دیجی اسکریپت

چطور سایت بسازیم ؟ مراحل اصولی برای ساخت یک وبسایت حرفه‌ای | دیجی اسکریپت

چطور سایت بسازیم ؟ مراحل اصولی برای ساخت یک وبسایت حرفه‌ای
[ad_1]

چطور سایت بسازیم

چطور سایت بسازیم

در این آموزش قصد داریم برای شما مراحل راه اندازی یک سایت را توضیح دهیم. و حتی افزونه های مناسب و کاربردی که اکثر طراحان سایت برای راه اندازی یک سایت به کار میبرند را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 انتخاب پلتفرم

پلتفرم  و سیستم مدیریت محتوای های بسیاری برای راه اندازی سایت و انتشار مطالبتان وجود دارد. که  امروزه بهترین و محبوب ترین آنها سیستم مدیریت محتوا وردپرس شناخته شده است. ۲۹% سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. در گذشته همکارانم سیستم های مدیریت محتوا را مقایسه و بهترین را معرفی کرده اند. در صورت نیاز یک نگاهی به آن بیاندازید.

با وردپرس به راحتی می توانید سایت خود را سفارش سازی کنید و نیاز زیادی به کد نویسی ندارد. فقط در صورتی نیاز است که بخواهید موارد و امکانات خاصی به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

انتخاب میزبانی وب وردپرس

پس از انتخاب پلتفرم، نوبت به تهیه میزبانی وب یا هاستینگ می رسد. تمامی شما کاربران گرامی با بخش هاستینگ آشنایی کامل دارید و صد در صد میدانید برای راه اندازی سایت در ابتدا نیاز به تهیه هاست و ثبت دامنه است. پیشنهاد میکنم هاست یا سروری تهیه کنید که با وردپرس و قالب های حرفه ای سازگار باشد و حتما هاست لینوکسی باشد.

در اصل هاست فضایی است روی سرور هایی که سیستم عامل آنها مبتنی بر لینوکس یا ویندوز می باشد. میزبانی وب خانه وب سایت شما در اینترنت است. هر وبسایت نیاز به میزبانی وب دارد و هر وب سایت نیازهای متفاوتی دارد.

خرید هاست مناسب وردپرس

طراحی وب سایت و قالب

حال باید قالب وب سایت خود را انتخاب و نصب کنید. در میهن وردپرس تعداد زیادی قالب حرفه ای و رایگان ارائه داده ایم. به صورت دلخواه یکی از آنها را انتخاب و نصب و راه اندازی کنید. انتخاب قالب یکی از مهم ترین ها در بخش راه انداری یک سایت می باشد، چون کاربران تحت تاثیر اولین چیزی که قرار میگیرند، ظاهر سایت است. برای همین مهم تلقی می شود.

امنبت

در این مرحله باید یک افزونه پشتیبان گیری مناسب مانند BackupBuddy نصب و وب سایت خود را در برابر بدافزارها و حملات اینترنتی محافظت کنید. سپس به صورت خودکار از وب سایت شما هر هفته بکاپ گرفته می شود. پشتیبان گیری خودکار اولین دفاع شما در برابر تهدیدهای امنیتی است.

بدین حال امنیت وردپرس خود را افزایش و به طور فعال حملات سایبری را مسدود می کنید.

عملکرد

سپس باید عملکرد وب سایت تان را بهبود ببخشید. سرعت لود شدن صفحات تان و کارایی وب سایت تان را افزایش دهید. با افزونه حرفه ای wp rocket میتوانید این عمل را انجام دهید. یا میتوانید از یک شبکه تحویل محتوا MaxCDN برای سرعت بخشیدن به وب سایت، کاهش بار سرور و ارائه محتوای استاتیک (تصاویر، CSS، جاوا اسکریپت) استفاده کنید.

دریافت افزونه حرفه ای راکت

همچنین برای افزایش کارایی بیشتر وب سایت تان میتوانید از افزونه رایگان Classic Smilies برای خاموش کردن تمامی قابلیت های Emoji در وردپرس استفاده کنید و آنها را جایگزین شکلک های قدیمی تر نسخه های قبلی وردپرس کنید.

بازار یابی

برای اینکه بهترین وب سایت را به کاربران خود ارئه دهید و یکی از پر فروش ترین ها در بازار جهانی وب باشید میتوانید از افرونه های زیر استفاذه کنید.

Yoast SEO

با Yoast SEO می توانید سئوی وب سایت تان را با اضافه کردن برچسب عنوان، XML Sitemaps، قوانین فهرست بندی و موارد دیگر ارتقا دهید، مشهور ترین و پر مخاطب ترین افزونه سئو است.

دریافت افزونه حرفه ای یواست سئو

OptinMonster

افزونه OptinMonster بهترین ابزار تولید مدیریت برای وردپرس است. با این افزونه می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را به عضویت در خبرنامه تسویق کنید و مشترکین ایمیل بیشتری دریافت کنید.

WPForms

یک افزونه قدرتمند فرم ساز است. که با آن میتوانید فرم های چند مرحله ای به  وب سایت تان اضافه کنید.

MailChimp 

MailChimp شما را قادر به طراحی، ارسال و پیگیری خبرنامه های ایمیل زیبا می کند. هر صاحب سایت باید یک لیست ایمیل ایجاد کند.

MonsterInsights 

MonsterInsights به شما اجازه می دهد که به صورت رایگان به Google Analytics متصل شوید. گوگل آنالیتیکس ابزاری است برای آمارگیری و تحلیل و بررسی رفتار کاربر در وبسایت که می توان با استفاده از آن فروش وبسایت را افزایش داد. همچنین به شما نشان میدهد بازدید کنندگان وب سایت تان چه کسانی و از کجا آمده اند.

کسب درآمد

در این قسمت باید فکر درآمد و سود وب سایت خود باشید، میتوانید راه حل های زیر را به کار ببرید.

  • فروش یک فایل با ارزش
  • فروش یک محصول عالی و با کیفیت
  • ارائه خدمات و سرویس به مشتریان
  • آموزش دادن به افراد
  • برگزاری سمینار ها و جلسات آموزش حضوری
  • و…

استایل

پس از اینکه سایت خود را طراحی و در بازار کسب و کار معرفی کردید، نوبت به یکسری تغییرات ظاهری در frontend سایت می باشد. هر چقدر به استایل سایت تان توجه کنید بازدید کنندگان بیشتری جذب میکنید. به فرض مثال با به کاربردن افزونه Breadcrumb NavXT میتوانید نشانگر صفحه را به صورت افقی در بالای پستها یا عنوان هر صفحه نمایش دهید. با این عمل بازدید کنندگان شما به راحتی مسیر فعلی خود را در سایت مشاهده میکنند.

به علاوه میتوانید کدهای وردپرس را در مطالب سایت خود با استفاده از افزونه SyntaxHighlighter Evolved نمایش دهید. و یا با نصب افزونه Compact Archives صفحات آرشیو تان را زیبا تر کنید. این امر سبب می شود خروجی آرشیو ماهیانه / سالیانه را فشرده کنید.

دیدگاه

سپس باید بتوانید نظرات سایت را به خوبی مدیریت کنید و پاسخگو مشتریان خود باشید. همچنین از ارسال پیام های جفنگ جلوگیری به عمل آورید. به فرض مثال افزونه Akismet با Spam مبارزه میکند. و دیگر میتوانید به جای وقت گذاشتن در دیدگاه های Spam روی نوشتن محتوای با کیفیت در سایت تان تمرکز کنید.

پس برای اینکه چطور سایت بسازیم کافیست مراحل گفته شده را قدم به قدم پیش ببرید.

موفق و پیروز باشید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.