دیجی اسکریپت

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست | دیجی اسکریپت

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست
[ad_1]

از دیزنی و سونی و فیس بوک که بودجه های میلیون دلاری دارند تا دیوار و شیپور و دیجی کالا همه برای ساخت وبلاگ سایت شان از نرم افزار وردپرس استفاده می کنند. وردپرس به آنها اجازه می دهد بدون حتی یک خط کد نویسی سایتی مدرن طراحی کنند. در واقع ۴۰ درصد وبسایت های کل دنیا با برنامه وردپرس طراحی شده اند.

 

وردپرس از نرم افزارهای متن باز است؛ شبیه به سیستم عامل اندروید در موبایل هایمان. یعنی هر کس می تواند فایل هایش را باز کند، کدهایش را بخواند و با آن کدها برایش پوسته و نرم افزار و بازی طراحی کند. در ورد پرس هم دقیقا همین اتفاق می افتد. برنامه نویس ها می توانند کدهای وردپرس را بخوانند و برایش برنامه های دیگری بسازند. در ادامه خلاصه ای از آموزش وردپرس بر اساس دوره های آموزشی سایت فرادرس را خدمتتان ارائه می کنیم.

وردپرس چیست و چه مزایایی بر دیگر سایت ها دارد؟

وردپرس سیستم مدیریت محتواست. با این برنامه می توان محتواهایی مثل نوشته، عکس و فیلم را مدیریت کرد. سیستم های دیگری مثل جوملا و دروپال نیز سیستم مدیریت محتوا محسوب می شوند. سهم وردپرس بین این سیستم های محتوای ۶۵ درصد است.

 

افرادی که بتوانند خیلی حرفه ای با برنامه وردپرس کار کنند در آمریکا و کانادا درآمد سالانه بالای ۹۵ هزار دلار دارند. از آنجایی که می توان به صورت دورکاری با این برنامه کار کرد و سایت ها را مدیریت نمود، می توانید از کشورهای خارجی هم پروژه بگیرید و در آمد دلاری داشته به دست آورید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش طراحی سایت در هر زمینه ای وارد مجموعه آموزش های طراحی سایت فرادرس شوید.

هرگز از سایت ساز وردپرس استفاده نکنید

برای طراحی وردپرس دو راه وجود دارد؛ راه اول این است که وارد سایت wordpress.com شوید که سایت ساز محسوب می شود. این سایت بر اساس وردپرس کار می کند ولی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود چون امکاناتش خیلی محدود است. از محدودیت های سایت ساز وردپرس این است که نمی توانید افزونه اضافی نصب کنید یا اینکه قالب سایت را تغییر بدهید. به علاوه هزینه بسیار بالایی دارد چون هر سال باید به دلار پول پرداخت کنید.
راه دوم استفاده از وردپرس خام است. در این شیوه بسته وردپرس را به صورت کامل در اختیار می گیرید و آن را روی هاست نصب می کنید. این بسته wordpress.org محسوب می شود. پس قدم اول دانلود وردپرس است.

برای شروع به جای هاست آنلاین لوکال هاست بسازید

برای انتخاب سرور و هاست نیز دو راه پیش رو دارید. نخست اینکه وردپرس را روی هاست آنلاین نصب کنید که می توان آن را از سایت های معتبر داخلی هم خریداری کرد. روش دوم نصب لوکال هاست و سرور بر روی کامپیوتر است. نرم افزارهایی وجود دارند که بدون هیچ هزینه ای این کار را انجام می دهند. برای نمونه می توانید از نرم افزار XAMPP استفاده کنید.

 

تفاوت لوکال هاست با هاست آنلاین این است که در اولی کاربران نمی توانند به سایت دسترسی داشته باشند. این شیوه برای کسانی که به صورت آزمایشی طراحی سایت می کنند و تمایل به هزینه کردن ندارند توصیه می شود. از دیگر مزایای لوکال هاست اتمام مراحل طراحی سایت است. می توانید سایتتان را به طور کلی طراحی کرده و ویرایش های لازم را روی آن انجام دهید؛ آنگاه هر زمان از نتیجه نهایی راضی بودید آن را در بستر اینترنت و هاست آنلاین قرارداده به دست کاربران در تمام دنیا برسانید.

بعد از طراحی سایت در نرم افزارهای طراحی، وقت آن می رسد که آن را بر روی لوکال هاست قرار دهیم. نرم افزار هاست و پوشه htdocs را باز می کنیم. کل سایت های ما در این پوشه قرار دارند. کلیک راست کرده و گزینه new را می زنیم و گزینه تکست را می زنیم و یک متن تایپ می کنیم. آدرس هاست ما مسیری است که در کامپیوتر وجود دارد و این آدرس را در وب میزنیم تا هر چه در آن فایل است نشان بدهد. آن دسته از عزیزانی که آموزش HTML و CSS دیده باشند خیلی راحت تر این موضوعات را درک می کنند ولی در مجموع با کمی سواد کامپیوتری می توان آن را فراگرفت.

 

چگونه وردپرس را روی لوکال هاست نصب کنیم؟

روی پوشه لوکال هاست راست کلیک کرده و فایلی به نام دامنه سایتمان درست می کنیم و وردپرس را در آن قرار می دهیم. پیش از این برای نصب وردپرس در گوگل dl wp یا دانلود وردپرس را به فارسی یا انگلیسی سرچ کنید. حالا دو راه پیش رو دارید. اول اینکه وارد سایت worpress.org شوید و آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید.

 

برای نصب وردپرس در قدم اول زبان فارسی را انتخاب کرده و ادامه را بزنید. بعد از آن نام پایگاه داده (دیتا بیس)، رمز عبور پایگاه داده، میزبان پایگاه داده و… را از شما می خواهد. گزینه بعدی را بزنید و این اطلاعات را از روی فایل های نصب شده وردپرس کامل کنید. بعد از آن به آسانی وارد مرحله راه اندازی نصب می شوید. در این بخش باید اطلاعاتی مثل نام سایت، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و… را وارد کنید. این توضیحات کمی مفصل ولی در عین حال ساده است.

 

از طریق همین ایمیل می توانید رمز عبور را تغییر دهید. اگر هنوز سایتتان آزمایشی است و تمایل ندارید در گوگل به نمایش در آید، گزینه آخر یعنی نمایش به موتورهای جستجو را فعال کنید. بعد از آن راه اندازی وردپرس را بزنید. از اینجا وارد پیشخوان (داشبورد) وردپرس می شوید.
برای آموزش مدیریت وبسایت به صورت جزء به جزء بهتر است یک دوره آموزشی خلاصه از فرادرس را ببینید.

 

از وردپرس فارسی استفاده کنیم یا نسخه اصلی؟

می توانید از وردپرس فارسی استفاده کنید ولی معمولا وردپرس فارسی یکی دو نسخه از نسخه ی آخر موجود در سایت اصلی قدیمی تر است. به همین دلیل ممکن است مشکل امنیتی به وجود بیاورد و هکرها خیلی راحت به وبسایتتان دسترسی پیدا کنند. بعد از دانلود وردپرس فایل زیپِ آن را کپی می کنید و در لوکال هاستتان در پوشه htdocs در فایلی که به نام دامنه درست کرده اید قرار می دهید. این فایل زیپ را اکسترکت کنید تا پوشه هایش همگی باز شود. لازم به ذکر است که با این وردپرس دانلود شده می توانید فایل های دامنه بسیاری بسازید و سایت های متنوعی بسازید.

 

تمامی مراحل طراحی سایت، HTML و CSS، طراحی وردپرس، مدیریت وبسایت و نظایر این ها در مجموعه طراحی سایت و برنامه نویسی سایت فرادرس موجود است. از طریق سایت فرادرس می توانید به اساتید خبره در هر زمینه ارتباط پیدا کرده و فوت و فن های طراحی سایت را جزء به جزء را بگیرید.

The post آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست appeared first on ایکس اسکریپت.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.