دیجی اسکریپت

انواع ریدایرکت در وب چیست و کدام نوع تغییر مسیر را استفاده کنیم | دیجی اسکریپت

انواع ریدایرکت در وب چیست و کدام نوع تغییر مسیر را استفاده کنیم
[ad_1]

This post is also available in:
English

انواع ریدایرکت در وب
انواع ریدایرکت در وب

در هر صورت چه یک مدیر تازه کار هستید چه یک فرد متخصص سئو، به‌زودی باید با ریدایرکت‌های وردپرس کار کنید. چرا که هر کسی باید بتواند آدرس‌های مختلف سایت خود را به آدرس دیگری انتقال دهد. این کار معمولا زمانی نیاز است که شما یک صفحه از سایت خود را حذف می‌کنید یا قصد تغییر URL یک صفحه خاص را داشته باشید. اما انواع ریدایرکت چیست و کدام را باید استفاده کنیم؟

فهرست محتوای این مقاله

ریدایرکت چیست

منظور از ریدایرکت انتقال صفحه از آدرسی به آدرس دیگر است. با این‌کار به موتورهای جستجوگر اعلام خواهیم کرد که به‌صورت موقت یا دائم باید از صفحه دیگری استفاده کند.

شاید هم آدرس سایت خود را به‌صورت کامل تغییر داده باشید. منظور همان تغییر دامنه سایت هست. در این مورد هم باید از ریدایرکت‌ها استفاده کنیم. اطلاعات بیشتر…

چه زمانی نیاز به ریدایرکت داریم؟

  • وقتی قصد تغییر دامنه سایت را داریم.
  • وقتی قصد حذف یک صفحه سایت را داریم.
  • وقتی خطای ۴۰۴ داریم.
  • تغییر آدرس سایت به آدرس بدون WWW
  • تغییر سیستم مدیریت محتوا، مثلا انتقال سایت از جوملا به وردپرس
  • تغییر مدل پیوند‌های یکتا در وردپرس

چگونه ریدایرکت ایجاد کنیم

برای ایجاد ریدایرکت در وردپرس می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از افزونه‌های ریدایرکت وردپرس هست. مثلا می‌توانید از نسخه پرمیوم یوست سئو استفاده کنید یا از افزونه‌هایی مثل Redirection که عملیات ریدایرکت را برای شما انجام خواهند داد. آموزش ساخت ریدایرکت در وردپرس را ببینید.

بیایید با کدهای HTTP آشنا شویم

قبلا در مبحث وب سرور در دوره آموزش وردپرس کار حرفه‌ای هم درباره کدهای HTTP صحبت کردیم. کدهای HTTP مشخص می‌کنند پاسخ سرور به درخواست ما چه بوده است. زمانی که با کد خطای ۴۰۴ مواجه می‌شویم به این معناست که چیزی پیدا نشد.

اما زمانی‌که با کدهای سری ۳۰۰ مواجه می‌شویم، معنای کد این است که یک تغییر مسیر (ریدایرکت) باید اتفاق بیفتد. پس بیایید درباره سری کدهای ۳۰۰ صحبت کنیم.

انواع ریدایرکت چیست

به‌صورت کلی چند کد ریدایرکت در وب‌سرور‌ها وجود دارد.

  • ۳۰۱ دائم
  • ۳۰۲ پیدا شد
  • ۳۰۷ موقت

البته دو کد ۴۱۰ و ۴۵۱ هم وجود دارند که ۴۱۰ به معنای حذف شدن محتوا و ۴۵۱ به معنای عدم دسترسی به دلایل قانونی هست. این دو کد ریدایرکت محسوب نمی‌شوند ولی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ریدایرکت ۳۰۱

منظور از ریدایرکت ۳۰۱ این است که شما آدرس این صفحه را برای همیشه تغییر داده‌اید و موتورهای جستجوگر موظف هستند از این پس آدرس این صفحه را به آدرس جدید تغییر دهند. پس زمانی از این مدل ریدایرکت استفاده می‌کنیم که واقعا آدرس را برای همیشه تغییر داده‌ایم.

ریدایرکت ۳۰۲

ریدایرکت ۳۰۲ به معنای پیدا شد است. یعنی این آدرس پیدا شد و آدرس صحیح این هست. اما فرق بین ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ این است که در ریدایرکت ۳۰۱ آدرس برای همیشه تغییر کرده است اما در ریدایرکت ۳۰۲ آدرس صفحه مورد نظر به‌صورت موقت تغییر کرده و ممکن است در آینده از آدرس قبلی استفاده شود.

ریدایرکت ۳۰۷

در ریدایرکت نوع ۳۰۷ شما به‌صورت موقت آدرس را تغییر داده‌اید و احتمالا در آینده از آدرس قدیمی استفاده کنید. اما این‌که دقیقا شبیه ریدایرکت ۳۰۲ هست! می‌توان گفت بله تقریبا! البته ریدایرکت ۳۰۷ از نسخه HTTP 1.1 به بعد در وب پدیدار شد. تفاوت ریدایرکت ۳۰۲ و ۳۰۷ این است که در ریدایرکت ۳۰۲ شما به‌صورت نامفهوم به ربات‌های جستجوگر اعلام می‌کنید که محتوا تغییر مسیر داده شده اما در ریدایرکت ۳۰۷ به‌صورت کاملا شفاف اعلام می‌کنید که موقتا آدرس تغییر کرده و در آینده از آدرس قبلی استفاده خواهیم کرد.

تمام این موارد در انتقال ارزش سئو URL قدیمی به URL جدید تاثیر دارند.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.