دیجی اسکریپت

آموزش نوشتن مطالب و ایندکس سریع در گوگل | دیجی اسکریپت

آموزش نوشتن مطالب و ایندکس سریع در گوگل
[ad_1]

آموزش نوشتن مطالب با سئو بالا و ایندکس سریع در گوگل

در بخش اول این آموزش روشهای اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب سایت یا وبلاگ را مورد بررسی قرار می دهیم. اصولی که رعایت آن می تواند ضمن بهینه سازی پست ها، رتبه پست های ارسالی سایت را بالا ببرد. بسیار سایتها و وبلاگهای پر محتوی را می شناسیم که با رعایت نکردن نکات بسیار ساده و پیش پا افتاده ارسال پست، نمی توانند موتورهای جستجو و بالطبع آن بازدیدکنندگان را دعوت و جذب سایتشان نمایند. لذا در این پست، برچسب ها یا کلمات کلیدی و در بخش بعدی پیوندهای یکتا مطرح می گردد.

بقیه در ادامه مطلب

روشهای اصلی نوشتن مطالب سئو شده در وب سایت یا وبلاگ - بخش اول

تعداد کلمات مطلب یا پست :
هر پاراگراف می بایست ۳ تا ۵ خط با ۴۰ تا ۷۰ کلمه باشد. تعداد کلمات هر جمله ۱۵ تا ۲۰ و موضوع پست ها ( تیترها ) نباید کمتر از ۷۰ کارکتر باشد ( حدود ۸ کلمه ). اگر متن بیش از ۳۰۰ کلمه بود، حتما  از میان تیتر با رنگ متفاوت استفاده شود.
نکته ۱ : پست های کمتر از ۳۰۰ کلمه برای بسیاری از ربات جستجوگرها مانند گوگل، بینگ و… اسپم محسوب می شود.
بدنه متن یا Description :
پاراگراف اول در پست ها ( قبل از اولین اینتر مطلب ) مهمترین و با ارزشترین قسمت متن است که می بایست با عبارات اصلی و برخی کلمات کلیدی متن شروع شده باشد. به طور کلی Description یا توضیحات داده بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه و نباید کمتر از ۱۵۶ کاراکتر باشد.
نکته ۲ : تمام کلمات موضوع بهتر است در پاراگراف اول وجود داشته باشد به این صورت که کلمات بصورت پخش شده بین جمله های پاراگراف اول باشد یا موضوع را در پاراگراف اول تکرار نمائید به طوری که منظور کل پست را برساند!
چکیده یا خلاصه مطلب :
چکیده مطلب که در سایت قبل از ادامه مطلب نمایش داده می شود، حداکثر دارای ۱۴۰ کارکتر باشد و می بایست حاوی مفهوم کل پست ( مطلب ) باشد.
نکته ۳ : پاراگراف اول یا توضیحات را متفاوت از چکیده متن قرار دهید. یعنی ترکیبی از مرکز توجه کلمه کلیدی و عنوان SEO در وردپرسی که دارای پلاگین سئو است، بگذارید.
کلمات کلیدی یا کلید واژه ها :
کلمات کلیدی بیش از ۱۵۰ و نهایتا ۲۰۰ کارکتر باشد. تعداد کلمات کلیدی بین ۶ تا ۱۰ کلمه که با علامت ویرگول لاتین ( , )  از یکدیگر جدا شده باشد و بهتر است اکثر این کلمات، در پاراگراف اول متن تکرار شده باشند. به طور کل کلمات کلیدی در عنوان، مطلب ( توضیحات و متن ) بیشتر استفاده شده باشد و حداقل ۲ بار از یک کلمه کلیدی در متن و بدنه مطلب استفاده شده باشد. برای تاکید کلمات کلیدی از خاصیت Bold استفاده شود ( نه بیش از حد ) که بهتر است برای بولد کردن از تگ <strong> استفاده شود.
نکته ۴  : گذاشتن بیش از حد کلمات کلیدی خصوصا چنانچه تعداد کلمات کلیدی به نسبت چگالی کلمات، بیشتر باشد، پست اسپم محسوب می شود.
چگالی کلمات کلیدی :
چگالی کلمات کلیدی ، باید بین ۳ تا ۷ درصد باشد تا بهترین حالت سئو برای پست ایجاد شود. از رابطه زیر چگالی کلمات کلیدی محاسبه می شود:

تعداد کلمات کلیدی ( تکرار شده ) تقسیم بر تعداد کل کلمات مطلب ( پست ) ضربدر ۱۰۰ = درصد چگالی کلمات کلیدی

نکته ۵ : برای یک پست با ۳۰۰ کارکتر و چگالی ۳% می بایست ۹ کلمه تکرار شونده در پست باشد ( ۳۰۰*۳/۱۰۰=۹ )
اولویت کلمات کلیدی :
کلید واژگان مرکزی که در اصل برچسب‌ها برای یک مطلب شناخته می شوند، ترتیب قرار گیری آنها در ترکیب یک پست به لحاظ درجه اهمیت آنها به صورت زیر است:
عنوان پست، اولین کلمه پاراگراف، خط های اول پاراگراف اول، پاراگراف اول، خطوط بالای متن
نکته ۶ : در استفاده از برچسب ها، فاصله کلید واژه ها از یکدیگر باید رعایت شود. یعنی واژه های تکرار شده خیلی به یکدیگر نزدیک نباشند و در همه جای متن پخش شده باشند. ( مثلا همه در یک خط نباشد )

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.