دیجی اسکریپت

سایدبار سایت چیست؟ نکاتی که باید برای ساخت سایدبار وردپرس رعایت کنیم | دیجی اسکریپت

سایدبار سایت چیست؟ نکاتی که باید برای ساخت سایدبار وردپرس رعایت کنیم
[ad_1]

هر آنچه باید درباره سایدبار (ستون کناری) سایت بدانید
هر آنچه باید درباره سایدبار (ستون کناری) سایت بدانید

اگر شما بخواهید یک سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، باید با تک‌تک اجزای تشکیل‌دهنده سایت خود آشنا باشید. یکی از عناصر سایت وردپرسی سایدبار است. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از آن بگوییم می‌توان گفت سایدبار سایت درواقع جایی است که می‌توانید ابزارک‌ها را در آن قرار دهید.

اینکه شما به‌عنوان یک مدیر سایت وردپرسی، از عناصر مهم مانند سایدبار، اطلاعات کافی داشته باشید جزء ضرورات به‌حساب می‌آید. شما باید از سایدبار بهترین استفاده را به عمل بیاورید و با استفاده از آن اطلاعات جذاب و مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سایدبار سایت چیست؟

مسلماً همه شما تا الآن سایدبارها را در وب‌سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید اما خب با آن آشنا نبوده‌اید. امروز در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد سایدبار در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قسمت کناری سایت شما درواقع همان سایدبار است، شما می‌توانید در سایدبار سایت خود اطلاعات بسیار مفید مانند آمار سایت، آخرین مطالب سایت، آخرین محصولات و یا تبلیغات قرار دهید.

البته برخی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که سایدبار تنها باید در دو طرف سایت باشد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که سایدبار می‌تواند نزدیک فوتر سایت شما نیز باشد.

هنگام قرار دادن محتوا در سایدبار به این نکته دقت داشته باشید که محتوای آن نباید تصادفی باشد، درواقع شما باید از محتوایی برای سایدبار استفاده کنید که ارزش اصلی سایتتان را به نمایش بگذارد و بسیار مفید باشد، در غیر این صورت ممکن است کاربر، تجربه خوبی از سایت شما نداشته باشد.

تصویر زیر مثال واضحی از سایدبار است. همان‌طور که می‌بینید ما در قسمت سایدبار سایت میهن وردپرس اطلاعاتی را قرار داده‌ایم که برای تمامی کاربران بسیار مفید است و اطلاعات زیادی را می‌توانند از آن دریافت نمایند.

جایگذاری سایدبار کاملاً قابل سفارشی‌سازی است و شما می‌توانید به‌دلخواه خودتان سایدبار را در دو طرف سایت و یا حتی یک طرف قرار دهید.

ساخت سایدبار سفارشی در وردپرس

شما به‌راحتی این امکان را دارید که از طریق پنل مدیریت وردپرس خودتان، سایدبار را سفارشی‌سازی کنید. برای این کار باید وارد پیشخوان» نمایش» ابزارک‌ها شوید و با کشیدن و رها کردن، ابزارک‌های موردنظر خودتان را در سایدبار جایگذاری کنید.

در برخی مواقع ممکن است شما بخواهید مناطق بیشتری را برای سایدبار خود اختصاص دهید، برای این کار می‌توانید از کد نویسی استفاده کنید، البته این روش برای همه افراد مناسب نیست، چراکه همه افراد از مهارت برنامه‌نویسی برخوردار نیستند؛ بنابراین می‌توانید برای این کار از افزونه استفاده نمایید.

Custom Sidebars یک افزونه کاملاً رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کد نویسی، منطقه سایدبار خودتان را وسیع کنید.

پلاگین Custom Sidebars
پلاگین Custom Sidebars

چه محتوایی برای سایدبار مناسب هست؟

خب حالا که فضای کافی برای سایدبار خود ایجاد کردید، باید بدانید چه چیزهایی باید در آن قرار دهید. بسیاری از افراد به قرار دادن تبلیغات در سایدبار خود اکتفا می‌کنند. اما امروز در این مقاله به شما پیشنهادات خواهیم داد که بتوانید با استفاده از آن‌ها یک محتوای مناسب برای سایدبار خود در نظر بگیرید.

در اینجا به برخی از مهم‌‌ترین موارد اشاره شده است:

توصیه‌‌های مهم برای بازدید کنندگان

نکته مهمی که شما باید در سایت خود رعایت کنید این است که شما باید سعی کنید کاربران را ترغیب به خواندن بیشتر از یک مقاله کنید.

اگر شما بتوانید کاربران را به صفحات بیشتری از سایت خود جذب کنید، نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت خود می‌‌شوید بلکه رتبه سئو سایت خودتان را نیز بهبود می‌‌بخشید.

برای این کار شما می‌‌توانید از افزونه‌‌های مختلفی مانند WordPress Popular Posts و Jetpack by WordPress.com نیز کمک بگیرید. این پلاگین‌‌ها رایگان هستند و شما برای نصب آن می‌‌توانید از راهنمای آموزش نصب افزونه در وردپرس استفاده کنید.

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی

اگر شما محتوای مناسب و مفید در سایت خود قرار دهید، مسلماً کاربران شما می‌خواهند از محتوای جدید سایتتان باخبر شوند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم یک فرم اشتراک‌گذاری در سایدبار سایت خود قرار دهید تا در این صورت کاربر دسترسی ساده‌تر و آسان‌تری به شما داشته باشد.

برای اینکه بتوانید یک فرم اشتراک‌گذاری در سایدبار خود قرار دهید می‌توانید از افزونه OptinMonster استفاده کنید.

نمایش شبکه‌های اجتماعی

بدون شک هدف از قرار دادن یک محتوای عالی در سایت این است که تعداد افراد زیادی آن را مشاهده کنند. شما با قرار دادن یک دکمه رسانه‌های اجتماعی در سایدبار می‌توانید این امکان را در اختیار کاربران خودتان قرار دهید تا مطالب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی به نمایش در بیاورند.

به‌عنوان‌مثال اگر یک کانال برای شبکه اجتماعی دارید می‌توانید کاربران را هدایت کنید تا از آن کانال بازدید داشته باشند.

افزونه‌‌های Easy Social Share Buttons و Simple Social Icons می‌‌توانند در این راستا پیشنهاد بسیار مناسبی برای شما باشند.

نمایش محبوبیت شما در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که شما باید در سایت خود به نمایش در بیاورید آمار سایت است. از نمایش دادن شهرت اجتماعی خود هراسی نداشته باشد.

اینکه شما بتوانید اعتماد کاربران خودتان را از این طریق جلب کنید درواقع کمک شایان اهمیتی به پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان خواهید کرد.

برای نشان دادن آمار سایت خود می‌‌توانید از پلاگین‌‌هایی مانند Social Count Plus و Testimonials Widget استفاده کنید.

ثابت کردن سایدبار با اسکرول در وردپرس

سایدبار برای مقالات بسیار طولانی شما بسیار مفید واقع خواهد شد. مسلماً کاربر برای مشاهده مقاله باید به سمت پایین اسکرول کند و اگر شما از یک سایدبار ساده استفاده کنید، با اسکرول کاربر، محتوای شما ناپدید خواهد شد و دیگر کاربر قادر به دیدن آن نخواهد بود..

پس شما می‌‌توانید یک محتوای ثابت برای سایت خود با استفاده از سایدبار چسبنده قرار دهید. جایگذاری این نوع سایدبار از طریق افزونه‌‌های Q2W3 Fixed Widget for WordPress و Sticky Menu (or Anything!) on Scroll برای شما امکان‌‌پذیر است.

موفق و سربلند باشید.

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.