دیجی اسکریپت

خرداد ۱۴۰۰ - دیجی اسکریپت

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ بهترین راه‌حل‌ها برای فروش آنلاین

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ بهترین راه‌حل‌ها برای فروش آنلاین

برای رسیدن به اهداف سازمانی خود؛ مجموعه شما باید تکنیک‌ها، روش‌های فروش و شیوه‌های متنوع و بیش‌تری داشته باشد که با برنامه‌ریزی منظم و درست، محصولات خود را به فروش برسانید. در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ چگونه می‌توان یک سایت فروش اینترنتی راه‌اندازی کرد و از آن کسب درآمد نمود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم
چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم

برای این‌که فروش اینترنتی داشته باشید، باید سایت فروشگاهی اینترنتی راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی فروشگاه‌ اینترنتی مثل گذشته نیاز به پرداخت هزینه‌های چند ده میلیون تومانی ندارد. همین حالا می‌توانید دوره رایگان ساخت سایت را مشاهده کنید و سایت اختصاصی خود را بسازید. سپس کافیست دوره رایگان طراحی سایت فروشگاهی را ببینید و سایت فروشگاهی خود را همین حالا در عرض چند ساعت راه‌اندازی کنید. 🙂

بعد از راه‌اندازی سایت خود، این مقاله را ادامه دهید. روش‌هایی برای شما داریم که با آن‌ها می‌توانید به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنید.

یک گوشه بازار را در دست بگیرید

سعی کنید یک زمینه خاص را برای فعالیت خود انتخاب کنید و در آن تخصص پیدا کنید. تمام تمرکز خود را بر روی زمینه فعالیت خود بگذارید تا مردم شما را بشناسند. به مرور زمان شما در حوزه فعالیت خود تبدیل به یک برند قوی می‌شوید. درنتیجه فروش شما افزایش پیدا‌ می‌کند. همچنین زمانی که در یک زمینه خاص فعالیت ‌کنید، سئو و تبلیغات بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد و زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نیچ بازار، مقاله ما در این‌باره را مطالعه کنید.

یک مزیت رقابتی خاص ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های متمایز بودن کار شما نسبت به دیگران، مزیت رقابتی است که هر کسب‌وکاری باید به آن توجه کند. همیشه از خودتان سوال بپرسید که به چه دلیل مردم باید از شما خرید کنند؟ مزیت شما نسبت به رقیبانتان چیست؟

مزیت رقابتی با توجه به کالایی که می‌فروشید می‌تواند متفاوت باشد. در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از کسب‌وکارها ویدئو تولید نمی‌کنند. پس اگر شما بتوانید برای محصولات خود یک ویدئو حرفه‌ای و ویژه تهیه کنید، باعث می‌شود که مردم برند شما را نسبت به رقبانتان ترجیح دهند. این یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود. 😉

افزایش فروش با UpSell و DownSell
افزایش فروش با UpSell و DownSell

فرض کنید فروشگاه موبایل دارید. همین حالا دوربین را در دست گرفته و یک آنباکس بسیار عالی از محصول‌تان ضبط کنید. این ویدیو را روی یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و صفحه محصول سایت خود قرار دهید. همین ویدیو می‌تواند باعث افزایش چشمگیر فروش شما شود.

استفاده از مشاوره و چت آنلاین

یکی از مواردی که می‌تواند تجربه کاربری موفقی را القا کند، چت زنده است. یک پاسخ عالی به این سوال که چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم. در این روش مشتری می‌داند که هر سوالی داشته باشد در قسمت لایوچت می‌تواند مطرح کند. تجربه کاربری تنها به نوع طراحی سایت یا اپلیکیشن مربوط نمی‌شود و مفهوم بسیار گسترده‌تری دارد. بسته‌بندی کالا نیز یکی از موثرترین روش‌ها در زمینه تجربه‌کاربری است. یک بسته‌بندی شیک و حرفه‌ای که نشان‌ می‌دهد زمان زیادی صرف طراحی آن شده است، تجربه کاری خوبی را به مشتری نشان می‌دهد.

استفاده از مشاوره و چت آنلاین
استفاده از مشاوره و چت آنلاین

پس باید تمام جنبه‌های تجربه کاربری بررسی شود و روی آن‌ها کار شود. روشی که محصول را طراحی می‌کند، روش دسته‌بندی محصول، حتی روش ارسال سریع، به تنهایی می‌تواند تجربه کاری خوبی باشد. تمام این موارد کمک می‌کنند تا شما فروش‌ بیش‌تری داشته باشید.

یک نکته بسیار مهم: در بخش چت آنلاین کاربر معمولا انتظار پاسخ در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه را دارد. پس اگر نمی‌توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه یا نهایتا ۱ دقیقه پاسخگوی کاربر باشید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا چت آنلاین راه‌اندازی نکنید. 🙂 چرا که نه تنها باعث افزایش فروش نمی‌شود، بلکه فروش شما را نیز کاهش خواهد داد.

استفاده از UpSell و CrossSell

در فروشگاه اینترنتی از UpSell و CrossSell استفاده کنید. یعنی زمانی که کاربر از شما خرید می‌کند به آن پیشنهاد محصولات مرتبط و مکمل، یا محصولات گران‌تر را بدهید. برای مثال ممکن است شما فروشگاه دوربین داشته باشید و زمانی که مشتری دوربینی را خریداری می‌کند به آن پیشنهاد دهید که لنز مخصوص آن دوربین را می‌توانید با ۳۰% تخفیف خریداری کنید، یا بعد از خرید به مشتری ایمیل بزنید و کیف مخصوص آن دوربین را به او معرفی کنید.

با جمع آوری ایمیل کاربران می‌توانید به صورت مرتب به آن‌ها ایمیل بزنید. در نتیجه می‌بینیم مشتری‌ای که قرار بود در طول سال فقط یک بار از شما خرید کند، با استفاده از این روش‌ها بیش از ۱۰ بار خرید کرده‌ است. پس از این طریق می‌توانید میزان خرید هر مشتری را افزایش دهید. این یعنی افزایش چند برابری درآمد شما!

یک ارزش واقعی به مشتری ارائه دهید

با خلق یک ارزش جدید و متفاوت فروش خود را چندین برابر کنید
با خلق یک ارزش جدید و متفاوت فروش خود را چندین برابر کنید

فروشگاه‌های اینترنتی به خوبی از این روش برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. برای مثال اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید، (که قطعا همین‌طور است) می‌توانید برای مشتریانی که بالای ۵۰۰ هزار تومان خرید می‌کنند؛ محصولات را به صورت رایگان ارسال کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان شما ترغیب شوند و مبلغ خرید خود را به بالای ۵۰۰ هزار تومان برسانند.

این کار یک تکنیک عالی در فروش محصولات فیزیکی است. شما تنها با کمی خلاقیت و فکر کردن روی موضوعات مختلف؛ می‌توانید ارزش‌های زیادی را به مشتریان خود ارائه دهید تا فروش شما افزایش یابد.

روی سئوی سایت‌تان کار کنید

در مطالب قبل گفتیم که سئو کردن یک وب‌سایت، زمان‌بر است؛ ولی به این معنی نیست که بیخیال آن شویم. سعی کنید سئو داخلی و سرعت سایت خود را بهینه کنید. روی محتوای محصولات و دسته‌بندی‌های سایت کار کنید. حتی اگر یک قسمت با عنوان بلاگ داشته باشید؛ می‌توانید با تولید محتوای متنی و انتشار مقالات مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌وکار خود، بازدیدهای زیادی را از موتورهای جستجوگر دریافت کنید.

SEO یعنی افزایش ورودی گوگل و افزایش ورودی گوگل به معنای جذب هزاران بازدیدکننده رایگان در روز برای سایت اینترنتی شماست. به جرات می‌توان گفت در حال حاضر سئو یکی از راه‌هایی است که فروش شما را برای چندین سال تضمین خواهد کرد. اگر مدت زمان زیادی برای سئوی سایت‌تان وقت بگذارید. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فروش سایت میهن وردپرس از طریق ورودی‌های گوگل انجام می‌شود و این با شبکه‌های اجتماعی که یک روز سیل عظیمی از کاربر روانه سایت شما می‌کنند و روزی می‌رسد که حتی یک ورودی هم ندارید، کاملا متفاوت است.

امیدواریم با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد، بتوانید روز به فروش فروش سایت خود را افزایش دهید. شاد و موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

سئو و محتوای جدید | الگوریتم Freshness گوگل را بشناسید!

روند تولید محتوا در فضای اینترنت همواره به صورت صعودی در حال پیشرفت هست. از بین همه اطلاعات و محتواهای موجود، گوگل سعی می‌کند که مطلب مفید و مورد نظر کاربر را به دست او برساند. در این اه گوگل، الگوریتم‌های مختلفی را توسعه داده است. یکی از این الگوریتم‌ها، الگوریتم freshness می‌باشد که در ادامه مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

سئو و محتوای جدید | الگوریتم Freshness گوگل را بشناسید!

الگوریتم freshness چیست؟

گوگل اغلب الگوریتم‌هایی را با هدف بهبود نتایج جستجو منتشر می‌کند. الگوریتم Freshness به کاربران کمک می‌کند تا محتوای به‌روز و مرتبط را بدون نیاز به استفاده از موارد منسوخ شده، جست‌وجو کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. برای مثال زمان‌که شخصی بروزرسانی بازی مورد علاقه‌اش را جستجو می‌کند. قطعا نمی‌خواهد که نتایج هفته‌ها یا سال‌های گذشته را مشاهده کند.

 

این موتور جستجو یک سیستم منحصر‌به‌فرد برای نمایه‌سازی وب ایجاد کرده است که به خزنده‌ها اجازه می‌دهد تا تازه‌ترین مطالب را فهرست‌بندی کنند. این الگوریتم با رتبه‌بندی کردن نتایج جستجو بر ۳۵ درصد جستجوگران تأثیر گذاشته است.

 

فاکتورهایی که گوگل متوجه به‌روز بودن محتوا تولید شده شما می‌شود؟

عوامل مختلفی وجود دارد که به کمک آنها Google به‌روز بودن یا نبودن محتوای وب‌سایت شما را تعیین می‌کند. از این بین، مهمترین موارد شامل موارد زیر است:

  • تغییر محتوا
  • تعامل خوب با کاربران
  • بک‌لینک تازه
  • تاریخ انتشار و یا آخرین تاریخ اصلاح شده
  • وجود کلمات کلیدی که به‌روز بودن محتوا را نشان دهد.

این الگوریتم بسیار کاربردی می‌باشد و باعث شده که نتایج جستجوهای گوگل دقیق‌تر، بهتر و منطقی‌تر ارائه شود.

 

مثالی از الگوریتم Freshness

یکی دیگر از مثال‌هایی که برای این الگوریتم گوگل می‌توان زد، زمان انتخابات می‌باشد. در این زمان همه کاربران خواستار مطلع شدن از جدیدترین اخبار، حاشیه‌ها و آمار آراء هستند. در نظر بگیرید برای کلمه کلیدی “دونالد ترامپ” تعداد درخواست‌های انجام شده چقدر است؟ نمودار زیر، زمان تبلیغات ریاست جمهوری را در ژوئن ۲۰۱۵ نشان می‌دهد:

سئو و محتوای جدید | الگوریتم Freshness گوگل را بشناسید!

وقتی تعداد جست‌وجوهای خاصی که در یک زمان مشخص ایجاد شده‌اند، به طرز چشمگیری افزایش یابد. این موضوع، موضوعی پرطرفدار را نشان می‌دهد که به نتایج به‌روز نیاز دارد. بنابراین زمانی‌که آخرین نتایج شمارش آراء در گوگل سرچ می‌شود. گوگل جدیدترین اخبار مربوط به آمار را به کاربر نشان می‌دهد.

 

نتیجه این مقایسه اینست که، سایت‌هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را به‌روزرسانی می‌کنند، شانس بیشتری برای بهبود رتبه دارند. پس اگر مطابق با قوانین این الگوریتم، وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کنید. قطعاً شاهد رشد بسزایی در سئو سایت خود خواهید بود.

 

فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت برای الگوریتم Freshness

الگوریتم Freshness فقط بر روی موضوعات مهم و خبری تمرکز ندارد. بلکه ممکن است انواع محتواهای قدیمی را نیز مورد هدف قرار دهد. زیرا هدف نهایی همه الگوریتم‌های گوگل، نمایش محتوای پربار و مفید به کاربر است. در ادامه به معرفی نکات بهینه‌سازی محتوای جدید و قدیمی می‌پردازیم:

  • محتواهای خود را بروزرسانی کنید
  • در انتشار محتوای جدید سرعت عمل داشته باشید
  • از قدرت شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید
  • بک لینک معتبر بسازید
  • محتوای همیشه سبز منتشر کنید

 

مزایا و تاثیر به‌روزرسانی الگوریتم Freshness

یکی از مهمترین قسمت‌های به روز رسانی Freshness این است که این الگوریتم نه تنها به تازه‌سازی محتوا توجه دارد. بلکه به نحوه به‌روزرسانی محتوا نیز توجه می‌کند. با وجود بروزرسانی‌های این الگوریتم، وب‌سایت‌ها ممکن است سریعتر رنکینگ خود را از دست بدهند. و این فرصت برای دیگر سایت‌ها مهیاست که بتوانند با محتواهای تازه در رتبه‌بندی‌ها حضور داشته باشند.

 

گوگل سایت‌هایی مانند سایت‌های اخبار، سایت‌های پخش زنده، پورتال‌های ویدئویی و … را برای ارائه به کاربران ترجیح می‌دهد. این نوع سایت‌ها اغلب محتواهای تازه و به‌روز را به مخاطب ارائه می‌دهند. در این قمست، مواردی را که چرا باید به ارتقا محتوای قدیمی فکر کنید، آورده‌ایم:

  • ROI( نرخ بتزگشت سرمایه) بیشتر از انتشار محتوای جدید
  • محتوا قدیمی به راحتی نسبت به محتوای جدید رتبه‌بندی می‌شود. زیرا شما با قبلا اینگونه محتواها را بهینه‌سازی کرده‌اید.
  • باعث افزایش تعامل کاربر در سایت شما خواهد شد.
  • Google را مجبور می‌کند تا زمان محتوای شما را در SERP به‌روزرسانی کند. این امر باعث افزایش CTR می‌شود.
  • درآمد و بازدید سایت شما را قبل از گشت وگذار در وب‌سایت افزایش می‌دهد.
  • این تاثیرات در صورت ترکیب در چندین محتوا، باعث افزایش رشد سایت شما خواهد شد.
سخن پایانی

در الگوریتم Freshness گوگل، به تولید کننده‌های محتوای جدید و مرتبط با موضع سایت، پاداش داده می‌شود. پس سعی کنید که همیشه محتوای جدید و تازه تولید کنید!

۵
/
۵
(
۱

امتیاز

)

نوشته سئو و محتوای جدید | الگوریتم Freshness گوگل را بشناسید! اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

افزونه لیست مبادلات ارز های دیجیتال Cryptocurrency Exchanges List Pro وردپرس نسخه ۲٫۲٫۰

پلاگین فوق حرفه ای Cryptocurrency Exchange pro وردپرس با استفاده از داده های api بازارهای رمزنگاری ارائه شده توسط API، لیستی از بیش ۲۰۰ مورد از بهترین مبادلات ارز رمزنگاری شده را ایجاد می کند. در نتیجه از آن برای مشخص کردن حجم معاملات بورس، رتبه الکسا، جفت بازار و … استفاده می شود. چنان…

این نوشته افزونه لیست مبادلات ارز های دیجیتال Cryptocurrency Exchanges List Pro وردپرس نسخه ۲٫۲٫۰ برای اولین بار در پرشین اسکریپت منتشر شده است.



لینک منبع مطلب

افزونه پخش صوتی ZoomSounds وردپرس نسخه ۶٫۴۱

  ZoomSounds یک پلاگین حرفه ای و فوق العاده صوتی برای وردپرس است که به شما امکان می دهد پخش کننده ها و لیست های پخش صوتی به طور دلخواه و با امکانات پیشرفته ایجاد کنید. قابلیت های فراوان این افزونه همچون طراحی قابل تنظیم و رنگ های عالی متناسب با مارک تجاری، داشتن ۹٫٫٫

این نوشته افزونه پخش صوتی ZoomSounds وردپرس نسخه ۶٫۴۱ برای اولین بار در پرشین اسکریپت منتشر شده است.



لینک منبع مطلب

افزونه نمایش مالیات بر اساس کشور Aelia Tax Display by Country for WooCommerce ووکامرس نسخه ۱٫۱۶٫۰٫۲۱۰۵۰۴

چنان چه که در سطح جهانی تجارت می کنید، مسلما با مشکلات بیشتری مواجه هستید. از جمله : ممکن است مشتری ها پس از مشاهده قیمت ها گیج شوند. چون ممکن است محصولات با مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده باشند که میزان مالیات در کشورهای مختلف، متفاوت است. اما برای حل این مشکل چه…

این نوشته افزونه نمایش مالیات بر اساس کشور Aelia Tax Display by Country for WooCommerce ووکامرس نسخه ۱٫۱۶٫۰٫۲۱۰۵۰۴ برای اولین بار در پرشین اسکریپت منتشر شده است.



لینک منبع مطلب

قالب پزشکی و درمانگاهی Medicare – Doctor, Medical & Healthcare وردپرس نسخه ۱٫۷٫۳

  Medicare یک پوسته فوق العاده برای وردپرس است. از این تم برای حوزه بهداشت و درمان استفاده می شود. ۱۲ نسخه ی نمایشی از جمله خدمات کلینیک  قلب، جراحی دندانپزشکی  بینایی سنجی  آزمایشگاه  بیمارستان عمومی  جراحی زیبایی  کلینیک اطفال دامپزشکی روانپزشکی و فیزیولوژی در این پلاگین موجود است.  تمامی این نسخه ها با مطالعه…

این نوشته قالب پزشکی و درمانگاهی Medicare – Doctor, Medical & Healthcare وردپرس نسخه ۱٫۷٫۳ برای اولین بار در پرشین اسکریپت منتشر شده است.



لینک منبع مطلب

اشتباهات رایجی که هر طراح تجربه کاربری ممکن است مرتکب شود!

طراحی یک تجربه کاربری مناسب، نتیجه استفاده از روش‌های صحیح و تجربه‌های طراحی می‌باشد. از آنجا که در این زمینه مدام باید تجربه کسب کرد و فرآیندها را فیلتر کرد، ممکن است اشتباهاتی در فرآیند هر پروژه رخ دهد. این اشتباهات تجربه کاربری مانند استراتژی عمل می‌کند و همواره نیاز به بازنگری مداوم دارد.

 

اشتباهات رایجی که هر طراح تجربه کاربری ممکن است مرتکب شود!

 

اشتباهات طراحی UX

معمولا برخی اشتباهات در طراحی تجربه کاربری رایج هستند که باید آن‌ها را بشناسید تا با رفع آن‌ها از ضررهای ناشی و از دست دادن کاربران سایتتان جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی این اشتباهات رایج و راه‌حل هر کدام می‌پردازیم:

 

۱- پاپ‌آپ ‌های غیرضروری

در سال ۲۰۱۷ گوگل هشدار داد که سایت‌هایی که دارای پاپ‌هایی هستند که در آن‌ها ایمیل کاربران جمع‌آوری می‌شود، ممکن است توسط الگوریتم پاندا در رتبه‌بندی جریمه شوند. در حال حاضر سایت‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که از پاپ‌آپ استفاده می‌کنند. اما نکته‌ای که اهمیت دارد، ایسنت که این نوع پاپ‌آپ‌ها چگونه در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند.

وقتی می‌خواهید یک پاپ‌آپ در وب‌سایتتان ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که آن را درست به‌کار گرفته‌اید. در زیر چند نمونه از پنجره‌های پاپ‌آپی که به سایت‌ها آسیب زده را معرفی می‌کنیم:

  • پاپ آپ‌هایی که محتوا را مسدود می‌کنند.
  • فضای زیادی از نمایشگر و مروگر کاربر را اشغال می‌کنند.
  • باعث عصبانیت کاربران و ترک آن‌ها از سایت می‌شوند.
  • به دلیل برخی اشکالات در کدنویسی و یا طراحی نابه‌جا، عملکرد اشتباهی از خود نشان می‌دهند.

به یاد داشته باشید که تا زمانی‌که استفاده از پاپ آپ در وب‌سایت امری ضروری نباشد، از آن استفاده نکنید. همچنین برای استفاده از کلید CTA از یک لندینگ پیچ به جای پاپ استفاده کنید.

 

۲- کنتراست رنگی ضعیف

طراحان UX معمولا برای به دست آوردن جلوه‌های چشم نواز برای کاربران، تلاش به ترکیب متن با پس‌زمینه‌های مختلف می‌کنند. این موضوع اگرچه ممکن است طرح را زیباتر جلوه دهد، اما باید در نظر داشت که ممکن است خوانایی متن را دچار مشکل کند. یکی از اشتباهات رایج تجربه کاربری که طراحان مرتکب می شوند نیز همین موضوع است: استفاده از فونت های نازک با کنتراست رنگی ضعیف نسبت به پس زمینه که نه تنها طرح چشم نوازی ایجاد نکرده اند، بلکه چشم را برای مشاهده تحت فشار قرار می دهند.

 

سعی کنید از فونت های نازک استفاده نکنید و حداقل ضخامت فونت را طوری در نظر بگیرید که در رزولوشن ها و ابعاد مختلف به اندازه کافی خوانا باشد. همچنین مطمئن شوید که رنگ متن با رنگ پس زمینه آن در تضاد کافی قرار دارد. یک نکته بسیار مهم دیگر این است که طرح خود را حتما در موبایل و نمایشگرهای مختلف بررسی کنید. گاهی اوقات در نمایشگرهای کوچک تصویر بریده می شود و متن در قسمتی از تصویر قرار می گیرد که انتظار آن را نداشته اید. باید مطمئن شوید وضعیت متن نسبت به پس زمینه طوریست که در هر نمایشگری سطح مناسبی از خوانایی (Readability) را بهره مند می باشد.

 

۳- استفاده از فرم های طولانی

یکی دیگر از اشتباهات تجربه کاربری ، کوتاه نبودن فرم‌های مورد استفاده در وب‌سایت است. فرم های طولانی فضای زیادی از وب سایت را مشغول می کنند و حتی ممکن است صفحه نمایش کاربر را کاملا اشغال کنند. اگرچه چنین فرم هایی اطلاعات بیشتری از کاربران برای ما جمع آوری می کنند اما باید توجه داشت که کاربران از پر کردن چنین فرم هایی بیزارند. بنابراین تا جایی که ممکن است باید تلاش کنید فرم های کوتاه و ساده تری طراحی کنید تا کاربران نیز بیشتر با آن ها تعامل داشته باشند.

 

پیشنهاد ما این است که در طراحی فرم، همان شعار معروف مینیمایست ها یعنی !Less is More را فراموش نکنید. تا حد امکان فیلدهای اضافی را پاک کنید و سعی کنید فیلدهای مرتبط را با هم ادغام کنید. برای مثال نیازی نیست که حتما برای نام و نام خانوادگی دو فیلد مجزا در نظر بگیرید. همچنین در بسیاری از مواقع که نیازی به تاریخ تولد کاربر نداریم، می توانیم به جای استفاده از ۳ فیلد سال، ماه و روز تنها از یک فیلد برای گرفتن سن او استفاده کنیم. علاوه بر این، در فرم های ثبت نام سعی کنید در ابتدا تنها اطلاعات ضروری را از کاربر بگیرید و سپس با ارجاع وی به صفحه ویرایش اطلاعات پروفایل از او بخواهید در اولین فرصت سایر اطلاعات مد نظر شما را تکمیل کند.

 

۴- خوانا نبودن محتوا

دسترسی پذیری و خوانایی موضوعاتی هستند که مورد توجه طراحان UX هستند. تا مدت ها پیش تنها تعدادی ترند محدود در طراحی سایت وجود داشت. برای مثال استفاده از منوهای همبرگری یکی از روش های رایج در طراحی منو سایت بود. اما امروزه با پیشرفت ابزار های طراحی، انواع منوهای پیشرفته تر و گاهی عجیب تر را شاهد هستیم!

 

همچنین هنگام استفاده از فونت ها و تایپوگرافی های ترند و خلاقانه، مطمئن شوید که خواندن آن ها برای کاربران شما دشوار نیست. زیرا ناخوانا بودن محتوا یکی از اشتباهات تجربه کاربری است.

 

همیشه در نظر داشته باشید که تجربه کاربری از ترند بودن مهم تر است. ممکن است برخی طرح های جدید و بروز فاقد معیارهای لازم برای رضایت کاربران از کار با برنامه یا وب سایت باشند. در این حالت باید با انجام آزمایش های مختلف از کارایی طرحی که برای کاربران خود ایجاد کرده اید مطمئن شوید. همیشه به تعامل محصول خود با کاربران نظارت کنید و برای آنچه که کاربران از شما انتظار دارند ارزش قائل باشید.

 

۵- طراحی بدون محتوای ذهنی

از دیگر اشتباهات تجربه کاربری ، نبود طراحی ذهنی از قبل است. تعادل بین طراحی و محتوا تاثیر مهم و ماندگاری در تجربه کاربری افراد از وب سایت و برنامه دارد. با این وجود معمولا طراحی و محتوانویسی به صورت جداگانه انجام می شود. حال اگر بر تاثیرگذاری این دو مورد بر یکدیگر توجه کافی نشود ممکن است تجربه کاربری محصول را دچار مشکل کند. نکته مهم در مورد محتوا این است که چگونه مورد استفاده مخاطب قرار می گیرد، مخاطب چگونه می تواند به آن دسترسی مجدد داشته باشد و در نهایت اینکه چگونه می تواند آنرا به اشتراک بگذارد. اینها همه مواردی هستند که به نوعی در طراحی وب سایت یا برنامه های محتوا محور باید مد نظر گرفته شود.

 

تیم طراحی و تیم تولید محتوا در هر پروژه باید در ارتباط با یکدیگر و در تعامل با هم کار را پیش ببرند تا کار نهایی با هدف و نیاز کارفرما بیشترین مطابقت را داشته باشد. بدین ترتیب کاربران نیز تجربه کاربری بهتری خواهند داشت و از محتوا نیز راحت تر استفاده می کنند.

 

همانطور که گفتیم اگر چه طراحی و محتوا معمولا توسط دو فرد یا دو تیم مختلف توسعه پیدا می کنند اما این توسعه نباید به شکل مجزا و بدون ارتباط اعضای تیم با یکدیگر باشد. ارتباط مداوم اعضای فعال در دو بخش، اگر چه ممکن است روند طراحی و توسعه را کمی طولانی کند اما باز هم ارزشمند است، چرا که به ایجاد تجربه کاربری بهتری ختم خواهد شد.

 

۶- عدم استفاده از منوهای شناور

در بسیاری از وب سایت ها و برنامه ها منوی اصلی یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در تجربه کاربری محسوب می شود. بدون وجود آن، احتمالا کاربران برای بازگشت به صفحه قبلی و یا پیمایش بین صفحات مختلف دچار سردرگمی شوند. بنابراین تنها جنبه زیبایی را در نظر نگیرید و قبل از آنکه نوار منوهای اصلی را هنگام اسکرول حذف کنید، فکر کنید که چه تاثیراتی بر نحوه استفاده کاربران از وب سایت شما خواهد داشت.

 

سعی کنید طراحی را طوری انجام دهید که منوی اصلی وب سایت هنگام اسکرول کاربران به سمت پایین حذف نشود و به صورت شناور قابل دسترس باشد. البته یک راه بهتر این است که منو هنگام اسکرول به سمت پایین حذف شده و به محض اسکرول کاربر به سمت بالا، منو مجددا ظاهر شود. تنها در مواقعی منوی سایت را از حالت شناور خارج کنید که مجبور باشید. البته در این صورت هم سعی کنید یک جایگزین برای پیمایش کاربران به صفحات مختلف در نظر بگیرید.

 

۷- موقعیت اشتباه برای محتوا

ممکن است فکر کنید که در صورت طراحی به صورت تک ستونی، احتمال اینکه محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، بیشتر خواهد بود. اما در حقیقت ستون های کناری، بنرها، تبلیغات و… در تجربه کاربری حائز اهمیت هستند. این موارد، حرکات چشمی و تعامل کاربران را بیشتر می کنند اما از طرفی ممکن است در کنار یک محتوای سنگین، کاربران را عصبی کنند.

 

از پاراگراف بالا اینگونه می توان فهمید استفاده یا عدم استفاده از ستون های کناری در کنار محتوا سلیقه ای است. به عبارتی ساده تر می تواند مزایا و معایبی را در کنار یکدیگر برای وب سایت به همراه داشته باشد. آنچه که مهم است این است که در اطراف محتوا، فضای سفید به اندازه کافی وجود داشته باشد و در صورت استفاده از ستون های کناری، آن ها را خلوت نگه دارید تا از شلوغی وب سایت و عصبانیت کاربران جلوگیری کنید. فراموش نکنید هر چقدر هم که عناصر متفاوت در صفحه وجود داشته باشد، تمرکز باید روی محتوا و موقعیت آن باشد و کاربران به راحتی هرچه تمام تر به کل محتوای اصلی دسترسی داشته باشند. اینگونه کاربران مدت زمان بیشتری نیز در وب سایت شما باقی خواهند ماند.

 

۸- نادیده گرفتن عادت های کاربران

عناصر طراحی باید به شیوه ای عمل کنند که کاربران انتظار دارند. گاهی اوقات طراحان در جهت خلاقیت بیشتر ممکن است برای بخش هایی از طراحی عملکردی متفاوت از آنچه کاربران انتظار دارند ایجاد کنند. در هر وب سایت، اپلیکیشن و یا محصول دیگری، قسمت هایی وجود دارد که نباید فراتر از عادت های کاربران به کار گرفته شوند. در غیر اینصورت، نه تنها نوآوری در طرح مشاهده نمی شود بلکه کاربران سردرگم و ناراضی تر خواهند شد.

 

هرگاه احساس کردید قسمتی از وب سایت با نرم افزار قرار است مورد خلاقیت و نوآوری شما قرار بگیرد و عملکردی غیر معمول با آنچه که در وب سایت ها و اپلیکیشن های دیگر مشاهده می شود در طراحی شما وجود دارد، آن را از نظر تجربه کاربری مورد بررسی قرار دهید و حتما از خود بپرسید که آیا با این کار دسترسی و استفاده کاربران از اینترفیس محدود و یا دچار اختلال نخواهد شد؟!

 

۹- استفاده از ابزارهای تست اشتباه

ابزارهایی برای تست و بررسی تجربه کاربری وجود دارند. اما آنچه که در مورد تجربه کاربری وجود دارد آن است که این امر کاملا ذهنی بوده و باید توسط افراد انجام شود. البته استفاده رباتیک و هوش مصنوعی در ابزارهای موجود برای تست تجربه کاربری می تواند در مواردی برخی از مشکلات مهم را تشخیص دهد و  برای برطرف کردن آنها به شما کمک کند. اما همچنان تمرکز خود را بر روی تست و بررسی ذهنی تجربه کاربری قرار دهید.

 

از ابزارهای مختلف برای بررسی تجربه کاربری طرح خود استفاده کنید. اما بررسی های خود را به آنها محدود نکنید و از طرفی همیشه به آن‌ها اعتماد نکنید. همانطور که گفتیم در تست و بررسی تجربه کاربری، باید تمرکز خود را بر یافته های ذهنی توسط گروه های مختلف کاربران قرار دهید.

نوشته اشتباهات رایجی که هر طراح تجربه کاربری ممکن است مرتکب شود! اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

نقد و بررسی «به‌لینک» برای کمک به شبکه های اجتماعی

اگر کسب و کاری دارید که به صورت حرفه ای به دنبال دیجیتال مارکتینگ برای آن هستید؛ بی تردید پایتان به شبکه های اجتماعی باز شده است. با توجه به اینکه محصول یا خدمات شما در درجه اول در چه بستری ارائه می شود برنامه ریزی برای بازاریابی آن فرق می کند. مثلا اگر سایت داشته باشید یا مهمترین بستر فروشگاهی تان اینستاگرام باشد راه های مختلفی پیش رو دارید. به لینک یکی از راه های ساده ولی مهم برای کمک رساندن به شبکه سازی و بالابردن نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی است. برای آشنایی بیشتر با این پروفایل بهتر است ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

به لینک چیست و چه کارکردی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

به لینک نوعی پروفایل و صفحه با قابلیت درج چند لینک و اتصال دادن شبکه های اجتماعی و حتی سایت شما به یکدیگر است. به لینک یک صفحه شبیه به دیگر سایت های پروفایلی به شمار می رود که می توانید در آن ثبت نام کنید و اطلاعات و لینک های خود را در آن قرار دهید. در به لینک می توان علاوه بر اسم و آدرس و ارائه بیوگرافی، لینک سایر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، لینکداین، فیس بوک، پینترست، تامبلر، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی را قرار داد و به صورت همزمان کاربر و مشتری را به تمامی فروشگاه ها و صفحات خود هدایت کرد.

در به لینک می توان به سوالات پرکابرد درباره کسب و کار یا حتی شخصِ حیقیقی خود پاسخ داد، اطلاعات تماس و آدرس ها را گنجاند و با یک تیر چند نشان زد. بعد از تکمیل پروفایل می توان این لینک را در هر جایی استفاده کرد و مشتریان خود را با سایر شبکه های اجتماعی سوق داد و حتی سوالات پر تکرار آن ها را جوابگو بود. شیوه ساخت پروفایل به لینک در ادامه مفصل توضیح داده می شود.

کمک به لینک به رشد شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام

لینک سازی در مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. قوی ترین صفحات هم بی تردید بعد از تولید محتوای دقیق و حرفه ای باید به فکر لینک سازی داخلی و بک لینک گرفتن از سایر سایت ها یا شبکه های اجتماعی باشند. لینک سازی به معنای لینک دادن به یک صفحه از بستر و فضای مجازی دیگر است و هر چقدر صفحه ای که به ما لینک دهد قوی تر باشد اعتبار بیشتری به ما خواهد داد.

اینستاگرام شبکه ای است که با همه مزایا و کاربردهایش از نقایص جدی برخوردار است. مهمترین مشکل اینستاگرام فقدان لینک در پست ها و استوری سایت های با فالور کم است. تنها می توان در بیوی اینستا یک لینک قرار دارد. به لینک راهکار مناسبی برای درج چند لینک در پروفایل اینستاگرام به شمار می رود. تعداد کاراکترهای بیو محدودیت دارد و خیلی وقت ها گنجاندن آدرس، راه های ارتباطی، شماره تماس ها و دیگر شبکه های اجتماعی امکانپذیر است. به علاوه همه این اطلاعات بدون لینک در بیو درج می شود. در اینجا به لینک به کمک کسب و کارها می آید و همه لینک ها و اطلاعات را در یکجا به کاربران، فالورها و در کل مشتریان ارائه می کند.

تنها کافی است به لینک را در بیوی اینستا قرار دهید. از این طریق می توان فالورهای اینستا را به تلگرام و پینترست و توئیتر و سایر شبکه ها کشاند و برعکس بر تعداد فالورهای اینستاگرام هم اضافه کرد. این دغدغه که چگونه بتوان فالورهای یک شبکه اجتماعی را به دیگر شبکه ها نیز مرتبط کرد، همواره از دغدغه های مارکترها بوده است. بهینه سازی نام و اطلاعات در بیو اینستا یک مثال کوچک برای برون رفت از این مشکل بود.

چگونه به لینک بسازیم؟

برای ثبت نام در به لینک ابتدا باید نام و ایمیلتان را وارد کنید. با انتخاب رمز عبور عضویت شما در به لینک تکمیل می شود و بعد از آن می توانید هر قدر که بخواهید بک لینک بسازید و هر جا خواستید از آن استفاده کنید. بعضی از کارکترها حتی برای یک پست اختصاصی نیز به لینک درست می کنند.

ساختن به لینک چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و به میزان اطلاعات و لینک هایی که می خواهید در پروفایلتان قرار بدهید بستگی دارد؛ به اصطلاح هر که بامش بیش؛ برفش بیشتر! برای صفحه یا محصولی که می خواهید یک نام انتخاب کنید (چیزی شبیه به دامین) تا به لینک با آن نام ساخته شود. ممکن است شما بخواهید پروفایلی برای شخص حقیقی تان بسازید و خود را معرفی کنید. مثلا اگر شما یک پزشک متخصص زیبایی هستید می توانید نام خود را که «پاکدل» است در به لینک قرار دهید. به لینک شما به این صورت ساخته می شود: behl.ink/pakdel هر به لینکی با همین کاراکترها آغاز می شود: behl.ink/

برای ساختن به لینک باید روی گزینه ایجاد به لینک جدید کلیک کنید. ( در تصویر زیر ابتدا باید روی ایجاد به لینک رایگان کلیک کنید )

پس از آن این تصویر را می بینید. نام برند یا نام شخصی تان را باید اینجا وراد کنید.

پس از آن می بایست براساس راهنمایی که ذیل باکس ها قرار دارد شناسه ی به لینک، عنوان صفحه و بیو را وارد نمایید. شناسه باید به انگلیسی نوشته شود. پس از وارد کردن شناسه آدرس نهایی شما به رنگ قرمز در زیر منوی مربوطه دیده می شود. باید برای این به لینک یک عنوان هم مشخص کنید. فرقی نمی کند که عنوان فارسی یا انگلیسی باشد. در آخر برای صفحه و پروفایل خود یک بیوگرافی بنویسید. این بیو در بالای صفحه به لینک (پس از تکمیل اطلاعات) ظاهر می شود.

اطلاعات نام و بیو را که تایید کنید صفحه دیگری برایتان باز می شود که لینک ها، سوالات، اطلاعات تماس و دیگر اطلاعاتتان را برایتان بسازد. در این مرحله قدم به قدم لینک های شبکه های اجتماعی تان را ثبت کنید، اطلاعات تماستان را بدهید و خلاصه هر چیزی که برای کاربران جالب و مورد نیاز است قرار دهید. قرار است این لینک را با همه این لینک ها و اطلاعات در بیوی اینستا قرار دهید پس از هیچ چیز دریغ نکنید.

تمامی اطلاعات حتی بعد از تکمیل پروفایل و دریافت به لینک قابل ویرایش است. بنابراین بدون نگرانی می توان اطلاعات را ثبت کرد. ظاهر و نمای کلی صفحه پروفایل بسیار زیبا، خوش طرح و شُسته رُفته است. بهتر است بگوییم خیلی مختصر و مفید همه آنچه می خواهید ارائه می کند.

همانطور که پیشتر ذکر شد استفاده از این لینک در بیوی همه شبکه های اجتماعی مفید است ولی بیش از همه در اینستاگرام طرفدار دارد چرا که اینستاگرام در بین کسب و کارهای نوپا به خصوص آنهایی که از سایت برخوردار نیستند، محبوبیت بیشتری دارد. به لینک کمک می کند که تمامی لینک های موجود را به هم پیوند زده و کاربران همه شبکه های اجتماعی را با هم آشنا نمود.

لطفا به این مطلب امتیاز بدید

این نوشته نقد و بررسی «به‌لینک» برای کمک به شبکه های اجتماعی برای اولین بار در مرجع دانلود اسکریپت منتشر شده است.



لینک منبع مطلب

آیا واقعا بهتر است سبد خرید ووکامرس را حذف کنیم

آیا واقعا بهتر است سبد خرید ووکامرس را حذف کنیم

این سوال همیشه در ذهن مدیران سایت‌های فروشگاهی هست که: بهتر است سبد خرید را به کاربر نمایش دهیم یا خیر؟! آیا نمایش سبد خرید در مراحل خرید کاربر نیاز هست؟ بهتر نیست فرایند خرید را ساده‌تر کنیم و با حذف مراحل اضافه فرایند تسویه حساب و پرداخت، نرخ فروش سایت‌مان را افزایش دهیم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهم داد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

از پیشرو بازار کپی نکنیم

برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا شرایط سایت‌مان را بررسی کنیم. در شرایط مختلف باید تصمیم بگیرید که از سبد خرید ووکامرس استفاده کنید یا آن را حذف کنید. بهتر است از برندها و فروشگاه‌های مطرح کپی نکنیم. چون دیجی کالا یا آمازون از سبد خرید استفاده می‌کنند پس ما هم باید این کار را انجام دهیم؟ جواب منطقی خیر است!

سبد خرید دیجی کالا
سبد خرید دیجی کالا

هر کسب‌و‌کاری با توجه به موقعیت، شرایط و تنوع محصولات خود باید تصمیم بگیرد که از سبد خرید استفاده کند یا خیر.

تعداد و تنوع محصولات خود را بررسی کنید

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی را مدیریت می‌کنید که شامل محصولات زیادی است، از سبد خرید استفاده کنید. ما در وب‌سایت میهن وردپرس از سبد خرید استفاده نمی‌کنیم؛ زیرا فقط سه محصول (دوره جامع سایت برتر، قالب وردپرس اهورا و پلاگین میهن پنل) برای فروش داریم. ممکن است در آینده تعداد این محصولات کم یا زیاد شوند. اما اکنون با توجه به شرایط وب‌سایت، در بخش هدر سایت از سبد خرید مینی استفاده نمی‌کنیم. همچنین صفحه سبد خرید را از فرایند خرید حذف کرده‌ایم. چرا که همانطور که گفته شد، با تعداد محصولات کم، کاربر نیازی به ادامه خرید ندارد. به عبارت دیگر کاربر نیاز ندارد که چندین محصول را به سبد خرید خود اضافه کند.

شاید واقعا به سبد خرید نیاز دارید!

البته در وب‌سایتی مثل دیجی‌کالا، آمازون یا دیگر وب‌سایت‌های فروشگاهی، کاربر معمولا در یک خرید، چندین محصول مختلف را خریداری می‌کند. به همین دلیل در این‌گونه سایت‌ها وجود سبد خرید الزامی است و یکی از بخش‌های مهم، در سایت‌های فروشگاهی با محصولات زیاد و متنوع محسوب می‌شود.

اگر نمی‌دانید چگونه سبد خرید ووکامرس را حذف کنید، مقاله انتقال مستقیم به تسویه حساب ووکامرس را مطالعه کنید. طبیعتا با حذف سبد خرید از فرایند تسویه حساب، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. چرا که کاربر در راحت‌ترین حالت ممکن می‌تواند خرید خود را تکمیل کنید. همچنین با حذف فیلدهای اضافه در صفحه تسویه حساب، کاربر را کمتر درگیر ورود اطلاعاتی نظیر نام شرکت، نام خیابان و … خواهید کرد.

راه‌حلی که ما استفاده می‌کنیم

درست است که ما تنوع محصولی نداریم. اما ممکن است کاربر بخواهد موارد موجود در لیست خرید خود را حذف کند. اصلا شاید نیاز داشته باشد تعداد لایسنس قابل خرید برای یک محصول را مشخص کند.

سبد خرید سایت میهن وردپرس
سبد خرید سایت میهن وردپرس

پس به سبد خرید نیاز داریم. حال باید چه کرد؟ یک راه‌حل بسیار عالی برای این چالش این است که سبد خرید را به تسویه حساب ووکامرس اضافه کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

افزونه Stellar Video Player – افزونه بخش ویدئو برای وردپرس

Stellar Video Player نام یک افزونه پخش کننده ویدیوی چند منظوره برتر است. پخش کننده Stellar از لیست های پخش YouTube ، Vimeo ، فیلم های HTML5 ، فیلم های درایو گوگل ،فیلم های Dropbox ، Amazon s3 ، LiveStreaming HLS m3u8 و اساساً از هر آنچه که شما نیاز دارید برای یک پخش کننده برای وب سایت خود نیاز دارید پشتیبانی می کند و بهترین رابط کاربری را در اختبار کاربر میگذارد.

 

افزونه Stellar Video Player   افزونه بخش ویدئو برای وردپرس

 

قابلیت های افزونه بخش ویدئو Stellar Video Player در وردپرس :

  • انواع پخش کننده زیبا و خلاق
  • حالت Lightbox
  • پشتیبانی از فیلم های Google Drive
  • پشتیبانی از آمازون S3
  • html5 انتخابگر کیفیت HD / SD توسط کاربر
  • واکنشگرا برای تمامی دستگاه ها
  • استفاده آسان از افزونه
  • اندازه قابل تغییر ویدئو
  • وضوح بالا و عالی
  • قابلیت سفارشی سازی
  • ۱۲ نوع نوار پیمایشی از پیش ساخته شده
  • و امکانات دیگر…

۳
/
۵
(
۱

امتیاز

)

نوشته افزونه Stellar Video Player – افزونه بخش ویدئو برای وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

صفحه 1 از 12
12345678910 بعدی ...«