دیجی اسکریپت

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم | دیجی اسکریپت

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم

اگر قصد طراحی‌سایت و یا راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی را داشته باشید، احتمالا یکی از دشوار‌ترین و در عین حال مهم‌ترین قدم‌هایی که باید بردارید،‌ انتخاب برند یا همان انتخاب دامنه وب‌سایت است؛ شاید با خودتان بگویید:” چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ “

نگران نباشید این سوال یا ابهامی است که برای اغلب صاحبان کسب‌و‌کار به هنگام اینترنتی‌کردن بیزینس، پیش می‌آید؛ بسیاری از افراد تنها و تنها برای این که در تشخیص و انتخاب دامنه‌ای مناسب با خدمات و حوزه کاری خودشان دچار سردرگمی شده‌اند،‌ از شروع کسب‌و‌کار اینترنتی خود دست می‌کشند.

ما در این مقاله از سایت میهن وردپرس قصد داریم نکاتی را برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دامنه وب‌سایت برای شما شرح دهیم و در ادامه ۳ ابزار آنلاین فوق‌العاده جذاب را برای انتخاب اسم و یا همان دامنه وب‌سایت معرفی کنیم تا بتوانید به سادگی برای اسم برند خود از آن ایده بگیرید. پس ما با تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

منظور از دامنه (دامین) وب‌سایت چیست

در ابتدا ممکن است بسیاری از افراد هنوز هم با مفهوم و تعریف دامنه سایت آشنایی مناسبی نداشته باشند،‌ به همین دلیل بیایید تعریف ساده ای از دامنه یا دامین وب‌سایت بیان کنیم. دامین یا نام دامنه (ترجمه شده عبارت انگلیسی Domain Name)، کلمه یا عبارتی است که صاحبان کسب و کار ها و یا مدیران وب‌سایت ها برای اسم سایتشان انتخاب می کنند.

در واقع هنگامی که افراد و یا کاربران در گوگل این کلمه یا عبارت را سرچ کنند،‌ می توانند وارد وب‌سایت شوند.(همان طور که شما mihanwp.com را سرچ می کنید و وارد وب‌سایت ما می شوید و مقالات را هر روز مطالعه می کنید 🙂 ) اطلاعات بیشتر درباره دامنه…

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم

سایت پیشنهاد دهنده نام دامنه

اگر حتی برای لحظه‌ای به فکر طراحی وب‌سایت و استارت کسب‌و‌کار آنلاین خودتان بوده باشید،‌ قطعا انتخاب دامنه مناسب و مرتبط برای شما هم کابوس بزرگی بوده است. ما یک پیشنهاد عالی برای شما داریم و آن چیزی نیست جز، استفاده از وب‌سایت‌های پیشنهاد دهنده دامنه سایت.

حال این نوع وب‌سایت ها چه هستند و چه کاربردی دارند؟ وب‌سایت های پیشنهاد دهنده دامین می‌توانند کلمات پیشنهادی یا حوزه کاری کسب‌و‌کار شما را درک کرده و کلمات مناسبی که شایسته انتخاب دامنه وب‌سایت هستند را به شما پیشنهاد کنند، همچنین این وب‌سایت‌ها قادرند دامنه‌هایی که با نام پیشنهادی شما در دسترس هستند یا ثبت شده‌اند را به شما پیشنهاد دهند.

اما هنوز مزایای این مدل از وب‌سایت ها تمام نشده است! شما هم چنین می توانید بعد از گرفتن ایده و یا تشخیص بهترین دامنه وب‌سایت مناسب با حوزه فعالیت خود، در کم ترین زمان و به صورت خودکار در همان وب‌سایت، دامنه وب‌سایت خود را ثبت کنید. (البته اگر ایرانی نباشید یا بتوانید دلاری پرداخت کنید ‌:دی )

پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را نکنید! چون احتمالا نمی‌توانید! لیستی از دامنه‌های مورد قبول خود بر روی یک کاغذ بنویسید و به سراغ شرکت‌های ثبت دامنه ایرانی بروید و آنجا دامنه وب‌سایت خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید؛ چرا که با این کار احتمال ریسک بروز مشکل به صفر رسانده‌اید.

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم

خب همان طور که قول داده بودیم، قصد داریم که ۳ وب‌سایت بزرگ و جذاب پیشنهاد دهنده دامنه را که امکانات و خدمات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می دهد را به شما معرفی کنیم.

اولین سایتی می‌خواهیم معرفی کنیم،‌ یکی از محبوب‌ترین و معتبر‌ترین وب سایت‌های پیشنهاد‌دهنده دامنه می‌باشد. وب‌سایت Lean Domain Search در حقیقت یک ابزار رایگان و کاربردی محسوب می‌شود که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است و از همین رو موتور جستجوگر گوگل نیز همواره توجه بسیاری به این سایت می‌کند و هر روز رتبه‌های بهتری را به آن می‌دهد.

حال شاید از خودتان بپرسید که این وب‌سایت چگونه کار می کند. بسیار ساده است! فقط کافیست کلمه یا عبارت مورد نظر خود را در فیلد جستجوی آن وارد نمایید و سپس روی دکمه سرچ(SEARCH) کلیک کنید؛ بلافاصله لیستی از دامنه های پیشنهادی به شما نشان می دهد.

اما نکته ای که موجب تمایز این وب‌سایت نسبت به دیگر وب‌سایت های پیشنهاد دهنده مشابه خود شده است، فیلتر ها و قابلیت های جذابی است که در انتخاب هر چه بهتر دامنه سایت به شما کمک می کند؛ اگر بخواهیم به یکی از این قابلیت ها اشاره کنیم، می توان از قابلیت جداسازی دامنه ها بر اساس محبوبیت، میزان طول دامینی یا برحسب سادگی در تلفظ و… نام برد.

نمایی از وب‌سایت Lean Domain Search
نمایی از وب‌سایت Lean Domain Search

سایت Panabee

سایت Panabee جزو سایت های پیشنهاد دهنده معتبر و فوق العاده ای است که امکانات و قابلیت های باورنکردنی ای دارد؛ اگر سری به این وب‌سایت بزنید، مطمئنا از دیدن کار هایی که با استفاده از آن می توانید برای وب‌سایت خود انجام دهید، شگفت زده خواهید.

شما با استفاده از این وبسایت می‌توانید بهترین دامین مرتبط را در تمام پسوند‌های معروف مانند com ، .ir ، .io ، .co ، .ai ، .me .net و… با یکدیگر مقایسه کنید و مناسب‌ترین دامنه را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید؛ هم‌چنین شما در این وب‌سایت قادر خواهید بود که دامنه‌هایی که تاریخ انقضای آن نزدیک است و صاحب آن، دامنه را تمدید نکرده است را، در صف خرید خود قرار دهید که در صورتی که آن دامنه تمدید نشد، مالکیت آن دامین به دست شما بیافتد.

اما مهم‌ترین قابلیتی که این وب سایت Panabee را به یکی از پربازدید‌ترین سایت های پیشنهاد‌‌ دهنده دامنه تبدیل کرده است،‌ قابلیتی فوق‌العاده برای انتخاب نام برای شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن کسب‌و‌کار شما در کنار انتخاب نام وب‌سایت شما است.

این به چه معناست؟ یعنی این که اگر قصد طراحی و ساخت اپلیکیشن دارید و یا اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و… شروع به تولید محتوا یا فعالیت کنید و به دنبال اسمی برای آن اپلیکیشن یا صفحه می‌گردید، می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید.

نمایی از سایت Panabee
نمایی از سایت Panabee

وب‌سایت NameMesh

بسیاری از وب‌سایت‌های پیشنهاد دهنده دامنه(Domain)، به شما دامین‌ها و کلماتی را برای اسم برند وب‌سایت به شما معرفی می‌کنند که کاملا نا مفهوم و عجیب و غریب است؛ اما سایت نیم مش (NameMesh) به هیچ عنوان در این دسته از سایت‌ها قرار نمی‌گیرد.

شما بعد از آن که دو کلمه یا عبارات اصلی خود را در قسمت سرچ سایت وارد کردید،‌ این وب‌سایت با توجه به هوش مصنوعی بالایی که دارد تمام دامنه های مرتبط و جذابی که ممکن است اصلا به فکر خودتان نمی‌رسیده است را، به شما نمایش دهد.

هم‌چنین این وب‌سایت، دامنه‌ها را بر اساس جدید یا قدیمی بودن، کوتاه یا بلند بودن، جذاب و با مزه بودن و… طبقه بندی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا دامنه‌های مورد علاقه خودشان را از برخی فیلتر‌ها عبور دهند تا بهترین دامنه را برای کسب‌و‌کار اینترنتی خود انتخاب کنند.

نمایی از سایت Name Mesh
نمایی از سایت Name Mesh

نتیجه‌گیری کلی

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. ما در این مقاله سعی کردیم ۳ ابزار آنلاین و یا وب‌سایت پیشنهاد دهنده دامنه به شما معرفی کنیم که می‌توانند در پاسخ به سوال چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم برایتان مفید باشد.

موفق و پیروز باشید 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.