دیجی اسکریپت

نمایش توضیحات دسته وردپرس | دیجی اسکریپت

نمایش توضیحات دسته وردپرس
[ad_1]

نمایش توضیحات دسته وردپرس

نمایش دسته در وردپزس به شما اجازه ی مرتب کردن محتوا در وب سایت را میدهد. همچنین به کاربران در یافتن محتوا کمک میکند و برای سئو خوب است. در این مقاله ما به شما نمایش توضیحات دسته در وردپرس را آموزش میدهیم.

افزودن توضیحات دسته در وردپرس

وردپرس دارای دو طبقه بندی به نامهای دسته و برچسب میباشد. این طبقه بندیها به شما اجازه ی مرتب کردن محتوا در موضوع های مختلف را میدهد. اگر بدرستی استفاده کنیم دسته ها و برچسب ها میتوانند در بهبود سئوی وردپرس مفید باشند. وردپرس به شما اجازه ی افزودن توضیحات برای دسته ها را میدهد. با این حال اکثر کاربران به این موضوع توجه نمیکنند زیرا زمان نوشتن پست دسته ایجاد میکنند که به آنها اجازه ی افزودن توضیح را نمیدهد.

 

ابتدا به نوشته ها>دسته ها بروید. اگر دسته جدید ایجاد کردید پس میتوانید نام دسته و توصیف را با کلیک روی افزودن دسته تازه ایجاد کنید.

 

اگر بخواهید به دسته ی موجود توصیف اضافه کنید باید روی Edit کلیک کنید. که با این کلیک به صفحه ی ویرایش دسته میروید که میتوانید برای دسته توصیفی را وارد کنید.

 

سپس روی Update برای ذخیره تغییرات کلیک کنید. پردازش را برای افزودن توصیف برای تمام دسته ها تکرار کنید. میتوانید از همین روش برای افزودن توضیح به برچسب نیز استفاده کنید.

 

نمایش توضیحات دسته ها در صفحه آرشیو دسته

اغلب قالبهای وردپرس بصورت خودکار توضیحات دسته را در صفحه آرشیو دسته نمایش میدهند. با این حال اگر قالب شما توصیف دسته را نمایش نداد نیاز دارید که فایل قالب خود را ویرایش کنید. با استفاده از FTP client به سایت وردپرس متصل شده و به فولدر wp content بخش themes و سپس your current theme بروید. اکنون باید فایل categor.php را ویرایش کنید. اگر قالب شما این فایل را ندارد پس نیاز به ویرایش فایل archive.php دارید. کد زیر را در جاییکه میخواهید توصیف دسته نمایش داده شود کپی کنید.

 

<?php 
the_archive_description( '<div class="taxonomy-description">', '</div>' ); 
?>

 

میتوانید تغییرات را ذخیره کرده و فایل را به وب سایت خود آپلود کنید. پس از آن میتوانید دسته ها و صفحه آرشیو را در وب سایت در عمل ببینید.

 

نمایش توضیحات دسته ها در قالب وردپرس

اگر بخواهید توصیف دسته را در بخش دیگری از وب سایت نمایش دهید پس میتوانید از برچسب قالب category_description استفاده کنید:

 

<?php echo category_description(3); ?>

 

فراموش نکنید که شناسه ی دسته خود را جایگزین عدد ۳ در کد کنید. اگر بخواهید توصیف دسته را در پست نمایش دهید میتوانید از کد زیر استفاده کنید:

 

$catID = get_the_category();
echo category_description( $catID[0] );

 

این کد براحتی تمام دسته را به پست فعلی میدهد و سپس توصیفات دسته را از اولین دسته خارج میکند. اگر بخواهید تمام دسته های وردپرس را با توصیف در فرمت لیست نمایش دهید پس میتوانید کد زیر را در قالب فایل function.php اضافه کنید:

 

function wpb_catlist_desc() { 
$string = '<ul>';
$catlist = get_terms( 'category' );
if ( ! empty( $catlist ) ) {
  foreach ( $catlist as $key => $item ) {
    $string .= '<li>'. $item->name . '<br />';
    $string .= '<em>'. $item->description . '</em> </li>';
  }
}
$string .= '</ul>';

return $string; 
}
add_shortcode('wpb_categories', 'wpb_catlist_desc');

 

این کد باعث ایجاد یک کد کوتاه میشود که تمام دسته ها و توصیفات آنها را در لیست نمایش میدهد. اکنون میتوانید از wpb_categories در پست و صفحات خود استفاده کنید. برای استفاده از این کد کوتاه در ویدجت متن نیاز به فعال کردن کد کوتاه برای ویدجت ها دارید.

 

موفق باشید

نوشته نمایش توضیحات دسته وردپرس اولین بار در اسکریپت ها پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.