دیجی اسکریپت

چرا از هاست دانلود استفاده می‌کنیم؟ تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی | دیجی اسکریپت

چرا از هاست دانلود استفاده می‌کنیم؟ تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی
[ad_1]

اگر حجم زیادی از فایل‌هایی که روی سایت‌تان آپلود می‌کنید، بیشتر از ۲۰ مگابایت است، شما باید از Download Host استفاده کنید. هاست دانلود مدل خاصی از میزبانی سایت است که برای میزبانی فایل‌ها استفاده می‌شود.

شاید برای شما سوال باشد که اگر حجم فایل‌های سایت من به ۵۰۰ گیگابایت رسید و درآمد سایت در حدی نبود که بتوانم هزینه یک هاست اشتراکی با حجم ۵۰۰ گیگابایت را پرداخت کنم. آن‌وقت چه باید کرد؟

برای این‌که در آینده نیازی به سرور اختصاصی یا پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد بابت هاست اشتراکی با حجم بالا نداشته باشید، باید از همین حالا یک هاست دانلود برای سایت خود استفاده کنید.

فراموش نکنید اگر تعداد فایل‌های آپلودی شما زیاد است اما حجم هر فایل کمتر از ۲۰ مگابایت است نیازی به هاست دانلود نخواهید داشت. اما اگر به عنوان مثال در روز ۱۰ فایل ۲۰ مگابایتی آپلود می‌کنید که حجم این فایل‌ها در مجموع روزانه ۲۰۰ مگابایت می‌شود، شما ماهیانه ۶ گیگابایت از حجم هاست خود را اشغال خواهید کرد. این به این معناست که شما سالیانه ۷۲ گیگابایت فضای هاست اضافه نیاز خواهید داشت! پس نیاز به هاست دانلود دارید.

فرمول محاسبه میزان فایل مصرفی شما به‌صورت سالیانه

اگر بخواهیم به‌صورت به جمع و ضرب بسیار ساده، میزان هاست مصرفی سالیانه سایت خود را محاسبه کنیم، به این فرمول خواهیم رسید:

فرمول محاسبه میزان فایل مصرفی شما به‌صورت سالیانه

تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی

معمولا هاست‌های دانلود ۲ تفاوت اصلی دارند:

  1. قابلیت اجرای زبان‌های برنامه‌نویسی مثل PHP یا ASP را ندارند.
  2. بک آپ گیری دوره‌ای ندارند.
  3. قیمت بسیار کمتری به نسبت حجم ارائه شده نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند.

در نتیجه شما می‌توانید با پرداخت حدود ماهیانه ۲ هزار تومان بابت هر ۱ گیگابایت فضای مصرفی، به شرکت هاستینگ پرداخت کنید. البته این قیمت نسبت به هر شرکت هاستینگ متفاوت است.

فراموش نکنید که حتما در صورت خرید هاست دانلودی که بک‌آپ گیری منظم ندارد، حتما خودتان بک آپ گیری از اطلاعات را انجام دهید.

برای پیدا کردن هاست مناسب، مقاله ما درباره بهترین هاست وردپرس ایرانی را مطالعه کنید. در این مقاله شرکت‌های هاستینگ را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

در ویدیوی بعدی، نحوه اتصال وردپرس به هاست دانلود را توضیح خواهیم داد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.