دیجی اسکریپت

بهترین نیچ بلاگ نویسی در ایران و کسب درآمد از طریق بلاگر شدن | دیجی اسکریپت

بهترین نیچ بلاگ نویسی در ایران و کسب درآمد از طریق بلاگر شدن
[ad_1]

بهترین نیچ بلاگ نویسی در ایران
بهترین نیچ بلاگ نویسی در ایران

خب همان‌طور که می‌دونید کسب درآمد از طریق اینترنت به یکی از جذاب‌ترین موضوعات بین افراد تبدیل شده و افراد هم به دنبال این هستند که یک راهی برای درآمدزایی پیدا کنند؛ یک از این راه‌ها راه‌اندازی یک سایت یا وبلاگ هست. اما خب خیلی‌ها هستند که بدون داشتن اطلاعات کافی، یک وبلاگ ایجاد می‌کنند و این کارشون هم در کمتر از یکی دو ماه با شکست روبه‌رو می‌شه. چون یک نیچ بلاگ نویسی خوب انتخاب نمی‌کنند.

بنابراین شما باید بدونید که انگیزه خالی برای ایجاد وبلاگ کافی نیست و شما باید اطلاعات کافی داشته باشید و بدونید می‌خواهید توی چه زمینه‌ای فعالیت داشته باشید. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم توی این مقاله به شما بهترین نیچ وبلاگ نویسی رو معرفی کنیم و موضوعات مختلف اون رو با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

وبلاگ چیه؟ بلاگر کیه؟

البته بدون شک شما با وبلاگ یا همون بلاگ آشنا هستید، اما خب بهترِ قبل از اینکه بریم سراغ موضوع اصلی مقاله، یک سری توضیحات در مورد بلاگ در اختیارتون قرار بدم تا افرادی که با اون آشنا نیستند مفهوم این مقاله رو بهتر درک کنند.

وبلاگ یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌هایی هست که ما می‌تونیم از اون برای به اشتراک گذاشتن مطالب یا پست‌های موردنظر خودمون استفاده کنیم؛ منتشر کردن پست هم توی این پلتفرم هیچ محدودیتی نداره و شما هرچقدر که بخواهید می‌تونید توی اون مطلب قرار بدید، فقط اینکه این مطالب به ترتیب از جدیدترین تا قدیمی‌ترین برای کاربر نشون داده می‌شه.

قبلاً وبلاگ‌ها با وب‌سایت‌ها تفاوت زیادی با هم داشتند و افراد برای اینکه مثلاً یک محصولی رو به فروش برسانند از وب‌سایت استفاده می‌کردند و از بلاگ هم برای اشتراک‌گذاری خاطرات یا مقاله استفاده می‌کردند؛ اما خب الآن اوضاع کمی فرق کرده. یه دسته از افراد هستند که هنوز همون روند قبلی رو ادامه می‌دهند، اما خب یک سری از افراد هستند که روی یک سری نیچ‌های خاصی متمرکز شدند و تونستند کاربران زیادی رو هم به این موضوعات علاقه‌مند کنند.

یک سری از سایت‌ها هم هستند که یک قسمتی از خودشون رو به وبلاگ اختصاص دادند، که این روند هم توی بسیاری از وب‌سایت‌ها تاثیر زیادی داشته و تونسته نتایج خوبی از کاربر بگیره.

چطور می‌تونیم وبلاگ بسازیم؟

خب حالا سؤالی که پیش میاد این هست که چطور می‌شه یک وبلاگ ایجاد کرد و اصلاً برای ساخت یک وبلاگ به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ خب توی این قسمت می‌خوام بهتون به‌صورت کامل اجزای موردنیاز برای ایجاد وبلاگ رو توضیح بدم، پس با ما همراه باشید.

به‌صورت کلی شما برای ساخت وبلاگ نیاز به ۳ عنصر زیر دارید:

دامنه: نام دامنه که همون آدرس سایت شما هست، به‌عنوان‌مثال دامنه سایت ما Mihanwp.com هست.

هاست: محتوای سایت شما در هاست قرار داره که کاربرها می‌تونند اون محتوا رو ببینند.

پلتفرم: شما می‌تونید از پلتفرم به‌عنوان یک برنامه برای راه‌اندازی سایت خودتون استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به هیچ مهارتی توی کد نویسی داشته باشید.

دقت داشته باشید که دامنه و هاست برای شما هزینه به همراه داره و شما باید اون‌ها رو خریداری کنید. برای انتخاب بین هاست‌های مختلف هم می‌تونید مقاله بهترین هاست برای وردپرس کدام است؟ مقایسه هاستینگ‌های ایرانی رو مطالعه کنید. این مقاله به شما برای انتخاب یک هاست مناسب کمک زیادی می‌کنه.

از چه پلتفرمی استفاده کنیم؟

خب حالا موضوع مهم اینه که شما از چه پلتفرمی استفاده کنید و انتخاب بین پلتفرم‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات افرادی هست که قصد دارن وبلاگ ایجاد کنند. حالا ما می‌خوایم توی این بخش به شما بگیم که چه پلتفرمی بهترین انتخاب برای شما هست.

بدون شک همه شما وردپرس رو می‌شناسید، اما یه سری اطلاعات مختصر برای افرادی که آشنایی زیادی ندارند توی این قسمت میگم:

به جرئت می‌تونم بگم یکی از راحت‌ترین پلتفرم‌هایی که هر کسی می‌تونه استفاده از اون رو تجربه کنه، وردپرس هست. شما برای استفاده از وردپرس هیچ نیازی به کد نویسی ندارید و اگه توی هر موردی با مشکل روبه‌رو بشید می‌تونید خیلی راحت یه سرچ ساده توی گوگل بزنید تا هزارتا راه‌حل براتون نمایش داده بشه.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملاً رایگان هست و شما می‌تونید خیلی راحت اون رو از سایت WordPress.org دانلود کنید. موضوع مهم دیگه این هست که هر طور که بخواهید می‌تونید سایت خودتون رو سفارشی کنید و با استفاده از همین قابلیت هم می‌تونید یه وبلاگ زیبا و درعین‌حال حرفه‌ای مطابق با سلیقه خودتون ایجاد کنید.

پس به کمک وردپرس می‌تونید یک وبلاگ با طراحی دلخواه بسازید و به هر طریقی که بخواهید از اون کسب درآمد کنید. برای اطلاعات بیشتر توی این مورد می‌تونید مقاله جلسه ۰۱: وردپرس چیست؟ چگونه سایت بسازیم؟ رو مطالعه کنید.

می‌شه از وبلاگ کسب درآمد داشت؟

خب بریم سراغ سؤال بعدی که مطمئنم ذهن همه افرادی رو که می‌خواهند قدم توی این کار بذارند مشغول کرده. بذارید خیالتون رو راحت کنم، شما با استفاده از وبلاگ نویسی نمی‌تونی یک شبه میلیارد بشید، اما نکته مهم اینجاست که می‌تونید با پشتکار خودتون درآمد خیلی خوبی داشته باشید.

هر وبلاگی از یک روش خاصی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، حالا ما توی این بخش می‌خواهیم چندتا از روش‌هایی که وبلاگ‌ها از اون‌ها برای رسیدن به درآمد ایده آل خودشون استفاده می‌کنند رو براتون بگیم:

همکاری در فروش

خب اولین روش همکاری در فروش یا همون بازاریابی مشارکتی هست. توی این متد اگر مثلاً یک سایت لینکی از خدمات شما توی محتوای خودش قرار داده باشه و کاربر روی این لینک کلیک کنه و درنتیجه محصول یا خدمات شما رو خریداری کنه، به اون سایت پورسانت تعلق می‌گیره.

ابزارهای زیاد برای همکاری در فروش قرار داره که می‌تونید خیلی راحت از اون‌ها استفاده کنید، افزونه‌ها می‌تونند انتخاب بسیار مناسبی برای این کار باشند. اگه از وردپرس استفاده می‌کنید، مقاله معرفی ۶ افزونه همکاری در فروش وردپرس می‌تونه به شما کمک کنه.

تبلیغات

یکی دیگه از روش‌ها این هست که شما توی وبلاگ خودتون از طریق تبلیغات، کسب درآمد کنید، هرچه بازدیدکنندگان شما بیشتر باشند، به‌تبع می‌تونید هزینه بیشتری داشته باشید. در حال حاضر بسیاری از وبلاگ‌ها از Google AdSense برای تبلیغات استفاده می‌کنند؛ البته شما این امکان رو هم دارید که از هر کمپانی‌ای که بخواهید، در ازای هر کلیک یک مبلغی رو دریافت کنید.

محصولات دیجیتال

محصولات دیجیتالی می‌تونه شامل هر چیزی باشه، مثلاً شما می‌تونید توی سایت خودتون برای کاربرهایی که می‌خواهند یک موسیقی رو یاد بگیرند، فیلم‌های آموزشی قرار بدید و این فیلم‌ها رو به‌صورت دانلودی و در ازای پرداخت هزینه در اختیار اون‌ها قرار بدید.

این محصولات می‌تونه نرم‌افزار، آموزش، PDF کتاب و یا موارد دیگه باشه، اما به این نکته هم دقت داشته باشید اگه بخواهیم این موارد رو با محصولات فیزیکی مقایسه کنیم می‌توان گفت درآمدی که محصولات دیجیتالی دارند کمتر هست.

فروش کالا

روش بعدی، کسب درآمد از طریق فروش محصولات فیزیکی هست که می‌تونه انتخاب خیلی خوبی برای افرادی باشه که به‌دنبال درآمدهای بالا هستند. اگه بخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید می‌تونید خیلی راحت از افزونه‌های فروشگاه ساز استفاده کنید.

خدمات

خب بریم سراغ افرادی که می‌خواهند با استفاده از توانایی خودشون کسب درآمد داشته باشند، اگه شما یک حرفه رو بلد باشید می‌تونید با ارائه خدمات هم به درآمد برسید. مثلاً اگه شما یک نویسنده یا عکاس هستید می‌تونید خیلی راحت با ارائه خدماتی مثل نوشتن یا طراحی برای افراد دیگه، درآمد داشته باشید.

مواردی که باید هنگام انتخاب نیچ بلاگ نویسی در نظر بگیریم

یه مشکل اساسی توی وبلاگ‌ها این هست که درصد زیادی از وبلاگ‌های جدید خیلی سریع از بین میرند و به دلیل اینکه نمی‌تونند بازدیدکننده موردنیاز خودشون رو تأمین کنند، توی کمتر از چند ماه به‌صورت کامل می‌میرند. به همین دلیل باید نیچ وبلاگ نویسی رو انتخاب کنید که واقعاً به اون علاقه دارید و می‌تونید نهایت تلاش خودتون رو برای اون کار بذارید.

درسته که علاقه به کاری که می‌کنید باعث می‌شه انگیزه بیشتری داشته باشید اما خب می‌تونید از یک سری نکات هم برای زنده نگه داشتن وبلاگ خودتون استفاده کنید. نکاتی که توی این بخش براتون میگم، می‌تونه تا حد زیادی به شما کمک کنه.

در مورد چیزی با کاربر صحبت کنید که در مورد اون اطلاعات کافی رو دارید

کاربرهای شما باهوش هستند، سعی کنید نیچ وبلاگ نویسی رو انتخاب کنید که یا اطلاعات زیادی در موردش دارید و یا اینکه با یک سرچ خیلی سریع می‌تونید اطلاعات لازم رو به‌دست بیارید. شما باید موضوعی رو انتخاب کنید که با اون آشنا هستید و حداقل یک سری اطلاعات اولیه رو در مورد اون دارید.

در غیر این صورت تمام زمان شما صرف گشتن دنبال اطلاعات می‌شه و خیلی سریع با شکست مواجه میشید. پس نکته اول این هست که باید با اطمینان خاطر بنویسید.

یک نیچ با امکان درآمدزایی آسان انتخاب کنید

خب همان‌طور که گفتیم شما می‌تونید با استفاده از موضوعات مختلفی، از طریق وبلاگ به درآمد برسید اما موضوع مهم اینجاست که برخی از نیچ‌ها هستند که به شما این امکان رو می‌دهند که خیلی آسون تر از بقیه به درآمدزایی برسید. سعی کنید از نیچ‌هایی استفاده کنید که کاربران علاقه زیادی به اون‌ها دارند تا بتونید موفقیت بیشتری کسب کنید.

از کجا بدونیم نیچ بلاگ نویسی مناسب رو انتخاب کردیم؟

یک نکته رو در نظر بگیرید که این نیچ مناسب برای هر فرد ممکنه یک گزینه متفاوت باشه. شما باید یک نیچ مناسب برای خودتون پیدا کنید؛ اما سعی نکنید همه رو راضی نگه دارید. منظورم این هست که هدف شما نباید همه افراد باشند؛ شما باید یک دسته از افراد رو به‌عنوان هدف اصلی خودتون در نظر بگیرید و وبلاگ خودتون رو بر اساس اون پیش ببرید.

پس به‌صورت کلی می‌تونیم بگیم انتخاب یک جامعه آماری گسترده توی خیلی از مواقع باعث شکست بلاگ شده است.

معرفی نیچ‌های وبلاگ نویسی که به درآمد می‌رسند

خب مسلماً وقتی یک نفر می‌خواهد یک بلاگ راه‌اندازی کنه، دو حالت داره، یا اینکه یک موضوع برای وبلاگ خودش در نظر گرفته و یا اینکه اصلاً ایده‌ای در مورد موضوع وبلاگ خودش نداره.

حالا ما می‌خواهیم توی این قسمت یک سری نیچ وبلاگ نویسی رو که تونستند تا الآن درآمد بالایی داشته باشند رو براتون معرفی کنیم که خواندن این موارد حتی برای افرادی که همین الآن هم موضوع وبلاگ رو مشخص کردند خالی از لطف نیست!

همه مواردی که به اون‌ها اشاره می‌کنیم بدون شک می‌تونند از بهترین انتخاب‌های شما باشند. پس با دقت تمامی این موارد رو بررسی کنید.

ورزش و سلامتی

در حال حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعاتی که توجه زیادی هم توی وبلاگ‌ها به اون شده، تناسب‌اندام و سلامتی هست، انتخاب این نیچ می‌تونه شما رو به موفقیت نزدیک کنه. دقت داشته باشید که توی فیلد تناسب اندازم و سلامتی هم گزینه های زیادی وجود داره که شما می‌تونید یکی از اون‌ها رو انتخاب کنید و کار خودتون رو بر اساس اون شروع کنید.

وبلاگ سلامتی و تناسب‌اندام
نیچ بلاگ نویسی سلامتی و تناسب‌اندام

زیرمجموعه‌هایی که می‌تونید توی این نیچ از اون‌ها استفاده کنید شامل موارد زیر هست:

انتخاب یک نوع خاص ورزش: شما می‌تونید یک رشته خاص مثل کراس فیت، دو، ژیمناستیک یا هر مورد دیگه‌ای رو انتخاب کنید و اطلاعات مفیدی در این خصوص به کاربرهای خودتون بدید.

در نظر گرفتن یک مخاطب خاص: درسته اگه شما یک مخاطب خاص رو مدنظر وبلاگ خودتون قرار بدید، گستردگی افراد رو کمتر می‌کنه اما در نظر بگیرید که این موضوع به شما کمک می‌کنه که نتیجه بهتری رو دریافت کنید. پس بهترِ مخاطب خاص خودتون رو مثل کودک، پیر، زن، مرد و … رو مشخص کنید.

انتخاب یک رژیم خاص: برنامه‌ریزی یک رژیم فوق‌العاده برای کاربر خیلی جذاب است و شما می‌تونید انتشار یک رژیم بدون گلوتن، فاقد مواد خام، سم‌زدایی و … رو توی برنامه کاری وبلاگ خودتون قرار بدید.

اشتراک‌گذاری تجربیات شخصی: برخی مواقع خود شما یک سری روند رو برای تناسب‌اندام یا سلامتی در پیش گرفتید که نتایج خوبی هم داشته، می‌تونید تجربیات خودتون رو با کاربر به اشتراک بگذارید.

سرمایه گذاری و مدیریت مالی

خب مورد دیگه‌ای که خیلی هم موردتوجه قرار گرفته نکاتی هست که به افراد کمک می‌کنه که پول خودشون رو چطور مدیریت کنند. همه ما دنبال این هستیم که درآمد زیادی داشته باشیم و درعین‌حال بتونیم کمتر خرج کنیم و پس‌انداز خودمون رو افزایش بدیم؛ اما خیلی از افراد هستند که چگونگی این کار رو نمی‌دونند و چی از این بهتر که یک نفر چند ترفند جذاب به این افراد بگه.

نکاتی برای سرمایه گذاری شخصی
نکاتی برای سرمایه گذاری شخصی

در حال حاضر وبلاگ‌هایی که به نیچ بلاگ نویسی امور سرمایه‌گذاری شخصی پرداختند تونستند موفقیت زیادی داشته باشند، البته به این نکته توجه کنید که شما باید اطلاعات زیاد و کافی در این زمینه داشته باشید و اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهید بی‌نقص باشه. می‌تونید توی زمینه‌های زیر کار کنید:

صرفه‌جویی در هزینه: نکاتی به کاربر ارائه بدید که بتونه با استفاده از اون مدیریت هزینه رو یاد بگیره و هزینه کمتری داشته باشه.

سرمایه‌گذاری: بهترین جایی که می‌تونند پول خودشون رو سرمایه‌گذاری کنند رو به افراد معرفی کنید، مثلاً می‌تونید با معرفی بهترین بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری شروع کنید.

خلاص شدن از بدهی: به افراد راهی برای خلاص شدن از بدهی‌های اون‌ها یاد بدید، راهکارهایی برای مدیریت پول و قابلیت پرداخت بدهی می‌تونه مفید باشه.

مدیریت بودجه: نرم‌افزارهایی برای مدیریت بودجه به افراد معرفی کنید یا نکاتی برای کاهش هزینه به کاربر یاد بدید.

بلاگ مد

وقتی حرف از مد می‌شه خیلی از افراد با خودشون فکر می‌کنند که این نیچ مختص خانم‌ها هست و آقایون امکان موفق شدن توی این زمینه رو ندارند، درصورتی‌که تجربه ثابت کرده موفقیت توی این زمینه ربطی به جنسیت نداره و در عوض افرادی موفق هستند که جسارت دیده شدن و به اشتراک گذاشتن ایده‌های خودشون رو دارند.

وبلاگ‌های مربوط به مد شامل عکس‌های بسیار زیادی هستند، پس اگه نمی‌خواهید دیده بشید، این نوع وبلاگ برای شما انتخاب مناسبی نیست. البته یک دسته از افراد هم هستند که توی زمینه‌های دیگه فعالیت دارند و نیازی هم به نشان دادن چهره خودشون ندارند، مثلاً می‌تونید ترندها و یا آخرین اخبار در زمینه مد رو به نمایش در بیارید.

پس شما دو روش رو می‌تونید انتخاب کنید، یا اینکه تصاویر خودتون رو نمایش بدید یا اینکه روی پیشنهاد و محصولات تمرکز کنید.

بازی و فناوری

درآمد وبلاگ‌هایی که به موضوعات بازی و فناوری پرداختند، از طریق همکاری در فروش، تبلیغات و یا موارد این‌چنینی هست. بذارید یک مثال بزنم که بتونید بهتر این موضوع رو درک کنید؛ فرض کنید من یک وبلاگ مربوط به بازی‌های کامپیوتری دارم و هرروز اطلاعات مختلفی در مورد بازی‌هایی که وارد بازار گیم می‌شه در اختیار شما قرار می‌دم، حالا من می‌تونم با کمپانی این بازی‌ها در ارتباط باشم و به ازای هر مشتری که از وبلاگ من به سمت اون‌ها می‌ره، یک درصد کمیسیون دریافت کنم.

وبلاگ بازی و فناوری
وبلاگ بازی و فناوری

این نکته رو در نظر بگیرید که اگه می‌خواهید وارد این عرصه بشید باید اطلاعاتتون کاملاً به‌روز باشه و بتونید همگام با تکنولوژی پیش برید. همان‌طور که می‌دونید هر دقیقه در زمینه فناوری یک اتفاق تازه پیش می‌آد که شما باید کاملاً از اون باخبر باشید. در صورتی هم که نخواهید از روش بالا به درآمد برسید می‌تونید یکی از موارد زیر رو امتحان کنید:

معرفی ابزارها یا تجهیزات خاص: تلفن همراه، دوربین، آخرین ورژن کنسول‌های بازی و …

بازی: معرفی جدیدترین بازی‌ها برای گوشی همراه، کنسول بازی، رایانه شخصی و …

آموزش: می‌تونید هر نوع بازی یا فناوری که در موردش اطلاعات دارید رو آموزش بدید.

اخبار مربوط به بازی و فناوری: هر دستگاه یا بازی جدید که معرفی می‌شه رو برای کاربر نمایش بدید و اون رو بررسی کنید.

نیچ بلاگ نویسی سبک زندگی

این یکی از نیچ بلاگ نویسی هست که ممکنه شما رو گیج کنه، موضوعی که می‌خواهیم به اون بپردازیم شیوه زندگی هست، اما خب شیوه زندگی برای هر کسی متفاوت هست. پس شما باید اول تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه قشری رو هدف قرار بدید.

مثلاً ممکنه شما بخواهید روش زندگی مادرها رو به‌عنوان موضوع بلاگ خودتون انتخاب کنید و توی وبلاگ خودتون به مادرها برای تغذیه کودکان و تربیت اون‌ها یک سری الگو بدید؛ حتی ممکنه بخواهید خانم‌های جوان رو هدف قرار بدید و بخواهید یک سری نکات برای گردش، تناسب‌اندام و یا موارد دیگه در اختیارشون قرار بدید.

پس شما می‌تونید از هر چیزی که به شیوه زندگی ربط داشته باشه، استفاده کنید و از اون کسب درآمد داشته باشه. البته شما می‌تونید ترکیبی از همه این موارد رو داشته باشید اما این نکته رو بدونید که مشخص کردن یک هدف و یک دسته خاص از افراد شما رو زودتر به موفقیت می‌رسونه.

تجارت و بازاریابی

اگه شما توی زمینه بازاریابی و تجارت تجربه دارید می‌تونید خیلی راحت یک وبلاگ در این زمینه ایجاد کنید و خیلی سریع به درآمد برسید؛ اما تجارت و بازاریابی زیرمجموعه‌های خیلی زیادی داره و شما نمی‌تونید توی همه‌ی اون‌ها فعالیت داشته باشید، پس باید یک مورد رو انتخاب کنید و به‌عنوان هدف بلاگ خودتون در نظر بگیرید.

البته باز هم تأکید می‌کنم افرادی که می‌خوان این نوع وبلاگ رو ایجاد کنند باید اطلاعات و تجربه کافی در مورد تجارت داشته باشند. موارد زیر می‌تونه به انتخاب شما کمک کنه:

  • بازاریابی B2B
  • کارآفرینی
  • بازاریابی B2C
  • بیزینس‌های کوچک
  • آموزش نوع خاصی از بازاریابی

نیچ بلاگ نویسی سفر

خب بریم سراغ یک نیچ بلاگ نویسی که توی اون بازه سنی هیچ فرقی نداره، اگه سفر رو به‌عنوان نیچ وبلاگ نویسی خودتون در نظر گرفتید باید این رو بدونید که کاربران شما می‌تونند زن، مرد، پیر یا جوان باشند. مسافرت یکی از محبوب‌ترین نیچ‌های وبلاگ نویسی هست که می‌تونه از جهات زیادی برای شما مفید واقع بشه.

درآمدزایی توی این نیچ می‌تونه از طریق لینک‌هایی باشه که شما از هتل‌ها، اقامتگاه‌های گردشگری، آژانس‌های مسافربری و یا موارد دیگه‌ای باشه. این نکته رو به یاد داشته باشید که نه تنها می‌تونید پورسانت به‌صورت پول دریافت کنید بلکه در برخی مواقع می‌تونید یک سفر رایگان رو تجربه کنید.

وبلاگ مسافرتی
وبلاگ مسافرتی

توی این نیچ شما باید یک سری نکات در مورد مسافرت به کاربرهای خودتون بگید و نقاط خیلی جذاب رو به اون‌ها معرفی کنید؛ دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دسته از وبلاگ‌ها، تصاویری هست که به اشتراک می‌گذارید. پس عکس با کیفیت بالا رو فراموش نکنید.

از چه موضوعاتی استفاده کنیم؟

موضوعات زیر می‌تونه به شما برای راه‌اندازی یک وبلاگ مسافرتی کمک کنه:

آشنایی با کشور یا قاره: می‌تونید یک قاره یا کشوری رو به‌صورت کامل با کاربر آشنا کنید و به کاربر یک سری راهنمایی در مورد کارهایی که باید در این کشور انجام بدهند در اختیارشون قرار بدید و یا هتل‌ها و رستوران‌هایی که تجربه کردنش می‌تونه برای اون‌ها جذاب باشه رو معرفی کنید.

آشنایی با یک نوع خاص با مسافر: توی این موضوع شما باید یک دسته خاص از افراد رو مورد نظر خودتون قرار بدید و مطالب مفید و مورد نیاز اون‌ها رو منتشر کنید. این افراد خاص می‌تونه خانواده، افراد مجرد یا موارد دیگه باشه.

معاملات مربوط به مسافرت: یک سری اطلاعات در مورد پرواز، هتل یا ابزار مورد نیاز برای مسافرت در اختیار کاربر قرار بدید.

سفرهای شخصی شما: اگه شما جزء اون دسته از افرادی هستید که زیاد به مسافرت می‌رید، پس می‌تونید تجربیات شخصی خودتون رو با کاربر به اشتراک بگذارید.

از این نیچ‌ها غافل نشید!

خب نیچ‌هایی که به اون‌ها اشاره کردیم، یک دسته خاصی از نیچ‌ها بودند که محبوبیت زیادی داشتند اما خب همه نیچ‌ها منحصر به موارد بالا نیست و شما می‌تونید انتخاب‌های دیگه‌ای هم داشته باشید. این امکان وجود داره که شما به موضوعات گفته شده علاقه نداشته باشید که در این صورت می‌تونید یکی از موارد زیر رو انتخاب و فعالیت خودتون رو شروع کنید.

وبلاگ صنایع دستی

خب همان‌طور که از اسمش پیداست شما می‌تونید توی این دسته از نیچ بلاگ نویسی، صنایع‌دستی مختلف رو به کاربر معرفی کنید، فراموش نکنید که عکس‌هایی که توی بلاگ قرار می‌دید، تا حد زیادی می‌تونه روی نظر کاربر تأثیر داشته باشه.

توی این مورد هم می‌تونید صنایع‌دستی خودتون رو به فروش برسونید و کسب درآمد کنید و می‌تونید از افراد دیگه در قبال تبلیغات، هزینه دریافت کنید.

دکوراسیون و چیدمان

این نیچ برای افرادی مناسب هست که به کارهای بازسازی یا تزئین خانه علاقه داشته باشند. برای اینکه بتونید به‌درستی این دسته از وبلاگ رو مدیریت کنید، باید توی بازطراحی و آموزش تزئین خانه یا حتی دفتر کار مهارت داشته باشید.

می‌تونید یک سری مقالات آموزش در مورد اینکه چطور اتاق کار خودمون رو جذاب کنیم توی وبلاگ خودتون قرار بدید و کاربرهای زیادی رو جذب کنید.

نکات مفید برای والدین

هدف این دسته از وبلاگ‌ها والدینی هستند که به دنبال یک سری آموزش برای فرزند پروری هستد، درواقع شما باید تمامی زوایای این دسته از خانواده‌ها رو بررسی کنید و آموزش‌های مفیدی در اختیار اون‌ها قرار بدید.

یک دسته از والدین رو مدنظر بگیرید و شروع کنید! برخی ز وبلاگ‌ها به والدین نوجوان‌ها و برخی دیگه به نوزادان می‌پردازند و این موضوع تماماً بر عهده خود شما هست.

وبلاگ آموزشی

اگه فکر می‌کنید توی یک رشته و یا هر موضوعی مهارت دارید و می‌تونید این مهارت رو به افراد دیگه هم آموزش بدید می‌تونید بدون معطلی یک وبلاگ آموزشی راه‌اندازی کنید. این نکته رو به یاد داشته باشید که هرچه حرفه‌ای‌تر باشید می‌تونید وبلاگ موفق‌تری داشته باشید.

برای کسب درآمد هم می‌تونید مهارت خودتون رو به‌صورت فیلم‌، پکیج‌ آموزشی، کتاب دیجیتالی و … در اختیار کاربر قرار بدید و هزینه دریافت کنید.

وبلاگ غذا

غذا یکی از مواردی هست که مخصوصا توی ایران همه افراد رو به سمت خودش جذب می‌کنه، البته نکته این جذب کردن عکس‌های وبلاگ شما هست. پس باید سعی کنید تصاویری با کیفیت و رنگ‌بندی عالی توی وبلاگ خودتون قرار بدید.

می‌تونید توی این وبلاگ دستورالعمل غذاها رو قرار بدید و از این طریق کسب درآمد کنید؛ به این صورت که شما می‌تونید مثلاً یک کتاب خاص برای آشپزی معرفی کنید و در ازای این تبلیغ هزینه دریافت کنید و یا اینکه از یک موارد غذایی به‌خصوص استفاده کنید.

حرف آخر

خیلی از افراد هستند که فقط فکر راه‌اندازی یک بلاگ رو دارند و هیچ‌وقت دست‌به‌کار نمی‌شوند، اگه قصد دارید از این روش درآمد کسب کنید همین الآن دست‌به‌کار بشید و نیچ موردنظر خودتون رو انتخاب کنید تا بتونید توی کمترین زمان ممکن وبلاگ خودتون رو گسترش بدید.

امیدواریم این مقاله به شما برای پیدا کردن نیچ بلاگ نویسی مورد نظرتان کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.