کار می‌برد که می‌توانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایت‌ها و صفحاتی داشت که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. بعضی از وبمستران تغییرات بسیار زیادی را در ترافیک سایت خود مشاهده کردند که می توانید تاثیر الگوریتم E-A-T گوگل را بر سایت های زیر ببینید.

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، افت ترافیک بیش از ۵۰ درصد در سایت‌های معروف، عادی به نظر نمی‌رسید. به طور کلی، سایت‌هایی که بیشترین میزان نوسان در ترافیک را تجربه کردند، سایت‌هایی در زمینه سلامت، ورزش، تغذیه و حوزه پزشکی بودند.

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

همچنین سایت‌هایی در زمینه بازاریابی و کسب و کار نیز شاهد تغییرات بزرگی بودند. علاوه بر این، الگوریتم E-A-T گوگل بر نتایج جست و جوی محلی نیز تاثیر گذاشته بود اما چیزی نبود که اکثر افراد روی آن تمرکز کنند.

نام E-A-T از کجا آمد؟

متخصصین سئو نام این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر است:

  • Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایت‌های YMYL فوق العاده مهم است که مطالبی که منتشر می‌کنند شایع و بی اساس نباشند.
  • Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌کند
  • Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است. مثل امنیت و کیفیت سایت.

 

پیاده سازی دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل

قطعا سوال شما هم این است که چه کاری باید انجام دهید تا افت ترافیک، گریبان‌گیر سایتتان نشود؟ یا اگر این اتفاق برای شما افتاده است، چه باید بکنید تا به حالت عادی برگردید؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید چگونه می‌توانید از الگوریتم E-A-T در وردپرس پیروی کنید.

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

۱- به فکر کاربران سایت خود باشید

اینکه از روش‌ها و ترفند‌های مختلف برای آمدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید خیلی خوب است؛ اما نباید اولین اولویت شما باشد. گوگل تمام این کارها را انجام می‌دهد تا فرآیند جستجو را برای کاربران بهینه کند. در نهایت گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن‌هاست. در واقع ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و بعد از آن می‌توانید به دنبال ترفندهای سئو باشید.

 

برای رسیدن به این مقصود، اولین کار این است که به آنچه انجام می‌دهید فکر کنید. اگر سایت، محصول یا خدمات در سطح خیلی خوبی دارید، در نهایت این‌ها همه به لینک‌ها، بازخوردها و هزاران چیز دیگر ختم می‌شود که موتورهای جستجو از جمله گوگل از آن‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، اگر خواسته‌ها و نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، هزاران مشتری را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از بهترین تکنیک‌های سئو استفاده کنید. پس هر روز اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا اسپم، اسکریپت آزار دهنده و هر چیز مضر برای کاربران وجود دارد یا خیر. این اولین گام در توجه به الگوریتم E-A-T گوگل است.

 

۲- صفحه “درباره ما” سایت خود را بهینه کنید

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

مورد دیگری که خیلی برای گوگل مهم است این است که چه کسی مسئول اطلاعات موجود در سایت است؟ همچنین این مورد برای کاربران نیز اهمیت دارد. مهم نیست که شما صفحه‌ای تحت عنوان “درباره ما” در سایت خود ساخته‌اید؛ مهم این است که در آن عوامل پشت صحنه سایت خود را به خوبی معرفی کنید و سعی کنید واقعیت خود و سایت خود را به کاربران نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. در این صفحه می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

  • تجربیات و تخصص شما یا تیم‌تان
  • دستاورد‌هایی که داشته‌اید یا نامزد شده‌اید
  • معرفی خوب و مثبت شما
  • نظرات کاربران و مشتریان
  • مدارک تحصیلی شما و اعضای تیم
  • آدرس دفتر کار یا اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباط

۳- تجربه و تخصص اعضای تیم را مشخص کنید

هر یک از اعضای تیم شما که در سایت، محتوا قرار می‌دهند، باید پروفایلی داشته باشد که تمامی اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته باشند. در وردپرس کافی است از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که نام شما را نوشته است، وارد بخش ویرایش شناسنامه شوید و اطلاعات خود را وارد نمایید.

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

اکنون بیوگرافی شما در انتهای هر مقاله‌ای که در سایت خود منتشر کنید، نمایان می‌شود.
با استفاده از این روش، صفحات آرشیو سایت شما به صفحات یونیک و ارزشمند تبدیل می‌شوند که نکته مثبتی برای سئوی سایت شما محسوب می‌شود. اما دقیقا در بیوگرافی خود چه چیزی باید بنویسید تا مورد توجه الگوریتم E-A-T گوگل قرار بگیرد؟ می‌توانید اطلاعات زیر را در بیوگرافی خود بنویسید:

  • مقاله‌های معروفی که نوشته‌اید
  • کسب و کارهای موفق شما
  • رویدادها و کنفرانس‌هایی که شرکت کرده‌اید
  • شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنید یا قبلا کار می‌کرده‌اید
  • دستاوردهایی که بدست آورده‌اید

 

۴- اعتبار و جایگاه سایت خود را مدیریت کنید

همانطور که سئو شامل On-Page و Off-Page است، الگوریتم E-A-T گوگل نیز چنین حالتی دارد. این بدین معنی است که مطمئن شوید سایت وردپرسی شما از لحاظ اعتبار در جایگاه خوبی در دنیای وب قرار دارد. در زیر به فاکتورهای مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم:

  • پوشش خبری: اگر راهی وجود دارد که می‌توانید در سایت‌های خیلی مشهور و معتبر که ربطی به زمینه کاری شما ندارند، با هزینه‌های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید! گوگل، فوق العاده در این زمینه هوشمند عمل می‌کند و به راحتی خواهد فهمید که کدام پوشش خبری با پرداخت پول انجام شده و کدام یک نظر شخصی نویسنده است و صرفا یک تبلیغ نیست، بلکه نوعی حمایت است.
  • بازخورد: سعی کنید در سایت‌هایی که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود برجسته شوید و سپس بازخورد کاربران را دریافت کنید. معمولا با برجسته شدن در سایت‌های مربوطه، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت، یک جای کار شما اشکال دارد.
  • پست های مهمان: می‌توانید در سایت‌هایی که شهرت خوبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله‌هایی را برایشان ارسال کنید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهید کرد.
  • دریافت نظر مشتریان: این یکی از راه‌های خوب برای نشان دادن اعتبار است. نظرات کاربران را جمع کنید و در سایت خود به نمایش بگذارید. در اکثر قالب‌های وردپرس، این امکان به صورت شخصی‌سازی شده در دسترس است و صفحه سازهایی مثل المنتور و ویژوال کامپوزر و خیلی از صفحه‌سازهای دیگر، این امکان را دارند.

 

برای مشاهده آموزش کار با ویژوال کامپوزر، به مقاله “آموزش صفر تا ۱۰۰ ویژوال کامپوزر” مراجعه کنید.

 

۵- محتوای سایت خود را بهبود دهید

به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه است. این محتوای سایت شماست که باعث می‌شود در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید و همچنین باعث افزایش E-A-T سایت شما نیز می‌شود. بدین منظور محتوای شما باید تمامی معیارهایی که نوشتیم را در برداشته باشد؛ هوشمندانه و حرفه‌ای نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد. البته شما هم می‌توانید از پست‌های مهمان استفاده کنید و به کاربرانتان این امکان را بدهید تا نویسنده سایت شما باشند؛ اما تمامی معیارها باید در تک تک این مقالات رعایت شده باشد.

الگوریتم E A T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟

نوشتن مقاله‌های خوب برای الگوریتم E-A-T گوگل ، صرفا شامل مقاله‌های جدید نمی‌شود؛ بلکه باید توجه ویژه‌ای به مقاله‌های قدیمی سایت خود داشته باشید و باید آن ها را به خوبی بررسی کنید که آیا در جهت اهداف شما هستند یا خیر. این کار به این خاطر است که رفته رفته مقاله‌های بهتری خواهید نوشت و مقاله‌های قبلی و قدیمی ممکن است تلاش‌های شما را بی‌نتیجه کند.

 

اولین قدم هم این است که آمار ترافیک صفحات مختلف را آنالیز کنید. با آنالیز سایت خود خواهید فهمید کدام یک از مقاله‌های شما ترافیک کمتری را به سمت خود هدایت می کنند. پس از شناسایی آن‌ها می‌توانید به فکر بروز رسانی و بهبود آن‌ها باشید. همچنین می‌توانید بعضی از آن‌ها را با هم ادغام کنید یا اینکه کلا حذفشان کنید. بهترین ابزار برای دریافت آمار بازدید وردپرس، گوگل آنالیتیکس است که در مقاله های قبلی بیست اسکریپت ، در مورد نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس صحبت کردیم.

 

الگوریتم E-A-T گوگل در کل با کیفیت سایت مرتبط است!

هر سایتی که می‌خواهد رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کند، باید اصول سئو را در همه بخش‌ها رعایت کند؛ به خصوص به الگوریتم‌های گوگل توجه زیادی داشته باشد و از دستورالعمل‌های آن‌ها پیروی کند. الگوریتم E-A-T گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به خصوص اگر سایت‌های YMYL را مدیریت می‌کنید.

 

نتیجه نهایی

به طور خلاصه، برای پیاده سازی دستورالعمل های الگوریتم E-A-T گوگل باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • سایت خود را مجددا ارزیابی کنید و ببینید آیا باعث ناراحتی کاربران می‌شود یا خیر.
  • صفحه “درباره ما” سایت خود را مدیریت کرده و از اصول الگوریتم E-A-T در آن استفاده کنید.
  • تجربیات و تخصص خود و تیم‌تان را به کاربران نمایش دهید.
  • شهرت و اعتبار خود را مدیریت کنید.
  • محتواهای جدید و قدیمی را بهتر کنید و از اصول گفته شده بهره بگیرید.

با رعایت اصول بالا، سایت شما از نظر الگوریتم E-A-T گوگل در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت و در آینده جایگاه خیلی بهتری را نیز از آن خود خواهد کرد.

نوشته الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری بر وردپرس دارد؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

افزونه پلیر پخش زنده وردپرس bzplayer Pro

bzplayer Pro یک افزونه حرفه ای مبتنی بر HTML5 برای وردپرس است که می توانید از آن برای راه اندازی یک سیستم پخش زنده ویدئو در وبسایت خود استفاده کنید. افزونه bzplayer Pro از منابعی مانند یوتیوب، Soundcloud ، گوگل درایو، Vimeo و همچنین فرمتهای صوتی، تصویری (MP4، M3U8، MP3، MKV، FLV، WEBM، OGG) پشتیبانی می کند. سرویس لایو استریم این افزونه از استانداردهای HLS ، RTMP و MPEG-DASH پشتیبانی می کند. با افزونه bzplayer Pro می توانید ویدئوهای خود را بر روی تمام مرورگرها و دستگاه های پخش کننده ویدئویی سریع و مدرن پخش کنید. این افزونه دارای ویژگی های عالی مانند: لایو استریم، اشتراک در شبکه های اجتماعی، تبلیغات، تم ساز، طراحی مدرن، امکان استفاده از شورت کدها و بسیاری ویژگی های جالب دیگر است.

افزونه پلیر پخش زنده وردپرس bzplayer Pro

افزونه وردپرس bzplayer Pro یک افزونه کاملا واکنشگرا می باشد که در تمامی دستگاه ها از جمله موبایل، تبلت و دسکتاب به خوبی نمایش داده می شود و با هر دو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار است. با تم ساز این افزونه می توانید ۵ تم مختلف بسازید و همچنین رنگ هر عنصر پخش ویدئو مانند نوار کنترل، آیکون شناور، دکمه تنظیم صدا، بخش نمایش دهنده پیشرفت بارگذاری، پس زمینه اشتراک گذاری، دکمه توقف و پخش و غیره را به دلخواه خود تغییر دهید. در ادامه مطلب به برخی دیگر از قابلیت های این افزونه اشاره خواهیم کرد

افزونه پلیر پخش زنده وردپرس bzplayer Pro

دیگر امکانات پلاگین پلیر پخش زنده وردپرس bzplayer Pro :

  • امکان ایجاد محدودیت سنی برای تماشاگران
  • قابلیت تنظیم سرعت پخش ویدئو
  • دارای دکمه دانلود
  • درای دکمه توقف و پخش
  • امکان از سرگیری پخش پس از خروج
  • دارای دکمه های انتخاب کیفیت پخش
  • پشتیبانی از یوتیوب
  • امکان اضافه کردن شورت کد
  • امکان فول اسکرین کردن پخش
  • امکان تماشای فیلم قبل از آپلود شدن کامل
  • امکانی عکودی و افقی کردن صفحه نمایش
  • کاملا واکنشگرا
  • سازگار با انواع مرورگرها
  • امکان پنهان کردن عناصر پخش
  • امکان میوت کردن پخش
  • امکان قرار دادن پخش روی حالت تکرار
  • امکان قرار دادن عکس در پس زمینه پلیر
  • سازگار با تمام نسخه های وردپرس
  • و بسیاری امکانات دیگر

نوشته افزونه پلیر پخش زنده وردپرس bzplayer Pro اولین بار در دلکد – دانلود اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

دانلود طرح لایه باز قاب عکس انتزاعی طراحی شده به صورت شیپ

طرح لایه باز قاب عکس انتزاعی

در این مطلب شاهد مجموعه طرح لایه باز قاب عکس انتزاعی طراحی شده به صورت شیپ مناسب جهت استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ می باشید. این مجموعه شامل ۲۰ قاب عکس فوق العاده زیبا است که در قالب ۲ فایل psd بر روی سایت بارگذاری شده اند که خیلی ساده و راحت می توانید از آن ها در محیط فتوشاپ استفاده کنید. طرح ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای سایز و ابعاد ۳۵۰۰ × ۳۵۰۰ پیکسل هستند که همگی مناسب جهت ایجاد تصاویری با رزولوشن بالا می باشند. همچنین هر ۲۰ قاب به صورت Smart Object ایجاد شده اند که بواسطه این قابلیت فقط با چند کلیک قادر به جایگذاری طرح و تصاویر خود در این قالب های آماده خواهید بود.

 

دانلود طرح لایه باز قاب عکس انتزاعی طراحی شده به صورت شیپ

 

جزئیات بیش تر :

  • کیفیت بالای طرح ها
  • شامل ۲۰ طرح
  • فرمت : psd
  • سایز و ابعاد : ۳۵۰۰ × ۳۵۰۰ پیکسل
  • رزولوشن : ۳۰۰Dpi
  • طراحی به صورت Smart Object
  • قابل استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ

نوشته دانلود طرح لایه باز قاب عکس انتزاعی طراحی شده به صورت شیپ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

صفحه 40 از 55
»...102030 قبلی 36373839404142434445 بعدی 50...«