دیجی اسکریپت

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته | دیجی اسکریپت

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته
[ad_1]

دوربین مداربسته، یکی از ضروریات دنیای امروز است چرا که علاوه بر تامین امنیت محیط پیرامون ما، نقش یک عامل بازدارنده در وقوع جرایم، سرقت ها و نا امنی ها را دارد. همچنین نظارت دقیق و بدون وقفه توسط دوربین مداربسته، ارائه می شود و اطمینان و آرامش خاطری را برای کاربران فراهم می آورد. ویژگی ها و قابلیت های یک سیستم مداربسته، کاربران را به خرید دوربین مداربسته ترغیب می کند. اما انتخاب و خرید آگاهانه آن نیازمند اطلاعات کافی و به روز در خصوص سیستم های نظارتی، تکنولوژی های جدید، برندهای معتبر، شرکت های معتبر ارائه دهنده ی محصولات و گارانتی آن ها می باشد. در این مقاله اطلاعات جامعی در خصوص خرید و نصب دوربین مداربسته را ارائه خواهیم کردید.

 

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

فاکتورهای موثر بر خرید دوربین مداربسته
همانطور که می دانیم، اگر مراحل خرید و نصب دوربین مداربسته به درستی انجام شود، بیشترین بهره وری از سیستم مداربسته به دست می آید. در ادامه نکاتی که در هنگام خرید حائز اهمیت هستند را شرح خواهیم داد که عبارتند از :

  • انتخاب بر مبنای نوع سیستم : همانطور که می دانیم، دوربین های مداربسته بر مبنای نوع کابل کشی و برخی از قابلیت هایی که ارائه می دهند به دو نوع تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ، داری بستر کابل کشی آنالوگ ( کواکسیال ) هستند و در حال حاضر در قالب تکنولوژی های CVBS، AHD، HDCVI و HDTVI ارائه می شوند که هر یک از آن ها بر مبنای قابلیت هایی که ایجاد می کنند دارای قیمت متفاوت هستند و با توجه به نیاز کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های تحت شبکه یا IP نیز دارای بستر کابل کشی شبکه هستند و تنظیمات و نصب پیچیده تری نسبت به دوربین های بستر آنالوگ دارند، همچنین می توانند قابلیت های منحصر به فردی را نیز ایجاد کنند. بنابراین یکی از نکات مهم خرید دوربین مداربسته انتخاب بر مبنای نیاز، کارآیی، بودجه و قابلیت های مورد نظر است. می توان گفت که دوربین های مداربسته، بر مبنای کاربردی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از : دوربین های پلاک خوان (ANPR) که می توانند پلاک خودروها را ثبت و ذخیره نمایند که با استفاده از آن ها کنترل و نظارت دقیقی نسبت به ورودی و خروجی پارکینگ ها، مراکز تفریحی، خیابان ها، بزرگراه ها و … داشته باشیم و یا دوربین های حرارتی (Thermal) که در تشخیص انسان از ابزار آلات جنگی در مرزها، محیط های نظامی و حساس و پیشگیری از آتش سوزی های بزرگ در جنگل ها و مراتع، بسیار کمک کننده اند و یا می توان به دوربین های ضد انفجار اشاره کرد که خرید آن ها در اماکنی چون پالایشگاه ها، نفت و گاز و … شرایطی را مهیا می سازند که احتمال انفجارهای مهیب را به حداقل می رساند. در برخی از اماکن نیز امکان سیم کشی برای سیستم مداربسته وجود ندارد، در این شرایط نیز کاربران می توانند از دوربین های بی سیم با قابلیت حافظه داخلی (Micro SD Card) استفاده نمایند یا شرایطی را در نظر بگیرید که امکان نصب دوربین مداربسته در ابعاد معمول یا بزرگ نیست که در این شرایط با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضایی، امکان نصب دوربین های جاسوسی یا مخفی (Pinhole) وجود دارد و یا در بسیاری از مواقع، کاربر ناچار است که دوربین خود را در معرض شرایط نا مساعدی چون باران و برف نصب کند که می بایست دوربین مناسب با قابلیت IP66 و یا IP67 تهیه شود تا در مقابل گرد و غبار، باران، برف، آب و رطوبت مقاوم باشد. همانطور که شرح داده شده کارآیی و کاربرد دوربین های مداربسته، می تواند یک از نکات مهم در خرید دوربین مداربسته محسوب شود.

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

  • خرید دوربین مداربسته بر مبنای رزولوشن : همانطور که می دانیم رزولوشن، نقش پر رنگی را در ارائه ی تصاویر با وضوح بالا و با کیفیت دارد و یکی از اصلی ترین نکات در هنگام خرید است و بر قیمت نیز تاثیرگذار است. توصیه می گردد میزان رزولوشن بر مبنای اهمیت و نیاز کاربران در پروژه تعیین شود و اگر جزئیات بیشتری از محیط حائز اهمیت است، از دوربین هایی با رزولوشن بالا استفاده شود. در نظر داشته باشید که اگر دقت قابلیت های VCA یا هوشمند برای کاربران بسیار مهم است، بهتر است از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه، استفاده شود. در پروژه های معمول چون مغازه های کوچک، منازل و مجتمع های مسکونی اغلب از سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می شود چرا که دارای قیمت پایین تر است و نصب و تنظیمات ساده تری دارد.

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

  • انتخاب و خرید محصول با خدمات گارانتی معتبر : یکی از اصلی ترین نکات خرید دوربین مداربسته، انتخاب و خرید یک محصول با اصالت و ضمانت است تا دغدغه های پس از خرید پایان یاید و در صورت هر گونه مشکل در فرآیند ارائه تصاویر، عیوب به سرعت رفع شود. در بازار نظارت تصویری ایران، برندها و شرکت های بسیاری وجود دارند که انواع مدل ها و برندهای گوناگونی را ارائه می کنند، بنابراین در هنگام خرید می بایست خدمات پشتیبانی و گارانتی آن ها در نظر داشت. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگ ترین عرضه کننده و تولید کننده محصولات نظارتی تصویری در ایران، تمام محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان خود ارائه می کند، شما می توانید محصولات دوربین مداربسته هایک ویژن، داهوا، تیاندی، ناظر، مکسرون، آلباترون و آپتینا را با ضمانت اصلی فراگستر تهیه نمایید و دغدغه و نگرانی در خصوص خدمات گارانتی آن ها نداشته باشید. محصولات برند داهوا و هایک ویژن، توسط شرکت های بسیاری در ایران به فروش می رسند، بنابراین خرید از یک شرکت معتبر یا نمایندگان معتبر یک شرکت پیشرو و معتبر، نقش مهمی را در خرید آگاهانه شما دارد. توجه داشته باشید که اغلب محصولات فاقد گارانتی، با قیمت بسیار پایین تری نسبت به قیمت اصلی آن برند، به فروش می رسند، بنابراین هر ارزانی بی علت نیست.
  • قابلیت ارائه تصاویر دید در شب : یکی از قابلیت هایی که برای کاربران حائز اهمیت است، توان ارائه ی وضوح بالا در تصاویر دید شب دوربین مداربسته است چرا که بیشتر نا امنی ها در شب ها و یا زمان هایی که تردد در اماکن کم است، اتفاق می افتد، از این رو کاربران ترغیب به خرید دوربین مداربسته با قابلیت تصاویر تمام رنگی دید در شب و یا سیاه سفید با کیفیت مطلوب و در مسافت طولانی می شوند که تمام این قابلیت ها، تاثیر مستقیم بر قیمت دوربین دارد. البته شرایط نصب دوربین مداربسته، نحوه قرار گیری و جا نمایی آن نیز، در ارائه ی تصاویر دید در شب تاثیر گذار است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

نصب دوربین مداربسته چگونه انجام می شود ؟
یکی از مراحل مهم پس از خرید دوربین مداربسته، نصب آن است که این مرحله می بایست با دقت کافی و لازم و همراه با مهارت اجرا شود، بنابراین توصیه می گردد که در امر نصب دوربین مداربسته، از یک نصاب حرفه ای و متعهد درخواست اجرای پروژه بر مبنای استانداردها و اصول نصب، نمایید چرا که اگر مراحل نصب توسط افراد غیر حرفه ای صورت گیرد، ممکن است خسارات جبران ناپذیری چون : آسیب به تجهیزات و یا عدم ضبط به موقع تصاویر صورت گیرد.

نکات مهم نصب دوربین مداربسته عبارتند از :

  • مهم ترین نکته در هنگام نصب، انتخاب بهترین محل و ارتفاع برای نصب است که می بایست بر مبنای درخواست و نیاز کاربر تعیین شوند و دوربین پوشش مناسبی از محیط را در بر داشته باشد. دوربین های مداربسته در لنزهای مختلفی ارائه می شوند که متناسب با نوع لنز که ثابت باشد و یا متغیر، انتخاب فاصله دوربین تا سوژه و ارتفاع نصب دوربین مداربسته متفاوت خواهد بود.

 

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

  • یکی دیگر از نکات نصب دوربین مداربسته، عدم نصب آن بر روی فلز است چرا که ممکن است سبب ایجاد اختلال، نویز در تصاویر و حتی آسیب به دوربین شود، بنابراین توصیه می گردد که اجسام عایق چون پلاستیک یا چوب بین دوربین و فلز قرار گیرد. همچنین توجه داشته باشید که نباید از آداپتور مشترک یا مرکزی برای دوربین های مداربسته و دستگاه ذخیره ساز استفاده کرد چرا که ممکن است موجب اختلال در امر ارائه تصاویر، به خصوص تصاویر دید در شب شود.
  • همانطور که شرح دادیم، یکی از مزیت های مهم دوربین مداربسته ارائه ی تصاویر دید شب مناسب است که علاوه بر قابلیت هایی لازم دید در شب، نحوه نصب دوربین مداربسته موثر است. توجه داشته باشید که منبع نوری در مقابل یا دید دوربین قرار نگیرد چرا که مانع از پوشش تصویر محیط می شود یا اصطلاحا دید دوربین کور می شود. همچنین، نحوه ی قرارگیری و جانمایی دوربین باید به گونه ای باشد که هیچ جسمی مانع از پرتاب نور IR دوربین در شب شود.

راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته

  • یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در هنگام نصب دوربین مداربسته، رعایت کابل کشی و اصول استاندارد است. در این حالت می بایست از تجهیزات و کابل های مرغوب بازار استفاده کرد و مراحل کابل کشی و داکت کشی را به گونه ای اجرا کرد تا کابل ها، در مجاورت هیچ گونه امواج الکترومغناطیسی و برق فشار قوی قرار نگیرند.
    همچنین می بایست کابل های شبکه و کواکسیال در فواصل استانداری مورد استفاده قرار گیرند تا احتمال اختلال کاهش یابد و تصاویر به صورت بی وقفه ذخیره شوند.
  • یکی از مراحل نصب دوربین مداربسته، انجام تنظیمات دقیق و درست است، دوربین های مداربسته و دستگاه های ذخیره ساز، بر مبنای قابلیت هایی که دارند نیازمند تنظیماتی در منو نرم افزاری خود هستند که می بایست توسط نصاب انجام شود.
  • یکی از اصلی ترین نکات راه اندازی سیستم مداربسته، انتخاب رمز مناسب و غیر قابل پیش بینی برای افراد غیر مجاز است که در اغلب سیستم های مداربسته، نیاز است که رمز مورد نظر حداقل ۸ کاراکتر و ترکیب حرف و عدد باشد. بهتر است پس از ترک محیط توسط نصاب، کاربر رمز را تغییر دهد و رمز مناسبی را انتخاب نماید.

مراکز معتبر خرید دوربین مداربسته
همانطور که شرح دادیم، برندها و شرکت های مختلفی در صنعت نظارت تصویری ایجاد شده اند که می بایست با جست و جو دقیق، اطلاعات مناسبی در خصوص قابلیت ها و کیفیت برندها کسب کرد. در حال حاضر برندهای هایک ویژن و داهوا، از برندهای بسیار مطرح در دنیا هستند و سراسر جهان به فروش می رسند، همچنین به عنوان انتخاب اول کاربران در بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک می باشند، شرکت فراگستر الکترونیک، مرجع سبد کالای دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا در ایران، با ارائه ی این محصولات با گارانتی و ضمانت خود، گام های بزرگی در راستای رضایت مشتری برداشته است و در هر یک از شهرهای ایران عزیز ما، نمایندگان فعال و معتبری را قرار داده است که امر خرید دوربین مداربسته را برای کاربران آسان سازد و کاربران از اصالت کالای خود اطمینان حاصل نمایند، همچنین شرکت فراگستر الکترونیک بر نحوه خدمات و فروش این نمایندگان نظارت کافی و لازم را دارد. لیست نمایندگان معتبر فراگستر در شهرهای مختلف ایران، در وب سایت فراگستر قابل ارائه هستند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۵۳۸۶۲ با کارشناسان فروش فراگستر در ارتباط باشید و اطلاعات جامعی در خصوص خرید دوربین مداربسته کسب نمایید.

کلام آخر در خصوص راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته
همانطور که در این مقاله شرح دادیم، نکات بسیاری در خرید دوربین مداربسته وجود دارد که برخی از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. مهم ترین آن انتخاب دوربین بر مبنای کیفیت تصاویر و اصالت برند و خدمات گارانتی شرکت ارائه دهنده آن است چرا که اگر دوربین از رزولوشن بالایی برخوردار نباشد، در صورت وقوع جرایم، هیچ منبع قابل استنادی برای مراجع قضایی در دسترس نخواهد بود. یکی از نکات حائز اهمیت در نصب دوربین مداربسته، اجرای مراحل تنظیمات و نصب به صورت اصولی و استاندارد توسط نصاب حرفه ای است.

نوشته راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.