دیجی اسکریپت

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات در وردپرس | دیجی اسکریپت

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات در وردپرس
[ad_1]

یکی از راه هایی که کاربران می توانند با سایت شما یا هر سایت دیگر ارتباط برقرار کنند این است که نظراتشان را درباره مقالات یا محصولات سایت بیان کنند. کاربران در هر سایتی نظر نمی گذارند و این نظر گذاشتن یعنی اینکه سایت شما و مطالب آن توانسته آن ها را درگیر سایت تان کند. وقتی شما پاسخ نظرات کاربران را سریع بدهید آن ها نیز خوشحال خواهند شد که شما به آن ها احترام گذاشتید و پاسخشان را دادید و احساس خوبی از حضور در سایت تان خواهند داشت در نتیجه ترافیک سایت تان بیشتر می شود و در رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات در وردپرس

در حالت عادی زمانی که برای سایت شما نظری ارسال می شود وردپرس از طریق ایمیل به شما اطلاع نمی دهد. اگر می خواهید زمانی که کاربران در سایت شما نظر می گذارند شما نیز به عنوان مدیر سایت از نظرات از طریق ایمیل باخبر شوید اگر می خواهید خود کاربری که نظر گذاشته و شما پاسخ نظر را داده اید از جواب نظر خود باخبر شود .

در این آموزش وردپرس با ما همراه باشید …

چرا باید ایمیل های هشدار دهنده ی نظرات در وردپرس را بهبود دهیم؟

نظرات، فعالیت مهم در هر سایت وردپرسی به ویژه سایت خبری و آموزشی می باشد. دریافت نظرات بیشتر یعنی مطالب شما برای مخاطبان جذابیت داشته است در نتیجه بازدید و درآمد سایت شما نیز بیشتر خواهد شد.

در هر صورت به طور پیش فرض سیستم نظرسنجی وردپرس محدودیت دارد و اطلاعیه ها را فقط به مدیران سایت و نویسندگان ارسال می کند و این امکان اصلا وجود ندارد که کاربران دیگر نیز از نظرات جدید مطلع شوند. به نظر شما اگر کاربران دیگر از نظرات روی پست های مورد علاقه شان مطلع می شدند خوب نمی شد؟! یا وقتی که به نظرشان پاسخ داده می شود مطلع شوند عالی نمی شد؟!

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید ایمیل های هشدار نظرات وردپرس را بهبود ببخشید.

گزینه ی پیش فرض هشدار نظرات در وردپرس

به طور پیش فرض در وردپرس گزینه ای برای ارسال هشدار به افرادی که نظر داده اند را ندارد ولی گزینه ای برای ارسال هشدار هنگامی که دیگران نظر دادند برای شما وجود دارد.

در بخش تنظیمات  > گفت و گوها در پنل وردپرس بروید سپس تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

همان طور که می بینید وقتی کاربری نظر می گذارد و نظر نیازمند تایید است  شما به عنوان مدیر  این هشدار یا اعلان ها را دریافت می کنید همچنین این هشدار به نویسنده وردپرس که مسئول تولید محتوا برای سایت شما می باشد نیز ارسال می شود. اگر می خواهید هشدار نظراتی که به تایید نرسیده اند را دریافت نکنید به سادگی تیک گزینه های نشان داده شده در تصویر را بردارید این کار برای زمانی که شما نظرات زیادی دریافت می کنید و شما را آزار می دهد بسیار مفید است.

هشدار به کاربران هنگام تایید نظراتشان

وقتی کاربران در سایت تان نظر می گذارند نمی دانند نظراتشان در سایت تان تایید شده است یا خیر به همین دلیل ممکن است روزانه به سایت تان سر بزنند و ببینند آیا نظراتشان در سایت تایید شده است یا خیر و خیلی از افرادی که نظر گذاشته اند ممکن است یادشان برود که اصلا نظر گذاشته اند و پیگیر جوابشان نباشند.

شما می توانید به عنوان مدیر وب سایت افزونه ی Comment Approved را در وردپرس نصب و فعال کنید تا زمانی که کاربری در سایت تان نظر گذاشت و نظرش در سایت تایید شد به او اطلاع داده شود. برای نصب افزونه به قسمت افزونه ها – > افزودن بروید وافزونه Comment Approved را جستجو و سپس نصب و فعال کنید.  این امکان با نصب این افزونه فراهم می شود تا کاربران در هنگام ارسال نظر بتوانند خودشان تصمیم بگرند که آیا دوست دارند از تایید نظرشان مطلع شوند یا خیر؟!

بعد از فعال سازی افزونه گزینه ای با عنوان Comment Approved در تنظیمات پنل وردپرس فعال می شود و شما وقتی به این قسمت بروید می توانید ایمیلی که به کاربران، هنگام تایید نظراتشان ارسال می گردد را شخصی سازی کنید.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

ارسال پیام هشدار هنگام پاسخ کاربری به کاربر دیگر

نظردهندگان هیچ راهی برای فهمیدن اینکه شما یا دیگران به نظرشان پاسخ داده اید ندارند. زمانی که کاربری نظر گذاشت و سایت را ترک کرد باید مجددا از وب سایت دیدن کند تا متوجه شود به نظرش دیگران پاسخ داده اند یا خیر؟!

برای راه حل این کار شما افزونه ی Subscribe to Comments Reloaded را نصب و فعال کنید. این افزونه این امکان را می دهد تا فردی که نظر گذاشته است و کاربری به نظرش پاسخ داده است از آن مطلع شود. بعد از فعال کردن گزینه ای با عنوان stcr در پنل وردپرس ظاهر می شود که دارای زیرمنوهایی می باشد و شما به زیر منو فرم دیدگاه ها بروید. تنظیمات افزونه فارسی می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را سفارشی کنید.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

ارسال پیام هشدار هنگام پاسخ کاربری تنها به نظر خودش

بسیاری از افراد تمایل ندارند هر کاربری که در هر پست نظر گذاشت را دریافت کنند و تنها تمایل دارند پاسخ به نظرات خودشان را دریافت کنند این زمان شما به عنوان مدیر وب سایت باید در افزونه ی Subscribe to Comments Reloaded بعد از نصب و فعال سازی به گزینه ی فرم دیدگاه ها بروید و سپس در صفحه ی باز شده به قسمت اشتراک پیشرفته بروید و اشتراک پیشرفته را روی بله قرار دهید به این ترتیب با کمک این افزونه به کاربران امکان داده می شود پاسخ نظرات کاربران دیگر یا تنها نظرات خود را دریافت کنند.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

امکان پاسخ دادن نظر نویسنده ای به نویسنده ی دیگر

در بعضی وب سایت ها که دارای چند نویسنده می باشد بعضی نویسنده ها دوست دارند در بعضی پست ها مشترک شوند و هشدارهای نظرهای آن مطالب را دریافت کنند اگر می خواهید افراد مشخصی هشدارهای نظرات جدید را دریافت کند افزونه ی cbnet Multi Author Comment Notification را نصب و فعال کنید سپس در بخش تنظیمات در زیر منو گفت و گوها بروید و مشاهده خواهید کرد که بخش cbnet Multi Author Comment Notification Settings اضافه شده است سپس در قسمت user roles افرادی که می خواهیدهشدار ایمیل نظرات را دریافت کنند را انتخاب نمایید و در قسمت Miscellaneous می توانید انتخاب کنید نظرات افرادی که عضو شده اند یا نظرات منتظر تایید ارسال شود یا خیر.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

ایجاد ایمیل های هشدار دهنده سفارشی در وردپرس

اگر می خواهید ایمیل های هشدار دهنده برای کاربرانتان را سفارشی کنید از افزونه ی Better Notifications for WordPress استفاده کنید بعد از نصب و فعال سازی این افزونه گزینه ی Notifications در پنل وردپرس ظاهر می شود شما به زیرمنو Add New بروید سپس در این قسمت به آسانی می توانید پیام هشدار نظرات جدید، نظرات در حال انتظار تایید و پاسخ به نظرات را سفارشی کنید همچنین می توانید این پیام های هشدار را به نقش های مختلفی مثل نویسندگان، کاربران عضو سایت و کاربران مهمان و… ارسال کنید.

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

بهبود تحویل هشدارهای ایمیل در وردپرس

تمام افزونه های معرفی شده در قسمت های قبلی به شما کمک می کند تا ایمیل به کاربرانتان و… ارسال شود حال اگر به هر دلیلی وردپرس در ارسال این ایمیل ها دچار مشکلاتی شود و ایمیل ها ارسال نشود تمام تلاش هایی که شما برای سایت تان کردید هدر خواهد رفت اما برای رفع مشکلات ایمیل وردپرس و بهبود قابلیت ارسال ایمیل، باید افزونه ی  WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید بعد از فعال کردن گزینه ای در تنظیمات پیشخوان وردپرس با عنوان WP Mail SMTP ظاهر می شود

مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات

این افزونه به شما امکان می دهد تا از SMTP برای ارسال ایمیل استفاده کنید SMTP یک روش بسیار بهتر و قابل اطمینان از ارسال کننده پیش فرض ایمیل در وردپرس می باشد. افزونه ی WP Mail SMTP از سرویس هایی مثل Gsuite یا Google Apps for Work، Mailgun و Sendgrid استفاده می کند.

در پایان!

نظرات افراد در هر سایت نشان دهنده ی جذابیت مطلب سایت برای او می باشد به همین دلیل امکان آمدن مجدد او به سایت وجود دارد و ترافیک سایت زیاد خواهد شد که در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز مؤثر است.

در این آموزش به معرفی افزونه هایی برای ارسال ایمیل هشدار هنگام قرار دادن نظر کاربر در سایت پرداخته شد. این افزونه ها با اهداف و عملکردهای متفاوت در ارسال ایمیل هشدار استفاده می شوند. امیدوار هستیم آموزش امروز برای شما مفید بوده باشد.

 

نوشته مدیریت ایمیل های اطلاع رسانی نظرات در وردپرس اولین بار در اسکریپت ها پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.