دیجی اسکریپت

حل مشکل نمایش نقشه گوگل در وردپرس | دیجی اسکریپت

حل مشکل نمایش نقشه گوگل در وردپرس
[ad_1]

حل مشکل نمایش نقشه گوگل در وردپرس

اخیرا گزارش های زیادی مبنی بر نمایش ندادن نقشه گوگل در سایت های وردپرسی به دست ما رسیده. کاربران زیادی که از قالب های حرفه ای وردپرس مثل قالب املاک وردپرس یا قالب بی تم استفاده می کنند هنگام نمایش نقشه گوگل با خطای زیر مواجه می شوند:

وای! مشکلی پیش آمد.
‏این صفحه Google Maps را درست بارگیری نکرد. برای اطلاع از جزئیات فنی، کنسول جاوا اسکریپت را مشاهده کنید.

و خطایی که در کنسول جاوا اسکریپت مشاهده می شد این بود:
Google Maps API error: InvalidKeyMapError https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/error-messages#invalid-key-map-error

متوجه شدیم مشکل از Api گوگل هست و باید توی کد نویسی قالب api تعریف کنیم. خلاصه چند روزی درگیر این مشکل بودیم و کلی کد نویسی قالب ها رو بررسی کردیم تا اینکه با افزونه ای به نام Google API Key آشنا شدیم. با نصب و کانفیگ این افزونه دیگر خطای بارگذاری نقشه گوگل را نخواهید داشت. چرا که این افزونه api گوگل را از شما گرفته و در کد نویسی سایت شما لحاظ خواهد کرد.

 

اما چطور افزونه google api key را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم این افزونه چند مرحله ساده را باید پشت سر بگذارید. مرحله اول نصب افزونه هست. در مرحله دوم باید به بخش تنظیمات > google api key وارد شوید. در اینجا روی click here کلیک کنید. وارد صفحه ساخت api شوید. اینجا Create new project را انتخاب و روی continue کلیک کنید.

 

باید چند دقیقه صبر کنید تا پروژه شما ساخته شده و وارد صفحه جدیدی شوید. ممکن هست ۱ الی ۳ دقیقه طول بکشد. بعد از ساخت پروژه یک api key به شما تحویل داده می شود. این کد را در بخش Enter Google Maps API KEY قرار دهید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. تبریک! حالا مشکل نقشه گوگل سایت شما حل شده و می توانید با خیال راحت از وردپرس لذت ببرید 😀 موفق باشید.

نوشته حل مشکل نمایش نقشه گوگل در وردپرس اولین بار در اسکریپت ها پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.