دیجی اسکریپت

ساخت اپلیکیشن موبایل و مدیریت آن با وردپرس | دیجی اسکریپت

ساخت اپلیکیشن موبایل و مدیریت آن با وردپرس

ساخت اپلیکیشن موبایل و مدیریت آن با وردپرس

۵ از ۱ رای


ساخت اپلیکیشن موبایل و مدیریت آن با وردپرس

این روزها بیشتر سایت‌هایی که می‌بینید با وردپرس ساخته می‌شوند و علاوه بر ظاهر جذاب گرافیکی، امکانات بسیار خوبی هم دارند که باعث می‌شه هر کسی بتونه در زمان کم و با هزینه های بسیار مقرون‌به‌صرفه یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشه. مهم نیست یک وب سایت شرکتی و شخصی می‌خواید یا یک فروشگاه پیشرفته و یا سیستم رزرو هتل و یا حتی سیستم که فرم های پیشرفته در اون باشن! مهم اینه که با وردپرس خیلی سریع و ساده می تونید یکی از این سایت ها رو داشته باشید! اما چی باعث شده که اینقدر وردپرس قوی بشه و میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از اون استفاده کنن؟

وردپرس تقریبا سال ۲۰۰۳ برای اولین بار منتشر شد و از اون زمان تا به حال توسط هزاران نفر در سرتاسر دنیا توسعه داده شده و تبدیل شده به این غولی که امروزه هستش و میلیون‌ها نفر دارن ازش استفاده می کنند و برای هزاران نفر طراح سایت هم شده یک منبع درآمد بسیار عالی! اما چطور وردپرس تونسته به این جایگاه برسه؟ شاید بشه در این چند کلمه خلاصش کرد: “معماری بی نظیر!” وردپرس از نظر فنی یک معماری نرم افزاری فوق العاده داره که باعث می‌شه در عین سادگی فوق‌العاده قدرتمند باشه و هر فرد علاقه‌مندی بتونه به راحتی با این معماری ارتباط برقرار کنه. البته در کنار این نباید کامیونیتی قدرتمند اون رو هم فراموش کرد! افراد مشتاقی که از سرتاسر جهان سعی می کنند تا با به‌اشتراک‌گذاری دانششون و توسعه کدهای وردپرس، اون رو روز به روز بهتر و قوی ترش کنند.

در این مطلب می‌خوانید:

یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره! حتی برای ساخت اپلیکیشن موبایل

همین دو موضوع به نظر ساده به جرات می‌تونند اصلی ترین دلایلی باشند که وردپرس رو تبدیل کردند به قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوای جهان و باعث شده هزاران نفر از طریق این سیستم کسب درآمد کنند! از پلاگین های ریز و درشت گرفته تا تمپلیت های قدرتمندی که باعث می‌شن که سایت های فوق حرفه‌ای به سادگی ساخته بشن. اما داستان فقط به همینجا ختم نمیشه! معماری سرویس‌گرای وردپرس باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها و سازندگان بزرگ اپلیکیشن‌های موبایل هم، برای مدیریت محتوای اپلیکیشن‌های خودشون از وردپرس استفاده کنند! همین باعث می‌شه که خیلی ساده بتونید وب سایت فروشگاهیتون رو که با ووکامرس ساختید بدون هیچ تغییری به اپلیکیشن موبایلتون وصل کنید و یک اپلیکیشن ووکامرسی داشته باشید. یا خیلی ساده با فرم سازهای وردپرس ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مورد نیازتون رو به سادگی از کاربرانتون دریافت کنید. هر آن چیزی رو که فکر کنید شما می تونید در وردپرس پیاده سازی کنید، می شه همون رو خیلی خوب و حرفه‌ای بصورت اپلیکیشن موبایل نیز داشته باشید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که وردپرس برای هر کاری مناسب نیست و قبل از استفاده از اون باید مطمئن باشید که با توجه به نیازهاتون، وردپرس بهترین انتخاب هست. در غیر اینصورت برای ساخت سیستم باید از یک تکنولوژی دیگه استفاده کنید.

ساخت اپلیکیشن موبایل و مدیریت آن با وردپرس

با توجه به این رشد فزاینده وردپرس و امکانات بی نظیری که روی هسته‌ای قدرتمند و امن قرار گرفتند؛ می‌توانید برای ساخت اپلیکیشن موبایل خود از وردپرس استفاده کنید. برای ساخت این نوع اپلیکیشن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد.

روش اول: استفاده از JSON API و برنامه نویسی اندروید

برای این‌کار باید افزونه JSON API را روی سایت وردپرسی خود نصب کنید. سپس برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرید که البته نیاز به صرف کمی زمان دارد. بعد از این‌کار پیشنهاد می‌کنیم چند اپلیکیشن موبایل بسازید تا کار با Android Studio و XCode را به خوبی یاد بگیرید و سپس با استفاده از JSON API سایتتان را به اپلیکیشن موبایلی خود متصل کنید تا بتوانید محتوای اپلیکیشن را از پنل مدیریت وردپرس متصل کنید. یا می‌توانید این‌کار را به یک برنامه‌نویس اندروید بسپارید تا با دریافت هزینه یک اپلیکیشن اندروید برای شما بسازند.

توجه داشته باشید برای استفاده از روش اول حدود ۶ ماه زمان نیاز دارید.

روش دوم: استفاده از سیستم‌های اپلیکیشن ساز اندروید

روش دوم که روش پیشنهادی ما هست، استفاده از یک سیستم اپلیکیشن ساز اندروید هست که دقیقا مثل وردپرس، نیاز شما را به اختراع مجدد چرخ برطرف می‌کنند. در حال حاضر سرویس‌های اپلیکیشن ساز بسیاری در ایران وجود دارد که اپ ساز هایبرید یکی از بهترین‌های این زمینه هست. این سیستم‌ قابلیت ایجاد یک اپلیکیشن عالی را در کمترین زمان ممکن دارد. در سیستم‌های اپلیکیشن‌ساز، شما نیازی به برنامه‌نویسی نخواهید داشت و می‌توانید یک نرم افزار واحد را برای دو سیستم عامل اندروید و iOS طراحی کرده و خروجی بگیرید. بدون دردسر!

امیدواریم این مقاله به شما در زمینه ساخت اپلیکیشن اندروید با استفاده از وردپرس کمک شایانی کرده باشد.

موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.



لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.