دیجی اسکریپت

تاثیر تغییر قالب در سئو سایت چقدر است | دیجی اسکریپت

تاثیر تغییر قالب در سئو سایت چقدر است
[ad_1]

تاثیر تغییر قالب در سئو سایت
تاثیر تغییر قالب در سئو سایت

شاید مدت هاست قصد دارید قالب وردپرس خود را تغییر دهید و تحولی در سایت‌تان ایجاد کنید. اما نمی‌دانید تاثیر تغییر قالب در سئو سایت شما چقدر است. در این مقاله درباره تاثیر تغییر قالب در سئو صحبت خواهیم کرد. می‌خواهیم با بررسی آمار و ارقام، ببینیم استفاده از قالب جدید آیا باعث افزایش ورودی گوگل سایت ما می‌شود یا کاهش ورودی را در پی دارد. پس با من همراه باشید.

تاثیر تغییر قالب در سئو سایت

مشتریان بسیار زیادی داشته‌ایم که بعد از تغییر قالب سایت خود با افزایش ورودی گوگل چشمگیری مواجه شده‌اند و افراد زیادی را دیده‌ام که تغییر قالب سایت‌شان با مرگ کسب‌و‌کار آن‌ها همراه بوده است. البته نه به این شدت که کلا کسب‌و‌کارشان مختل شود. 😀 اما تا حد زیادی ضرر کرده‌اند و این کاهش ورودی گوگل باعث شد تا بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند. بعد از تغییر مجدد قالب به قالب قبلی، مشکل برطرف شد. اما دلیل این موضوع چیست؟

مگر می‌شود با تغییر قالب، یکی از سایت‌های ما افزایش ورودی گوگل و سایت دیگر ما با کاهش ورودی گوگل مواجه شود؟ بله می‌شود!

در یک کلام باید گفت همه‌چیز به تفاوت قالب قبلی و قالب جدید سایت شما بستگی خواهد داشت. اگر از قالبی بهتر استفاده کنید، طبیعتا ورودی گوگل شما افزایش خواهد یافت. اما اگر از قالبی ضعیف‌تر که به نسبت قالب قبلی شما بهینه نباشد استفاده کنید، ورودی گوگل شما کم‌تر خواهد شد.

دو نمونه از تاثیر تغییر قالب در سئو

بیایید ۲ نمونه موردی را بررسی کنیم. دو وب‌سایت که بعد از تغییر قالب، با افزایش یا افت ورودی گوگل روبرو شدند.

قبل از شروع، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که بعد از تغییر قالب سایت‌تان، از روز بعد ورودی گوگل شما تغییر نخواهد کرد. تغییرات معمولا ۱ الی ۲ ماه بعد مشاهده خواهند شد.

افزایش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب وردپرس

وب‌سایت اول را ببینید. بعد از تغییر قالب سایت از قالب گودنیوز به قالب وردپرس اهورا، ورودی گوگل افزایش یافت. البته در ماه‌های بعد به دلیل استفاده از بک‌لینک‌های ناسالم و عدم تولید محتوا زمانبندی شده، ورودی گوگل مجددا شروع به کم شدن کرد اما باز هم به لطف استفاده از یک قالب بهینه، ورودی گوگل بسیار بیشتر از قبل است.

ناگفته نماند در طول این چند‌ماه این وب‌سایت هیچ تغییر از نظر ساختار افزونه‌ها نداشته، هیچ محتوای جدیدی تولید نکرده و با همان محتوا و ساختار قبلی، ورودی گوگل آن افزایش پیدا کرد.

افزایش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب سایت
افزایش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب سایت

کاهش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب

مورد دوم مربوط به وب‌سایتی است که از قالب وردپرس بی‌تم استفاده می‌کرد و متاسفانه شرکت مشاور سئو (به ظاهر سئوکار و متخصص سئو :D) برای بهینه‌تر کردن سایت دوست ما قالب را به یک قالب وردپرسی نال شده تغییر داده‌اند. یکی از بد‌ترین کارهای ممکن در حق یک مدیر سایت!

بعد از تغییر قالب به قالب نال شده با وجود این‌که انتظار داشتند ورودی گوگل افزایش پیدا کند، ورودی گوگل این وب‌سایت به نصف رسید.

کاهش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب به یک قالب نال شده
کاهش ورودی گوگل بعد از تغییر قالب به یک قالب نال شده

ما این وب‌سایت را بررسی کردیم تا دلیل کاهش ورودی گوگل را پیدا کنیم. قالب جدید از هدینگ‌های نامناسب، کدهای مخرب که باعث باز شدن پاپ آپ می‌شدند. (به دلیل نال بودن قالب) و استفاده از فایل‌های JS و CSS سنگین که باعث شده بود رتبه بسیار کمی در پیج اسپید تست گوگل دریافت کنند همگی دست‌به‌دست هم داده بودند تا نیمی از مشتریان این کسب‌و‌کار که هزاران ورودی گوگل در روز داشت از دست بروند.

این یعنی روزانه چندین میلیون تومان ضرر برای یک کسب‌و‌کار که سال‌ها روی رشد و موفقیت آن وقت و هزینه صرف شده.

موقع تغییر قالب به چه نکاتی باید دقت کنیم

سوال بسیار خوبیست. برای تغییر قالب سایت باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ قطعا نکات بسیار مهمی برای انتخاب یک قالب جدید برای سایت شما وجود دارد. قبلا در مقاله راهنمای انتخاب قالب وردپرس و پادکست نکاتی برای طراحی یا انتخاب قالب در‌این‌باره به‌صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

حتما این نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین قالب وردپرس موجود را برای سایت خود انتخاب کنید.

موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.