دیجی اسکریپت

افزونه آمار بازدید وردپرس wp statistics + آموزش ویدیویی | دیجی اسکریپت

افزونه آمار بازدید وردپرس wp statistics + آموزش ویدیویی
[ad_1]

افزونه آمار بازدید وردپرس WP Statistics فارسی
افزونه آمار بازدید وردپرس WP Statistics فارسی

پس‌ازاینکه شما وب‌سایت وردپرسی خودتون رو راه‌اندازی کردید باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا بتونید کاربران رو به سمت خودتون جذب کنید. اما بعد از جذب مهم‌ترین قضیه این هست که بتوانید آمار بازدید افراد جذب شده را مشاهده کنید. برای این‌کار نیاز به افزونه آمار بازدید وردپرس داریم.

همیشه مدیران سایت به این فکر بوده‌اند که با استفاده از روش‌های مختلفی ترافیک سایت خودشون رو افزایش بدهند.

بالا بردن بازدید سایت کار ساده‌ای نیست و شما باید در هنگام انجام این کار دقت زیادی داشته باشید. زمانی که شما از این روش‌ها استفاده کنید و اصول سئو رو در وب‌سایت خودتون رعایت کنید، پس از مدتی مشاهده می‌کنید که وب‌سایت شما رشد چشمگیری داشته است.

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ – تاریخ بروزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

اما این افزایش ترافیک و بازدید رو چگونه باید بفهمید؟ ما در این مقاله اومدیم تا افزونه‌ای رو به شما معرفی کنیم که بتونید هر وقت که خواستید این ترافیک رو چک کنید و ببینید که روش‌های مختلفی رو که بابت افزایش بازدید به‌کار بردید جواب داده است یا خیر. به‌این‌ترتیب می‌تونید اون روش رو ادامه بدید یا اینکه اون رو رها کنید و به سراغ روش‌های دیگری برید.

فهرست محتوای این مقاله

آمار بازدید سایت وردپرس

پس با این توضیحاتی که تا اینجا دادیم باید متوجه شده باشید که اینکه شما بفهمید وضعیت ترافیک سایت شما و بازدید سایت چگونه است بسیار مهم هست و می‌تونه در تعیین گام‌های شما مؤثر باشد.

چراکه بسیاری از مدیران سایت برای افزایش ترافیک اقدام به تبلیغات می‌کنند که برای اون‌ها بسیار گران تموم می‌شود. اما نمی‌تونند دقیقاً مشاهده کنند که این تبلیغات و هزینه‌ها چقدر بر روی سایت اون‌ها تأثیر گذاشته است.

شما باید برای اینکه بتونید برای سایتتون یک آینده موفق رقم بزنید همیشه هدفمند گام بردارید و تصمیمات شما باید حساب‌شده باشد. این افزونه که در اینجا قصد داریم مفصل در مورد اون توضیح بدیم این نیاز شما رو برطرف خواهد کرد.

رتبه گوگل و الکسا ازجمله موارد مهم هستند که شما باید تلاش کنید با افزایش تعداد مخاطبان خودتون رتبه خودتون رو دربین اون‌ها بالا ببرید. زمانی که رتبه شما بالا رود درنتیجه کسب‌وکار اینترنتی شما نیز رونق پیدا می‌کند و شما می‌تونید از وب‌سایتی که راه‌اندازی کردید درآمد خوبی رو کسب کنید.

افزونه آمار بازدید وردپرس WP Statistics

طبیعتاً داشتن آمار و ارقام بازدید سایت لازمه پیش برد موفقیت هر وب‌سایت است. برای مشاهده آمار بازدید می‌توان از سرویس‌های مختلفی ازجمله گوگل آنالیتیکس، HiStats، وب گذر و هر سرویس آمار بازدید دیگری استفاده کرد. اما بهتر نیست آمار سایتتون رو درون خود پنل مدیریت وردپرس اون هم به‌صورت کامل و جامع داشته باشید؟

سرویس‌هایی که شما از اون‌ها برای انجام این کارها استفاده می‌کنید دارای مشکلاتی هستند و در این برنامه برای شما تداخل‌هایی رو به‌وجود می‌آورند. به‌عنوان‌مثال در اکثر مواقع کدهای این سرویس‌های آمارگیر به‌صورت کامل روی سایت شما لود نمی‌شوند و درنتیجه آمار کاملی به شما ارائه نخواهند کرد.

یا در صورت لود شدن زمان بارگذاری سایت شما رو افزایش خواهند داد و گاهی برای خود من پیش اومده که به دلیل لود نشدن کدهای یکی از این سرویس‌دهنده‌ها سایت رو ترک کردم. ? پس استفاده از این سرویس‌ها می‌تونه درمواردی به‌ضرر سایت شما باشد. حتی در برخی موارد بعضی از این سرویس‌‌‌‌‌ها در ایران به دلیل تحریم‌‌‌‌‌ها جوابگو نیستند. بنابراین بریم سراغ معرفی یک افزونه آمار بازدید وردپرس قدرتمند…

این افزونه wp statistics هست و میشه به جرئت اون رو به‌عنوان اولین و بهترین افزونه آمارگیر وردپرس معرفی کرد. تا این ساعت که در حال تایپ این نوشته هستم این افزونه ۱٫۵۳۰٫۷۵۱ بار دانلود و نصب‌شده و این آمار اصلاً شوخی نیست!

امکانات افزونه آمارگیر وردپرس

  • نمایش کاربران آنلاین سایت
  • مشاهده ورودی‌‌‌‌‌های گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو
  • مشاهده جمع کل ورودی موتورهای جستجو
  • نمایش بازدیدهای سایت شما
  • نمایش بازدیدکنندگان سایت شما
  • نمایش تعداد ورودی از سایت‌‌‌‌‌های دیگر
  • نمایش اطلاعات مرورگر کاربران
  • نمایش آی پی کاربران و کشور آن‌‌‌‌‌ها
  • نمایش موقعیت بازدیدکنندگان روی نقشه
  • ارسال آمار به‌‌‌‌‌صورت زمان‌‌‌‌‌بندی‌‌‌‌‌شده به ایمیل شما
  • ارسال آمار به‌‌‌‌‌صورت زمان‌‌‌‌‌بندی‌‌‌‌‌شده به موبایل شما ( از طریق پیامک )
  • امکان ارائه دسترسی سایر کاربران سایت شما برای مشاهده آمار
  • آپدیت اتوماتیک دیتابیس Geoip
  • مشاهده آمار به‌‌‌‌‌صورت ابزارک در داشبورد پنل مدیریت وردپرس

نصب افزونه آمار بازدید وردپرس روی سایت

خب ما در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از این افزونه قدرتمند وردپرسی استفاده کنید و اون رو در سایت خودتون فعال کنید. یکی از مزیت‌هایی که این افزونه دارد این هست که به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس موجود هست و شما می‌تونید به‌راحتی اون رو دریافت کنید. همچنین پنل تنظیمات این پلاگین فارسی است که کار با اون رو راحت می‌‌‌‌‌کند.

بنابراین در پنل مدیریت خود به مسیر افزودن > افزونه‌ها رفته و افزونه رو فعال کنید.

دریافت افزونه wp statistics
دریافت افزونه wp statistics

همون‌طور که می‌بینید این پلاگین قدرتمند بیش از ۵۰۰ هزار نصب فعال داشته است که این یعنی بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها برای فهمیدن آمار وب‌سایتشون از اون استفاده می‌کنند. بعدازاینکه افزونه رو در سایت خودتون فعال کردید یک قسمت تحت عنوان آمار به نوار مدیریت شما اضافه می‌شود که دارای بخش‌های مختلفی هست.

قسمت های مختلف افزونه wp statistics
قسمت های مختلف افزونه wp statistics

مرور کلی افزونه

در قسمت مرور کلی شما امکان این رو دارید که آمار کاملی از بازدید وب‌سایتتون داشته باشید. که شامل آمار بازدیدهای ۲۰ روز گذشته، خلاصه آمار بازدید، ورودی موتورهای جستجوگر، سهم مرورگرها در وب‌سایتتون، آی پی‌هایی که بیشترین بازدید رو از سایت شما داشتند، آخرین بازدیدکنندگان و آخرین کلمات جستجو شده در موتورهای جستجو رو داشته باشید.

قسمت مرور کلی در افزونه wp statistics
قسمت مرور کلی در افزونه wp statistics

زمانی که شما روی هرکدام از این موارد که در این صفحه مجود دارند کلیک کنید می‌تونید به اون قسمت رفته و به‌صورت مجزا اون رو بررسی کنید.

مرورگرها

زمانی که شما روی این قسمت کلیک کنید می‌تونید امکانات کامل‌تری در مورد مرورگرها کسب کنید که اطلاعاتی بر اساس سیستم‌عامل، نوع مرورگر (کروم، فایرفاکس و…) و نسخه‌های مرورگرها به شما ارائه می‌کند.

بازدیدها

افزونه امار وردپرس
افزونه امار وردپرس

این قسمت آمار کاملی در مورد بازدید وب‌سایتتون به شما ارائه می‌کند. یعنی شما متوجه می‌شوید که بازدید وب‌سایتتون در بازه‌های زمانی مختلف چگونه بوده است.

آنلاین

این قسمت کاربران آنلاین رو برای شما نمایش می‌دهد. یعنی اینکه شما می‌تونید بفهمید که چه تعداد کاربر اکنون در سایت شما آنلاین هستند. همچنین شما می‌تونید مشاهده کنید که چه فعالیتی در وب‌سایت شما دارند.

برگه‌‌‌‌‌ها

این قسمت آمار برگه‌های وب‌سایتتون رو به شما ارائه می‌کند. دقت کنید که این قسمت آمار نوشته‌ها رو نمی‌دهد و فقط آمار برگه‌های ثابت سایت رو برای شما نمایش می‌دهد.

ارجاع دهنده‌‌‌‌‌ها

این قسمت سایت‌هایی رو برای شما نمایش می‌دهد که کاربران رو به سمت وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند. یعنی شما متوجه می‌شوید که چه سایت‌هایی به سایت شما لینک داده‌اند.

جستجوها

قسمت جستجوها اطلاعاتی در مورد ورودی موتورهای جستجو در بازه‌های مختلف می‌دهد که شما می‌تونید بفهمید چه مقدار ورودی از سمت موتورهای جستجو داشته‌اید.

کلمات جستجو شده

این قسمت کلمات جستجو شده توسط کاربر در موتورهای جستجو رو به‌صورت دقیق به شما نمایش می‌دهد. شما می‌تونید بفهمید چه کلماتی بیشتر جستجو شده تا بتونید در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشید.

برترین بازدیدکنندگان

اطلاعات مرورگر در افزونه آمار وردپرس
اطلاعات مرورگر در افزونه آمار وردپرس

این بخش برترین بازدیدکنندگان و یا همون برترین آی پی‌هایی رو برای شما در این صفحه نشون می‌دهد که شما می‌تونید کاربران رو در این قسمت کنترل کنید. شما می‌تونید کاربران ثابت خودتون رو شناسایی کنید و همچنین خطرات احتمالی از جانب برخی آی پی‌ها رو تشخیص بدید تا بتونید تصمیمات درستی رو بگیرید.

بازدیدکنندگان

آمار بازدید در افزونه wp statistics
آمار بازدید در افزونه wp statistics

این قسمت اطلاعات کاملی در مورد بازدیدکنندگان سایت شما رو در اختیارتون قرار می‌دهد. شما می‌تونید از این قسمت اطلاعات زیادی رو کسب کنید. این اطلاعات شامل محل کاربران روی نقشه، نوع مرورگر اون‌ها، تاریخ، وارد چه لینکی شده‌اند و… هست.

تفاوت بازدیدها و بازدیدکنندگان: این دو یک فرق اساسی با یکدیگر دارند. بازدیدها مربوط به بازدیدهایی هست که از سایت شما انجام‌شده است و تعداد صفحاتی که در سایت شما بازشده را نمایش می‌دهد. بازدیدکنندگان اون دسته از آی پی‌هایی هستند که امروز از سایت شما بازدید کرده‌اند.

بهینه‌‌‌‌‌سازی

قسمت بهینه‌سازی منابع وب سرور شما رو در اختیارتون قرار می‌دهد. پایگاه داده، به‌روزرسانی‌ها، پاک کردن اطلاعات افزونه آماری و بقیه امور مربوط به بهینه‌سازی سایت شما رو که مربوط به آمار وردپرس می‌شود رو برای شما انجام می‌دهد.

قسمت بهینه سازی در افزونه wp statistics
قسمت بهینه سازی در افزونه wp statistics

تنظیمات

خب این قسمت همون‌طور که از اسمش مشخص هست شامل تنظیمات این پلاگین هست. شما می‌تونید تنظیمات کلی این افزونه رو با استفاده از این قسمت تغییر دهید. در مورد این قسمت به‌صورت کامل در ویدئو آموزشی که در این مقاله قرارگرفته است توضیح داده‌شده است که می‌تونید اون رو مشاهده کنید.

تنظیمات افزونه wp statistics
تنظیمات افزونه wp statistics

همچنین قسمت بعدی حمایت مالی هست که شما می‌تونید حمایت مالی خودتون از سازنده رو در اینجا انجام دهید. راهنما هم راهنما کار با افزونه می‌باشد که در صورت لزوم می‌تونید از اون استفاده کنید.

شما برای استفاده از افزونه و نمایش آمار در وب‌سایت خود می‌تونید از دو راه استفاده کنید:

راه اول: استفاده از ابزارک‌‌‌‌‌ها

ابزارک افزونه آماره وردپرس
ابزارک وردپرس

درصورتی‌که قالب شما از ابزارک پشتیبانی می‌کند شما می‌تونید به‌راحتی از بخش نمایش > ابزارک‌‌‌‌‌ها، ابزارک آماره رو به بخش‌های مختلف وب‌سایت خودتون اضافه کنید. بدون نیاز به کد نویسی!

راه دوم: استفاده از کد

اگر قالب شما از ابزارک پشتیبانی نمی‌کند به‌راحتی می‌توانید با قرار دادن کدهای زیر در قالب سایتتون آمار سایت رو در معرض دید بازدیدکننده قرار بدید.

کاربران آنلاین: <?php echo wp_statistics_useronline(); ?>
بازدید امروز: <?php echo wp_statistics_today(); ?>
بازدید دیروز: <?php echo wp_statistics_yesterday(); ?>
بازدید این هفته <?php echo wp_statistics_week(); ?>
بازدید این ماه <?php echo wp_statistics_month(); ?>
بازدید امسال <?php echo wp_statistics_year(); ?>
کل بازدید <?php echo wp_statistics_total(); ?>
تعداد نظرات <?php echo wp_statistics_countcomment(); ?>
تعداد اسپم ها <?php echo wp_statistics_countspam(); ?>
تعداد کاربران <?php echo wp_statistics_countusers(); ?>
تاریخ آخرین به روز رسانی <?php echo wp_statistics_lastpostdate(); ?>
تاریخ آخرین به روز رسانی (شمسی) <?php echo wp_statistics_lastpostdate('farsi'); ?>
میانگین ارسال پست در روز <?php echo wp_statistics_average_post(); ?>
ورودی از موتور جستجو <?php echo wp_statistics_searchengine(); ?>
ورودی از گوگل <?php echo wp_statistics_searchengine('google'); ?>
تعداد پست های سایت <?php echo wp_statistics_countposts(); ?>
تعداد صفحات سایت ( برگه ها ) <?php echo wp_statistics_countpages(); ?>
میانگین ارسال دیدگاه در روز <?php echo wp_statistics_average_comment(); ?>
میانگین تعداد کاربران ثبت نامی در روز <?php echo wp_statistics_average_registeruser(); ?>
رتبه گوگل <?php wp_statistics_google_page_rank(); ?>
رتبه الکسا <?php echo wp_statistics_alexaRank(); ?>

ممنون از اینکه در این آموزش هم با ما همراه بودید. موفق و پیروز باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.