دیجی اسکریپت

ساخت فرم هوشمند در وردپرس با افزونه فرمالو | دیجی اسکریپت

ساخت فرم هوشمند در وردپرس با افزونه فرمالو
[ad_1]

ساخت فرم هوشمند در وردپرس با افزونه فرمالو
ساخت فرم هوشمند در وردپرس با افزونه فرمالو

وقتی قصد داریم در سایت وردپرسی خود یک فرم ساده یا هوشمند اضافه کنیم، با افزونه‌های مختلفی روبرو می‌شویم. افزونه‌هایی که گاها فارسی شده‌اند یا به اجبار باید از نسخه انگلیسی آن‌ها استفاده کنیم. اما چه بهتر که از افزونه‌های فارسی استفاده کنیم. چرا که هم اوریجینال هستند و هم از پایه برای سایت‌های فارسی زبان توسط افراد فارسی‌زبان طراحی و برنامه‌نویسی شده‌اند. پس امید هست که مشکل راست‌چین و ترجمه نداشته باشند.

فهرست محتوای این مقاله

ساخت فرم هوشمند در وردپرس

در این مقاله قصد داریم شما را با افزونه فرمالو آشنا کنیم. یکی از افزونه‌های فارسی وردپرس که مدتی است منتشر شده و می‌توان گفت یکی از قوی‌ترین افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس هست.

آموزش نصب افزونه فرمالو

برای نصب افزونه وارد زیر‌منو «افزودن» در منو «افزونه» شوید. سپس با جستجوی عبارت formaloo آن را نصب و فعال نمایید.

نصب افزونه فرمالو
نصب افزونه فرمالو

فعال‌سازی افزونه

به منظور فعال‌سازی امکانات افزونه، به زیرمنو «تنظیمات» در گزینه «فرمالو» اضافه شده به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید که با صفحه‌ای مانند صفحه زیر مواجه خواهید شد. اگر پیش از این اکانت فرمالو دارید در آن لاگین کنید یا با زدن گزینه «آن را رایگان آزمایش کنید!» یک اکانت جدید فرمالو بسازید.

ساخت اکانت آزمایشی
ساخت اکانت آزمایشی

ساخت اکانت فرمالو (اگر قبلا اکانت ساخته‌اید مرحله ۳ را رد کنید)

شما می‌توانید برای ساخت اکانت فرمالو از گزینه «ورود به گوگل» استفاده کنید یا با پر کردن فرم زیر یک اکانت به کمک ایمیل خود بسازید.

ثبت نام در فرمالو
ثبت نام در فرمالو

اتصال به فرمالو

برای ساخت، مدیریت و گذاشتن فرم‌ در وب‌سایت، نیاز به اتصال اکانت فرمالو خود با افزونه خواهید داشت. برای دسترسی به کلید‌های مورد نیاز برای اتصال (کلید و توکن API)، بر روی عکس پروفایل گوشه تصویر کلیک کنید و در منو باز شده و بر روی گزینه «کلید و توکن API» کلیک نمایید:

اتصال به فرمالو
اتصال به فرمالو

سپس کلید‌های موجود در شکل زیر کپی کرده و به قسمت تنظیمات افزونه فرمالو در پیشخوان وردپرس خود برگردید و کلید API و توکن API را در محل مناسب جایگذاری کنید و گزینه «اتصال» را بفشارید.

دریافت توکن
دریافت توکن

ایجاد فرم هوشمند

ساخت فرم
ساخت فرم

حال، پس از اتصال و فعال‌سازی افزونه، می‌توانید از طریق صفحه «فرم‌های من» به ساخت، مدیریت و قراردهی فرم‌های خود اقدام نمایید. برای ساخت فرم از ۳ گزینه زیر می‌توانید استفاده کنید:

الف) ساخت فرم ساده: که ویرایشگر همراه با قابلیت کشیدن و رها کردن فیلد‌های فرمالو را برای شما باز می‌کند و شما از ابتدا می‌توانید فرم را به سلیقه خودتان درست کنید.

ب) انتخاب قالب آماده: که با استفاده از این گزینه شما می‌توانید از میان حدود ۱۰۰ قالب آماده فرمالو با موضوعات مختلف (مانند قالب آماده تماس با ما، پرسشنامه، آزمون و امتحان آنلاین، نظرسنجی، فرم استخدام و ..) به راحتی استفاده کنید.

ج) ساخت ابزارک نظرسنجی: که به کمک این گزینه شما قادر هستید ابزارکی را در صفحات وب‌سایت خود قرار دهدید که کاربران به کمک آن قادر به ثبت بازخورد در ارتباط با وب‌سایت شما خواهند بود.

ما از گزینه انتخاب قالب آماده استفاده خواهیم کرد، با فشردن دکمه آن وارد صفحه قالب‌ها خواهید شد. ما برای نمونه قالب فرم تماس با ما را انتخاب می‌کنیم. بعد از هاور بر روی باکس قالب، بر روی دکمه استفاده کلیک نمایید:

انتخاب قالب فرم
انتخاب قالب فرم

سپس صفحه فرم‌های من با فرم هایلایت شده تماس با ما ظاهر خواهد شد. شما می‌توانید با بردن ماوس بر روی سطر مرتبط با فرم گزینه‌های مشاهده، دریافت شورت‌کد و ویرایش را مشاهده کنید:

دریافت شورت کد فرم
دریافت شورت کد فرم

استفاده و جایگذاری دستی فرم

اگر بعد از مشاهده فرم شما نیازی به ویرایش آن ندیدید، شما می‌توانید با فشردن گزینه دریافت شورت‌کد و انتخاب یکی از نحوه نمایش‌های اسکریپت (مناسب برای یک فرم و همگن با تنظیمات ظاهری سفارشی)، iFrame (مناسب برای زمانی که می‌خواهید از چند فرم در یک صفحه استفاده کنید و صرفا تنظیم طول و عرض فرم برای شما مهم می‌باشد، یا پیوند (مناسب برای قرار دادن لینک فرم در پست یا صفحه با عنوان دلخواه) از شورت‌کد تولید شده در صفحه یا پست دلخواه خود استفاده کنید.

نمایش اسکریپت فرم
نمایش اسکریپت فرم

شورت‌کد تولید شده را کپی کنید و سپس به صفحه یا پست مورد نظر خود مراجعه کنید. اگر ویرایشگر شما گوتنبرگ – Gutenberg می‌باشد، یک بلوک شورت‌کد به صفحه اضافه کنید و کد خود را آن جا جایگذاری کنید. اگر ویرایشگر شما Classic (قدیمی) می‌باشد، زبانه Text (بجای زبانه Visual) را باز کنید و شورت کد خود را هر جا که مناسب شما است جایگذاری کنید.

استفاده و جایگذاری خودکار فرم

همچنین اگر مایل هستید می‌توانید از بلوک‌های آماده افزونه فرمالو برای گوتنبرگ یا ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنید:

الف) بلوک گوتبرگ: وارد صفحه و یا پست خود شوید، با افزودن بلوک فرمالو (مانند شکل زیر) می‌توانید یکی از فرم‌های موجود خود را انتخاب نمایید یا از آدرس فرم دلخواه استفاده کنید.

بلوک فرمالو در گوتنبرگ
بلوک فرمالو در گوتنبرگ

همچنین از پنل سمت چپ به تنظیمات نمایش متفاوتی که در بخش «دریافت شورت‌کد» نیز موجود بود دسترسی دارید:

انتخاب تنظیمات فرم
انتخاب تنظیمات فرم

ب) ویرایشگر کلاسیک: همچنین اگر همچنان از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می‌کنید و به دنبال راهی برای قرار دادن خودکار فرم‌های خود در پست خود هستید، به یکی از پست‌های خود مراجعه نمایید، سپس گزینه افزودن فرم که به همراه لوگو فرمالو مشاهده می‌شود را انتخاب نمایید:

اضافه کردن فرمالو به ویرایشگر کلاسیک وردپرس
اضافه کردن فرمالو به ویرایشگر کلاسیک وردپرس

حال از میان فرم‌های خود یکی را انتخاب کرده و پس از انجام تنظیمات مربوط به نحوه نمایش گزینه «درج شورت‌کد» را انتخاب نمایید.

تنظیمات فرم در ویرایشگر کلاسیک
تنظیمات فرم در ویرایشگر کلاسیک

مشاهده فرم و اتمام حجت!

برای مشاهده فرم خود، صفحه یا پست خود را ذخیره نمایید و لینک صفحه یا پست خود را باز کنید. فرم شما اضافه شده و در صورت درج نتیجه (پر کردن) توسط مخاطبان وب‌سایت، شما قادر خواهید بود از طریق صفحه «فرم‌های من» و انتخاب لینک عنوان فرم خود نتایج آن را مشاهده کنید یا از آن خروجی اکسل بگیرید.

موفق باشید. 🙂

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.