دیجی اسکریپت

تسلیم شدن؛ بخشی از موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی | دیجی اسکریپت

تسلیم شدن؛ بخشی از موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی
[ad_1]

تسلیم شدن؛ بخشی از موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی
تسلیم شدن؛ بخشی از موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی

بیایید امروز به‌جای آموزش برنامه‌نویسی یا صحبت درباره وب سرورها، کمی درباره موفقیت صحبت کنیم. رفتارهایی که با دیدن آن‌ها ممکن است قلب‌مان برای شخص مورد نظر به درد بیاید. وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی یا انجام هر کار دیگری هست، بهترین روش دیدن فیلم‌های انگیزشی هست. فیلم‌هایی که همیشه می‌گویند تسلیم نشو! ادامه بده و … خلاصه به هر روشی که شده می‌خواهند به شما بگویند که کار خود را ادامه دهید. طبیعتا این‌که شما انگیزه زیادی برای کار خود داشته باشید شما را به موفقیت خواهد رساند. اما همین تسلیم نشدن‌ها ممکن است مانعی برای رشد شما باشند.

داستانی از یک دوست با انگیزه

دوستی دارم که بسیار پر‌انگیزه است. حدود ۵ سال پیش وارد دنیای نتورک مارکتینگ شد. کاری که حتما همه ما ایرانی‌ها حداقل چند‌ماهی وارد آن شده‌ایم. از خوب یا بد بودن این حوزه یا پانزی بودن ماجرا بگذریم. (چرا‌که متخصص این حوزه نیستم.) اما از ۵ سال پیش هنوز در همین حوزه از این شرکت هرمی به آن شرکت هرمی می‌رود. بدون کسب هزار تومان درآمد!

دوست دیگری دارم که ۳ سال پیش یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد. هدف او ساخت یک مارکت پلیس مثل آمازون است. قصد دارد با فروشگاه‌های سطح شهر همکاری کند اما چون وب‌سایت او هنوز فروش و بازدید مناسبی دریافت نکرده، هیچ فروشگاهی حتی وقت برای ثبت محصولات هم روی سایت او هم نمی‌گذارد.

بارها و بارها با او صحبت کردیم که دست فعلا برای چند مدت هم که شده از راه‌اندازی Market Place بردار. با فروش محصولات خودت شروع کن. در آینده می‌توانی سایت را به یک مارکت پلیس بسیار عالی تبدیل کنی. اما امان از ایده‌آل گرایی!

به خودتان لطف کنید و تسلیم شوید!

تمام این رفتار‌های این ۲ دوست‌مان هر چند از شخصیت قوی این افراد سرچشمه می‌گیرد. اما ضربه‌زدن به خودشان است. واقعا بعضی مواقع نیاز هست تا تسلیم شویم.

اگر بخواهم لیست جملات و فیلم‌هایی با موضوع تسلیم نشوید را این‌جا بیاورم، قطعا جایی برای ادامه بحث نمی‌ماند. هرچند من هم پیشنهاد می‌کنم هیچوقت تسلیم نشوید. اما اگر حس می‌کنید که باید تسلیم شوید، به خودتان لطف کنید و تسلیم شوید.

تسلیم شدن همیشه هم بد نیست. سال ۱۳۹۴ وقتی قصد داشتم میهن وردپرس را راه‌اندازی کنم، تصمیم گرفتم تسلیم شوم و کسب‌و‌کار قبلی خودم (expres.ir) را که در حوزه خدمات طراحی سایت فعالیت داشت، تعطیل کنم.

شاید اگر آن موقع تسلیم نمی‌شدم و آن کسب‌و‌کار با درآمد چند میلیون تومانی را تعطیل نمی‌کردم. حالا میهن وردپرسی وجود نداشت که اولین وب‌سایت آموزش وردپرس در ایران باشد. (البته اگر ریا نباشه 😀 )

اما مهم‌تر از همه این‌که بدانید چه زمانی باید تسلیم شوید و چه زمانی نباید دست از تلاش کردن بکشید. تسلیم شدن به دلیل وجود مشکلات کوچک، کار چندان عاقلانه‌ای نیست. قبل از تصمیم به تسلیم شدن حتما خوب فکر کنید.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.