دیجی اسکریپت

بهترین نرم افزار طراحی سایت کدام است | دیجی اسکریپت

بهترین نرم افزار طراحی سایت کدام است
[ad_1]

بهترین نرم افزار طراحی سایت کدام است

بسیاری از افراد فکر می‌کنند با استفاده از یک نرم‌افزار می‌توانند شروع به طراحی سایت کنند. اما تمام نرم‌افزارهای موجود در این زمینه صرفا برای کدنویسی و برنامه‌نویسی است. در این مقاله بهترین نرم افزار طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

یعنی نیاز است شما به یک زبان برنامه‌نویسی مسلط باشید؛ تا بتوانید با استفاده از آن شروع به کدنویسی کنید و یک سایت راه‌اندازی کنید. ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی یک سایت، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا است. سیستم‌های مدیریت محتوا در واقع نرم‌افزارهای تحت وبی هستند که با استفاده از آن‌ها در کمترین زمان ممکن می‌توان اقدام به راه‌اندازی سایت کرد.

بنابراین برای ساخت سایت نرم‌افزاری وجود ندارد که شما بتوانید روی سیستم خود نصب کنید و شروع به طراحی و ساخت صفحات مختلف سایت خود کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سیستم‌های مدیریت محتوا آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست

تا چندین سال پیش که هنوز وردپرس و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا ساخته نشده بودند، طراحی یک سایت ساده بسیار وقت‌گیر بود. به طوری که کدنویسی آن، چندین ماه طول می‌کشید. اما با ورود سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، شما می‌توانید هر نوع سایتی را نهایتا در یک هفته راه‌اندازی کنید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟
سیستم مدیریت محتوا چیست؟

CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا در واقع ابزاری است که به ما کمک می‌کند تا به راحتی وب‌سایت خود را طراحی و مدیریت کنیم. به این صورت که دستورهای ما را به کد تبدیل می‌کند. به زبان ساده‌تر برای ما کار برنامه‌نویسی را انجام می‌دهد. در واقع این ابزارها کار کدنویسی را بسیار خلاصه و آسان کرده‌اند. CMS در قسمت‌های مختلف وب‌سایت کاربرد دارد. مثل مدیریت متن‌های سایت، تنظیمات اصلی، تنظیمات ظاهری و… . ما با استفاده از این‌ها می‌توانیم سایت خود را به نحو دلخواه برنامه‌نویسی، مدیریت و طراحی کنیم. در حال حاضر تعداد زیادی سیستم‌ مدیریت محتوای مختلف (CMS) در دنیا وجود دارند. مانند وردپرس که مشهورترین آن‌ها است. سیستم‌های مدیریت محتوا دیگری همچون Joomla ،Drupal و … وجود دارند، اما هیچکدام قدرت وردپرس را ندارند.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است

گفتیم که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. حالا می‌خواهیم دلیل این موضوع را برای شما شفاف کنیم. در ابتدا باید بگوییم که کار با وردپرس و طراحی سایت به وسیله آن کار راحتی است. اما کار با خود وردپرس نیاز به آموزش دارد و هر فرد مبتدی نمی‌تواند با آن به صورت حرفه‌ای کار کند.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است

  • سئو بودن وب‌سایت‌های طراحی شده توسط وردپرس. یعنی سایت‌های طراحی شده توسط آن در نتایج اول جستجو در گوگل قرار می‌گیرند و به صورت خودکار سئو هستند.
  • اختصاصی بودن وب‌سایت. شما می‌توانید به وسیله وردپرس هر قسمت از وب‌سایت خود را که خواستید تغییر دهید و آن را اختصاصی و شخصی سازی کنید.
  • وبسایت Responsive است. یعنی روی هرگونه دستگاه (کامپیوتر، گوشی همراه و…) به خوبی نمایش داده می‌شود. پس به وب‌سایت‌هایی که روی هر دستگاهی به خوبی نمایش داده می‌شسوند و پاسخگویی مطلوبی دارند Responsive می‌گویند.
  • سرعت وردپرس بسیار بالا است و به خوبی پاسخ می‌دهد.
  • یکی از مزیت‌های مهم آن امنیت بالایی است که دارد. وردپرس در هر بروزرسانی، تمام باگ‌های امنیتی خود را برطرف می‌کند.
  • سیستم قوی پشیتبانی آن باعث شده که کاربران با کمترین مشکلات رو به رو باشند. همچنین وردپرس برای اکثر زبان‌های دنیا وب‌سایت ترجمه شده دارد، مانند وردپرس فارسی.
  • به وسیله وردپرس می‌توانید به راحتی فایل‌ها و تصاویر که روی وب‌سایت خود بارگذاری کرده‌اید را مدیریت و ویرایش کنید.
  • درست است که کار با وردپرس نیاز به آموزش دارد ولی به صورتی طراحی شده است که دسترسی و استفاده از آن بسیار راحت باشد.
  • وردپرس به تنهایی یک نرم افزار ساده برای طراحی وب‌سایت به حساب می‌آید. افزونه‌ها و امکانات اضافی آن است که وردپرس را به یکی از بهترین نرم افزار‌ها تبدیل کرده. پس می‌توان گفت این مورد مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود.

در انتها باید بگوییم که وردپرس امکانات و ویژگی‌های دیگری نیز دارد که گفتن همه آن‌ها در یک مقاله ممکن نیست. 🙂

بهترین نرم افزار طراحی سایت با برنامه‌نویسی

بهترین نرم افزار طراحی سایت
بهترین نرم افزار طراحی سایت

امروز نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی سایت وجود دارند که هرکدام بنا به نیاز و خواست شما دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اما در کل ما دو دسته نرم‌افزار طراحی سایت داریم. یکی تحت وب و دیگری تحت ویندوز. فرق این دو در این است که نرم‌افزارهای تحت ویندوز مانند یک برنامه عمل می‌کنند؛ باید آن را روی سیستم خود نصب کرده و بدون نیاز به اینترنت کار می‌کند. در واقع هر زمانی که خواستید می‌توانید وارد وب‌سایت خود شوید و تغییراتی که می‌خواهید را ایجاد کنید. اما لازم به ذکر است که این گونه نرم‌افزارها محدودیت‌ها و مشکلاتی هم دارند، از جمله این که باید برای هر ویرایش جزئی در کدهای اولیه تغییر ایجاد کرد و آن‌ها را به صورت دستی ویرایش و تنظیم کرد. چرا که هیچ بخش مدیریتی در این برنامه‌ها وجود ندارد.

برعکس مورد قبل، نرم افزارهای طراحی سایت تحت وب با وجود اینکه برای کار با آن‌ها همیشه نیاز به اینترنت است، ولی می‌توانید به راحتی در همه قسمت‌های سایت خود، تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید. این‌گونه برنامه‌ها یک پنل مدیریتی دارند که کار شما را بسیار راحت می‌کنند. منظور از نرم‌افزارهای طراحی سایت تحت وب، سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس است.

اگر قصد دارید سایت خود را با HTML و CSS و در نهایت PHP به‌صورت اختصاصی برنامه‌نویسی کنید، بهترین نرم‌افزار برای انجام این‌کار Atom و VS Code هست.

نتیجه‌گیری کلی

در کل متوجه شدید که طراحی سایت با هر نرم‌افزاری به جز سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد. بنابراین دنبال نرم‌افزاری نباشید که روی سیستم رایانه خود نصب کنید و بتوانید شروع به طراحی سایت کنید. پیشنهاد می‌کنیم از وردپرس استفاده کنید تا بدون داشتن اندکی دانش برنامه‌نویسی بتوانید یک سایت فوق‌‎العاده برای خود طراحی کنید.

اگر با وردپرس آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم دوره کاملا رایگان آموزش وردپرس​ را ببینید. پس از مشاهده این دوره شما توانایی کار با نرم‌افزارهای تحت وب ساخت سایت (وردپرس) را خواهید داشت.

موفق باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.