دیجی اسکریپت

بهترین افزونه های وردپرس برای سال ۱۴۰۰ | دیجی اسکریپت

بهترین افزونه های وردپرس برای سال ۱۴۰۰

بهترین افزونه های وردپرس برای سال ۱۴۰۰

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد تمایل دارید وب‌سایت شخصی یا کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان را داشته باشید؛ اما هیچ دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی ندارید و می‌‌خواهید با استفاده از وردپرس وب‌سایت خودتان را طراحی کنید. اما می‌دانید استفاده از بهترین افزونه های وردپرس می‌تواند باعث رشد چند برابری سایت شما در سال ۱۴۰۰ شود؟

برای طراحی سایت با وردپرس باید تا حدود زیادی بلد باشید با افزونه‌های مهم و کاربردی که می‌توانند وب‌سایت شما را زیباتر و پیشرفته‌تر و پردرآمدتر کنند، کار کنید. اگر قصد دارید که وب‌سایت شما موفق باشد و کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان را روز به روز ارتقا دهید، باید از بهترین افزونه‌های موجود استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم افزونه‌ها و یا همان پلاگین‌های وردپرسی و نحوه‌ی استفاده درست از آن‌ها آشنا کنیم و در پایان کاربردی‌ترین و بهترین افزونه‌های وردپرس در سال ۱۴۰۰ را به شما معرفی کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مفهوم افزونه های وردپرس در یک کلام

بیایید در ابتدا با مفهوم و تعریف افزونه‌ها آشنا شویم. افزونه‌ها و یا همان پلاگین‌ها ترجمه شده عبارت انگلیسی plugins می‌باشند. پلاگین‌های وردپرسی در واقع به شما کمک می کنند تا بتوانید تمام امور وب‌سایت خود را آسان‌تر و در زمان کم‌تری و در عین حال به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

با استفاده از افزونه‌ها در وردپرس می‌توانید کارهای حرفه‌ای و تخصصی را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی انجام دهید. حال سوالی که ممکن است برای افراد‌ عادی و یا طراحان‌سایت پیش بیاید این است که “آیا می‌توان هر نوع افزونه‌ای را به هر تعدادی که می‌خواهیم را نصب کنیم؟”.

استفاده بیش از حد از افزونه‌ها، درست یا اشتباه

بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب مدیران سایت و یا طراحان وب‌سایت‌های وردپرس در هنگام استفاده از افزونه‌های وردپرس مرتکب می‌شوند، نصب بیش‌از‌حد افزونه‌ها می‌باشد. استفاده بیش از حد از افزونه‌های وردپرس مانند این است که در مدت کوتاهی مقدار زیادی از هر نوع غذایی را بخورید. مطمئن باشید اختلالی در سیستم گوارش شما پیش می‌آید. حال شاید با خودتان بگویید که این موضوع چه ارتباطی با افزونه‌های وردپرس دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده بیش از حد از افزونه ها نیز باعث بروز اختلالات بزرگی در کارکرد وب‌سایت می‌شود و موجب می‌شود وب‌سایت به درستی کار نکند و از نظر گوگل افت رتبه پیدا کند. همچنین باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد.

بهترین افزونه های وردپرس

مطمئن هستیم شما هم مانند افراد فعال در حوزه طراحی‌سایت، سئو و یا حتی کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، علاقه‌مند هستید بدانید که بهترین و پرکاربردترین پلاگین‌های وردپرس کدام پلاگین‌ها هستند. ما در ادامه قصد داریم ۶ افزونه کاربردی وردپرس در سال ۱۴۰۰ را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، وب‌سایت‌تان را بهتر از قبل مدیریت کنید.

افزونه صفحه ساز المنتور

شاید شما جزو افرادی باشید که زمان یا مهارت کافی برای طراحی‌سایت با دانش برنامه‌نویسی ندارید، افزونه قدرتمند Elementor سازگار با اغلب قالب‌های وردپرس است و قادر است در ساختن صفحات وب‌سایت به شما کمک بسیاری کند. این پلاگین با داشتن قابلیت‌های فراوانی از جمله کشیدن و رها کردن به شما این امکان می‌دهد تا ابزارک‌های متنوع برای تولید محتوا را به صفحه وارد کنید و آن‌ها را در هر کجای صفحه که دوست دارید قرار دهید.

یکی از دلایلی که موجب شده است اکثر مدیران سایت افزونه المنتور را برای طراحی و توسعه سایت خود انتخاب کنند، داشتن رابط کاربری بسیار آسان و کاربردی و در عین‌حال کم‌حجم است؛ در صورتی که بیشتر صفحه‌ساز‌ها رابط‌کاربری مناسبی ندارند و کار با آن‌ها کمی برای افراد مبتدی سخت به نظر می‌رسد. از طرفی پلاگین المنتور با همه‌ی فروشگاه سازهای وردپرس از جمله ووکامرس نیز سازگار است.

افزونه صفحه ساز المنتور
افزونه قدرتمند المنتور

افزونه یوست سئو

افزونه یوست ‌سئو یک افزونه‌ی معروف و معتبر وردپرس است که مدیران سایت، تولید‌کنندگان محتوا، سئوکاران و حتی طراحان سایت با استفاده از آن وب‌سایت‌ها را بهینه می‌کنند‌.این افزونه قدرتمند در واقع موجب ارتقا و رشد وب‌سایت با استفاده از تکنیک‌های سئو (SEO) می‌شود. حال ممکن است از خودتان بپرسید که این افزونه چگونه به وب‌سایت شما کمک می کند؟

این افزونه قادر است عنوان سئو، URL و یا توضیحات متا را برای وب‌سایت تنظیم کند، هم چنین با استفاده از نسخه رایگان این پلاگین می‌توان میزان استفاده از کلمات کلیدی در مقالات را پیدا کرد و محتوایی کامل و جامع با رعایت استاندارد های سئو تولید کرد.

افزونه امنیت فراگیر وردپرس

با گسترش هر چه بیش‌تر کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و در پی آن وب‌سایت‌های وردپرسی، هکر‌ها نیز دست به حمله سایبری به سایت‌ها برده‌اند. ممکن است سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد که “مگر نمی‌گویند وب‌سایت‌های وردپرسی امنیت بالایی دارند؟ پس چرا باید از افزونه‌ امنیت فراگیر استفاده کنیم؟ ” در پاسخ به این سوال باید گفت:”درست است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس امن است ولی مدیران‌سایت و صاحبان کسب‌و‌کار‌های اینترنتی لازم است برای افزایش امنیت وب‌سایت و جلوگیری از هک شدن سایت از پلاگین‌های وردپرس استفاده کنند.”

افزونه All in one WP Security & Firewall یا همان افزونه امنیت فراگیر، همان‌طور که از اسمش پیداست یکی از قدرتمند‌ترین و معتبر‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس است که قادر است جلوی برخی از روش‌های نفوذ هکر‌ها مانند ارسال کردن پیام‌های اسپم، اشغال کردن فضای سرور، استفاده از اطلاعات کاربران و… را بگیرد.

مهم‌ترین قسمت این افزونه، نشان دادن میزان امنیت کلی وب‌سایت وردپرسی شماست. هم‌چنین با نصب این پلاگین امنیت حساب‌های کاربران، ورود‌و‌خروج آن‌ها، پایگاه داده، فایل‌های سیستم و… تامین می‌شود.

افزونه میهن پنل: حالا بین بهترین افزونه های وردپرس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای مدیران وب‌سایت‌ها و هم چنین برای افراد مبتدی پیش می‌آید، این است که نمی‌توانند یک صفحه ورود و ثبت‌نام و هم‌چنین حساب‌کاربری حرفه‌ای طراحی کنند و از این موضوع رنج می‌برند. معمولا از فرم پیشفرض خود وردپرس و یا پلاگین های ترجمه شده خارجی استفاده می کنند که این کار پیشنهاد نمی‌شود.

افزونه میهن پنل بهترین و محبوب‌ترین افزونه ورود و عضویت ایرانی است که به جرئت می‌توان گفت که از بسیاری از افزونه‌های خارجی مشابه خود قدرتمندتر است. این پلاگین دارای قابلیت تغییر رنگ و افزودن شورت کد دلخواه خود به منوی پنل کاربری می‌باشد که کار طراحی فرم ورود و ثبت نام را راحت کرده است.

اگر بخواهیم بخش کوچکی از امکانات و قابلیت‌های میهن‌پنل را معرفی کنیم، می‌توانیم به قابلیت سازگار با ووکامرس، قابلیت سازگار با وردپرس ۵، سازگاری با AffiliateWP، قابلیت نمایش نوار اطلاع‌رسانی، سرعت بسیار بالا، تجربه کاربری مناسب، پشتیبانی از LTR، نمایش کد تخفیف و… اشاره کنیم.

پلاگین میهن پنل
پلاگین میهن پنل

راستی! حالا نسخه رایگان میهن پنل بیش از ۸۰۰ نصب فعال در مخزن وردپرس دارد!

افزونه ووکامرس

افزونه WooCommerce، افزونه کاملا رایگان و حرفه ای است که با استفاده از آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی شخصی خودتان را بسازید و آن را بدون نیاز به حتی یک خط کد‌نویسی مدیریت کنید. با استفاده از ووکامرس قادر خواهید بود محصولات فیزیکی و هم‌چنین دیجیتالی را به سادگی بفروشید.

جالب است بدانید افزونه ووکامرس طوری طراحی شده است که حتی تازه‌کاران بتواند وب‌سایت خودشان را به تنهایی کنترل و مدیریت کنند؛ از همین رو در حال‌حاضر بیش از ۴۲ درصد از فروشگاه‌های اینترنتی از این افزونه معتبر و قدرتمند استفاده می کنند.

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس
افزونه فروشگاه ساز ووکامرس

افزونه اسپید کش

افزونه LiteSpeed Cache (اسپید کش) قادر است سرعت کلی وب‌سایت و هم چنین سرعت بارگذاری تصاویر را افزایش دهد؛ این افزونه برخلاف افزونه‌های مشابه خود مانند WP Rocket ، W3TC و … که با PHP کش را روی هارد ذخیره می‌کنند، بر روی بستر PHP کار نمی‌کند و به طور مستقیم با وب‌سرور و یا به نوعی هسته مرکزی سرور شما در ارتباط است.

از همین رو پلاگین اسپید‌کش سرعت فوق‌العاده بالایی داشته و قادر است که درخواست‌های بسیار زیادی را با سرعتی بالا پردازش و در اختیار کاربران قرار دهد.

آن‌چه آموختیم

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. ما در این مقاله از میهن ‌وردپرس سعی کردیم شما را به را مفهوم افزونه‌های وردپرس و مزایا و معایب استفاده از آن‌ها، آشنا کنیم و در پایان بهترین افزونه‌های وردپرسی کاربردی در سال ۱۴۰۰ را معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها باعث رشد و ارتقا وب‌سایت وردپرسی خود شوید.

موفق و پیروز باشید 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.