دیجی اسکریپت

حذف wpseo_sitemap‌ ها از دیتابیس وردپرس برای سرعت بیشتر | دیجی اسکریپت

حذف wpseo_sitemap‌ ها از دیتابیس وردپرس برای سرعت بیشتر
[ad_1]

حذف wpseo_sitemap‌ ها از دیتابیس وردپرس

حذف wpseo_sitemap‌ ها از دیتابیس وردپرس

درود بر شما. هر چند وقت یکبار دیتابیس سایت میهن وردپرس رو بررسی می‌کنم، تا دیتای افزونه‌هایی که قبلا نصب کردیم رو حذف کنم و سرعت بیشتری داشته باشیم. (البته به زودی این روش پاکسازی دیتابیس رو بصورت کامل و مطمئن آموزش خواهم داد.) اما در هر صورت مشکل امروز اینجا بود که حدود ۱۴۰۰ ردیف توی جدول wp_options اضافه شده بود که توجه من رو به خودش جلب کرد. 😯  یعنی ۱۴۰۰ تا ردیف با اسامی مشابه که با wpseo_sitemap شروع شده چی می‌تونه باشه؟

دیتاهای یواست سئو روی phpmyadmin

خب داستان این اطلاعات اضافی چیست؟

همانطور که از اسم ردیف‌ها پیداست بی شک این اطلاعات مربوط به افزونه یواست سئو پرمیوم هستند اما واقعا به این اطلاعات نیازی هست؟ با کمی جستجو توی گیت هاب و منبع یواست متوجه شدم که این مشکل از نسخه‌های قبلی یواست وجود داشته و در نسخه ۷٫۴ به بعد یواست حل شده اما اطلاعات قبلی روی دیتابیس مانده و حجم دیتابیس ما را بالا برده بودند.

چطور حذف کنیم؟

حالا وقت حذف این اطلاعات بود و با یک حرکت تمام این اطلاعات اضافی از روی سایت حذف شدند. اگر شما هم می‌خواید این اطلاعات اضافی را از دیتابیس سایتتان حذف کنید کافیه این مراحل رو طی کنید:

ابتدا وارد سی پنل سایتتان شوید.

سپس وارد phpmyadmin بشید تا بتونید دیتابیس های سایت را مدیریت کنید.

phpmyadmin

بعد از باز شدن phpmyadmin، از سمت چپ دیتابیس وردپرس سایتتون رو از لیست دیتابیس ها انتخاب کنید. و روی دکمه sql از نوار بالایی کلیک کنید.

sql

دستور زیر را در SQL تایپ کنید و روی GO کلیک کنید تا تمام اطلاعات اضافی یواست مپ از دیتابیس شما حذف شود.

حالا از سرعت بالای سایتتان لذت ببرید 🙂 ضمنا از این پس اگر کسی گفت وردپرس سنگین هست و مناسب سایت‌های پربازدید نیست، نگید بابت سرور سایت بیشتر هزینه می‌کنیم. 🙂 ما وبمستر طلایی هستیم و می‌دونیم چطور حجم دیتابیس رو کمتر کنیم.

روز و روزگار خوش 🌹

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.