دیجی اسکریپت

بهترین سرویس آمارگیری سایت کدام است | دیجی اسکریپت

بهترین سرویس آمارگیری سایت کدام است
[ad_1]

بهترین سرویس آمارگیری سایت کدام است

داشتن یک سایت به تنهایی مسئله پیچیده‌­ای نیست. اما اگر بخواهیم در دنیای وب رقابت کنیم و جایگاه مناسبی از نظر گوگل و سئو داشته باشیم، باید شبانه روز تلاش کنیم و از ابزار های مناسب برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنیم. در هر تجارتی بررسی دقیق اطلاعات، ورودی­‌ها و خروجی‌­ها و بررسی چگونگی انجام فرآیند­ها می‎‌­تواند رمز موفقیت کار باشد. قطعا در صورت عدم آمارگیری و بررسی دقیق فرآیندها، هر تجارتی محکوم به شکست است و دنیای وب و دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. برای موفقیت در دنیای وب و بازاریابی دیجیتال باید از ابزار های گوناگونی استفاده کرد. برخی از این ابزارها مفید و برخی دیگر لازم و ضروری هستند. یکی از این ابزار­های ضروری سرویس آمارگیری سایت است. با ما همراه باشید تا با هم بهترین سرویس آمارگیری سایت را انتخاب کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سرویس آمارگیری سایت چیست

تصور کنید که صاحب یک سایت یا یک کسب‌وکار آنلاین هستید. همچنین شما از نظر تولید محتوا و گرافیک فعالیت خوبی داشته‌اید. سرمایه‌گذاری نسبتا مناسبی نیز انجام داده‌اید و با پشتکار در حال فعالیت هستید. همه این‌ها برای موفقیت لازم است اما اگر اطلاعات و آنالیز دقیقی از وضعیت خود نداشته باشید، درست مثل این است که با چشمان بسته مسیر خود را طی می‌کنید.

استفاده از سرویس آمارگیری و آنالیز در سایت به طور واضح نشان می­‌دهد که بازخورد مخاطبان و بازدیدکنندگان از وب‌سایت ما چگونه بوده است و عملکرد صفحات سایت ما، در برابر بازدید­ها را نشان می‌دهد. به وسیله این سرویس‌های آنالیز، می‌­توان مشاهده کرد که چه تعداد بازدیدکننده در هر لحظه وارد سایت ما شده‌اند و چه مدتی را صرف مشاهده، جستجو و خواندن مطالب و صفحات کرده‌اند و به این ترتیب از نقاط قوت و ضعف کار خود مطلع می‌شویم.

تا اینجای کار با اهمیت و کاربرد سرویس آمارگیری سایت آشنا شدیم. اما می‌خواهیم به همراه هم، به بررسی انواع سرویس‌های آمارگیری سایت بپردازیم و بهترین سرویس آمارگیری سایت را شناسایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس (بهترین سرویس آمارگیری سایت)

گوگل آنالیتیکس (بهترین سرویس آمارگیری سایت)
گوگل آنالیتیکس (بهترین سرویس آمارگیری سایت)

بدون شک وقتی از بررسی اطلاعات و آمار در سایت صحبت می‌کنیم، سرویس گوگل آنالیتیکس یک پای میدان است. به کمک این افزونه رایگان می‌توان مشاهده کرد که چه تعداد کاربر وارد سایت ما شده‌اند و از صفحات آن دیدن کرده‌اند. آمار­های دقیق گوگل آنالیتیکس نشان می‌دهد که ترافیک مربوط به هر صفحه سایت چگونه بوده است و بازدیدکنندگان از چه مسیری وارد سایت شده‌اند. در واقع آمارهای این افزونه رفتار کاربر داخل سایت را نشان می‌دهد. با کمی تجزیه و تحلیل می‌توان رفتار دقیق کاربران در قبال صفحات و محتوای آنها را مشخص کرد. گوگل آنالیتیکس یک غول آنالیز وضعیت وب‌سایت است که به وسیله آن می‌توان تمام گزارش‌ها و آمارگیری‌های مربوط به فعالیت سایت یا اپلیکیشن را برروی مانیتور کامپیوتر یا تلفن همراه مشاهده نمود.

در حال حاضر ما در میهن وردپرس از این سرویس استفاده می‌کنیم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم از این سرویس برای آمارگیری از سایت خود استفاده کنید.

افزونه Open Web Analytics

افزونه Open Web Analytics
افزونه Open Web Analytics

افزونه OWA یک افزونه و ابزار رایگان تحلیل و گزارش رفتار کاربر در سایت است. به کمک این سرویس کاملا رایگان می‌توان میزان و محل ترافیک مربوط به صفحات سایت خود را مشاهده کرد. همچنین می‌توان از میزان محبوبیت و توجه به لینک‌های داخلی و خارجی و کلمات کلیدی سایت مطلع گردید. به کمک این افزونه می‌توان آنالیز دقیقی از رفتار کاربران بدست آورد و از نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار خود مطلع شد. OWA هم مانند افزونه گوگل آنالیتیکس قابلیت نمایش آمار جزییات و اطلاعات روی تلفن همراه را دارا است و کار را برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار آنلاین هموارتر می‌کند.

افزونه آمار و آنالیز WP Statistics

WP Statistics یک افزونه مفید و کاربردی دیگر برای آمارگیری از وضعیت سایت است. به وسیله نمودارهای این افزونه می‌توان مشاهده کرد که چه میزان مخاطب از چه مسیری وارد سایت شده‌اند و IP مخاطبین مربوط به چه منطقه‌ای است. این افزونه امکاناتی نظیر مشاهده نوع مرورگر مورد استفاده، کاربران آنلاین، کاربران وفادار و ثابت سایت و نوع جستجو در سایت را به ما نشان می‌دهد. این سرویس آمارگیری از سایت، امکان گرفتن گزارش مختصر یا مفصل از وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌تواند به عنوان یکی از ابزار­های موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد.

البته در حال حاضر این افزونه به خوبی کار می‌کند. اما فضای زیادی از دیتابیس و منابع سایت شما را درگیر می‌کند. این یکی از نقاط ضعف تمام افزونه‌های آمارگیری وردپرس هست. اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، داده‌ها روی دیتابیس شما ذخیره نمی‌شوند و سرعت سایت شما افزایش خواهد یافت.

افزونه‌ی آمارگیر وردپرس Slimstat Analytics

افزونه‌ی آمارگیر وردپرس Slimstat Analytics
افزونه‌ی آمارگیر وردپرس Slimstat Analytics

سرویس آمارگیری Slimstat Analytics هم یکی دیگر از بهترین افزونه‌های تحلیل و آنالیز رفتار کاربر در دنیای وب است. به وسیله این افزونه می‌توان از میزان و نوع ترافیک مربوطه مطلع گردید. این سرویس به دلیل سادگی رابط کاربری و پشتیبانی از زبان فارسی، بسیار مورد توجه فارسی زبانان قرار گرفته است. نمایش اطلاعات و موقعیت جغرافیایی IP کاربران، سازگاری با افزونه‌های دیگر و قابلیت استفاده روی تلفن همراه از دیگر نقاط قوت کاربران است.

افزونه جت‌پک (Jetpack)

افزونه جت‌پک یکی از بهترین سرویس‌های آمارگیری و تجزیه و تحلیل است. این افزونه علاوه‌بر امکانات تحلیلی، امکانات امنیتی دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پلاگین جت‌پک هم مانند افزونه‌های دیگر اطلاعات مربوط به مخاطبین و رفتار مخاطبین را نمایش می‌دهد و قابل استفاده روی کامپیوتر و تلفن همراه است. نمایش IP‌ها و موقعیت جغرافیایی کاربران، مسیرهای ورودی کاربران به سایت، میزان محبوبیت لینک‌ها و میزان کلیک‌های انجام شده، از قابلیت‌های این افزونه است. لازم به ذکر است این افزونه پرقدرت، قابلیت‌های متعددی از جمله آمارگیری، افزایش سرعت و افزایش امنیت را برای سایت به همراه دارد. اما به دلیل برخی تحریم‌ها، کاربران ایرانی در استفاده از آن محدودیت‌هایی دارند.

بهترین سرویس آمارگیری سایت کدام است؟

انتخاب بهترین سرویس آمارگیری سایت کاملا به تصمیم شما بستگی دارد. اما لازم به ذکر است به دلیل اینکه اکثر مردم جهان از گوگل به عنوان موتور جستجوگر اصلی استفاده می‌کنند و گوگل و الگوریتم‌های آن به عنوان غول دنیای اینترنت شناخته می‌شود؛ مسلما نصب گوگل آنالیتیکس روی سایت شما می‌تواند بهترین راه برای آمارگیری از سایت شما باشد. چرا که هم باعث کاهش سرعت سایت نمی‌شود و هم اینکه دیتابیس دقیق‌تری از موقعیت مکانی و بررسی تکنولوژی استفاده شده توسط کاربر دارد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.