دیجی اسکریپت

اهمیت نسخه موبایل در وردپرس | دیجی اسکریپت

اهمیت نسخه موبایل در وردپرس
[ad_1]

طبق آخرین گزارش رویترز، بیش از ۷۵% از مردم دنیا برای اتصال به شبکه ی جهانی اینترنت، از موبایل استفاده میکنند. این درصد قابل توجه ایی از ورود کاربران به سایت های مختلف، توسط نسخه ی موبایل ایندکس شده آنها را می رساند.

 

اهمیت نسخه موبایل در وردپرس

 

نسخه موبایل در وردپرس

%۷۵ در صد از کاربران اینترنت در سراسر دنیا، از موبایل برای وصل شدن به اینترنت استفاده میکنند.

طبق آخرین گزارش رویترز، بیش از ۷۵% از مردم دنیا برای اتصال به شبکه ی جهانی اینترنت، از موبایل استفاده میکنند. این درصد قابل توجه ایی از ورود کاربران به سایت های مختلف، توسط نسخه ی موبایل ایندکس شده آنها را می رساند.

بنابر این با افزایش بی نظیر رشد تکنولوژی، هر روز نیاز های وبسایت وردپرسی شما برای به روز شدن در زمینه مختلف مانند ایجاد یک نسخه ی سازگار با موبایل برای وبسایت وردپرسی بیشتر خواهد شد. همچنین باید به این نکته نیز توجه ویژه ایی داشت که با افزایش چشمگیر درصد بازدیدکنندگان از صفحات اینترنتی توسط موبایل، ۶۰ تا ۶۵% درصد درامد کل تبلیغات فضای مجازی نیز ازین راه  میباشد.

 

سازگاری گوگل با نسخه موبایل وردپرس

بر طبق مطالعات انجام شده، گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که بیشتر علاقه دارد که صفحات اینترنتی ایجاد شده در وبسایت های مختلف، با موبایل سازگاری داشته باشند.

درواقع یکی از بزرگترین تکنیک هایی که یک طراح یا توسعه دهنده وب یا یک مدیر سایرت میتواند در امر بهینه سازی وردپرس و افزایش سئو وردپرس خود انجام دهد، ساخت نسخه ی موبایل سایت مناسب و سازگار با صفحات موبایل و موتور های جستجو است. ایجاد نسخه ی موبایل به افزایش رتبه وبسایت وردپرسی شما و بالابردن نرخ بازدید وبسایت شما کمک خواهد کرد.

 

ریسپانسیو چیست؟

ریسپانسیو به معنای واکنشگرا یا پاسخ گراست. درواقع ویژگی ریسپانسیو یا واکنش گرایی در سایت باعث هوشمند شدن قالب سایت نسبت به دستگاه های ورودی کاربر میشود.. زمانی که کاربران با استفاده از دستگاه های مختلف مانند گوشی، تبلت، لپتاپ و… وارد سایت شما میشوند، سایت شما به دلیل استفاده از این ویژگی و هوشمند بودن، به صورت خودکار تغییر اندازه داده و استاندارد به نمایش در می آید. تکنولوژی واکنش گرایی یا ریسپانسیو توسط طراحان و توسعه دهندگان وب، با استفاده از کدهای ویژه و پیشرفته به قالب سایت اضافه میشود.در کلامی ساده تر، ریسپانسیو بودن سایت به معنای بزرگ و کوچک شدن سایت نسبت به دستگاه های موبایل، تبلت، لپ تاپ و… است.

ابزارهای تست ریسپانسیو ( واکنش گرا )

یکی از بهترین سایت های شبیه سازی ۴ رزولوشن پر کاربرد برای تست ریسپانسیو. با وارد کردن آدرس سایت خود میتوانید سایت رو داخل ۴ دستگاه پر کاربرد یعنی لپ تاپ ها , تبلت ها , اسمارت فون ها , و دسکتاپ های رومیزی تست کنید.

دیگر لینک های تست ریسپانسیو : 

پس شما میتوانید با بهره بردن از تکنولوزی ریسپانسیو در سایت خود، به افزایش سئو سایت خود کمک کرده و همچنین نسخه موبایل صفحات خود را در موتور های سئو ایندکس کنید.

mobile-friendly Test

یکی دیگر از ابزار های بسیار کاربردی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده است، ابزار تست سازگاری سایت شما با موبایل میباشد. mobile-friendly Test میزان سازگاری وبسایت شما را با موبایل بررسی کرده و نشان میدهد.

نوشته اهمیت نسخه موبایل در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.