دیجی اسکریپت

هنر مؤمن حفظ دستاورد‌های ماه رمضان درطول سال است – باران وب | دیجی اسکریپت

هنر مؤمن حفظ دستاورد‌های ماه رمضان درطول سال است – باران وب
[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در جلسه تفسیر قرآن که یکشنبه شب در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد، گفت: هنر انسان‌های معنوی این است که بتوانند دستاورد‌های ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی افزود: اگرتوانسته ایم طی یک ماه رمضان از خوردن و آشامیدن که برای انسان حلال است امساک کنیم، این تمرینی برای ما باشد تا بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهیم و از حرام الهی دوری کنیم.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: اگر در ماه مبارک رمضان توفیق اقامه نماز اول وقت و دعا و نماز نیمه شب و تلاوت قرآن داشتیم باید مراقب باشیم بعد از ماه مبارک رمضان نیز آن را حفظ کنیم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: این تصور باطلی است اگر فکر کنیم با پایان ماه مبارک رمضان محدودیت‌ها و محرومیت آن نیز به پایان رسیده است و به خود اجازه بدهیم مرتکب گناه و معصیت شویم.

به گفته وی ماه رمضان ماهی است که خداوند به بندگان خود اثبات می‌کند که می‌توانند پاک باشند، پاک زندگی کنند و پاک نگاه کنند و پاک بخورند.

حجت الاسلام شاه فضل بر ادامه احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان در بعد از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: نیازمندان بعد از ماه مبارک رمضان نیز چشم انتظار کمک خیرین هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه همانگونه که روزه واجب است پرداخت فطریه روزه نیز واجب است، افزود: افرادی که قوت غالب آن‌ها نان است نفری ۱۰۰ هزار ریال و کسانی که قوت قالب ان‌ها برنج است مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر به عنوان فطریه روزه پرداخت کنند.

به گفته وی سادات فطریه خود را می‌توانند به سادات و حتی غیر از سادات پرداخت کنند، اما کسانی که سادات نیستند فطریه خود را نمی‌توانند به سادات پرداخت کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه به ازای هر یک نفر که تحت تکفل قرار دارند باید فطریه آن‌ها را پرداخت کرد، گفت: فطریه بر کسانی واجب است که توانایی معیشت خود را دارند و فطریه نیز به کسانی پرداخت می‌شود که نسبت به تأمین معاش خود در روز‌ها و شرایط عادی ناتوان هستند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی در ماه مبارک رمضان نتوانستند روزه بگیرند و توانایی روزه گرفتن تا قبل از ماه رمضان سال آینده را دارند، فرصت روزه قضائی دارند.

وی افزود: کسانی که در ماه رمضان نتوانستند روزه بگیرند و توان روزه گرفتن را تا قبل از ماه رمضان سال آینده را ندارند ۳۰ هزار ریال به ازای هر روزی که روزه نگرفتند به عنوان کفاره روزه خود برای مصرف نان نیازمندان هزینه کنند./۱۳۰۷/پ۲۱۰/ق

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.