دیجی اسکریپت

موارد فنی کسب و کار اینترنتی که شما باید رعایت کنید | دیجی اسکریپت

موارد فنی کسب و کار اینترنتی که شما باید رعایت کنید
[ad_1]

موارد فنی کسب و کار اینترنتی
موارد فنی کسب و کار اینترنتی

کسب‌وکارهای اینترنتی دارای جنبه‌های مختلفی است که هر فرد هنگام راه‌اندازی این کسب‌وکار باید نسبت به آن‌ها شناخت کافی داشته باشد. پس به شما پیشنهاد می‌کنم اگر در کسب‌وکارهای اینترنتی خودتان به دنبال پیشرفت کردن هستید باید موارد فنی کسب و کار اینترنتی را رعایت کنید.

موارد فنی کسب و کار اینترنتی جزء آن دسته از مسائلی است که می‌تواند در تمامی بخش‌های کسب‌وکار شما تأثیر مستقیم داشته باشد. اینکه شما آموزش مناسبی در راستای مسائل فنی کسب‌وکارهای اینترنتی ببینید نه تنها باعث پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شما می‌شود، بلکه باعث می‌شود درآمد شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

تجربه ثابت کرده که عدم آگاهی و مهارت لازم در مسائل فنی کسب‌وکارهای اینترنتی باعث شده است تا بسیاری از افراد در توسعه کسب‌وکار خود با شکست مواجه شوند. بنابراین شما با شناخت این مسائل می‌توانید به مراحل بسیار بالا برسید.

در اینجا برای شما برخی از مهم‌ترین مواردی که شما باید در خصوص مسائل فنی کسب‌وکار اینترنتی بدانید آورده‌ایم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

VOIP

همان‌طور که می‌دانید شناخت ابزارهای فنی در کسب‌وکارهای اینترنتی از مواردی است که می‌تواند تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. یکی از این ابزارها که می‌تواند تا حد زیادی کار شما را راحت کند، سیستم Voip است. Voip درواقع ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با کاربران خود به‌صورت صوت و یا تصویر ارتباط برقرار کنید.

ارتباط با کاربر از طریق سیستم ویپ
ارتباط با کاربر از طریق سیستم ویپ

سیستم Voip شما را از داشتن سیستم‌های دیگر و سخت‌افزارهای گوناگون بی‌نیاز می‌کند. اگر کسب‌وکار شما رو به توسعه است و کاربران شما روزبه‌روز بیشتر می‌شوند پس به سیستمی نیاز دارید تا بتوانید با کاربران خود به‌سادگی ارتباط برقرار کنید، که پیشنهاد ما برای این سیستم، Voip است.

پس اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و بیشترین کارکرد با کاربران خود در ارتباط باشید از این سیستم غافل نشوید.

تفاوت VOIP با سانترال

شما برای اینکه بتوانید یک سیستم تلفن گویای مناسب برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید باید با گزینه‌های مختلفی که برای شما وجود دارند آشنا شوید؛ و پس‌ازآن تشخیص دهید کدام سیستم برای شما و کسب‌وکارتان مناسب است.

ویپ و سانترال هر دو سیستم‌های تلفن گویا هستند. بنابراین شما باید ویژگی‌های هر یک را به‌صورت جداگانه بدانید تا بتوانید انتخاب درستی برای کسب‌وکارتان داشته باشید.

محبوبیت سیستم ویپ در این چند سال در بین مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار افزایش پیداکرده است؛ تا جایی که درصد بالایی از افراد این سیستم را به‌عنوان تلفن گویای خود انتخاب کرده‌اند.

حالا برخی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب این سیستم‌ها را برای شما خواهیم گفت تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

نصب آسان

یکی از موارد بسیار مهمی که در انتخاب یک سیستم مناسب تأثیر بسزایی دارد، نصب آسان است. معمولاً افراد به دنبال این هستند که با کمترین دردسر به هدف خود دست پیدا کنند.

سیستم ویپ به نسبت سانترال از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و راه‌اندازی این سیستم بسیار ساده است. شما این امکان را دارید تا تغییرات موردنیاز خودتان را بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار خاصی اعمال کنید. درصورتی‌که این مورد در سیستم سانترال کاملاً متفاوت است و شما برای انجام هر تغییری در سانترال نیازمند یک نرم‌افزار خاص می‌باشد.

به‌‌صرفه بودن ویپ به دلیل هزینه 

یکی دیگر از برتری‌های ویپ نسبت به سانترال میزان هزینه برای راه‌اندازی است. شما با استفاده از سیستم ویپ متحمل هزینه کمتری خواهید شد. این به‌صرفه بودن به دلیل این است که شما با استفاده از سیستم ویپ این امکان را دارید که تماس‌ها و ارتباطات بین‌شهری و بین‌المللی را از طریق اینترنت برقرار کنید، درصورتی‌که این امکان در سیستم سانترال وجود ندارد.

عدم نیاز به سیم‌‌کشی در ویپ

شما در سیستم سانترال نیاز دارید برای هر یک از داخلی‌ها یک سیم تلفن بکشید؛ درصورتی‌که سیستم ویپ شما را از هر سیم‌کشی بی‌نیاز می‌کند. درواقع شما با استفاده از سیستم ویپ می‌توانید تلفن‌های نرم‌افزاری خودتان را بر روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و از آن بدون نیاز به هیچ‌گونه سیم‌کشی برای تعداد زیادی کاربر استفاده کنید.

انعطاف‌‌پذیری

سیستم ویپ در خصوص تعداد مشترکین از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است. فرقی ندارد شما یک کاربر داشته باشید و یا هزاران کاربر، به‌هرحال شما می‌توانید هر تعداد کاربر را با استفاده از سیستم ویپ بدون بروز هیچ مشکلی مدیریت کنید.

مورد بسیار حائز اهمیت در سیستم ویپ این است که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی، تعداد خطوط خودتان را بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی بالا ببرید.

اما در مقابل مورد گفته شده، متأسفانه سیستم سانترال از این امکان برخوردار نیست و شما بایستی برای اضافه کردن خطوط اضافی به سخت‌افزار و یا در بعضی موارد خاص به یک سیستم تلفنی کاملاً مجزا نیاز خواهید داشت؛ که این موضوع ممکن است برای شما به‌صرفه نباشد.

امکان تعیین صف انتظار در تماس‌‌های ورودی

در سیستم‌های سانترال این امکان برای شما وجود ندارد که کاربران خود را در صف انتظار قرار دهید؛ و اگر یک فرد، هم‌زمان با فرد دیگری با شما ارتباط تلفنی برقرار کند نا گریز تماس فرد دوم از بین خواهد رفت. اما در سیستم ویپ شما این امکان را خواهید داشت که کاربران را در یک صف انتظار قرار دهید تا ارتباطی را از دست ندهید.

خب حالا که با مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سیستم آشنا شدید باید متناسب با نیاز خودتان یکی از این سیستم‌ها را برای کسب‌وکار خودتان انتخاب کنید.

خودتان هم می‌توانید ویپ راه اندازی کنید

سپردن راه‌اندازی سیستم ویپ به‌دست شرکت‌های ویپ ممکن است برای شما مشکلاتی به همراه داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مشکلات امنیتی است که ممکن است برای سایت اینترنتی شما پیش بیاید.

به‌عنوان‌مثال شرکت خود ما نیز چند سال پیش با این مشکل مواجه شد. چراکه راه‌اندازی سیستم ویپ خود را به یک شرکت واگذار کردیم و چندین بار مشکل امنیتی برای ما پیش آمد و هکرها به سیستم ما نفوذ کردند؛ و چندین بار تلفن‌های ما هک شد و ما متحمل هزینه‌های بسیار بالایی شدیم که این هزینه‌ها به دلیل تماس هکرها با خارج از کشور بود. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راه‌اندازی این سیستم، خودتان اقدام کنید.

هاست و دامنه مناسب

مورد دیگری که شما باید هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به آن توجه ویژه داشته باشید، خریدهاست و دامنه است. هاست و دامنه جزء مهم‌ترین و ضروری‌ترین عناصر کسب‌وکار اینترنتی به‌حساب می‌آیند.

انتخاب یک هاست و دامنه‌ی خوب می‌توانید در توسعه کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

اهمیت هاست

شما هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی نیاز دارید تا از یک شرکت ایرانی یا خارجی‌هاست بخرید. هاست به ما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات سایت اینترنتی خودمان را ذخیره کنیم و داده‌های خود را پردازش کنیم؛ و پس‌ازآن این اطلاعات بین کاربر و سایت به اشتراک گذاشته شود. درواقع هاست، فضای میزبانی است که در یک سرور برای سایت شما اختصاص می‌یابد.

اهمیت هاست و دامنه در کسب‌وکارهای اینترنتی
اهمیت هاست و دامنه در کسب‌وکارهای اینترنتی

به‌بیان‌دیگر ما برای داده‌ها و فایل‌های سایت خودمان به یک فضا نیاز داریم که‌هاست این فضا را در اختیار ما قرار می‌دهد. هنگام خریدهاست شما باید یک سری موارد مانند فضای هاست، پهنای باند، امنیت و… را در نظر بگیرید.

به‌عنوان‌مثال یکی از مواردی که در انتخاب هاست باید به آن دقت شود، پشتیبانی است، اگر هاست انتخابی شما پشتیبانی خوبی به شما ارائه ندهد ممکن است کسب‌وکار شما با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

همان‌طور که ذکر شد کل اطلاعات سایت شما بر روی فضای هاست بارگذاری و ذخیره می‌شود.؛ پس اگر هاست انتخابی شما از عهده موارد بالا برنیاید تمامی اطلاعات سایت شما نابود خواهد شد.

مورد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید امنیت هاست است، اطلاعات سایت شما به‌صورت کامل بر روی فضای هاست است، بنابراین حفظ امنیت این اطلاعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید برای سایت خود هاستی را انتخاب کنید که از میزان امنیت بالای آن اطمینان کامل داشته باشید.

هاست ایران یا خارج کشور

یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب یک‌هاست مناسب، مکان خریدهاست است. شما می‌توانید هاست داخلی و یا خارجی را برای سایت خود انتخاب کنید. که هر یک از این موارد معایب و محاسنی دارد؛ و شما باید آگاهی کاملی نسبت به‌ویژگی‌های هر یک از هاست‌های خارجی و داخلی کسب کنید و پس‌ازآن اقدام به خریدهاست کنید. شما باید پس از شناخت ویژگی‌ها و به نسبت نیاز خودتان یک‌هاست ایرانی و یا خارجی را انتخاب کنید.

هاست‌ها باید ازنظر قدرت، سرعت، امنیت، سئو و غیره موردبررسی قرار گیرند و پس‌ازآن با توجه به برتری هر یک از این هاست‌ها یکی را انتخاب کرد.

دامنه سایت

دامنه سایت درواقع همان آدرس اینترنتی سایت شما است.، که این دامنه از قسمت‌های مختلفی تشکیل‌شده است. اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی را دارید باید به‌طور کامل اطلاعاتی در خصوص دامنه سایت و اهمیت آن داشته باشید.

دامنه سایت شما هویت سایت شما را به نمایش درمی‌آورد، شما با انتخاب یک دامنه‌ی مناسب می‌توانید در کسب‌وکار خود حرفه‌ای به نظر برسید.

دامنه دارای پیشوند و پسوند است که برای انتخاب این موارد باید دقت کنید و برخی نکات را رعایت کنید.

دامنه از این نظر مورد اهمیت است که شما باید آینده کاری خودتان را با اسمی که انتخاب می‌کنید بگذرانید. البته شما این امکان را دارید که دامنه سایت خودتان را تغییر دهید اما این موضوع ممکن است باعث شود تعداد زیادی از کاربران خود را از دست بدهید.

سرور مجازی و مزایای آن برای کسب‌وکار اینترنتی

سرورهای مجازی شباهت زیادی با سرورهای اختصاصی دارند. البته سرور مجازی به نسبت سرورهای اختصاصی هزینه‌های کمتری را در پی دارد و به‌صرفه‌تر خواهد بود. سرور مجازی یا همان Virtual Private Server می‌تواند یک فضای خصوصی برای کاربر خود ایجاد کند.

این سرورها مزایایی برای کسب‌وکار اینترنتی شما خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال سرورهای مجازی سرعت سایت شما را چند برابر می‌کند. همچنین این سرور مشکلات شما را به خوبی حل می‌کند.

استفاده از سیستم‌‌های MindMapping

مسلماً شما در کسب‌وکار اینترنتی خودتان قصد این را دارید که یک محصول و یا پروژه به کاربران ارائه دهید. برای اینکه بتوانید طرح اولیه‌ی محصولات و پروژه خود را بچینید می‌توانید از سیستم‌های MindMapping استفاده کنید.

استفاده از سیستم‌‌های MindMapping
استفاده از سیستم‌‌های MindMapping

MindMapping درواقع یک نقشه ذهنی است که به شما برای درک و تجزیه‌وتحلیل بهتر مسائل کمک می‌کنند. با استفاده از این سیستم شما این امکان را دارید که نظم خاصی به محصولات و پروژه‌های خودتان بدهید.

این سیستم ضمن اینکه به شما برای تجزیه‌وتحلیل کمک می‌کند می‌تواند در تسریع روند تصمیم‌گیری شما نیز تأثیر زیادی داشته باشد. در این سیستم تمامی اطلاعات با یک نمودار درختی برای شما نمایان می‌شود که این موضوع می‌تواند درک دقیقی از مشکلات و راه‌حل آن‌ها به شما بدهد.

موفق و پیروز باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.