دیجی اسکریپت

بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +۵ تکنیک خرید سهام | دیجی اسکریپت

بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +۵ تکنیک خرید سهام

صندوق‌های بورس کدام ‌اند؟ بالاترین بازدهی صندوق‌ های بورسی مربوط به کدام صندوق است؟

 

سرمایه‌گذاران در بازار بورس به دنبال کسب سود و بازده هستند. اما بازدهی بور یعنی چه؟
یکی از روش‌های کسب سود در بازار بورس معامله در صندوق‌ها می‌باشد. حتماً نام صندوق‌های مختلف به گوش‌تان رسیده است. صندوق‌ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است.

 

یکی از انواع صندوق‌ها، صندوق طلا است. اما برای اینکه متوجه شویم کدام صندوق طلا بهتر است؟ یا کدام صندوق طلا بازده بیشتری دارد؟ باید به بررسی صندوق‌های موجود بپردازیم.
پیشنهاد می‌کنم جهت آشنایی بیشتر با صندوق طلا، مقاله “بورس طلا چیست” را در سایت همیار سرمایه مطالعه کنید.

 

تعریف صندوق های بورسی

صندوق‌های بورسی در واقع صندوق‌هایی هستند که با پول سهام‌داران و با استفاده از دانش خود و تشکیل یک سبد سهام متنوع شروع به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مالی می‌کنند.
در واقع سهام‌داران با خرید واحدهای این صندوق‌ها به طور غیرمستقیم در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +5 تکنیک خرید سهام

 

انواع صندوق‌ های بورسی

  •  صندوق سهام: صندوق‌هایی که قسمت اعظم سرمایه‌گذاری آن‌ها در سهام شرکت‌های بورسی می‌باشد و بخش کمی از سرمایه را در سپرده بانکی و اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند به صندوق سهام معروف هستند.
  • صندوق مختلط: صندوق‌هایی هستند که سرمایه را به طور مساوی بین سهام و سپرده بانکی و اوراق درآمد ثابت توزیع کرده‌اند. ریسک این صندوق‌ها نسبت به صندوق سهام کمتر می‌باشد.
  • صندوق درآمد ثابت: صندوق‌هایی که بیشتر سرمایه را در سپرده‌های بانکی و اوراق درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری می‌کنند و بخش اندکی از پول را وارد سهام می‌کنند. این صندوق بیشتر مناسب افرادی می‌باشد که ریسک‌گریز هستند.
  • صندوق بازارگردانی: صندوق‌هایی که فعالیت‌های بازارگردانی بورس اوراق بهادار را انجام می‌دهند. این صندوق‌ها معمولاً توسط خود شرکت‌ها برای کاهش نوسانات قیمت و کنترل قیمت سهم ایجاد میشوند.
  • صندوق جسورانه: صندوق‌هایی که در فعالیت‌های نوپای اقتصادی و استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند هدف از این صندوق‌ها در ابتدا کمک به راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و سپس پس به بهره‌بردن از سود آن‌ها می‌باشد. دررابطه‌با صندوق جسورانه در مقاله آموزشی “صندوق جسورانه” در سایت همیار سرمایه به مفصل پرداخته شده است.
  • صندوق کالا: صندوق‌هایی که در زمینه بورس کالا سرمایه‌گذاری می‌کنند، ازآنجاکه تمام آنها در بخش طلا مشغول به فعالیت هستند آنها را با نام صندوق طلا نیز می‌شناسند.
  • زمین و ساختمان که سرمایه‌گذاری آنها بیشتر در زمینه املاک می‌باشد البته اکنون دیگر صندوق فعالی در این حوزه وجود ندارد.

از نگاه دیگر، صندوق‌ها به دودسته ETF و غیرETF تقسیم می‌شوند. صندوق‌های ETF، صندوقهایی هستند که مانند سهام در پلتفرم‌های آنلاین بورسی قابل‌خرید و فروش هستند. این صندوق‌ها می‌توانند هر یک از هفت صندوق فوق باشند؛ مثلاً صندوق‌های اطلس، آگاس و سرو از جمله صندوق‌های ETF در سهام می‌باشند. یا صندوق عیار و زر صندوق ETF در طلا می‌باشد.
صندوقهای غیرETF ، صندوق‌هایی هستند که برای خرید آنها باید به شکل حضوری در محل شرکت حاضر شوید و یا در پلتفرم ‌های مخصوص به خود، آنها را معامله کنید.

 

بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +5 تکنیک خرید سهام

بیشترین بازدهی صندوق‌ها مربوط به کدام صندوق است؟ کدام صندوق طلا بهتر است؟
طبق یک قاعده کلی هرچه میزان ریسک یک سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، میزان سود و یا ضرر آن نیز بیشتر است؛ بر همین اساس میزان سود صندوقهای در سهام بیشتر از سایر صندوق‌ها است ولی به هنگام ریزش بازار نیز ضرر بیشتری را متوجه سرمایه‌گذار می‌کند.

 

برای آنکه بدانید کدام صندوق طلا بهتر است:
صندوق‌های ETF اطلس و فیروزه و آگاس و صندوق‌های غیر ETF آرمان و پیشتاز معمولاً سودهای بیشتری نسبت به سایر صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران می‌دهند و همچنین صندوق عیار و لوتوس که در زمینه طلا فعال هستند بازدهی بهتری نسبت به سایر صندوق‌های کالایی دارند.

 

منظور از بازدهی چیست؟

در پاسخ به سؤال بازدهی بورس یعنی چه؟ بازدهی یک سرمایه‌گذاری در بورس به معنی افزایش نرخ و سوددهی آن سرمایه‌گذاری است ولی بازدهی یک امر کاملاً نسبی است.
به‌عنوان‌مثال ممکن است در یک سال بازه ۲۰ درصدی یک صندوق مقدار بسیار خوب و در سال بعد این مقدار بسیار ضعیف باشد چراکه صندوق‌های دیگر بیش از ۵۰ درصد سود داده‌اند.
همچنین یکی از ملاک‌های مقایسه بازدهی نرخ تورم است. در تورم ۵۰ درصدی، بازدهی ۴۰ درصدی به معنی زیان است.

 

بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +5 تکنیک خرید سهام

یکی از روش‌های کسب بازدهی در بورس، خرید پله‌ای سهام است.
خرید پله‌ای سهام، روشی است که معامله گران موفق برای کمتر ضرر کردن و بیشتر سود کردن به کار می‌برند و ریسک معامله را بسیار پایین می ‌آورد.
بهترین راه سنجش بازدهی یک صندوق در سهام، مقایسه بازدهی آن با شاخص کل هم ‌وزن بورس است.

 

اگر رشد صندوق مدنظر از شاخص کل هم ‌وزن بهتر بود پس آن صندوق عملکرد قابل قبولی ارائه داده است. برای طلا نیز بهترین راه، مقایسه بازدهی قیمت سکه در یک سال با عملکرد صندوق طلا در همان سال می‌ باشد.

نوشته بالاترین بازدهی بورس در کدام صندوق هاست؟ +۵ تکنیک خرید سهام اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.