دیجی اسکریپت

رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس | دیجی اسکریپت

رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس
[ad_1]

رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس

تمامی کاربران تا به حال در دنیای وب در بخش مدیریت محتوای سیستم CMS با این خطا روبرو شده اند، و به طور قطع این خطا باعث شده است کاربران مبتدی با ترس مواجه شوند. این خطا در صورتی رخ می دهد که در اتصال به پایگاه داده یا دیتابیس خطا رخ دهد.

 

در آموزشهای قبل رفع خطای internal server error 500 را توضیح دادیم که بارها با آن مواجه شده اید، امروز آموزش رفع خطای Error Establishing a Database Connection را توضیح خواهم داد.

 

پیشنهاد می کنم قبل از تغییر دادن هر فایلی در وردپرس در ابتدا از آن فایل بکاپ بگیرید سپس تغییرات لازم را انجام دهید تا در صورت رخ دادن اشتباه به راحتی بتوانید فایل را به حالت قبل برگردانید. پس پیش از انجام هر کاری از دیتابیس خود بکاپ بگیرید و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

 

دلیل دریافت خطای Error Establishing a Database Connection

در صورتی با این خطا مواجه می شوید که اطلاعات پایگاه داده اعم از نام دیتابیس، کاربری و رمز عبور را اشتباه وارد کرده باشید یا اطلاعات دیتابیس تغییر داده باشید و یا سرور پایگاه داده نمی تواند پاسخگو باشد، دیتابیس خراب می باشد و اختلالی در آن بوجود آماده است. اما اصولا این خطا از طرف سرور می باشد، با ما در ادامه آموزش همراه باشید تا راه حل های مورد نظر مطرح کنیم.

 

روش بررسی پوشه wp-admin

اگر در این بخش خطای “One or more database tables are unavailable / The database may need to be repaired” رخ دهد به این معناست که باید دیتابیس خود را تعمیر کنید.

پس فایل wp-config.php در هاست خود ویرایش کنید، کد زیر را قبل از خط ” That’s all, stop editing! Happy blogging” اضافه کنید.

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

سپس فایل را ذخیره کنید و در مرورگر خود بعد از آدرس سایت خود آدرس wp-admin/maint/repair.php  مانند: www.your site/wp-admin/maint/repair.php اضافه کنید، اکنون به صفحه زیر مراجعه می شوید و می توانید پایگاه داده خود را تعمیر کنید.

رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس

با کلیک بر روی “تعمیر پایگاه داده” دیتابیس را تعمیر کنید. اگر با وجود این کار مجددا با خطای Error Establishing a Database Connection مواجه شدید پس راه حل های بعد به کار ببرید. این نکته را هم بدانبد که هنگامی که دیتابیس مشکل دارد کاربر نمی تواند وارد سایت شود پس بعد از رفع مشکل حتما کد بالا را که در فایل جایگذاری کردید حذف نمایید.

 

 روش بررسی فایل wp-config.php

فایل wp-config مهم‌ترین فایل در کل روند نصب وردپرس می باشد، تمام جزئیات پایگاه داده نظیر نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور و هاست دیتابیس در این فایل موجود است.

define('DB_NAME', 'database-name');
define('DB_USER', 'database-username');
define('DB_PASSWORD', 'database-password');
define('DB_HOST', 'localhost');

اگر تغییری در نام و نام کاربری دیتابیس ایجاد کردید حتما بررسی کنید که تغییرات در این فایل هم لحاظ شده باشد و همه اطلاعات صحیح باشد. سپس گزینه ی DB_Host اصولا به صورت پیش فرض localhost می باشد، اما ممکن است برخی از هاستینگ ها نام دیگری مشخص کرده باشند. برای رفع مشکل بهتر است که به جای نام پایگاه داده از آدرس آی پی آن استفاده کنید مانند کد زیر:

define('DB_HOST', '127.0.0.1:8889');

اگر مجددا مشکل حل نشد پس یقینا مشکل از سمت سرور می باشد.

 

بررسی میزبانی وب یا هاستینگ

در برخی موارد ممکن است هاست شما  به علت ترافیک سنگین نتواند پاسخگو باشد. سریعا با هاست خود در میان بگذارید تا مشکل را رفع کنند. حال با موارد گفته شده می توانید مشکل را پیدا و رفع کنید. موفق و پیروز باشید.

نوشته رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.