دیجی اسکریپت

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ بهترین راه‌حل‌ها برای فروش آنلاین | دیجی اسکریپت

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ بهترین راه‌حل‌ها برای فروش آنلاین
[ad_1]

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ بهترین راه‌حل‌ها برای فروش آنلاین

برای رسیدن به اهداف سازمانی خود؛ مجموعه شما باید تکنیک‌ها، روش‌های فروش و شیوه‌های متنوع و بیش‌تری داشته باشد که با برنامه‌ریزی منظم و درست، محصولات خود را به فروش برسانید. در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم؟ چگونه می‌توان یک سایت فروش اینترنتی راه‌اندازی کرد و از آن کسب درآمد نمود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم

چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم
چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم

برای این‌که فروش اینترنتی داشته باشید، باید سایت فروشگاهی اینترنتی راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی فروشگاه‌ اینترنتی مثل گذشته نیاز به پرداخت هزینه‌های چند ده میلیون تومانی ندارد. همین حالا می‌توانید دوره رایگان ساخت سایت را مشاهده کنید و سایت اختصاصی خود را بسازید. سپس کافیست دوره رایگان طراحی سایت فروشگاهی را ببینید و سایت فروشگاهی خود را همین حالا در عرض چند ساعت راه‌اندازی کنید. 🙂

بعد از راه‌اندازی سایت خود، این مقاله را ادامه دهید. روش‌هایی برای شما داریم که با آن‌ها می‌توانید به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنید.

یک گوشه بازار را در دست بگیرید

سعی کنید یک زمینه خاص را برای فعالیت خود انتخاب کنید و در آن تخصص پیدا کنید. تمام تمرکز خود را بر روی زمینه فعالیت خود بگذارید تا مردم شما را بشناسند. به مرور زمان شما در حوزه فعالیت خود تبدیل به یک برند قوی می‌شوید. درنتیجه فروش شما افزایش پیدا‌ می‌کند. همچنین زمانی که در یک زمینه خاص فعالیت ‌کنید، سئو و تبلیغات بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد و زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نیچ بازار، مقاله ما در این‌باره را مطالعه کنید.

یک مزیت رقابتی خاص ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های متمایز بودن کار شما نسبت به دیگران، مزیت رقابتی است که هر کسب‌وکاری باید به آن توجه کند. همیشه از خودتان سوال بپرسید که به چه دلیل مردم باید از شما خرید کنند؟ مزیت شما نسبت به رقیبانتان چیست؟

مزیت رقابتی با توجه به کالایی که می‌فروشید می‌تواند متفاوت باشد. در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از کسب‌وکارها ویدئو تولید نمی‌کنند. پس اگر شما بتوانید برای محصولات خود یک ویدئو حرفه‌ای و ویژه تهیه کنید، باعث می‌شود که مردم برند شما را نسبت به رقبانتان ترجیح دهند. این یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود. 😉

افزایش فروش با UpSell و DownSell
افزایش فروش با UpSell و DownSell

فرض کنید فروشگاه موبایل دارید. همین حالا دوربین را در دست گرفته و یک آنباکس بسیار عالی از محصول‌تان ضبط کنید. این ویدیو را روی یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و صفحه محصول سایت خود قرار دهید. همین ویدیو می‌تواند باعث افزایش چشمگیر فروش شما شود.

استفاده از مشاوره و چت آنلاین

یکی از مواردی که می‌تواند تجربه کاربری موفقی را القا کند، چت زنده است. یک پاسخ عالی به این سوال که چگونه فروش اینترنتی داشته باشیم. در این روش مشتری می‌داند که هر سوالی داشته باشد در قسمت لایوچت می‌تواند مطرح کند. تجربه کاربری تنها به نوع طراحی سایت یا اپلیکیشن مربوط نمی‌شود و مفهوم بسیار گسترده‌تری دارد. بسته‌بندی کالا نیز یکی از موثرترین روش‌ها در زمینه تجربه‌کاربری است. یک بسته‌بندی شیک و حرفه‌ای که نشان‌ می‌دهد زمان زیادی صرف طراحی آن شده است، تجربه کاری خوبی را به مشتری نشان می‌دهد.

استفاده از مشاوره و چت آنلاین
استفاده از مشاوره و چت آنلاین

پس باید تمام جنبه‌های تجربه کاربری بررسی شود و روی آن‌ها کار شود. روشی که محصول را طراحی می‌کند، روش دسته‌بندی محصول، حتی روش ارسال سریع، به تنهایی می‌تواند تجربه کاری خوبی باشد. تمام این موارد کمک می‌کنند تا شما فروش‌ بیش‌تری داشته باشید.

یک نکته بسیار مهم: در بخش چت آنلاین کاربر معمولا انتظار پاسخ در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه را دارد. پس اگر نمی‌توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه یا نهایتا ۱ دقیقه پاسخگوی کاربر باشید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا چت آنلاین راه‌اندازی نکنید. 🙂 چرا که نه تنها باعث افزایش فروش نمی‌شود، بلکه فروش شما را نیز کاهش خواهد داد.

استفاده از UpSell و CrossSell

در فروشگاه اینترنتی از UpSell و CrossSell استفاده کنید. یعنی زمانی که کاربر از شما خرید می‌کند به آن پیشنهاد محصولات مرتبط و مکمل، یا محصولات گران‌تر را بدهید. برای مثال ممکن است شما فروشگاه دوربین داشته باشید و زمانی که مشتری دوربینی را خریداری می‌کند به آن پیشنهاد دهید که لنز مخصوص آن دوربین را می‌توانید با ۳۰% تخفیف خریداری کنید، یا بعد از خرید به مشتری ایمیل بزنید و کیف مخصوص آن دوربین را به او معرفی کنید.

با جمع آوری ایمیل کاربران می‌توانید به صورت مرتب به آن‌ها ایمیل بزنید. در نتیجه می‌بینیم مشتری‌ای که قرار بود در طول سال فقط یک بار از شما خرید کند، با استفاده از این روش‌ها بیش از ۱۰ بار خرید کرده‌ است. پس از این طریق می‌توانید میزان خرید هر مشتری را افزایش دهید. این یعنی افزایش چند برابری درآمد شما!

یک ارزش واقعی به مشتری ارائه دهید

با خلق یک ارزش جدید و متفاوت فروش خود را چندین برابر کنید
با خلق یک ارزش جدید و متفاوت فروش خود را چندین برابر کنید

فروشگاه‌های اینترنتی به خوبی از این روش برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. برای مثال اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید، (که قطعا همین‌طور است) می‌توانید برای مشتریانی که بالای ۵۰۰ هزار تومان خرید می‌کنند؛ محصولات را به صورت رایگان ارسال کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان شما ترغیب شوند و مبلغ خرید خود را به بالای ۵۰۰ هزار تومان برسانند.

این کار یک تکنیک عالی در فروش محصولات فیزیکی است. شما تنها با کمی خلاقیت و فکر کردن روی موضوعات مختلف؛ می‌توانید ارزش‌های زیادی را به مشتریان خود ارائه دهید تا فروش شما افزایش یابد.

روی سئوی سایت‌تان کار کنید

در مطالب قبل گفتیم که سئو کردن یک وب‌سایت، زمان‌بر است؛ ولی به این معنی نیست که بیخیال آن شویم. سعی کنید سئو داخلی و سرعت سایت خود را بهینه کنید. روی محتوای محصولات و دسته‌بندی‌های سایت کار کنید. حتی اگر یک قسمت با عنوان بلاگ داشته باشید؛ می‌توانید با تولید محتوای متنی و انتشار مقالات مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌وکار خود، بازدیدهای زیادی را از موتورهای جستجوگر دریافت کنید.

SEO یعنی افزایش ورودی گوگل و افزایش ورودی گوگل به معنای جذب هزاران بازدیدکننده رایگان در روز برای سایت اینترنتی شماست. به جرات می‌توان گفت در حال حاضر سئو یکی از راه‌هایی است که فروش شما را برای چندین سال تضمین خواهد کرد. اگر مدت زمان زیادی برای سئوی سایت‌تان وقت بگذارید. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فروش سایت میهن وردپرس از طریق ورودی‌های گوگل انجام می‌شود و این با شبکه‌های اجتماعی که یک روز سیل عظیمی از کاربر روانه سایت شما می‌کنند و روزی می‌رسد که حتی یک ورودی هم ندارید، کاملا متفاوت است.

امیدواریم با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد، بتوانید روز به فروش فروش سایت خود را افزایش دهید. شاد و موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.