دیجی اسکریپت

نامک در وردپرس چیست؟ بهینه سازی نامک وردپرس برای سئو | دیجی اسکریپت

نامک در وردپرس چیست؟ بهینه سازی نامک وردپرس برای سئو
[ad_1]

نامک در وردپرس
نامک در وردپرس

وقتی در پیشخوان وردپرس شروع به نوشتن یک مطلب یا ساخت یک دسته بندی می‌کنیم، بارها و بارها با عبارت نامک مواجه می‌شویم. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که نامک در وردپرس چیست و چرا استفاده می‌شود؟ در این مقاله پاسخی کامل به سوال شما خواهیم داد. همچنین نکاتی را برای استفاده بهینه از Slug وردپرس ارائه خواهیم کرد.

وقتی شما پست یا دسته بندی خود را در وردپرس منتشر می کنید. بعد از انتشار یک URL اختصاصی برای آن پست یا دسته بندی دریافت خواهید کرد. مثلا URL همین صفحه در سایت میهن وردپرس برابر با عبارت https://mihanwp.com/slug/ است. شاید این عبارت برای پست سایت شما چیز دیگری باشد.

Slug در ویرایش نوشته وردپرس
Slug در ویرایش نوشته وردپرس

فهرست محتوای این مقاله

نامک در وردپرس چیست؟

به عبارت slug در این URL نامک یا Slug پست می‌گوییم. مثلا نامک صفحه قالب وردپرس اهورا در سایت ما ahura است. چرا که آدرس صفحه این محصول https://mihanwp.com/ahura/ می‌باشد.

نامک صفحه محصول اهورا در میهن وردپرس
نامک صفحه محصول اهورا در میهن وردپرس

پس متوجه شدیم که به عبارتی که در انتهای URL صفحه نوشته، محصول یا دسته‌بندی اضافه می‌شود نامک می‌گوییم.

اما داستان همین‌جا تمام نمی‌شود. نامک در جاهایی مختلفی از سایت شما استفاده خواهد شد.

مثلا فرض کنید می‌خواهید یا یک تکه کد، مطالب یک دسته‌بندی خاص در وردپرس را نمایش دهید. طبق این آموزش شما باید از کد زیر استفاده کنید:

<?php $recentposts = get_posts('numberposts=5&category=29'); foreach ($recentposts as $post) : setup_postdata($post); ?>
<a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="لینک مستقیم <?php the_title_attribute(); ?>" class="thumb">
<?php if(has_post_thumbnail()) {the_post_thumbnail('thumbnail',array());?>
</a>
<a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="لینک مستقیم <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title(); ?></a>
<?php endforeach; ?>

در کد بالا عدد ۲۹ برابر با آیدی دسته‌بندی مورد نظر ما است. شما می‌توانید به جای آیدی، از نامک دسته‌بندی استفاده کنید. در نتیجه نامک در برنامه‌نویسی قالب و افزونه‌های وردپرس نیز قابل استفاده است.

نامک فارسی یا انگلیسی؟ سوال همیشگی!

همیشه و همیشه این سوال از ما پرسیده می‌شود. نامک فارسی بهتر است یا انگلیسی؟ همانطور که متوجه شدیم نامک با URL تفاوت چندانی ندارد و بخشی از URL هست. در نتیجه می‌توانیم از اصول سئو URL ها در سئو نامک وردپرس استفاده کنیم. قبلا درباره URL فارسی یا انگلیسی بصورت مفصل در یک ویدیو صحبت کردم. این ویدیو را مشاهده کنید تا برای همیشه پاسخ این مسئله برای شما روشن شود. اطلاعات بیشتر…

تاثیر نامک در سئو

از آن‌جایی که نامک بصورت مستقیم در URL سایت ما نمایش داده می‌شود و URLها تاثیر زیادی در سئوی صفحات سایت دارند، در نتیجه بهتر است از کلمات کلیدی خود در نامک نوشته یا دسته‌بندی یا محصول استفاده کنید.

حالا اگر قصد دارید از نامک لاتین برای محصولات و نوشته‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ابزار Google Translate معادل انگلیسی کلمه کلیدی خود را پیدا کرده و در نامک استفاده کنید.

اگر حس می‌کنید با اضافه کردن دسته‌بندی به نامک نوشته، صفحات شما سئوی بیشتری خواهند داشت می‌توانید از آموزش افزودن دسته‌بندی به نامک نوشته استفاده کنید.

و در نهایت تا حد ممکن سعی کنید نامک نوشته‌ها را یکسان قرار ندهید. نامک شما هرچقدر متمایز تر از سایر صفحات باشد، کاربر شانس بیشتری در پیدا کردن و دسترسی به صفحه مورد نظر خواهد داشت.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.