دیجی اسکریپت

تولید لینک کوتاه با استفاده از گوگل | دیجی اسکریپت

تولید لینک کوتاه با استفاده از گوگل
[ad_1]

سلام دوستان عزیز , امروز یه اسکریپت براتون نوشتم که با استفاده از سرویس گوگل براتون لینک های کوتاه ایجاد میکنه. پیش نمایش این اسکریپت رو میتونید از اینجا(کلیک کنید) ببینید! من فرصت نکردم زیاد روی استایلش کار کنم و css براش بنویسم اما شما میتونید خوشکلترش کنید و برای من ارسال کنید تا با نام خودتون روی سایت قرارش بدم 😀

اسکریپت کوتاه کننده لینک با گوگل رو میتونید از انتهای همین پست دانلود کنید و مورد استفاده قرار بدید. دقت کنید برای استفاده از این اسکریپت ابتدا باید از اینجا(کلیک کنید) درون پروژه های گوگل خودتون یک API key ایجاد کنید و سپس restricted refrrer اون رو برابر با ادرس سایت خودتون قرار بدید. بعد از اینکه این تنظیمات رو در گوگل انجام دادید API key گرفته شده رو در فایل index.php که در پوشه ی اسکریپت قرار داره وارد کنید , همچنین restricted referrer رو نیز درون این فایل تنظیم کنید. تصاویر تنظیماتی که در گوگل باید انجام بدید شبیه تصاویر زیر خواهد بود:

بعد از ایجاد API و تنظیم کردن restricted refrrer در گوگل به بخش dashboard برید و از بالای صفحه بر روی ENABLE API کلیک کنید سپس از صفحه ی باز شده از قسمت other popular APIs بر روی URL Shortener API کلیک کنید و در اخر ان را از بالای صفحه ENABLE کنید تا فعال شود و این سرویس برای شما قابل استفاده باشد. عملیات گفته شده شبیه تصاویر زیر خواهد بود:

نکته : دقت کنید restricted referrer باید برابر با ادرس دامنه یا سایتی باشه که میخواهید این اسکریپ را روی ان استفاده کنید , برای مثال من برای طرح چه به صورت */http://tarhche.ir اون رو تنظیم کردم , علامت ستاره یا * در اخرس ادرس باعث میشه که این اسکریپت در تمام قسمت های دامنه قابل استفاده باشه. اگه میخواید این اسکریپت رو روی لوکال هاست تست کنید باید به صورت */http://localhost تنظیمات را درون گوگل و همچنین درون فایل index.php که در پوشه اسکریپت قرار داره ویرایش کنید.

امیدوارم این اسکریپت بدردتون بخوره. دوستانی که مشکل یا سوال دارند میتونن از انتهای همین پست مطرح کنند تا پاسخ بگیرن. اگه اسکریپتی طراحی کردید و میخواید که در اختیار همه قرار بدید میتونید با من تماس بگیرید تا کدهای شما رو با نام خودتان روی سایت قرار بدم 😀 موفق و پیروز باشید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.