دیجی اسکریپت

آموزش بهینه سازی سایت وردپرس | دیجی اسکریپت

آموزش بهینه سازی سایت وردپرس
[ad_1]

آموزش بهینه سازی سایت وردپرس
آموزش بهینه سازی سایت وردپرس

اگر شما به‌تازگی وارد دنیای شگفت‌انگیز سئو شده‌اید و به دنبال راه‌کارهایی برای بهینه‌سازی و سئو وردپرس خود می‌گردید، ممکن است حجم زیاد مقالات موجود درباره سئو در اینترنت اندکی شمارا نگران کند و تصور کنید که سئو دنیای بسیار پیچیده‌ای است که هیچ‌گاه نخواهید توانست از رموز آن آگاه شوید.

همه افرادی که در این زمینه کار می‌کنند تنها بخشی از نکات دنیای گسترده سئو را می‌دانند. شما هم برای آنکه به دنیای سئو وارد شوید نیاز نیست که تمام نکات و جزییات آن را بدانید بلکه باید تنها بخش‌هایی از آن را که بیشتر از دیگر بخش‌ها اهمیت دارد و می‌تواند بنیاد سئوی وب‌سایت شما را بنا کند بدانید.

و پس‌ازآنکه این نکات بنیادی را آموختید و اقدام به انجام آنها نمودید حال می‌توانید روزبه روز اطلاعات خود را در این زمینه قوی‌تر نمایید و نکات و جزییات بیشتری را در مورد آموزش سئو بیاموزید و آنها را در کار خود استفاده نمایید.

آیا می‌خواهید افراد زیادی از سایت شما دیدن کنند؟ مهم نیست هدف شما از راه‌اندازی وب سایتتان چیست؛ سرگرم کردن خواننده؟ ارتقاء کسب‌وکار؟ یا فروش محصول یا خدماتتان؟

به‌هرحال هرچه بازدید وب‌سایتتان بیشتر باشد، پیدا کردن مخاطبینی که بتوانید روی آنها حساب باز کنید آسان‌تر خواهد بود.

تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید آن است که برخی نکات سئو هستند که درست انجام دادن آنها می‌تواند بنای سئو یک وب‌سایت را به‌شدت تقویت نماید حال‌آنکه انجام ندادن آنها و یا انجام دادن آنها به روشی غلط می‌تواند برای یک وب‌سایت بسیار چالش‌برانگیز باشد و موفقیت یک وب‌سایت را تهدید نماید.

فهرست محتوای این مقاله

اما از کجا باید شروع کنید؟

راه‌های زیادی برای هدایت کردن ترافیک به سایتتان وجود دارد. اما بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) یکی از مؤثرترین آنها است. و ازآنجایی‌که وردپرس محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان کاربران دارد. قصد داریم به‌طور اختصاصی نکاتی درباره آموزش سئو وردپرس برایتان بازگو کنیم.

بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت وردپرسی

در زمان تهیه این چک‌لیست از استراتژی‌های سئو، فرض را بر این گذاشته‌ایم که شما مشغله زیادی دارید. بنابراین این تکنیک‌ها روش‌هایی هستند که می‌توانید هم‌اکنون آنها را پیاده‌سازی کنید.

البته روش‌های خوب دیگر هم وجود دارد روش‌های گفته‌شده در این پست، برای شروع فوق‌العاده هستند. به یاد داشته باشید که لزومی ندارد تمامی این تکنیک‌ها را پیاده‌سازی کنید. حتی با انجام برخی از آنها بر روی سایت وردپرسی تان نیز می‌توانید نتایج چشمگیری در کسب رتبه از موتورهای جستجو و افزایش ترافیک به‌دست آورید.

در انتخاب هاست خود دقت کنید

انتخاب‌هاست مناسب برای سئو بسیار ضروری است. همانطور که می‌دانید سرعت بارگذاری یک وب‌سایت یکی از فاکتورهای مهمی است که گوگل در زمان رتبه‌بندی موردتوجه قرار می‌دهد.

یک هاست مناسب باعث می‌شود شما در SERP ها بهتر دیده شوید. علاوه بر این هاست شما بر روی تجربه کاربری و نیز فاصله فیزیکی بین سرورها و بازدیدکنندگانتان تأثیر گذار است ( هردوی این موارد از فاکتورهای رتبه‌بندی هستند)

وضعیت ایندکس شدن سایت در گوگل را بررسی کنید

زمانی که وردپرس را بر روی هاست نصب می‌کنید، گزینه‌ای به نام نمایش به موتورهای جستجو در قسمت تنظیمات و بخش خواندن برای شما نمایش داده می‌شود که باید حتما آن را بررسی کنید. 

درصورتی‌که این گزینه فعال باشد، درواقع به این معناست که شما از موتورهای جستجو درخواست کرده‌اید تا محتوای سایت را بررسی نکنند، بنابراین حتماً از برداشتن تیک این گزینه مطمئن شوید.

یک افزونه سئو وردپرس عالی برای سایت خود انتخاب کنید

انتخاب بهترین افزونه سئو مناسب برای سئو وردپرس تان بسیار مهم است، زیرا در بهینه سازی مطالب تأثیر بسزایی دارد. مشهورترین و پرکاربردترین افزونه‌های مربوط به سیستم مدیریتی وردپرس، Yoast Seo و all in one Seo Pack بوده و هر دو دارای مزایا و معایبی هستند.

توجه داشته باشید که انتخاب افزونه را می‌توان مهم‌ترین بخش بهینه‌سازی یک سایت وردپرسی دانست و بدون نصب آن، سایر تلاش‌ها برای بهبود وضعیت سایت، کاملاً بی‌فایده است، بنابراین به انتخاب خود یک افزونه سئو مناسب برای خود انتخاب کرده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

برای آنکه بتوانید در رتبه‌بندی موتورهای جستجوگر به نتایج خوبی دست‌یابید باید بتوانید افزونه‌های مناسبی را برای وب‌سایت خود انتخاب نموده و آنها را نصب نمایید و فضای سرور خود را با افزونه‌های بیهوده اشغال نکنید.

ساختار پیوند یکتا یا “Permalink” خود را بهینه سازی کنید.

پیوندهای یکتا، یوآرال های دائمی هستند که به پست‌ها، صفحات و سایر مطالب سایتتان اشاره دارند. افراد از آنها برای ارجاع یا لینک دادن به وب سایتتان استفاده می‌کنند. بنابراین ظاهرشان بسیار اهمیت دارد.

لینک‌های واضح و توصیفی که محتوایشان را توصیف می‌کنند برای موتورهای جستجو ساده‌تر هستند و شانس رتبه گرفتنشان نیز بیشتر است.

قالب وردپرس تعدادی از گزینه‌های پیوند یکتا را به‌طور پیش‌فرض ارائه می‌دهد:

برخی از آنها بر اساس اعداد هستند که چندان ایده آل نیستند زیرا اطلاعات مفید کمی را به موتورهای جستجو منتقل می کنند.

در عوض ساختار Post Name، از آن جهت که به‌طور واضح با موضوع محتوای لینک شده ارتباط برقرار می‌کند، گزینه عالی است. بهینه‌سازی ساختار پیوند یکتا (و یا ساختن یک پیوند یکتا اختصاصی) کار بسیار آسانی است.

کافی است به انتهای سایت خود بروید، قسمت تنظیمات و در آخر قسمت permalink. حالا می‌توانید به‌راحتی آب خوردن ساختار پیوند یکتا را بهینه‌سازی کنید (یا یک ساختار پیوند یکتا سفارشی بسازید.)

نام پست و دسته بندی پرمالینک شما باید چیزی بدین صورت باشد:

/% نام پست%/%دسته بندی% /

/%category%/%postname%/

آموزش بیشتر درباره پیوند یکتا در وردپرس

ساخت نقشه سایت XML

سایت وردپرسی شما شامل صدها صفحه در حال رشد می‌باشد، ازاین‌رو برای درک بهتر این صفحات گوگل نیاز به دانستن ساختار سایت شما دارد. داشتن نقشه سایت به شما در انجام این کار کمک خواهد نمود.

نقشه سایت به گوگل در درک ساختار وب‌سایت شما کمک زیادی می‌کند. همچنین عملیات دیده شدن شمارا راحت‌تر می‌کند و باعث بهبود رتبه‌بندی سایت می‌گردد.

ایجاد XML کار سختی نیست! خوشبختانه افزونه‌های وردپرسی زیادی وجود دارد که به‌صورت خودکار یک نقشه سایت XML برایتان ایجاد خواهد نمود. از بهترین این افزونه‌ها می‌توان به Google XML Sitemaps و XML Sitemaps اشاره نمود. این افزونه‌ها می‌توانند به شما در ادامه مسیر کمک نمایند و گوگل را برای نمایش بیشتر صفحات شما مجاب کنند.

نقشه سایت همان‌طور که از نامش پیداست مسیری در اختیار خزنده‌ها و همچنین کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آن بتوانند به‌راحتی تمامی سایت را موردبررسی قرار دهند. اما چگونه می‌توان یک سایت مپ تولید کرد؟ در حقیقت دو راه عمده برای تولید نقشه‌ی سایت استفاده از HTML و XML می‌باشد.

( اما توجه داشته باشید که گوگل به‌طور رسمی اعلام کرده است که صاحبان سایت از فرمت XML استفاده نمایند زیرا این فرمت تقریباً توسط تمامی موتورهای جستجو شناخته می‌شود).

از تگ های عنوان در داخل محتوایتان استفاده کنید.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند سایتتان چطور سازمان‌دهی شده است. اما این نقشه به آنها در درک محتواهای جداگانه کمکی نمی‌کند. برای این منظور باید از تگ‌های عنوان استفاده کنید.تگ‌های عنوان گزینه‌های قالب‌بندی شده‌ای هستند که می‌توانید برای عنوان در درون صفحات و پست‌هایتان استفاده کنید.

این تگ‌ها در قسمت ویرایشگر متن سایت وردپرسی دیده می‌شوند.

استفاده از تگ عنوان دو مزیت دارد:

اول اینکه با شکستن متن به درک بصری بهتر کمک می کند.

دوم، ربات‌های خزنده به عناوین توجه زیادی دارند و از آنها برای شناسایی نحوه سازمان‌دهی محتوایتان و اینکه محتوایتان درباره چیست، استفاده می‌کنند.

بنابراین در هنگام ایجاد یک صفحه یا پست، استفاده از تگ‌های عنوان را فراموش نکنید.

محتوای با کیفیت بنویسید

موتورهای جستجو عاشق محتوای باکیفیت هستند. شما برای بهبود رتبه سایت نیاز به تولید محتواهای ارزشمند مربوط به موضوع وب‌سایت خود دارید.

برای تولید محتوای باکیفیت ابتدا باید کلمات کلیدی کسب‌وکار خود را بشناسید. باید بفهمید که کاربران برای پیدا کردن محصول یا خدمات شما در اینترنت چه عبارت‌هایی را سرچ می‌کنند. سپس محتوایی تولید کنید که بر کلمات کلیدی مهم تکیه داشته باشد.

وقتی با استفاده از کلمات کلیدی و با رعایت شیوه‌ی درست به‌کار بردن آن محتوا را بنویسید، کاربران پس از سرچ کردن آن کلمه‌ی کلیدی، در برگه‌ی نخست موتور جستجو سایت شما را خواهند یافت.

با استفاده از ابزارهایی نظیر Google Keyword Planner، Ubersuggest و Google Trends می‌توانید به‌طور رایگان پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی کسب‌وکارتان را پیدا کنید.

چگونه یک محتوای عالی بنویسیم؟ ویدیوی زیر را ببینید…

از لینک های داخلی و خارجی مفید بهره ببرید.

یکی از مواردی که گوگل و موتورهای جستجو در وب‌سایتتان به دنبال آن هستند، میزان لینک‌های وب‌سایت شما چه در داخل و چه به سایت‌های دیگر است. زمانیکه در پست و صفحات وب‌سایتتان از لینک‌های به‌جا و کافی استفاده می‌کنید، به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که این صفحات یا پست‌ها چطور با محتواهای مشابه ارتباط دارند.

علاوه به راین افراد دیگر را تشویق می‌کنید تا سری به سایتتان بزنند (این امر به‌نوبه خود به موتورهای جستجو علامت می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است)

البته در استفاده از لینک‌ها(همانند کلمات کلیدی) باید نهایت دقت را داشته باشید. لینک سازی‌های افراطی یا لینک دادن به صفحات بی‌ارزش، به رتبه سایت شما آسیب می‌زند.

در عوض بهتر است به دنبال لینک‌های طبیعی باشید و در لینک سازی هدفتان این باشد که خواننده را به وب‌سایت باکیفیت که واقعاً در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند، سوق دهید.

سایت تان را رسپانسیو کنید

امروزه افراد بیش از هر زمان دیگری از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که سایت شما باید برای هر نوع دستگاهی که کاربران از آنها استفاده می‌کنند، بهینه سازی شود.

رسپانسیو بودن سایت آن‌قدر اهمیت دارد که گوگل از آن به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی یاد می‌کند. یک وب‌سایت رسپانسیو شانس زیادی برای دیده شدن در SERP ها دارد. برای اینکه بتوانید این مورد را بررسی کنید، بهتر است از ابزار Mobile Friendly گوگل کمک بگیرید.

تصاویر را بهینه‌ سازی کنید

واقعیت اینجاست که تصاویر خیلی چیزها را در مورد محتوای شما بیان می‌کنند. اما متأسفانه گوگل خیلی بد تصاویر شما را می‌خواند. بنابراین باید به گوگل کمک کنید تا بتوانید تصاویر را به خوبی بررسی کند. به همین منظور باید نام درست و متن جایگزین که به‌اصطلاح به آن تگ alt می‌گویند استفاده کنید.

تا جاییکه امکان دارد از محتواهای بلند استفاده کنید

الگوریتم‌های گوگل در زمان رتبه‌بندی محتوا به طول آن توجه ویژه‌ای دارند. البته این بدان معنا نیست که محتواهای کوتاه‌تر به‌هیچ‌وجه رتبه‌بندی نمی‌شوند.

بااین‌وجود، محتوای طولانی یک امتیاز است زیرا موتورهای جستجو آن را مفیدتر می‌دانند. علاوه بر این، هرچه محتوای شما جامع‌تر باشد، بهتر می‌توانید موضوعان را از طریق کلمات کلیدی،عنوان‌ها و.. به ربات‌های خزنده انتقال دهید.

از طرف دیگر، محتوای طولانی‌تر برای خواننده‌ها نیز باارزش است، می‌تواند اعتبارتان را افزایش دهد و کاربران وقت بیشتری بر روی سایتتان صرف کنند. بنابراین تا جاییکه امکان دارد محتوای عمیق، جامع و کاربردی تولید کنید.

روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اما تکنیک (بهینه‌سازی محتوای موجود با بهتر و جامع‌تر کردن آن) روشی است که ارزش بررسی کردن دارد.

محتواهای با ارزش قبلی خود را بطور منظم به روز رسانی کنید

علاوه بر طول محتوا، زمان انتشار محتوا نیز یکی از مواردی است که الگوریتم‌های گوگل در هنگام رتبه‌بندی یک محتوا به آن توجه می‌کنند. درست است که محتواهای قدیمی و باکیفیت عملکرد خوبی دارند. اما محتواهای جدیدتر که بیشتر با موارد سرچ شده کاربران در ارتباط باشند، رتبه بهتری می‌گیرند.

بنابراین اگر می‌خواهید وب‌سایتتان به‌مرور زمان در SERP ها به خوبی دیده شود، باید به‌طور منظم محتوای جدید تولید کنید. یک برنامه منظم برای تولید محتوا داشته باشید و محتواهای متفاوتی را تولید کنید تا بازدیدکنندگانتان را علاقه‌مند کنید.

علاوه بر این، از صفحات و پست‌های قدیمی‌تان غافل نشوید. با بروز رسانی مطالب قدیمی، ربات‌های خزنده را مجبور کنید تا مجدداً آنها را ارزیابی کنند و به آنها امتیازات بالاتری در مقایسه با محتواهایی که اصلاً تغییر نمی‌کنند، بدهند.

نکته: مطالب را به‌روزرسانی کنید. اما در مطالب قبلی سعی کنید هیچ موقع تغییری در URL مطالب ندهید!

این مقاله توسط میهن وردپرس و سئو روز تهیه شده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.