دیجی اسکریپت

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager | دیجی اسکریپت

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager
[ad_1]

در هنگام نصب وردپرس و راه‌اندازی آن یا مستقیما به هاست مراجعه می‌کنیم یا از طریق اتصال FTP کار خود را انجام می‌دهیم. اما می‌توانیم برای تغییرات بعدی در همان پیشخوان وردپرس کارمان را انجام دهیم. به نظر شما این‌گونه ساده‌تر نیست؟ حال از یک منظر دیگر به ماجرا نگاه کنیم…

 

فردی را به عنوان مسئول فنی استخدام کرده‌اید، اما نمی‌خواهید تمام و کمال همه اطلاعات را در اختیار او قرار دهید. چه می‌کنید؟ من به شما می‌گویم! برای مدیریت فایل‌ها در وردپرس راه ساده‌تری نیز وجود دارد. تنها کافیست از افزونه File Manager استفاده کنید. این افزونه نمایی از پنل هاست را در وردپرس شما شبیه‌سازی می‌کند.

 

مدیریت فایل‌ها در وردپرس

افزونه File Manager وظیفه مدیریت فایل‌ها در وردپرس را برعهده داره. امکان ویرایش، حذف، بارگذاری، دانلود و کپی کردن فایل‌ها و فولدرها را برای شما در پیشخوان وردپرس فراهم می‌کند. در واقع بدون مراجعه به هاست می‌توان در همان وردپرس هر عملیاتی که مدنظرتان هست را انجام دهید. اگر موافق باشید به سراغ عملکرد این افزونه و مدیریت فایل‌ها در وردپرس برویم.

 

افزونه File Manager

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager

برای نصب افزونه به مسیر افزونه‌ها می‌رویم و افزونه مربوطه را که از ۲۰اسکریپت دریافت کردیم، نصب و فعال‌ می‌کنیم. پس از فعال‌سازی گزینه‌ای با عنوان “WP مدیر فایل” در پیشخوان ظاهر می‌شود.

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager

گزینه‌هایی دارد که به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

 

WP مدیر فایل

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تمامی فایل‌ها و فولدرهایی که در هاست برای وردپرس ایجاد شده در اینجا قابل مشاهده است. نوار ابزار بالای این جدول امکان عملیات مدیریت فایل‌ها در وردپرس را به شما می‌دهد. ویرایش، حذف، اضافه، ذخیره و… . به نظرم امکان جالبی است!

 

تنظیمات

بخش تنظیمات این افزونه تنها یک تصویر است که تنظیمات را در نسخه پرمیوم نشان داده. در نسخه پرمیوم آن امکان تعیین سطح دسترسی وجود دارد و می‌توان برای سایر کارمندان وبسایت این بخش را غیرفعال کرد و فقط به یک شخص نسبت داد.

Root Directory

آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager

از این بخش روت هاست شما مشخص می‌شود. همچنین می‌توانید آن را تغییر دهید.

 

نتیجه گیری

چنانچه دسترسی به هاست ندارید و باید برخی فایل‌ها و پوشه‌ها را در آن تغییر دهید نگران نباشید. با کمک افزونه file manager می‌توانید امکان مدیریت فایل‌ها در وردپرس را امکان‌پذیر سازید. فقط کافیست با کمک مراحل نصب که در این آموزش وردپرس برایتان گفتیم، افزونه را نصب و تنظیم کنید.

نوشته آموزش مدیریت فایل‌ها در وردپرس با افزونه File Manager اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.