دیجی اسکریپت

۵ روش آسان برای جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس | دیجی اسکریپت

۵ روش آسان برای جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس
[ad_1]

هیچ چیز بدتر از این نیست که شخصی تصاویر یا پهنای باند شما را سرقت کند اما متاسفانه این موضوع امری طبیعی و شایع در اینترنت می باشد. این سرقت را به اصطلاح hotlinking می گویند که امروز میخواهیم در مورد راه های جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس صحبت کنیم.

 

جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس یا hotlinking

مفهوم hotlinking بسیار ساده است. شما یک تصویر در اینترنت پیدا میکنید و از آدرس آن در وبسایت خود استفاده میکنید. درست است که این تصویر در وبسایت نمایش داده میشود اما در حقیقت از سرویس دیگری استفاده میکند! به این مورد hotlinking میگویند که در واقع سرقت پهنای باند از یک منبع دیگر است. اینکار دقیقا مانند این است که در حین حرکت بنزین ماشین تمام شود و برای تهیه ی بنزین از ماشین پارک شده ای در خیابان بنزین برداریم! با توجه به گفته ها برای جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس بهتراست به مواردی توجه کنید:

  • لینک های سرقتی برای صاحب وبسایت هزینه دارد: شخصی که از تصویر یا لینکی در وبسایت شما استفاده میکند شاید متوجه سرقت بزرگ خود نشده باشد اما هزینه ی سنگینی را بر دوش شما گذاشته است.
  • استفاده غیرقانونی از hot linking: استفاده از این نوع لینک ها در اغلب موارد غیر قانونی است.

چرا؟ به این علت که بسیاری از تصاویر در وب دیده میشود و دارای لایسنس هستند. تصاویری که دارای عکس لوگوی سازنده یا به عبارتی دارای واترمارک هستند به دو صورت است:

  • تحت هیچ شرایطی امکان استفاده آن وجود ندارد مگر خریداری شود.
  • تصاویری که در وبسایت یا بلاگ خود استفاده میکنید.

هر یک از دو مورد بالا را استفاده کنید قوانین را شکسته اید و به لایسنس آن توجه نکرده اید!

 

تخلیه از منابع سرور

لینک های سرقت شده میتواند منابع زیادی از سرور را تخلیه کنند. تصور کنید از هاست اشتراکی استفاده میکنید و این مورد برای تصاویر شما ایجاد میشود همین امر سبب تخریب شده و بعد از مدتی اکانت هاست شما بسته خواهد شد یا به اصطلاح suspend میشود.

 

سرقت پهنای باند در وردپرس یک نوع تنبلی است

آیا فکر میکنید افرادی که دست به این کار میزنند از سر تنبلی است؟ در اکثر مواقع افراد آگاهی ندارند که این کار چه مسائلی را به وجود خواهد آورد و مشکل ساز است. آنها مشغول نوشتن مطالب میشوند و سپس تصاویر را از جای دیگری کپی میکنند در صورتی که باید جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس را رعایت کنند.

 

سرقت پهنای باند تاثیری در سئو ندارد

این مسئله آسیبی به سئوی سایت نمی زند اما احتیاج به تنظیم درستی دارد. موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و… احتیاج دسترسی به تصاویر برای ایندکس کردن جهت نمایش دارند. برای مثال زمانیکه شما تصویری را در سرچ گوگل مشاهده میکنید تصویر شاخص از حافظه ی پنهان در گوگل نمایش داده خواهد شد.

 

چگونه امکان جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس را فراهم کنیم؟

راه های مقابله با hotlinking

  • ۱- CDN

با کمک شبکه تحویل محتوا می توانید فرآیند کار خود را سرعت ببخشید و تا حدی از این موضوع نیز جلوگیری کنید.

  • ۲- Apache
  • ۳- NGINX
  • ۴- افزونه های وردپرس

افزونه هایی وجود دارند که به کمک آنها می توان از این موضوع جلوگیری کرد. افزونه All in one security and firewall امکان جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس را برای ما فراهم می کند.

  • ۵- فایل های تغییرنام یافته
  • ۶- سی پنل

با کمک موارد گفته شده در بالا می توانید اجازه سرقت رفتن لینک هایتان را به افراد ندهید و امنیت خوبی برای خود ایجاد کنید.

نوشته ۵ روش آسان برای جلوگیری از سرقت پهنای باند در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.