دیجی اسکریپت

آپلود ویدیو روی هاست سایت یا آپارات؟ مسئله این است! | دیجی اسکریپت

آپلود ویدیو روی هاست سایت یا آپارات؟ مسئله این است!
[ad_1]

آپلود ویدیو روی هاست سایت یا آپارات
آپلود ویدیو روی هاست سایت یا آپارات

اگر بگوییم روزانه چندین ایمیل درباره اینکه ویدیوهای سایت را روی هاست اصلی آپلود کنیم یا آپارات دریافت می‌کنیم، مثل برخی از پیج‌های اینستاگرامی غلو کرده‌ایم. 🙂 اما حداقل چند ایمیل یا کامنت در ماه با این مضمون دریافت می‌کنیم. در این مقاله قصد دارم برای همیشه به این سوال پاسخ دهم. هر زمان که درباره استفاده از ویدیو روی آپارات یا هاست با مسئله یا سوالی مواجه شدید کافیست این مقاله را نگاهی بیاندازید.

این‌که ویدیو‌های سایت را روی آپارات آپلود کنیم و بعد با استفاده از کد نمایش ویدیو آپارات، آن را در سایت نمایش دهیم یا ویدیو را مستقیما در وردپرس آپلود کنیم، سوالی هست که همیشه در ذهن خود من هم بوده. بارها و بارها این مسئله را از جوانب مختلف بررسی کردم و نتیجه بررسی‌های خودم را در این مقاله توضیح خواهم داد.

فهرست محتوای این مقاله

آپلود ویدیو روی هاست سایت یا آپارات

از نظر من همه کارهایی که قرار هست در زندگی انجام دهیم دارای چند نکته مثبت و چند نکته منفی هستند. باید بررسی کنیم که نکات منفی یک کار بیشتر هست یا نکات مثبت. اگر نکات مثبت ارزش بیشتری داشتند پس باید آن کار را انجام دهیم. اگر موارد منفی سمت سنگین ترازو بود از انجام آن کار دوری کنیم.

مثلا فرض کنید شما قصد دارید امروز نان گرم نوش جان کنید. قطعا باید از منزل بیرون بروید، چند ساعت در صف نانوایی بمانید و در نهایت بعد از صرف چند ساعت از وقت ارزشمند خود، نان گرم و تازه سر سفره بگذارید. (البته مثال ما بصورت کامل توسط سرویس‌های آنلاین ارائه نان زیر سوال رفت. 🙂 ) قطعا انجام دادن این کار نقاط مثبت و منفی دارد. اما وقتی به حس میل کردن نان گرم تازه فکر می‌کنید، تا حد زیادی ارزشش را دارد. دوست داشتم درباره ازدواج مثال بزنم که البته کمی بحث طولانی می‌شد. 😀

بالاخره آپارات یا هاست سایت

درباره مسئله استفاده از هاست خودمان برای آپلود ویدیو یا استفاده از هاست هم دقیقا قضیه به همین شکل هست. این کار خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. پس بیایید نکات مثبت و منفی این بحث را بررسی کنیم. انتخاب با شما خواهد بود.

نمایش دادن مطالب سایت شما در نتایج ویدیو گوگل

اگر ویدیو را در آپارات آپلود کنیم و سپس ویدیو آپارات را در سایت نمایش دهیم، سایت ما در نتایج ویدیو گوگل نمایش داده نخواهد شد. این مشکل از کدهای ویدیو آپارات هست. وقتی از یوتیوب استفاده می‌کنیم چنین مشکلی نداریم. اما چه کنیم که یوتیوب فیلتر هست و کاری از دست ما بر نمی‌آید. این مثال را ببینید:

نتایج ویدیویی گوگل
نتایج ویدیویی گوگل

در مورد بالا، ویدیو در هاست سایت آپلود شده بود. هم سایت ما و هم آپارات در این نتایج نمایش داده شدند. اما در مطالبی مثل وبسایت یا اینستاگرام از کد آپارات استفاده کردیم و این پست اصلا در نتایج ویدیو گوگل نمایش داده نمی‌شود.

استفاده از فضای هاست و سرور شما

استفاده از فضای هاست و سرور شما
استفاده از فضای هاست و سرور شما

بصورت میانگین هر یک دقیقه ویدیو با کیفیت بالا، حدودا ۱۰ مگابایت حجم دارد. یعنی یک ویدیو میانگین ۱۰ دقیقه‌ای ۱۰۰ مگابایت و هر ۱۰ ویدیو ۱۰۰ مگابایتی ۱ گیگابایت از فضای هاست شما را اشغال می‌کند.

اگر هر روز یک ویدیو منتشر می‌کنید پس باید هر ۱۰ روز به فکر یک گیگابایت فضای جدید باشید. ما با این مسئله مشکلی نداریم. چون از سرور اختصاصی خودمان استفاده می‌کنیم و هر چند وقت، یک هارد ۱ جدید ۱ ترابایتی به سرور اضافه می‌کنیم. اما شاید برای افرادی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند این قضیه از نظر قیمتی سرسام آور شود.

اما اگر ویدیو را روی آپارات منتشر می‌کنید، هیچ فضایی از هاست شما اشغال نخواهد شد.

نمایش ویدیو با کیفیت متناسب با سرعت اینترنت کاربر

همانطور که اطلاع دارید، آپارات یک سیستم توزیع محتوا بر اساس سرعت اینترنت کاربر دارد. یعنی اگر کاربری با سرعت اینترنت پایین، ویدیو را مشاهده کند. کیفیت نمایش ویدیو به ۴۸۰p تغییر خواهد کرد. اگر سرعت اینترنت کاربر بالا باشد ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p نمایش داده می‌شود و کیفیت بسیار بیشتری خواهد داشت.

وردپرس چنین قابلیتی ندارد. اگر هم داشته باشد، باید ویدیو شما با چند کیفیت مختلف روی هاست شما ذخیره شود و این به معنای استفاده چند برابری از حجم هاست شماست.

علاوه بر این، در آپارات کاربر می‌تواند کیفیت ویدیو را به دلخواه خود تغییر دهد.

تغییر کیفیت ویدیو در آپارات
تغییر کیفیت ویدیو در آپارات

این مزیت آپارات واقعا نسبت به آپلود ویدیو در وردپرس برتر است.

جمع بندی کلی

با تمام این توصیفات، باید ببینید کدام روش را انتخاب می‌کنید. انتخاب ما بر اساس شرایط سایت میهن وردپرس، استفاده از ویدیو روی هاست خودمان هست. شاید شما با آپلود ویدیو در آپارات راحت‌تر باشید. باید تمام موارد بالا را بررسی کنید و به یک انتخاب کلی برسید.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.