دیجی اسکریپت

سئو دسته بندی در وردپرس با افزونه یوست سئو | دیجی اسکریپت

سئو دسته بندی در وردپرس با افزونه یوست سئو
[ad_1]

یکی از مهم‌ترین مسائل در سئو، سئو دسته بندی در وردپرس است. اما متاسفانه اکثر سئوکارها اصلا به آن اهمیت نمی‌دهند. در صورتی که سئوی دسته‌بندی‌ها بسیار مهم است. چرا که کلمات کلیدی وب‌سایت شما را دسته‌بندی‌ها تشکیل می‌دهند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اهمیت سئو دسته بندی از مقاله بیشتر است!

به‌عنوان مثال در سایت میهن وردپرس ما بیشتر از ۲۰۰۰ مقاله آموزشی داریم. اما ورودی گوگلی که از طریق دسته‌بندی‌ها داریم، بسیار بیشتر از مقالات آموزشی است. زیرا درصد کاربرانی که در گوگل سرچ می‌کنند آموزش وردپرس، بسیار بالاتر از کاربرانی است که برای مثال حل خطای Internal Server Error را جستجو می‌کنند. پس دسته‌بندی‌ها، کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهند و حتما شما باید آن‌ها را سئو کنید. در ادامه این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور می‌توانید دسته‌بندی‌های سایت خود را سئو کنید و از طریق آن ورودی گوگل دریافت کنید.

نصب و فعال‌سازی افزونه Yoast SEO

نصب افزونه یواست سئو
نصب افزونه یواست سئو

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال‌سازی افزونه Yoast SEO است. فرق زیادی بین نسخه رایگان و پریمیوم این پلاگین وجود ندارد. ما در این آموزش، از نسخه رایگان افزونه Yoast استفاده می‌کنیم. شما پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه می‌توانید سئو دسته‌بندی‌ها را انجام دهید. البته برخی از کاربران، از افزونه‌های دیگری مانند Rank Math SEO و All in One SEO برای سئو سایت خود استفاده می‌کنند.

مهم نیست از کدام افزونه سئو استفاده کنیم؟

در واقع فرق زیادی بین اینکه شما از کدام افزونه برای سئو سایت خود استفاده کنید وجود ندارد. مسئله خیلی مهم، این است که شما درست سایت خود را سئو کنید. چرا که هر دو افزونه Yoast SEO و Rank Math SEO قابلیت ساخت نقشه وب‌سایت و افزودن متا تگ‌های سئو را دارند. در نتیجه تفاوت زیادی وجود ندارد که شما از کدام افزونه برای سئو سایت خود استفاده کنید. با این وجود پیشنهاد ما استفاده از افزونه Yoast SEO است. چرا که این افزونه تست‌های بسیار زیادی را پشت‌سر گذاشته است و فعلا بسیار بهینه‌تر از افزونه‌های Rank Math SEO و All in One SEO است.

سئو دسته بندی در وردپرس

بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه Yoast SEO از بخش “نوشته‌ها” > “دسته‌ها” وارد دسته‌بندی‌های وب‌سایت خود شوید. حالا از این قسمت می‌توانید یکی از دسته‌بندی‌های وب‌سایت خود را انتخاب کنید و یا یک دسته‌بندی جدید در سایت ایجاد کنید. حالا برای بهینه‌سازی دسته‌بندی‌ها، ابتدای روی یکی از آن‌ها کلیک کنید. سپس وارد صفحه جدیدی می‌شوید، که می‌توانید توضیحاتی درمورد دسته‌بندی خود اضافه کنید و با استفاده از افزونه Yoast SEO دسته‌بندی مورد نظر خود را سئو کنید.

ابتدا شما باید یک‌سری توضیح درمورد دسته‌بندی خود بنویسید. برای نوشتن توضیحات، حتما تمام مواردی را که برای سئو پست‌ها در دوره نبرد صفحه اول گوگل گفته شد را باید رعایت کنید. حالا فرض کنید این دسته‌بندی برای خرید موبایل آیفون است. پس در قسمت کلید واژه کانونی، “خرید آیفون” بنویسید. سپس در عنوان سئو “خرید آیفون – فروش اینترنتی انواع موبایل‌های آیفون” بنویسید. بعد از وارد کردن عنوان سئو، حالا یک توضیح متا، مرتبط با عنوان دسته‌بندی خود باید اضافه کنید. اگر تعداد دسته‌بندی‌ها در سایت شما زیاد است. حتما باید زمان بزارید و تمام آن‌ها را سئو کنید و هیچ راه دیگری وجود ندارد. در آخر پس از انجام کارهای گفته شده، روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

بهینه‌سازی دسته‌بندی‌ها در وردپرس

البته پس از کارهای گفته شده و بروزرسانی کردن دسته‌بندی‌های سایت، شما باید به یک نکته توجه داشته باشید. زمانی که روی نمایش دسته‌بندی کلیک کردید، قالب وردپرسی شما باید بتواند توضیحاتی که برای دسته‌بندی نوشتید را نمایش دهد. برای مثال قالب وردپرس اهورا چنین قابلیتی را دارد. ممکن است قالب وردپرس شما چنین قابلیتی را نداشته باشد. در این صورت شما باید قالب وردپرس خود را عوض کنید. یا به سازنده قالب درخواست کنید تا قابلیت نمایش توضیحات دسته‌بندی را به قالب اضافه کند.

شما حتی می‌توانید به توضیحات دسته‌بندی‌های سایت خود، تصویر یا ویدئو اضافه کنید. برای مثال شما می‌توانید از سایت ما الگو بگیرید. اگر وارد سایت میهن وردپرس شوید و از منوی سایت روی “قالب وردپرس” کلیک کنید. ابتدا یک‌سری توضیحات در سمت راست به همراه یک تصویر در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. این کار باعث می‌شود که اگر شما در سرچ گوگل، عبارت قالب وردپرس را جستجو کنید. وب‌سایت میهن وردپرس را جزء چندتا سایت اول مشاهده کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای مقاله به شما گفتیم، بسیاری از سئوکارها این موارد مهم را رعایت نمی‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که سئو سایتتان را خودتان انجام دهید. اگر هم تمایل دارید موارد بیشتری درمورد سئو سایت یاد بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دوره آموزش نبرد صفحه اول گوگل استفاده کنید. امیدواریم با این مقاله آموزشی به شما در افزایش سئو سایت‌تان کمک کرده باشیم. موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.