دیجی اسکریپت

معرفی انواع هاست | دیجی اسکریپت

معرفی انواع هاست
[ad_1]

همانطور که می دانید صاحبان وب سایت ها به یک فضای مناسب برای ارائه محتوای مورد نظر خود نیاز دارند و این فضا توسط هاست ها تامین می شود. در واقع همان فضایی که اطلاعات و فایل های شما در وب سایت بارگزاری می شود هاست نام دارد. شما برای ایجاد یک وب سایت ناگزیر به داشتن یک هاست هستید. باتوجه به اینکه دنیای هاست ها در حال تحول و گسترش است بنابراین باید پیش از انتخاب هاست با انواع آن ها آشنا شوید.

https://uupload.ir/files/pfhj_whatis-host.jpg

هاست اختصاصی

این نوع هاست صرفا بر روی یک سرور میزبانی می شود و برای وب سایت هایی مناسب است که در ماه بیش از ۱۰۰هزار بازدید کننده دارند. همانطور که از نام این هاست برمی آید شرکت های پشتیبانی کننده این اجازه را به شما می دهند تا آن را سفارشی سازی کنید، اما مشکل خاصی که در خصوص استفاده از آن ها وجود دارد این است که دانش علمی بسیار بالایی در خصوص علوم کامپیوتری نیاز دارند، اما در هر صورت به افزایش امنیت و سرعت وب سایت شما کمک می کنند. البته رفع مشکلات سخت افزاری در چنین سیستم هایی با دشواری بسیار زیاد همراه است.

هاست vps

عبارت VPS در این نوع هاست مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور خصوصی مجازی بوده و به نظر می رسد محبوب ترین نوع هاست در بین کاربرانی است که قصد دارند بعدا هاست خود را ارتقا دهند. هاست VPS یک محیط اشتراکی است، اما نوع به اشتراک گذاشتن آن در مقایسه با سایر هاست ها متفاوت است.

برای توضیح بیشتر می توان گفت که منابع یک سرور VPS معمولا به ۱۰ الی ۲۰ قسمت تقسیم می شوند. معمولا از تکنولوژی hypervisor برای تقسیم صحیح منابع مورد نظر استفاده می شود؛ درواقع یک سرور VPS به اندازه کاربران خود قابلیت تقسیم شدن دارد. به عنوان مثال اگر VPS ما دارای ۱۰ کاربر، ۱۰ گیگ رم و ۲۰۰ گیگ هارد دیسک باشد، هر کدام از کاربران می توانند به صورت اختصاصی دارای ۱ گیگ رم و ۲۰ گیگ هارد باشند.

https://uupload.ir/files/gffe_vps-cloud.png

هاست ابری

این نوع از هاست همان نوع پیشرفته مورد اخیر است که البته توسط برخی از شرکت ها با نام جدیدی و تحت عنوان هاست های ابری ارائه می شود. علت نامگذاری این هاست ها بدین عنوان این است که هاست ابری همواره پتانسیل لازم جهت افزایش کارایی خود را دارد اما این میزان به صورت ماکسیمم در هاست های وی پی اس مطرح شده است و نمی توانند از سقف کارایی تعیین شده فراتر بروند.

هاست ابری توانایی بیشتری برای مقابله با حملات DDoS دارند. حملات DDoS هیچ گونه مشکل امنیتی را برای وب سایت شما ایجاد نمی کنند اما از طریق فرستادن بسته های ترافیکی منجر به از کار افتادن یک سرور می شوند. امروزه اغلب وب سایت ها به خصوص سایت هایی که در حوزه گردشگری فعالیت داشته و تور گرجستان را ارائه می کنند به جای استفاده از هاست وی پی اس به سمت استفاده از هاست ابری کوچ کرده اند.

https://uupload.ir/files/3yo4_cloude-server-hosting-min-553x277.jpg

لطفا به این مطلب امتیاز بدید

این نوشته معرفی انواع هاست برای اولین بار در مرجع دانلود اسکریپت منتشر شده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.