دیجی اسکریپت

موارد ضروری برای بهینه سازی وردپرس | دیجی اسکریپت

موارد ضروری برای بهینه سازی وردپرس
[ad_1]

موارد ضروری برای بهینه سازی وردپرس

پایه و اساس سئو(بهینه سازی) , ۸ اصل ضروری برای بهینه سازی سایت شما
سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) برای پیاده سازی سایت شما بسیار ضروری است , سئو به شما کمک خواهد کرد که سایت شما در مکان مناسبی تحت نظر موتور های جستجو قرار گیرد تا به هنگام جستجوی کاربر در اختیار او قرار گیرد .

 

موارد ضروری برای بهینه سازی وردپرس

 

موتور های جستجو دنبال چه هستند؟؟؟ سئو چگونه میتواند به سایت شما کمک کند تا بازدید کنندگانی مانند موتور های گوگل و بینگ و یاهو و همچنین کاربران از ان راضی باشند؟؟ و مهمتر از همه اینکه چطور بشما کمک میکند تا وبسایت شما سودمند تر باشد؟؟؟؟

اما سئو دقیقا چیست؟؟؟؟

هدف اصلی سئو(بهینه سازی) فریب یا بازی دادن موتورهای جستجو نیست. هدف سئو عبارتست از:

برقراری ارتباط بین موتور جستجو و مقصود شما.بنابراین موتور های جستجو میتوانند سایت شما را برای جستجوی مربوطه توسط کاربر ارائه دهند.

 

۱ فرض کنید سایت شما مانند یک اتومبیل سواری است.

لینک های شما , جستجو های سایت و رسانه های شما (عکس ها و کلیپ ها و…)دقیقا مانند بدنه  خودرو بوده که نمایی از خودرو شامل رنگ و نوع طراحی آن میباشد,هستند و عمل میکنند(نمای ظاهری سایت).اما محتوای شما,اطلاعات سایت,سیستم مدیریت محتوا  شما و از همه مهمتر فن سئو بکار گرفته شده در سایت شما مانند موتور و سوخت اتومبیل عمل میکند.سوختی که اگر نباشد بهتر است خود اتومبیل هم نباشد.

 

۲ موتور های جستجو بدنبال چه چیزی هستند؟

موتور های جستجو میخواهند به بهترین شکل ممکن محتواهای همه ی وبسایت ها را بررسی کرده و نزدیک ترین محتواها ها را در پاسخ به جستجوی کاربر به او ارائه کنند. اما سوال اینجاست که چگونه موتور جستجو رابطه ی بین محتوای جستجوی کاربر و محتوای سایت را تشخیص میدهد؟؟
محتوا: که توسط تم,متن,عنوان و توضیح ها و توصیف ها مشخص میشود

نمایش یا اجرا: سایت شما با چه سرعت و چه میزان از درستی عمل میکند؟؟
آیا سایت شما به اندازه کافی محتوا برای لینک خوردن دارد؟یا سایت های قدرتمند از از لینک سایت شما به عنوان یک سایت مرجع یا سایت دارای محتوا استفاده میکنند؟
تجربه کاربری: سایت شما چگونه بنظر میرسد؟آیا گشتن در سایت شما اسان است؟؟سایت شما ایمن است؟سایت شما دارای رتبه بالایی در نتایج موتور های جستجو ست؟

 

۳ موتور های جستجو بدنبال چه چیزهایی نیستند!!

موتور های جستجو تنها مقدار معینی از اطلاعات را ذخیره میکنند,بنابراین اگر شما در حال انجام تکنیک های مشکوک در بحث سئو هستید یا سعی میکنید که آنها را انجام دهید,شانس خود را زیر پا گذاشته اید.

آیتم هایی که موتور های جستجو به انها علاقه ندارند:
کلمه ی کلیدی زیاد: استفاده بیش از حد و افراطی از کلمه های کلیدی در محتوا
پیوندها یا لینک های خرید: بدانید که این لینک ها در موتور های جستجو هیچ سودی برای شما ندارند
تجربه ی کاربری ضعیف: کاربر باید به راحتی در سایت شما جابجا شود.حجم تبلیغات زیاد در صفحه میتواند کاربر را برای پیدا کردن محتوای دلخواهش دچار مشکل کند در حالی که باید ازین امر بعنوان افزایش رتبه و بازدید از سایت استفاده کرد.همانطور که میدانید رتبه ی سایت شما بسیار حائز اهمیت بوده و درواقع محتوای شما را مشخص میکند.

 

۴ هدف سایت خود را بدانید

این بسیار واضح است که مردم تمایل به نشستن طولانی مدت و کار کردن با سایت های گوناگون را ندارند و فقط بر روی هدف خود تمرکز کرده تا در مورد هدف مورد نظر محتواها را پیدا کنند.

سوال هایی که شما نیاز دارید از خودتان بپرسید:دانستن این موضوع چه تغییری برای شما ایجاد میکند؟؟

هدفتان از محتوا چیست؟
آیا سئو یک مهارت و فکر خلاق بهمراه تکنیک و روش های مربوط برای نزدیک کردن ما به هدفمان نیست؟

 

۵ بهینه سازی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

استراتژی کلمه کلیدی نه تنها باید در پیاده سازی سایت انجام بگیرد,بلکه باید به پلتفرم یا همان شبکه های اجتماعی دیگر هم توسعه پیدا کند.این کار میتواند بازدید از سایت شما را بطور چشمگیری افزایش دهد.این دلیلی است که شما باید به بهینه سازی سایت خود در شبکه ها و کانال های اجتماعی فکر کنید,شبکه هایی مانند تلگرام,اینستاگرام و فیسبوک و توییتر
همچنین سازگار بودن عبارت ها یا کلمه های کلیدی در داخل این شبکه ها,نه تنها به تبلیغ سایت شما کمک خواهد کرد,بلکه به کاربران اجازه استفاده از محتواها را در رابطه با موضوع مورد نظر میدهد.

 

۶ سازگاری نام دامنه

نام دامنه یا همان نشانی وبسایت شما پایه و اساس کلی سایت شما را مشخص میکند.نام دامنه تعریفی از تمام محتوای سایت شماست. تعریفی که میتواند کاربر را جذب و به بازدید از سایت شما راغب کند و هم میتواند کاربر را منصرف از کلیک بر روی سایت شما کند. همچنین مهمترین تلاشی که شما میتوانید در بدست اوردن رتبه ی بالاتر در موتور های جستجو انجام دهید انتخاب نام مناسب برای وبسایتتان است.والبته همانطور که میدانید یک دامنه ی قدیمی بسیار بهتر از یک دامنه جدید است. دامنه ایی که در ارشیو موتور ها قرار دارد,بسیار سوخت بهتری برای بالا بردن رتبه ی سایت میباشد تا دامنه ایی که هنوز به ثبت نرسیده است.

 

۷ بهینه سازی برای انواع مختلف نتایج

علاوه بر بهینه سازی نسخه دسکتاپ,از بهینه سازی نسخه ی تبلت و موبایل غافل نشوید.محتواهای غیر متنی خود را هم بهینه کنید.فایل ها,ویدئو ها و هر محتوای غیر متنی دیگر را.
برای افزایش رتبه سایت خود این نحوه ی سئو یکی از کارهاییست که باید انجام شود که تاثیر بسزایی در نتیجه دارد.

 

۸ تمرکز چندیدن برابر بر روی متا تگ ها

سایت شما باید دارای تگ های عنوان و متا تگ توصیف یا تشریح سایت باشد
درواقع میتوان گفت که مهمترین بخش از سئو مربوط به همین متا تگ ها ست.

همچنین تگ توصیفی به عنوان توضیحی از محتوای سایت میباشد که وجود ان در قالب سایت الزامی ست. از تکرار متا تگ ها در صفحات مختلف اجتناب کنید و سعی کنید متا تگ توصیفی شما منحصر بفرد بوده و از مهمترین خصوصیات محتوای سایت شما سخن بگوید. و همچنین تگ عنوان نیز باید بگونه ایی انتخاب شود که موضوع سایت را در یک کلام برساند. پس در مورد تگ عنوان به دقت عمل کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

 

حرف آخر…

شما همیشه باید سئو را در خط مقدم ذهن خود داشته باشید و همیشه بهترین و بروز ترین روش ها را دنبال کنید.هر چه بیشتر بر سئو تمرکز کنید و سعی کنید هوشمندانه یاد بگیرید و مدیریت کنید.

نوشته موارد ضروری برای بهینه سازی وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.