دیجی اسکریپت

منظور از تبلیغات پاپ آپ چیست؟ آیا از Popup استفاده کنیم یا خیر | دیجی اسکریپت

منظور از تبلیغات پاپ آپ چیست؟ آیا از Popup استفاده کنیم یا خیر
[ad_1]

منظور از تبلیغات پاپ آپ چیست؟ آیا از Popup استفاده کنیم یا خیر

امروزه با افزایش روز افزون کسب‌و‌کارهای اینترنتی و رواج وب سایت‌ها، موضوع مهم تبلیغات بسیار پررنگ شده است. اکثر مدیران وب سایت و صاحبان مشاغل اینترنتی معتقدند که برای رشد و پیشرفت وب سایت علاوه بر رعایت تمامی اصول سئو و فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی، باید دیگر تبلیغات را جدی بگیرند. یکی از روش‌های تبلیغات درون وب‌سایتی، تبلیغات پاپ آپ هست.

یکی از مهم‌ترین مدل‌های تبلیغات که در میان وبمستران نیز بسیار محبوب می‌باشد، تبلیغات پاپ‌آپ است. ممکن است از خود بپرسید که منظور از تبلیغات پاپ‌آپ چیست؟ ما در این مقاله از میهن وردپرس قصد داریم این نوع تبلیغ را را بررسی کنید و مزایا و معایب آن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تبلیغات پاپ‌آپ چیست

در واقع تبلیغات پاپ آپ یک مدل از تبلیغات آنلاین می‌باشد که تمرکز اصلی آن بر روی جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت‌ها است. این نوع تبلیغات با استفاده از جاوا اسکریپت در یک یک باکس درون وب‌سایت ما نمایش داده می‌شود.

البته پاپ آپ روش دیگری نیز دارد. این روش دوم، صفحه وب‌سایت شما به صورت یک پنجره جدید مرورگر نمایش داده خواهد شد. این روش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و موضوع بحث ما در این مقاله نیست.

این نوع تبلیغات دیجیتال در میان وبمستران و مدیران وب سایت‌ها، کاملاً پر‌طرفدار است اما آنچنان مورد استقبال کاربران عادی قرار نگرفته است. کاربران و مخاطبان همیشه سعی می‌کنند از شر این نوع تبلیغات خلاص شوند و آن‌ها را غیر‌فعال کنند؛ چرا که این مدل از تبلیغات در زمان و مکان نامناسب به کاربران نمایش داده می‌شود و از همین رو معمولاً کاربران بدون تماشای تصویر تبلیغ و یا متن آن، تبلیغات پاپ آپ را می‌بندند.

ساخت پاپ‌آپ در وردپرس

از آنجایی که بیش از ۸۰ درصد سایت‌های موجود در سرتاسر وب، با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی و ساخته شده‌اند، بسیاری از وبمستران و طراحان وب سایت همواره به دنبال بهترین افزونه های پاپ آپ در وردپرس هستند تا بتوانند بدون برنامه‌نویسی، تبلیغات پاپ آپ مورد نظر خود را به وب سایت اضافه کنند.

اگر وب‌سایت شما هم با وردپرس ساخته شده است، به راحتی می‌توانید با استفاده از افزونه‌های وردپرسی تبلیغات پاپ‌آپ را بر روی وب‌سایت خود فعال کنید؛  یکی از  بهترین افزونه‌ای که می‌توانید با استفاده از آن پاپ آپ بسازید افزونه Layered Popups می‌باشد. این افزونه به شما امکانات بسیار جذابی را می‌دهد. شما با استفاده از این این پلاگین وردپرسی می‌توانید:

  • المنت‌های جذاب به تبلیغات خود اضافه کنید.
  • متن تبلیغاتی بنویسید.
  • رنگ و قالب پاپ‌آپ را کاملا سفارشی‌سازی کنید.
  • مشخص کنید که این تبلیغات در کدام دستگاه‌ها ( موبایل، تبلت، دسکتاپ ) نمایش داده شود.
  • مشخص کنید که چند ثانیه بعد از این که کاربران وارد صفحه یا صفحات وب‌سایت شما شدند، این تبلیغات به آن‌ها نمایش داده شود.
  • تعیین کنید که این تبلیغات در چه صفحاتی از وبسایت شما نمایش داده شود. ( می‌توانید URL صفحه مقصدتتان را در این افزونه وارد کنید. )  
  • کمپین‌های A/B را بر روی وب سایت خود فعال کنید. 
  • مشخص کنید که پاپ آپ ازچه ایمیلی ارسال شود. 

مزایا و معایب نمایش پاپ آپ در وبسایت

همانطور که احتمالاً می‌دانید اغلب صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و مدیران وب‌سایت‌ها از این نوع تبلیغات آنلاین برای کمپین‌های فروش ویژه خود و یا تشویق کاربران برای وارد کردن ایمیل و عضویت در خبرنامه استفاده می‌کنند. اما اگر شما به عنوان یک بازاریاب اینترنتی و یا یک ادمین وب سایت قصد دارید این قابلیت را وب سایت خود اضافه کنید، قطعاً باید کمی سبک و سنگین کنید و تمامی جوانب مثبت و منفی این کار را با دقت، مورد بررسی قرار دهید. ما در ادامه قصد داریم به برخی از مزایا و معایب تبلیغات پاپ‌آپ بپردازیم.

مزایای نمایش پاپ آپ در وبسایت

تبلیغات پاپ‌آپ به صورت خلاصه دارای دو مزیت عمده می‌باشد: 

هزینه بسیار پایین

شاید اولین مزیتی که تبلیغات پاپ‌آپ در مقایسه با دیگر مدل‌های تبلیغات دارد، هزینه بسیار پایین آن است؛ حتی جالب است بدانید که این نوع تبلیغات در اکثر مواقع کاملاً رایگان می‌باشد چرا که شما می‌توانید با نصب و فعال‌سازی چند افزونه رایگان از مخزن وردپرس، تبلیغات پاپ‌آپ را برای وب‌سایت خود فعال کنید. اما اگر قصد دارید تبلیغات پاپ‎‌آپ حرفه‌ای‌تر و با امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید، می‌توانید افزونه‌های غیر‌رایگان ساخت پاپ‌آپ خریداری کنید.( ولی به نظر ما، نیازی به تهیه افزونه‌های پولی ساخت تبلیغات پاپ آپ نیست! )

ایجاد ترافیک کاربران خریدار

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مدیران وب سایت‌ها از این مدل تبلیغات استفاده بیشتری در مقایسه با دیگر تبلیغات‌ها مانند تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، رپورتاژ و…استفاده می‌کنند، این است که تبلیغات پاپ آپ با صرف هزینه کمتر می‌تواند کاربران علاقه‌مند به حوزه کاری مورد هدف تبدیل به مشتری کند. تبلیغات پاپ‌آپ همچنین قادر است علاوه بر افزایش میزان فروش سایت، اشتراکات خبرنامه شما را هم تا ۴۰ درصد افزایش دهد و این موضوع از نظر بازاریابی اینترنتی بسیار جذاب است.

معایب استفاده از پاپ آپ

تبلیغات پاپ‌آپ علاوه بر مزایای بسیار جذاب، معایبی نیز دارد که دو مورد از آن معایب عبارتند از: 

پاپ آپ کلافه‌کننده هست

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که می‌توان از تبلیغات پاپ آپ گرفت، موضوع آزار‌دهنده بودن و کلافه‌کردن کاربران وب‌سایت می‌باشد. بیایید کمی موضوع را از دید مخاطبان عادی ببینیم. فردی در گوگل به دنبال قابلیت‌ها و امکانات جدید گوشی سامسونگ A21 می‌گردد اما به هیچ عنوان قصد خرید آن را ندارد؛ از همین رو وارد یکی از وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج گوگل است، می‌شود و هنوز چند ثانیه از باز کردن صفحه توضیحات گوشی سامسونگ A21 نگذشته است که ناگهان تبلیغات پاپ آپ تخفیف فوق‌العاده به او نمایش داده می‌شود و او را تشویق به خرید گوشی همراه می‌کند.این موضوع موجب آزار و اذیت کاربران شده و تاثیراتی مخربی بر روی برند وب‌سایت می‌شود.

کلافه‌کننده بودن تبلیغات پاپ‌آپ
کلافه‌کننده بودن تبلیغات پاپ‌آپ

افت رتبه سایت

با وجود نمایش بیش از حد تبلیغات پاپ‌آپ کاربر مورد نظر وارد هر صفحه از این وب‌سایت می‌شود، با تبلیغات پاپ آپ و پنجره بسیار بزرگی کل صفحه را پوشانده است، مواجه می‌شود و در نتیجه این موضوع موجب آزار آن فرد شده و از سایت خارج می‌شود. با تکرار این اتفاقات برای دیگر کاربران وب سایت، گوگل متوجه می‌شود که محتوای آن وب‌سایت برای کاربران جذاب نبوده و  و این امر موجب افت رتبه سایت می‌شود و یک نقطه ضعف بسیار بزرگی برای سئو به حساب می‌آید.

همچنین نمایش پاپ آپ، نرخ پرش سایت شما را افزایش خواهد داد که این اصلا خوب نیست.

نتیجه‌گیری کلی

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. ما در این مطلب سعی کردیم تعریف ساده‌ای تبلیغات پاپ آپ و مزایا و معایب آن را بیان کنیم. همچنین یک افزونه وردپرسی را برای ساخت پاپ آپ معرفی کردیم.

این تصمیم شماست که مزایا و معایب پاپ آپ را بررسی کرده و تصمیم بگیرید که از پاپ آپ استفاده کنید یا خیر. 🙂

 موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.