دیجی اسکریپت

فاکتورهای مهم در انتخاب نام دامنه از نظر سئو | دیجی اسکریپت

فاکتورهای مهم در انتخاب نام دامنه از نظر سئو
[ad_1]

یکی از مواردی که می‌تواند در سئو وبسایت تاثیر به‌سزایی داشته باشد انتخاب نام دامنه مناسب می‌باشد. انتخاب دامنه مناسب و مرتبط با کسب و کار شما می‌تواند در میزان محبوبیت وبسایت برای موتورهای جستجو تاثیر خوبی بگذارد.

در این مقاله از ایکس اسکریپت که با عنوان فاکتورهای مهم در انتخاب نام دامنه از نظر سئو آن را انتخاب کرده‌ام قصد دارم تا به تعدادی از فاکتورهای مهم و کلیدی که می‌تواند در انتخاب نام دامنه برای سئو وبسایت تاثیرگذار باشد اشاره‌ای کوتاه داشته باشم.

فاکتورهای مهم در انتخاب نام دامنه از نظر سئو

انتخاب نام دامنه از نظر سئو

همواره مطالب گوناگونی در رابطه با سئو سایت مطالعه کرده‌اید اما چیزی که برای بهینه‌سازی وبسایت کمتر به آن توجه می‌شود این است که برخی کاربران گمان می‌کنند که نام دامنه و آدرس سایت تاثیر انچنانی بر روی سئو سایت نخواهد داشت. بنابراین باید گفت که اگر شما نیز اینچنین فکر می‌کنید سخت در اشتباهید.

حال در ادامه به بررسی فاکتورهایی که در انتخاب نام دامنه مناسب برای وبسایت تاثیر گذار هستند و باعث بهبود وضعیت وبسایت از نظر سئو و بهینه سازی خواهند شد می‌پردازیم.

۱- عمر دامنه تاثیر مستقیم در رتبه سایت شما دارد!

همواره در مقالات مختلفی گفته شده است که تاثیر قدمت دامنه در سئو وبسایت حائز اهمیت است. اما اشتباهی که بیشتر کاربران می‌کنند این است که گمام می‌برند دامنه‌ای که ۱۰ سال از ثبت آن می‌گذرد و وبسایتی بر روی آن راه‌اندازی نشده این ویژگی را داراست پس اقدام به خریداری آن می‌کنند.

منظور از عمر دامنه این است که وقتی توسط شما ثبت می‌شود و برای چند سال پیاپی بر روی ان فعالیت می‌کنید به مرور ایندکس مطالب شما در موتورهای جستجو، در مقایسه با وبسایتی که به تازگی با همان موضوع و محوریت سایت شما راه‌اندازی شده است سریعتر رخ خواهد داد.

بنابراین پس از راه‌اندازی وبسایت خود تمرکز خود را برای تولید محتوای بهینه بگذارید، به مرور زمان که فعالیت شما ادامه دارد دامنه شما زد موتورهای جستجو محبوبیت خود را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

۲- استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه!

طبق آخرین گفته‌های گوگل استفاده از کلمه کلیدی در انتخاب نام دامنه دیگر مثل گذشته در سئو وبسایت تاثیر گذار نیست. اما پیشنهاد می‌کنم تا جای ممکن سعی کنید تا از نام دامنه‌ای استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار شما باشد.

اما این کلمه کلیدی نباید به گونه‌ای باشد که در تمامی وبسایت‌های مرتبط از ان استفاده شده است، بلکه باید از کلمه کلیدی خاص خود که قصد دارید در آن اقدام به کسب رتبه در موتورهای جستجو کنید استفاده شود.

۳- به تاریخ انقضا دامنه خود اهمیت دهید!

بسیاری از کاربران هنگام خرید دامنه آن را برای یک سال خریداری می‌کنند و هنگام تمدید دامنه نیز معمولا در روزهای پایانی بین ۱ هفته تا نهایتا ۱۰ روز اقدام به تمدید آن برای یک سال دیگر می‌کنند. اما باید بدانید که گوگل به دامنه‌هایی که مدت زمان کمی به تاریخ انقضای آنها باقی مانده اهمیت می‌دهد.

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که هویز دامنه شما توسط موتورهای جستجو بررسی می‌شود و اگر زمان انقضای دامنه در مدت کوتاهی باشد اهمیت کمتری به ان داده خواهد شد.

پس اگر دامنه خود را برای یک سال ثبت کرده‌اید قبل از ادامه دادن به ادامه مقاله نسبت به تمدید آن حداقل برای ۳ سال متوالی اقدام کنید. همچنین زمان تمدید دامنه را به روزهای پایانی آن موکول نکنید، هر چه تاریخ انقضای دامنه شما بیشتر باشد دامنه شما محبوبیت بیشتری خواهد داشت.

۴- در صورت استفاده از ساب‌دامین از کلمه کلیدی استفاده کنید!

با توجه به توضیحات اخیر گوگل چند سالی است که هر ساب‌دامنه که بر روی هر دامین راه‌اندازی می‌شود در واقع یک وبسایت مجزا خواهد بود. این تغییر درست زمانی صورت گرفت که سرویس‌های وبلاگ‌دهی روز به روز پیشرفت کرده و وبلاگ‌های متنوعی در آنها راه اندازی شد.

پس اگر در وبسایت خود اقدام به ساخت لندینگ‌پیج، بخش جدایی از سایت برای موضوع دیگر و.. می‌کنید سعی کنید ساب دامین ساخته شده شامل کلمه کلیدی اختصاصی شما باشد.

۵- ثبل از ثبت دامنه تاریخچه آن را بررسی کنید!

همواره وب‌سایت‌های متعددی در حال راه‌اندازی می‌باشند که بیشتر آنها به یکسال نرسیده شکست خورده و به طور کلی فعالیت خود را متوقف می‌کنند و دامنه را به طور کلی رها می‌کنند و یا اینکه به دلیل جریمه شدن توسط موتورهای جستجو سایت انها پنالتی شده و دیگر هرچه محتوای مفید، لینک‌سازی و رعایت کلیه نکات سئو را رعایت کنند محبوبیتی در موتورهای جستجو نخواهند داشت.

بنابراین قبل از ثبت و خرید دامنه حتما توسط وبسایت‌هایی نظیر archive.org/web دامنه‌ای که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید که آیا فعالیتی داشته‌اند یا خیر و اگر پاسخ مثبت است بررسی کنید که دامنه پنالتی نشده باشد.

۶- فعالیت عمومی داشته باشید!

بسیاری از صاحبان کسب و کار برای ناشناخته ماندن از ابزار شخصی سازی هویز دامنه استفاده می‌کنند و امکان نمایش هویز دامنه به عموم را قفل می‌کنند اما اگر شما نیز چنین تفکری دارید باید بدانید که سخت در اشتباهید!

با پیشرفت هوش مصنوعی گوگل و سایر موتورهای جستجو هویز دامنه و اطلاعات مربوط به آن برای شناختن مالک بررسی می‌شوند. پس اگر قبلا دامنه‌ای داشتید که توسط گوگل پنالتی شده هنگام ثبت دامنه از نام و مشخصات دیگر و یا نام و مشخصات دوستان مورد اعتماد خود برای ثبت دامنه استفاده کنید.

۷- استفاده از دامنه‌های ملی!

از انجایی که هر زبان و قومیتی در گوگل اقدام به جستجو بر اساس زبان خود می‌کند بنابراین نمایش نتایجی که با دامنه ملی آن زبان یکی می‌باشد در اولویت بالاتری قرار دارد. به عنوان مثال برای زبان فارسی وقتی اقدام به جستجو می‌کنید دامنه‌هایی که تحت ثبت IR. می‌باشند در مقایسه با دامنه‌های بین‌المللی در اولویت بالاتری از نتایج قرار دارند.

The post فاکتورهای مهم در انتخاب نام دامنه از نظر سئو appeared first on ایکس اسکریپت.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.