دیجی اسکریپت

دانلود مامبو فارسی نسخه ۴٫۶٫۵ | دیجی اسکریپت

دانلود مامبو فارسی نسخه ۴٫۶٫۵
[ad_1]

مامبو مشکل بزرگ ساخت و اجرای یک وب سایت قوی را آسان می‌کند. دلیل اینکه خیلی ها از آن استفاده می‌کنند همین است. اما اگر شما تا حالا از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده نکرده‌اید ممکن است در ابتدا فکر کنید خیلی کارهای ساده در این سیستم مشکل تر شده است.
این سلسله موضوعات برای کسانی است که برای اولین بار مایلند از یک سیستم مدیریت محتوا بطور جدی استفاده کنند کاملا ضروری است.

اگر شما لینک اخبار (newsfeed) ، فورم نظرخواهی و یا بلاگ در سایت خود لازم دارید مامبو عالیست! ولی باید برای یادگیری آن وقت صرف کنید. یادتان باشد مشکلترین قسمت یادگیری شروع کار است. با هیچ راهنما و مقاله آموزشی نمی‌توانید خیلی سریع و بی نقص قسمتهای مختلف سایتتان را برپا کنید. باید کمی در ابتدا وقت صرف کنید و به تمرین بپردازید.

دانلود در ادامه مطلب

چگونه به واقعیت یک سیستم مدیریت محتوا فکر کنید تا توقعات بجا و نابجا از آن را خودتان تشخیص داده و درک کنید
بیشتر وقتی صحبت از وب سایت می‌شود به یاد تعدادی صفحات وب و لینک‌های بین آنها می افتیم. در این نوع وب سایت هر صفحه وب دارای مطالب ثابتی (Static) است که بعد از تنظیم دیگر تغییر نمی‌کنند، مگر طراح سایت آنرا تغییر و دوباره بارگذاری کند. در این حالت شما در مورد سایتتان به شکل یک ساختار درختی فکر می‌کنید: صفحه اول که دارای یک منو است و به تعدادی صفحات دیگر لینک شده است و در هر یک از این صفحات لینکهایی به صفحات دیگر و … .

مامبو بشکل دیگری سایت را سازمان دهی می‌کند چون هر چیز در سایتتان دیده می‌شود متغییر و غیر ثابت (Dynamic) است.این صفحات بر اساس اطلاعات وارد شده توسط مشاهده کنندگان سایت ، لینک‌های اخبار، یا مطالب اضافه شده توسط اعضای سایت تغییر می‌کند بدون اینکه طراح سایت در این تغییرات دخالت داشته باشد. این مطالب متغییر درست در لحظه‌ای که مشاهده کننده صفحه را باز یا آنرا رفرش (Refresh) می‌کند ایجاد یا بروز می‌شوند.

در مامبو این بی معنی است که بپرسیم در یک صفحه خاص چه مطالبی وجود دارد ، تا هنگامی که صفحه در سایت دیده شود. شما صفحه ای برای تنظیم و طراحی نخواهید داشت. پس لازم است نوعی دیگر به قضیه نگاه کنید.

هر صفحه از سایت مامبوی شما حاوی بلوک‌های متفاوتی از مطالب است که هر یک از بلوک‌ها یک Position نامیده می‌شود. شما صفحه آرایی صفحات را با یک قالب (Template) انجام می‌دهید نه تک تک و بطور ثابت.

تمام تنظیمات مثل محل بلوک‌ها ، فونت‌ها ، رنگ‌ها و پس زمینه‌ها در این Template انجام می‌شود. سپس ماژول‌ها را در بلوک‌ها قرار می‌دهید. دست آخر مطالب را اضافه می‌کنید و آنها را در اصل به یکی از اجزاء صفحه که معمولا منوها هستند نسبت می‌دهید.

 

دانلود مامبو فارسی نسخه ۴٫۶٫۵

بروز رسانی مامبو فارسی ۴٫۶٫۲ به ۴٫۶٫۵

نوشته دانلود مامبو فارسی نسخه ۴٫۶٫۵ اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.