دیجی اسکریپت

وردپرس ۵٫۶ منتشر شد! امکانات نسخه ۵.۶ وردپرس چیست | دیجی اسکریپت

وردپرس ۵٫۶ منتشر شد! امکانات نسخه ۵.۶ وردپرس چیست
[ad_1]

وردپرس 5.6
وردپرس ۵٫۶

خب بالاخره بعد از ماه‌ها وردپرس ۵٫۶ هم منتشر شد و امکانات جالب این نسخه ما را ترغیب کرد تا مقاله‌ای درباره تغییرات نسخه جدید منتشر کنیم. در این نسخه قابلیت‌های جالبی به وردپرس اضافه شد که بحث در مورد آن‌ها خالی از لطف نیست.

وردپرس ۵٫۶

وردپرس ۵٫۶ با نام Simone منتشر شد. این نام به افتخار خواننده معروف آمریکایی Nina Simone روی وردپرس ۵.۶ گذاشته شد. خواننده‌ای که از سال ۱۹۳۳ تا ۲۰۰۳ زندگی می‌کرد و در حوزه موسیقی که بیشتر با آهنگ Feeling Good آن‌را می‌شناسیم.

کاور جدید وردپرس با تصویر سایمون
کاور جدید وردپرس با تصویر سایمون

اما بیایید ببینیم وردپرس ۵.۶ علاوه بر تغییر نام، چه تغییراتی داشته و آیا واقعا این تغییرات مهم هستند؟ قطعا بله! یک نسخه بهتر از یک سیستم بسیار بهتر از نسخه قدیمی‌تر هست.

امکانات بیشتر در ویرایشگر گوتنبرگ

گوتنبرگ واقعا دیگر یک ویرایشگر متن معمولی نیست. هر چند در حد امکانات المنتور نیست، اما قابلیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد متن در وردپرس و علاوه بر آن، مدیریت محتوای مقالات دارد. مثلا بیایید الگوهای جدید تصاویر جالب در وردپرس را ببینیم.

ساخت چنین تصویری با ویرایشگر کلاسیک وردپرس حداقل نیم ساعتی زمان می‌برد. در حالی که با گوتنبرگ آن را از بخش افزودن بلوک > الگو‌ها > تب سربرگ به سرعت ایجاد کردیم.

در نسخه جدید وردپرس، گوتنبرگ امکانات بیشتری نظیر بهبود در طرح‌بندی و ستون‌بندی عناصر محتوا دارد. پس اگر مثل ما، چند ساعتی از روز خود را با گوتنبرگ می‌گذرانید، حتما وردپرس را آپدیت کنید.

قابلیت زیرنویس ویدیوها در پلیر وردپرس

در نسخه جدید می‌توانید موقع قرار دادن بلوک پخش ویدیو در وردپرس، زیرنویس ویدیو را نیز انتخاب کنید. به همین راحتی! ویدیو موقع پخش با زیرنویس برای کاربر پخش خواهد شد. ویدیو را انتخاب کنید. سپس زیرنویس قرار دهید.

قرار دادن زیرنویس برای ویدیو در وردپرس ۵.۶
قرار دادن زیرنویس برای ویدیو در وردپرس ۵.۶

به همین راحتی! ویدیو شما با زیرنویس انتخابی، پخش خواهد شد.

سازگاری وردپرس با نسخه ۸ پی اچ پی

پی اچ پی نسخه ۸ هم بالاخره منتشر شد. وردپرس هم با نسخه ۸ پی اچ پی سازگار شد و حالا می‌توانید سایت خود را با php 8 با سرعت بیشتری لود کنید. البته باید مطمئن شوید قالب‌ها و افزونه‌های شما با php 8 سازگار هستند. به زودی قالب وردپرس اهورا و افزونه میهن پنل را با php 8 سازگار می‌کنیم تا اگر از این قالب و افزونه استفاده می‌کنید، با خیال راحت از هاست خود بخواهید نسخه php را به ۸ تغییر دهند.

آپدیت jQuery به آخرین نسخه

با توجه به آپدیت شدن jQuery در نسخه ۵.۶ وردپرس، حتما بعد از آپدیت وردپرس، صفحات سایت خود را با کنسول مرورگر تست کنید که ارور جی کوئری نداشته باشد.

قالب وردپرس ۲۰۲۱

و سال نو جدید میلادی و قالب جدید وردپرس! هر چند این قالب‌ها چندان استفاده‌ای نمی‌شوند، اما اگر از سایت‌تان استفاده شخصی می‌کنید، قالب وردپرس ۲۰۲۱ می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

یک قالب مینیمال وردپرسی، با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف که می‌تواند تا حد زیادی وردپرس را برای انتشار داستان زندگی یا خاطرات روزانه شما به یک سیستم تمام عیار تبدیل کند.

اما اگر وب‌سایت شرکتی یا فروشگاهی دارید، قطعا باید یک قالب حرفه‌ای وردپرس انتخاب کنید.

نتیجه گیری کلی

تیم وردپرس، وردپرس فارسی و تمام توسعه‌دهندگان وردپرس در دنیا، هر روز در تلاش هستند تا دنیای وب را با وردپرس زیباتر کنند. اگر چند سال پیش وردپرس را نصب می‌کردید، دوست داشتید سریعا صفحه مدیریت وب‌سایتتان را ترک کنید. چراکه امکانات بسیار کم وردپرس و محیط خشن مدیریت شما را کمی آزار می‌داد.

حالا وردپرس با جلوه بهتر، کاربرد‌پذیری بیشتر و امکانات فوق‌العاده، بیش از ۳۵ درصد دنیای وب را تشکیل می‌دهد. سیستمی که هر روز به ما کمک می‌کند تا به کسب‌و‌کار اینترنتی رویایی خودمان دست پیدا کنیم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.