دیجی اسکریپت

هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید بیشتر روی محتوا | دیجی اسکریپت

هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید بیشتر روی محتوا
[ad_1]

هایلایت کردن متن در وردپرس
هایلایت کردن متن در وردپرس

فرض کنید می‌خواهید بخشی مهم از مقاله شما از چشم کاربر پنهان نباشد. برجسته کردن یا هایلایت کردن متن‌ها یک روش بسیار ساده و آسان برای تاکید روی یک بخش مهم از محتوا است. با هایلایت یک بخش از محتوا، می‌توانیم به راحتی توجه کاربر را به آن قسمت جلب کنیم. در این مقاله به هایلایت کردن متن در وردپرس خواهیم پرداخت.

به طور پیش‌فرض ویرایشگر متنی وردپرس چنین گزینه‌ای برای هایلایت کردن متن را ندارد. که به راحتی بتوانید با چند کلیک، متن مورد نظر خود را هایلات کنید. با استفاده از ویرایشگر متنی وردپرس فقط می‌توانید متن را تغییر حالت و تغییر رنگ دهید. در ادامه با دو روش کاربردی برای هایلایت متن شما را آشنا خواهیم کرد.

  • هایلایت متن با استفاده از افزونه
  • هایلایت متن به‌صورت دستی

روش اول: با استفاده از افزونه

آسان‌ترین راه برای هایلایت متن استفاده از یک افزونه است که بتواند این کار را برای ما انجام دهد. پیشنهاد ما استفاده از افزونه Advanced Editor Tools است. این افزونه رایگان را به راحتی می‌توانید از منبع وردپرس دانلود کنید. پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، امکانات و قابلیت‌های بیشتری را برای قالب‌بندی متن به ویرایشگر وردپرس اضافه می‌کند.

برای هایلایت متن، ابتدا وارد نوشته خود شوید. پس از انتخاب محتوای مورد نظر با انتخاب “پیکان رو به پایین” در نوار ویرایش، روی گزینه “علامت” کلیک کنید.

هایلایت متن با استفاده از افزونه
هایلایت متن با استفاده از افزونه

به همین راحتی می‌توانید متن مورد نظر خود را هایلایت کنید و توجه کاربران را به آن بیشتر جلب کنید. البته رتگی که در سایت شما نمایش داده می‌شود، بستگی به رنگ‌بندی سایت شما بستگی دارد.

متن هایلایت شده در ویرایشگر وردپرس
متن هایلایت شده در ویرایشگر وردپرس

اگر قصد دارید متن‌های زیادی را هایلایت کنید، راحت‌ترین کار همین است. یک افزونه نصب کنید و با استفاده از آن در سریع‌ترین زمان ممکن متن خود را هایلایت کنید.

روش دوم: هایلایت کردن متن در وردپرس با HTML

این روش نیاز به اندکی دانش کد نویسی دارد. در این روش می‌خواهیم با استفاده از کدهای HTML و CSS متن‌های مورد نظر خود را هایلایت کنیم. مثل پست قبل نوشته مورد نظر را باز کنید. وارد پاراگرافی شوید که می‌خواهید متن مورد نظر خود را هایلایت کنید. در نوار ویرایش روی “سه نقطه” کلیک کنید. سپس روی گزینه “ویرایش به عنوان HTML” کلیک کنید.

هایلایت متن با HTML
هایلایت متن با HTML

 در مرحله بعد، متنی را که می‌خواهید هایلایت کنید به صورت زیر در تگ Mark قرار دهید.

<mark>متن مورد نظر برای هایلایت</mark>

پس از انجام این کار، مجددا روی دکمه “سه نقطه” کلیک کنید و گزینه “ویرایش بصری” را کلیک کنید تا به حالت عادی باز گردد.

برگشت به ویرایشگر بصری
برگشت به ویرایشگر بصری

            این هم روش دوم برای هایلایت کردن متن در وردپرس است. البته پس از انجام این کار، در ویرایشگر وردپرس مشاهده می‌کنید که به رنگ زرد هایلایت شده است. اما همان‌طور که در روش قبل گفته شد، نمایش این رنگ در سایت، بستگی به رنگ‌بندی سایت شما دارد.

متن هایلایت شده با HTML
متن هایلایت شده با HTML

البته در این روش می‌توانید به راحتی رنگ هایلایت مورد نظر خود را مشخص کنید. کافی است از منوی “نمایش”، روی گزینه “سفارشی‌سازی” کلیک کنید. سپس وارد قسمت “CSS اضافه” شوید و مانند کد زیر، رنگ مورد نظر خود را به صورت کد CSS وارد کنید.

mark{background-color:#f8ff00;}

پس از پایان کار، روی دکمه انتشار کلیک کنید. به همین راحتی می‌توانید متن مورد نظر خود را با رنگ دلخواه خود هایلایت کنید.  امیدواریم در این مقاله به شما در هایلایت کردن متن کمک کرده باشیم.

موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.