دیجی اسکریپت

ریدایرکت چیست و چه کاربردی دارد؟ با ذکر مثال موردی | دیجی اسکریپت

ریدایرکت چیست و چه کاربردی دارد؟ با ذکر مثال موردی
[ad_1]

ریدایرکت چیست
ریدایرکت چیست

یکی از مهم ترین مباحث ساختاری یک وبسایت که هم در تجربه کاربری و هم سئوی سایت تاثیر زیادی دارد مبحث ریدایرکت هست. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که ریدایرکت چیست و چه کاربردی دارد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

ریدایرکت چیست

ریدایرکت به معنای انتقال کاربر از یک صفحه سایت به صفحه دیگر هست. البته منظور از این انتقال این نیست که کاربر روی یک لینک کلیک کند و به صفحه دیگری منتقل شود. بلکه بدون نیاز به کلیک به صفحه جدید تغییر مسیر داده شود.

مثلا فرض کنید آدرس سایت شما در تنظیمات وردپرس بصورت www.mihanwp.com وارد شده است. حالا می‌خواهید هر فردی که سایت شما را بدون www باز کرد به آدرس سایت با www منتقل شود. پس اینجاست که باید از ریدایرکت www to non www استفاده کنید.

نحوه کارکرد ریدایرکت
نحوه کارکرد ریدایرکت

یا فرضا آدرس سایت شما https://mihanwp.com هست و می‌خواهید هر فردی که سایت را بصورت http://www.mihanwp.com وارد کرد، به آدرس سایت اصلی منتقل شود. در این صورت باید یکبار سایت را از www به non www منتقل کنیم و بار دیگر از http به https که البته تمام این موارد توسط وب سرور شما انجام خواهد شد. البته این مورد حتما باید در سایت شما اجرا شود.

راه دیگر استفاده از ریدایرکت این هست که دامنه‌های دیگر سایت خود را به دامنه اصلی ریدایرکت کنید. مثلا همین الان دامنه mihanwp.ir را در مرورگر خود تایپ کنید. این دامنه به سایت mihanwp.com ریدایرکت (تغییر مسیر) داده خواهد شد.

یک روش دیگر ریدایرکت که معمولا در سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود ریدایرکت صفحات است. مثلا می‌خواهید بعد از ورود، کاربر را به صفحه خاصی ریدایرکت کنید. این روش برای بهبود تجربه کاربری سایت استفاده می‌شود.

پس تا اینجا با ریدایرکت و روش‌های استفاده از آن آشنا شدیم. امیدوارم به این موضوع پی برده باشید که اگر ریدایرکت وجود نداشت بسیاری از کارها برای ما سخت و طاقت‌فرسا می‌شد. حالا برویم سراغ انواع ریدایرکت‌ها و استفاده از آن‌ها در یک موقعیت مناسب.

ریدایرکت ۳۰۱

ریدایرکت ۳۰۱ یا ۳۰۱ redirection به معنای انتقال یک صفحه به صفحه‌ای دیگر برای همیشه هست. مثلا تغییر مسیر سایت از www به آدرس بدون www قطعا باید با ۳۰۱ redirect انجام شود. چرا که قرار نیست چند سال بعد این آدرس را تغییر دهیم. (چون در صورت تغییر دادن این آدرس بصورت کلی دامنه سایت شما تغییر خواهد کرد و سئو سایت شما ضربه‌ای مهلک خواهد دید.)

۳۰۲ ریدایرکت چیست

ریدایرکت ۳۰۲ یا ۳۰۲ redirection زمانی انجام می‌شود که می‌خواهید صفحه را بصورت موقت تغییر مسیر دهید. مثلا یک زمانی قصد دارید آدرس یک صفحه را به دلیل غیر فعال بودن فروش یک محصول به صفحه محصولی دیگر انتقال دهید. پس از گذشت چند ماه می‌خواهید مجدد فروش را فعال کنید و ریدایرکت را حذف خواهید کرد. به این نوع از ریدایرکت صفحه در وب، ریدایرکت ۳۰۲ می‌گوییم.

ریدایرکت صفحات ۴۰۴

یکی از روش‌های حل خطاهای ۴۰۴ در سایت شما استفاده از ریدایرکت خطای ۴۰۴ به صفحه اصلی سایت است. به این روش دیگر در سرچ کنسول گوگل خطای ۴۰۴ نخواهید دید. البته از نظر سئو کارها این روش چندان جالب نیست. اما برخی از سئو کارها نتیجه‌های بسیار خوبی از این روش دریافت کرده‌اند.

چطور ریدایرکت ایجاد کنیم

البته انواع و اقسام ریدایرکت‌های مختلف وجود دارد که اساسی‌ترین آن‌ها را در این مقاله توضیح دادیم. اگر می‌خواهید ریدایرکت صفحات وردپرس را انجام دهید می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست سئو پرمیوم یا از افزونه‌های رایگان ریدایرکت استفاده کنید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.