دیجی اسکریپت

انتخاب موضوع برای تولید محتوا | دیجی اسکریپت

انتخاب موضوع برای تولید محتوا

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع انتخاب بهترین موضوع برای تولید محتوا آشنا شوید.

مقدمه

همان طور که می دانید، نقش متن های محتوا در بهبود بخشیدن وب سایت امری مهم و ضروری است. مباحث موجود در تولید محتوا سبب راندمان بازدید کنندگان و همچنین رتبه سایت می شود. در حقیقت، موضوع مقاله ها نخستین موردی است که هر تولیدکننده و یا نوسینده این امر با آن ارتباط مستقیمی دارد. پس با ما همراه باشید تا در خصوص انتخاب موضوع برای تولید محتوا، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

مطالب بررسی شده در این نوشتار:

  • عوامل تاثیرگذار در انتخاب موضوع به منظور تولید متن های متعدد را بیان نمایید؟
  • نکات مهم در خصوص انتخاب موضوع تولید محتوا را نام ببرید؟
  • نتیجه گیری
  • عوامل موثر در انتخاب موضوع برای تولید محتوا

انتخاب بهترین و مناسب ترین موضوع به منظور تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که عوامل تاثیرگذار در آن عبارتند از:

۱)    بازبینی وب سایت های رقبا

نخستین امر به منظور تعیین موضوع در تولید محتوا ، نگاهی به وب سایت های سایر هماوردهاست. زیرا این امر سبب گردیده که شما متن هایی که دارای بالاترین بازدید کنندگان هستند را اولویت کاری خود قرار دهید. علاوه بر این؛ بعضی از مقولاتی که در وب سایت های رقیب به آن اشاره شده است، ارزش بیشتری از لحاظ اطلاع رسانی و همچنین مفهوم دارد که به خودی خود یک شیوه مناسب به منظور تعیین موضوع در تولید محتوا محسوب می شود.

۲)    تعیین مباحث هماهنگ با هدف وب سایت

پارامتر موثر دیگر که به عنوان یک شاهراه در انتخاب موضوع تولید محتوا به حساب می آید، “هدف وب سایت” است. به این ترتیب که این هدف ها بایستی دسته بندی شوند و آن گاه به ترتیب، اصلی ترین هدف های موضوع تولید محتوا را تعیین کرد. به عنوان مثال؛ در مواقعی که وب سایت در عرصه تولید محتوا فعالیت می نماید، مباحثی نظیر بهینه سازی و تولید محتوا به منظور وب سایت و همچنین به کار گیری از کلمات کلیدی و سایر موارد دیگر می تواند هم ردیف اصلی ترین مقولات قرار گیرد و به همراه آن از مباحث دیگری از جمله برندسازی در وب سایت، طراحی سایت و غیره در رده های بعدی استفاده نمود. بنابراین با تعیین مباحث مرتبط که به منظور اهداف سایت طراحی می شوند، پیغام حقیقی مدیران به کاربران به راحتی انتقال می یابد.

 

۳)    تعیین مباحث مردم پسند

از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب موضوع برای تولید محتوا “تعیین مقولات مردم پسند” است. به این صورت که مباحثی که بالاترین طرفداران را به سمت خود می کشد، می تواند برای تولید متن های انتخابی، بهترین گزینه باشد. آگاهی از این مقوله به چند روش امکانپذیر است:

  • کلمات کلیدی از سوی کاربران به جست و جوگرها هدایت می شود که نشاندهنده مباحث پرطرفدار از سوی کاربران است.
  • نظرخواهی از سوی کاربران و همچنین مراجعه کنندگان وب سایت و تقاضای پیشنهاد و اعتراض از طرف کاربران، در تعیین مباحث بهتر اثر گذار خواهد بود.

به این ترتیب آگاهی از نیازهای ضروری کاربران و همچنین قدرت جوابدهی به خواسته های آن ها می تواند در موفقیت وب سایت ها نقش به سزایی را ایفا نماید.

 

۴)    تعیین موضوعات برجسته

تعیین مباحث بایستی به شکل متمایز و همچنین دسته بندی از یکدیگر باشد تا از این طریق بتواند کاربران را به سمت خود بکشد. شاید برای چند محتوا از مقولات مشابه نیز استفاده شود که این امر سبب گردیده تا جداسازی بین آن ها برای کاربران به سختی انجام گیرد. به همین منظور، لازم است که در تعیین مباحث تولید محتوا دقت بسیاری نماییم تا مشابه هم نباشند. این مورد هم می تواند در انتخاب موضوع برای تولید محتوا نقش مهمی را ایفا نماید.

 

۵)    تعیین مباحث کوتاه و رسا

مباحثی که به منظور محتواها مورد انتخاب قرار می گیرد، بایستی به شکل رسا و همچنین مختصر باشد. به شکلی که متن در آن ها فشرده شود و کاربر با مطالعه مقاله متوجه محتوای کاربردی و اصلی آن شود. مقولاتی که طولانی تر نوشته شده اند، در جست و جوگرها به صورت کامل ارائه نمی شوند. به این منظور مقولات برای کاربران نارسا عنوان می شود و در نهایت درک جست و جو را در کاربر، بر نمی انگیزد. بنابراین باید متذکر شد که از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب موضوع برای تولید محتوا می توان به تعیین مباحث کوتاه و رسا اشاره کرد.

 

۶)    به کار گیری از کلمات کلیدی در مباحث

از دیگر عوامل اثرگذار در انتخاب موضوع برای تولید محتوا می توان به استفاده از کلمات کلیدی در مقالات متعدد اشاره کرد. کلمات کلیدی بر مبنای هدف وب سایت ها انتخاب می گردند که بهره مندی از آن ها به منظور مباحث از اهمیت شایانی برخوردار است. این امر سبب هماهنگی بین مباحث و همچنین هدف وب سایت می گردد و از رانده شدن موضوعات از هدف واقعی سایت ممانعت می نماید.

 

۷)    تعیین موضوعات جذاب

از مهمترین فاکتورها در انتخاب موضوع برای تولید محتوا، جذابیت موضوع برای کاربر است. هر چقدر که مباحث محتوای تولیدی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشد، به مراتب کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می نماید. به منظور جذاب نمودن مباحث می توان از شیوه های مختلف همچون جابجایی کلمات و لغاتی که حس کنجکاوی را در کاربر بیشتر می نماید، به کار برد.

 

تمامی موارد بیان شده از عوامل تاثیرگذار در انتخاب موضوع برای تولید محتوا است که می تواند به شما در این راستا کمک زیادی نماید.

نکات مهم در انتخاب موضوع برای تولید محتوا

نکات کلیدی که می تواند در این پروسه به شما کمک به سزایی نماید، عبارتند از:

۱)    تهیه چک لیست ۲) استفاده کردن از منابع معتبر ۳) جمع آوری ایده های متعدد ۴) پشتیبانی از مشتریان ۵) طبقه بندی متن های تولید شده ۶) جست و جو کردن برند خود در فضاهای مجازی  ۷) توجه داشتن به نظرات وبلاگ  ۸) لحاظ نمودن اخبار روز و همچنین مباحث پرطرفدار ۹) معرفی کردن تاریخچه برند

 

موارد فوق، از مواردی هستند که در انتخاب موضوع برای تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. البته بایستی توجه داشته باشید که به هر میزان نویسنده از تجربه و مهارت بالایی در امر بازخوانی و همچنین ویرایش محتوای تولیدی برخوردار باشد، موضوع انتخابی شما برای کاربر جذابیت بالایی را به همراه دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله آموختید که انتخاب موضوع برای تولید محتوا امری مهم و ضروری است که با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار در این امر و همچنین توجه داشتن به نکات کلیدی در موضوعات، می تواند به شما در این راستا کمک به سزایی نماید.

The post انتخاب موضوع برای تولید محتوا appeared first on ایکس اسکریپت.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.