دیجی اسکریپت

قابلیت جدید گوگل سرچ کنسول | دیجی اسکریپت

قابلیت جدید گوگل سرچ کنسول
[ad_1]

یک قابلیت جدید به گوگل سرچ کنسول اضافه شده است که به تولید کنندگان محتوا کمک زیادی می‌کند. در گذشته گفته بودیم که به زودی تاثیر لینک سازی (Link Building) کمتر خواهد شد و به جای آن موارد مهم‌تری مثل تولید محتوا، تجربه کاربری، سرعت وب‌سایت، امنیت آن و…. تاثیر زیادی در سئو سایت خواهند داشت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

Page Experience در گوگل سرچ کنسول

تقریبا یک ماه پیش بخش جدیدی به نام Page Experience به گوگل سرچ کنسول اضافه شد. سرچ کنسول ابزاری است که به ما کمک می‌کند، آمار وب‌سایت خود را در گوگل بررسی کنیم و بهبود دهیم. در واقع یک مانیتورینگ قوی بر روی سایت خود داشته باشیم. این ابزار توسط گوگل ارائه شده است. بخش‌های جدید که به سرچ کنسول اضافه می‌شوند و بخشی که امروز می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، به ما کمک می‌کنند تا محتوای بهتری تولید کنیم.

Google Search Console Insights

Insights بخشی است که ما را به صورت دقیق و کامل راهنمایی می‌کند تا بتوانیم محتوای بهتری تولید کنیم.

احتملا اگر وارد پنل گوگل سرچ کنسول خود شوید، مشاهده خواهید کرد که یک پیغام زرد رنگ در بالای صفحه به شما نمایش می‌دهد. در واقع گوگل از این طریق قابلیت جدیدش را به شما معرفی می‌کند. اگر بر روی لینک پیام کلیک کنید، وارد یک صفحه جدید می‌شوید که یک نمای کلی از وب‌سایتمان را به ما نشان می‌دهد. البته قابل ذکر است که این بخش جدید در قالب نسخه بتا یا همان نسخه آزمایشی ارائه شده است.

آمار ورودی‌های گوگل از طریق بخش Google Search Console Insights
آمار ورودی‌های گوگل از طریق بخش Google Search Console Insights

در وب‌سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی نشده‌اند و دارای ورودی گوگل هستند، در گوگل سرچ کنسول Insights آمار و اطلاعات دقیق‌تری را خواهیم دید. به عنوان مثال می‌توان ورودی‌های سایت را در گوگل سرچ کنسول Insights بررسی کرد. مثلا به ما بیشترین عنوان‌هایی که سرچ شده‌اند و تعداد ورودی که وب‌سایت ما از طریق گوگل گرفته است را نمایش می‌دهد. پس شما متوجه خواهید شد که کدام موضوع یا عنوان طرفدار بیشتری دارد و باید به صورت بهتر و تخصصی‌تر روی آن کار کنید. طبیعتا این موضوع باعث ورودی گوگل بیشتر و تجربه کاربری مطلوب‌تری خواهد شد.

در نهایت شما اگر روی همین اکانت گوگلی که از طریق آن Login شده‌اید، گوگل آنالیتیکس خود را نصب کرده باشید، می‌توانید گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را به همدیگر متصل کنید. با اتصال این دو می‌توانید ببینید که هرکدام از محتواها، ویدئوها و… که در سایت منتشر کرده‌اید، چه تعداد بازدید، چه عبارات کلیدی، چقدر ورودی و… داشته است.

نتیجه‌گیری کلی

در آخر می‌توان گفت که Google Search Console Insights دقیقا مانند Google Analytics Insights است و می‌خواهد به ما کمک کند تا ورودی گوگل بیشتری داشته باشیم و در نهایت بتوانیم آنالیز بهتر و راحت‌تری بر روی محتوا انجام دهیم.

در گذشته شاید کار با بخش Performance برای آنالیز وب‌سایت سخت بود و کار کردن با آن تقریبا نیاز به دیدن دوره‌های آموزشی داشت. در واقع گوگل سرچ کنسول Insights آمده که به ما کمک کند بدون داشتن دانش فنی زیاد و بدون اینکه بخواهیم درگیر آمار و ارقام و سیستم‌های پیچیده باشیم، خیلی راحت یک بررسی کلی روی محتوای سایت‌مان داشته باشیم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.