دیجی اسکریپت

چگونه در وردپرس وبلاگ بسازیم | دیجی اسکریپت

چگونه در وردپرس وبلاگ بسازیم
[ad_1]

چگونه در وردپرس وبلاگ بسازیم
چگونه در وردپرس وبلاگ بسازیم

سؤال بسیاری از دوستانی که تازه با وردپرس آشنا شده‌اند این هست که چگونه در وردپرس وبلاگ بسازیم. در اصل وردپرس یک سیستم بلاگ نویسی هست که چون امکانات زیادی به آن اضافه‌شده، می‌توانیم برای سایت‌های شرکتی و فروشگاهی نیز از آن استفاده کنیم. اما زمانی که یک قالب وردپرس شرکتی مثل قالب اهورا را نصب می‌کنید، به این فکر می‌افتید که در کنار این سایت شرکتی که راه‌اندازی شده یک بخش وبلاگ هم راه‌اندازی کنید.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد چگونه با وردپرس یک سایت وبلاگ بسازید و در سایت شرکتی یا فروشگاهی خود یک بلاگ هم داشته باشید.

فهرست محتوای این مقاله

۲ راه برای ساخت بلاگ در وردپرس

دو راه برای سایت بلاگ در وردپرس دارید. راه اول این هست که وبلاگ را در هسته سایت اصلی خود پیاده کنید. روش دوم این هست که مثل دیجی کالا یک سایت جداگانه برای بلاگ خود بسازید. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند.

مجله دیجی کالا جدا از سایت اصلی دیجی کالا ساخته شده است
مجله دیجی کالا جدا از سایت اصلی دیجی کالا ساخته شده است

اگر وبلاگ سایت خود را جدا از سایت اصلی بسازید باید یک قالب جداگانه برای وبلاگ خود تهیه کنید. از طرفی نیاز به نصب مجدد وردپرس روی ساب فولدر دارید و از طرفی دیگر نیاز هست تا دوباره افزونه‌های موردنیاز خود را روی سایت وردپرسی جدید خود پیاده کنید. درنتیجه سایت اصلی شما هیچ ربطی به بلاگ شما نخواهد داشت و نیاز هست که تمام فرایند مدیریتی سایت خود را در ۲ بخش به‌صورت مجزا انجام دهید. یعنی دوباره‌کاری!!

اگر وبلاگ خود را در سایت اصلی بسازید، باید حتماً از همان قالب سایت اصلی برای بلاگ خود استفاده کنید. طبیعتاً کار شما بسیار آسان‌تر خواهد بود و از سمت دیگر فرایند مدیریت سایت شما به‌صورت کلی در یک پنل مدیریتی انجام خواهد شد.

یک نکته بسیار مهم دیگر اینکه اگر وبلاگ شما جدا از سایت اصلی و روی ساب فولدر نصب شود، کاربران ثبت نامی در سایت اصلی شما نمی‌توانند در وبلاگ شما ورود کنند، اما اگر وبلاگ و سایت اصلی شما روی یک وردپرس اجرا شوند دیگر مشکلی با این قضیه نخواهید داشت. چراکه تمام اطلاعات شما روی یک دیتابیس ذخیره خواهد شد.

تفاوت ساخت بلاگ جدا از وردپرس و ساخت بلاگ در هسته وردپرس
تفاوت ساخت بلاگ جدا از وردپرس و ساخت بلاگ در هسته وردپرس

ساخت وبلاگ جدا از سایت اصلی

با تمام این تفاسیر اگر قصد دارید وبلاگ خود را جدا از وردپرس اصلی راه اندازی کنید، تصمیم با شماست. در بسیاری از مواقع این مورد کاربری‌تر خواهد بود و کاملاً بستگی به شرایط و نیازهای شما دارد. مثلاً دیجی کالا وقتی می‌خواست بلاگ خود را راه‌اندازی کند. به این نتیجه رسید که کارمندان بخش دیجی کالا مگ نباید به مدیریت فروشگاه و محصولات دسترسی داشته باشند. از طرفی دیگر چون مدیریت دیجی کالا مگ با مدیریت فروشگاه یکی نبود، تصمیم گرفت با وردپرس بخش مجله را روی یک ساب فولدر ایجاد کند.

برای راه‌اندازی وبلاگ خود کافیست آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر را مشاهده کنید. کافیست موقع نصب وردپرس، نام پوشه موردنظر خود را blog یا mag یا هر عبارتی که دوست دارید قرار دهید.

فراموش نکنید که باید قوانین سئو را در سایت جدید خود که در ساب فولدر راه‌اندازی کرده‌اید نیز بصورت کامل اجرا کنید.

ساخت وبلاگ در هسته اصلی وردپرس

برای ساخت وبلاگ در هسته اصلی وردپرس کافی است چند مرحله بسیار ساده را انجام دهید. در این روش نیازی به نصب مجدد افزونه‌ها و نصب یک قالب وردپرس مجزا نخواهید داشت. پس کار شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

در مرحله اول باید یک برگه جدید بسازید. پس وارد بخش برگه‌ها > افزودن برگه شوید.

افزودن برگه
افزودن برگه

در اینجا نام برگه جدید را وبلاگ بگذارید و نامک برگه را به‌دلخواه خود تنظیم کنید. مثلاً blog. آموزش ساخت برگه در وردپرس را ببینید.

سپس از بخش ویژگی‌های برگه در سمت راست باید قالب برگه را انتخاب کنید. معمولاً نام قالب برگه شما باید روی وبلاگ یا آرشیو نوشته‌ها (یا چنین چیزی) قرار داده شود. این موضوع بستگی به قالب سایت شما دارد.

ساخت برگه بلاگ
ساخت برگه بلاگ

اگر قالب سایت شما در بخش ویژگی‌های برگه چنین چیزی ندارد، باید یک دسته‌بندی جدید بسازید و نام آن را وبلاگ قرار دهید. مانند کاری که ما در میهن وردپرس برای بلاگ میهن وردپرس انجام داده‌ایم. حالا کافی است نوشته‌های موردنظر خود که می‌خواهید در بلاگ قرار بگیرند را در دسته‌بندی بلاگ قرار دهید. به همین راحتی!

درنهایت باید وارد بخش نمایش > فهرست‌ها شوید و برگه یا دسته‌بندی بلاگ ساخته‌شده را در فهرست اصلی سایت خودتان اضافه کنید. به‌این‌ترتیب بخش بلاگ در بالای سایت شما نمایش داده خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر آموزش مدیریت فهرست‌ها در وردپرس را ببینید.

حالا اگر کاربر شما روی بلاگ کلیک کند می‌تواند نوشته‌های بلاگ شما را مشاهده کرده و در سایت شما برای کسب اطلاعات و توضیحات بیشتر استفاده کند.

طبیعتاً می‌دانید که برای افزودن متن و نوشته‌های جدید به بخش وبلاگ باید وارد بخش نوشته‌ها > افزودن نوشته شوید و یک پست جدید در وردپرس منتشر کنید.

موفق باشید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.