دیجی اسکریپت

محدود کردن دسترسی به پیشخوان برای کاربران غیر مدیر | دیجی اسکریپت

محدود کردن دسترسی به پیشخوان برای کاربران غیر مدیر
[ad_1]

محدود کردن دسترسی به پیشخوان

آیا تاکنون مایل بوده اید به کاربران اجازه ثبت نام بدون دسترسی به داشبورد را بدهید؟ زمانیکه کاربران یک حساب کاربری در وردپرس ایجاد میکنند برای دسترسی به بخش مدیریت وردپرس بعنوان داشبورد شناخته میشوند. در این مقاله ما به شما روش محدود کردن دسترسی به داشبورد در وردپرس را آموزش میدهیم.

 

دلیل محدود کردن دسترسی داشبورد

تنها کاربرانی که مورد اعتماد شما هستند باید به بخش مدیریت سایت وردپرس شما دسترسی داشته باشند. اگر شما در حال اجرای یک وبلاگ چند نویسنده ای باشید ممکن است بخواهید به ویرایشگران و همکاران دسترسی داشته باشید اما به مشترکین دسترسی نداشته باشید. حتی زمانیکه به برخی کاربران امکان دسترسی به بخش مدیریت را میدهید هنوز میتوانید کنترل آنچه باید در داشبورد ببینند یا نبینند را در دست بگیرید.

 

محدود کردن دسترسی داشبورد در وردپرس

اولین کار نصب و راه اندازی افزونه Remove Dashboard Access میباشد پس از فعال سازی نیاز است به تنظیمات> Dashboard Access برای پیکر بندی افزونه بروید.

 

افزونه دسترسی داشبورد به شما اجازه ی انتخاب نقش کاربری که میتواند به داشبورد دسترسی داشته باشد را میدهد. شما میتوانید مدیر،ویرایشگر و مدیر،نویسنده انتخاب کنید. متناوبا میتوانید دسترسی را با قابلیت محدود کنید. گزینه بعدی انتخاب یک تغییر مسیر آدرس میباشد،این گزینه به شما اجازه ی تغییر مسیر کاربران غیر مجاز به هر صفحه در وب سایت شما را میدهد.

 

اگر میخواهید به کاربران اجازه ی ویرایش پروفایلشان را بدهید نیاز به تیک زدن جعبه کنار نمایه کاربر را دارید. انتخاب این گزینه ویژگی تغییر مسیر آدرس را غیر فعال میکند. این افزونه کاربران غیر مجاز را از ویرایش پروفایل به آدرسی که شما قبلا وارد کرده اید تغییر مسیر میدهد. پس از اتمام با کلیک روی دکمه save changes تغییرات را ذخیره کنید. اکنون تنها کاربران انتخابی شما توانایی دسترسی به داشبورد وردپرس را دارند.

 

مخفی کردن آیتم از بخش مدیریت در وردپرس

گاهی ممکن بخواهید آنچه را که کاربر در بخش مدیریت وردپرس شما میبیند یا میتواند ویرایش کند را محدود کنید. میتوانید این کار را با مخفی کردن و کنترل آنچه کاربر در بخش مدیریت وردپرس میبیند انجام دهید.

 

حفاظت پیشخوان مدیریت وردپرس با htaccess.

یکی دیگر از راههای حفاظت از بخش مدیریت وردپرس افزودن یک لایه حفاظت رمز عبور است. این روش از کاربران یوزرنیم و پسوردی که قبلا در دایرکتوری  wp-admin وارد کرده اند را میخواهد. این روش یک رابط کاربر است که برای کنترل کاربرانی که به بخش مدیریت دسترسی دارند پیشنهاد نمیشود. با این حال بطور کلی امن در نظر گرفته میشود

نوشته محدود کردن دسترسی به پیشخوان برای کاربران غیر مدیر اولین بار در اسکریپت ها پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.